Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102965 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #220 Gepost op: 24-10-2016, 18:33:16 »
Robinson duurt volgens de doos 60-120 minuten.
Betrayal volgens boardgamegeek 60 minuten. Voor dat spel moet iedereen wel goed Engels kunnen, want de verrader moet in z'n eentje een heel hoofdstuk lezen over wat hij moet doen. En je weet vantevoren niet wie dat zal worden. Ik neem het mee en we'll see!

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #221 Gepost op: 24-10-2016, 19:25:14 »
Betrayal lijkt me zo gaaf om een keer te spelen  ::jaja:: 60 minuten lijkt wel wat kort ja, maar kan ook liggen aan hoe lang het duurt voor je de tweede fase in gaat.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #222 Gepost op: 24-10-2016, 22:22:31 »
Kom mee naar de spelletjesdag? :)

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #223 Gepost op: 25-10-2016, 00:01:03 »
Ik ben er in Eindhoven iig bij ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #224 Gepost op: 25-10-2016, 07:32:59 »
 ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #225 Gepost op: 26-07-2017, 12:12:49 »
Voor wie spelletjes wil spelen, maar niemand in de buurt heeft die mee kan/wil spelen, check TableTopia!

Er staan meer dan 400 bordspellen op. Je krijgt gewoon de components en moet het verder zelf uitzoeken. Het is dus geen software die automatisch pionnen beweegt naar waar je klikt en die automatisch score bijhoudt etc.
Je moet echt zelf met je cursor een pion vastgrijpen en voort plaatsen, of als het spel bvb om geld draait, zelf de muntjes pakken, etc...

Misschien ook eens een idee om met een aantal geïnteresseerden via dit platform een spel te spelen op een avond? :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #226 Gepost op: 26-07-2017, 15:09:46 »
Lijkt ook wel eens een keer iets!
2024: wie is de Mol?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #227 Gepost op: 26-07-2017, 15:50:45 »
Lijkt ook wel eens een keer iets!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #228 Gepost op: 26-07-2017, 16:01:38 »
Lijkt ook wel eens een keer iets!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #229 Gepost op: 26-07-2017, 20:13:42 »
Nice!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #230 Gepost op: 26-07-2017, 23:06:53 »
Ja, lijkt me beste wel leuk
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #231 Gepost op: 27-07-2017, 00:28:43 »
Lijkt ook wel eens een keer iets!
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #232 Gepost op: 10-08-2017, 17:26:26 »
Haha, dat klinkt echt heel gaaf. Ik wil ook wel een keer mee doen! Zijn er mensen die volgende week een avondje kunnen? (Laten we gelijk maar proactief doen he)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #233 Gepost op: 16-08-2017, 21:12:36 »
Eens! Intussen is "volgende week" al wel bijna om, maar we kunnen altijd nog iets afspreken.
Maar welk spel? Want ik denk dat het best iets is dat iedereen al kent óf dat als het een nieuw spel is, ieder op voorhand de regels al doorleest. Want het lijkt me heel moeilijk om uit te leggen als je het allemaal typend moet doen en geen pionnen oid kan aanduiden tijdens die uitleg.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #234 Gepost op: 16-08-2017, 21:22:35 »
ik wil ook wel meedoen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #235 Gepost op: 17-08-2017, 00:11:35 »
Ik ook als het uitkomt: komende dagen vaak al iets gepland.
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #236 Gepost op: 17-08-2017, 13:15:41 »
De makkelijkere opties zijn denk ik:
Spyfall - Iedereen krijgt een locatie, maar één is spion en weet niet op welke locatie ze zitten en moet daar achter zien te komen, terwijl de rest erachter moet komen wie de spion is.
Castle Panic - Samenwerken om het kasteel te beschermen tegen inkomende Orcs, Goblins, etc...
Between Two Cities - Je bouwt een stad samen met de speler links van je en met de speler rechts van je. Je laagst scorende stad telt mee (dus je moet beide goed onderhouden)en degene die dan het hoogste scoort, wint.
Survive: Escape From Atlantis - Iedere speler heeft een aantal mannetjes op Atlantis staan. Maar Atlantis zinkt stilletjes aan weg en je moet zoveel mogelijk mannetjes op het droge brengen. Maar in het water zitten haaien, walvissen en draken, maar ook hulpvaardige dolfijnen.
Om Nom nom - Eten of gegeten worden in dit spel. Redelijk simpel en kort.
Secret Hitler - Iets à la weerwolven, maar dan met fascisten en een secret Hitler.
Burgle Bros - Samenwerken om een diamant (oid) te stelen in een gebouw en de bewakers vermijden.
Paperback - Scrabble meets Dominion. Je hebt een aantal basiskaarten van 5 letters en 5 jokers. Schud je kaarten en trek er 5. Daarmee moet je een zo hoog scorend woord maken. Afhankelijk van je score kan je letters bijkopen en in je deck steken. Zo maak je steeds hoger scorende woorden en kan je uiteindelijk zelfs boeken schrijven (ie = punten kopen)

Die heb ik al eens irl gespeeld (en sommigen onder ons ook :) ), dus die vallen nog uit te leggen.


Ook leuk denk ik, maar moeten nog wel geleerd worden:
The Shipwreck Arcana - Samenwerken en adhv logische verbanden leggen elkaars doom te weten komen.
Police Precinct - Samenwerken à la Pandemie of Flashpoint. In Pandemie was je een medisch team dat de wereld moest redden. In Flashpoint een team brandweermannen dat een huis en diens bewonerd moet beschermen en hier in Police Precinct ben je politie die een paar straten veilig moet houden.
Last Friday - Een spel gebaseerd op de tiener slasher films. Het is één tegen allen. Een moordenaar valt een tienerkamp binnen en maakt hen het leven zuur. In de volgende ronde nemen de tieners wraak en hunten ze op de moordenaar tot ie er aan is. En in de laatste ronde blijkt de moordenaar, net als in de films, toch niet dood te zijn en komt hij voor een laatste maal terug!
Steampunk Rally - Je speelt als bekende uitvinder en moet door dobbelstenen juist te plaatsen, een machine bouwen om zo de race te winnen.


Zit daar al iets tussen dat mensen interesseert? Er zijn er nog veel meer uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 17-08-2017, 15:09:58 door Robbieazerty »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #237 Gepost op: 17-08-2017, 15:18:19 »
Ik heb geen van deze spellen eerder gespeeld, maar wel interesse!


Ik zie bij sommige spellen wel 'premium' staan als het voor een groter aantal spelers is. Zou dan iedereen premium account moeten hebben om dat te spelen? (Ik heb er nog niet goed naar gekeken verder..)

Spyfall voor 4+ is premium, Police Precinct is voor 2+ premium, Survive: Escape from Atlantis is voor 3/4 spelers premium.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #238 Gepost op: 17-08-2017, 15:35:01 »
Ja wat Kaaasje zegt! Ik heb interesse en een account gemaakt maar vraag me dus wel af hoe het zit met premium.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #239 Gepost op: 17-08-2017, 22:15:04 »
Ik vind Roll Player leuk ^^
Lijkt me sws tof om mee te doen! Wel ff iets zoeken wat zonder premium kan idd
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!