Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 103038 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #260 Gepost op: 26-09-2020, 16:56:05 »
Op zich wel leuk dat het wel echt een soort van spellenbeurs is, waar je met andere mensen spellen kunt proberen. Maar ik zou ook wel zo'n drempel hebben denk ik.  ::hug::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #261 Gepost op: 26-09-2020, 18:09:23 »
Haha ach ja ik denk dan uiteindelijk ach gewoon doen, dan wen je er ook aan. Op zich wel leuk want heb een spel gespeeld met een Italiaan die in Zweden woont, met een Australiër, een Duitser, een Tsjech en een Nederlandse die heel het spel tussendoor ook aan haar kinderen aan het vertalen was. :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #262 Gepost op: 26-09-2020, 18:49:05 »
Ik heb vandaag na 15 jaar afscheid genomen van mijn spellen/ boekenkast.

En had dus helaas niet echt tijd voor de beurs, maar ook Ik zou moeite hebben om zomaar In een bubbel te stappen bij mensen die ik niet ken.

Principe van de online beurs is wel goed gemaakt en ook de eerste indrukken voor spiel digital zien er strak uit.

Voor mijn nieuwe spellen kast is een klein kinkje opgetreden, er is momenteel geen 5x5 kallax te bestellen in het zwart bij het zweedse meubelhuis.

Dus misschien dat mijn spellen langer In dozen zitten dan me lief was omdat er misschien nog geen kast is  ::rofl::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #263 Gepost op: 23-11-2020, 19:38:08 »
Zijn er hier ook mensen die meedoen met Secret Santa van Boardgamegeek.com?
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #264 Gepost op: 25-11-2020, 05:58:32 »
Ik wist niet dat BGG een Secret Santa deed :o
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #265 Gepost op: 25-11-2020, 07:25:52 »
Ik wel, maar nog nooit aan mee gedaan.

Jij wel, monkey?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #266 Gepost op: 25-11-2020, 07:28:41 »
Ik wel, maar nog nooit aan mee gedaan.

Jij wel, monkey?

Zeker, dit jaar voor de tweede keer. Moet nu iets regelen voor een Nieuw-Zeelandse die in Hong Kong woont en schijn zelf een Santa uit Chili te hebben die iemand in Wageningen kent  ::rofl::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #267 Gepost op: 25-11-2020, 18:20:44 »
Haha wel leuk! Maar moet je dan al niet een fortuin betalen voor verzendkosten alleen?

En ik ben ook altijd bang dat ik iets krijg dat ik al heb.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #268 Gepost op: 25-11-2020, 20:53:03 »
Haha wel leuk! Maar moet je dan al niet een fortuin betalen voor verzendkosten alleen?

En ik ben ook altijd bang dat ik iets krijg dat ik al heb.

Daar hebben ze best strakke regels:
- nieuw spel (dus geen 2e hands oid)
- totale kosten (inclusief shipping) 50 USD
- afkomstig van de BGG-wishlist van je target

Dus als je zelf zorgt voor een wishlist die goed genoeg is op je eigen BGG-profiel en die up-to-date is, dan krijg je als het goed is iets van die wishlist. En anders mag je bij de admins gaan melden dat het niet goed is gegaan en krijg je een replacement Santa.

Is echt heel strak en goed georganiseerd. Shipping is niet zo'n probleem meestal omdat je de Secret Santa Little Helpers hebt, vertegenwoordigers in een land die helpen met de lokale regels, websites, etc. En er doen ook bijna 2500 mensen wereldwijd aan mee.
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #269 Gepost op: 26-11-2020, 07:39:56 »
Hmmm volgend jaar toch ook eens overwegen dan. :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #270 Gepost op: 26-11-2020, 13:42:44 »
Shipping hoeft sowieso geen probleem te zijn want je kan gewoon iets bestellen in het land van je Secret Santa. Wij doen het met Potterless Patrons ook, ik heb ook iemand in Amerika daar
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #271 Gepost op: 26-11-2020, 13:49:59 »
Shipping hoeft sowieso geen probleem te zijn want je kan gewoon iets bestellen in het land van je Secret Santa. Wij doen het met Potterless Patrons ook, ik heb ook iemand in Amerika daar

Precies! Zolang het land maar niet te obscuur is  ::)
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #272 Gepost op: 26-11-2020, 16:17:23 »
Ja wou net zeggen, om nou in het Chinees even een spel te bestellen.  ;D
Plus heb ik al wel gelezen van mensen die er dan nog een leuke persoonlijke toets qua brief ofzo bijsteken en dat gaat dan wel neit als je het op afstand besteld.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #273 Gepost op: 26-11-2020, 16:18:35 »
Ja wou net zeggen, om nou in het Chinees even een spel te bestellen.  ;D
Plus heb ik al wel gelezen van mensen die er dan nog een leuke persoonlijke toets qua brief ofzo bijsteken en dat gaat dan wel neit als je het op afstand besteld.

Daarvoor heb je die "secret santa's little helpers"...ik heb die moeite overigens niet gedaan, gewoon als Santa gezellig gekletst met mijn target
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #274 Gepost op: 4-12-2020, 21:26:40 »
Zo mijn spellenkast is eindelijk gearriveerd, in elkaar gezet en gevuld .

Inmiddels alweer paar spellen kunnen spelen, groot deel solo , andere via Skype en discord. Een welkome afwisseling na tabletopia en tabletopsimulator ( vooral clank legacy)



Verrassing tot nu toe micromacro crime city. Vooral gehaald voor de zus van Mn vriendin, maar zelf vind ik het ongedacht enorm grappig. Een groot waar is waldo zoek beeld. Summier getekend , overzicht van een stad, waarin verschillende misdrijven zijn gepleegd en je verschillende zaken moet oplossen.
 Je kunt bv een lijk zien en dan een stukje verder op de tekening, zie je dezelfde persoon achtervolgd worden ( dit stelt dan een eerder moment in tijd voor en zo kun je achterhalen waar het slachtoffer vandaan kwam en waarom hij vermoord is )

Inmiddels al sinds de verbouwing zon 7 nieuwe spellen toegevoegd aan de collectie.
En dan tel ik de kickstarter van chronicles of crime millennium series als 1 spel.

Hoop dat 2021 weer een jaar wordt waarin we echt aan tafel samen weer mogen spelen met mensen dje niet tot je huishouden behoren.  Tts en tabletopia zijn leuk, spelen via discord en Skype is aardig. Maar bluffen is toch leuker face to face , of zien wat jouw sneaky move voor reactie oproept is niet te evenaren in online gebeuren.


« Laatst bewerkt op: 4-12-2020, 22:08:25 door Tarbozan »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #275 Gepost op: 4-12-2020, 21:29:19 »
Jaaa die Chronicles of Crime box heb ik ook. En inderdaad er komt hier ook veel binnen, vooral Kickstarter is lief  ::love::
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #276 Gepost op: 4-12-2020, 22:21:30 »
Ik ben pas sinds 2 jaar weer terug in de hobby gekomen, zoals dat zo mooi heet.

Vooral coöperatieve spellen, dungeoncrawlers, campaign based en liefst met een solo mogelijkheid. 

Door pandemic legacy mijn vriendin leren kennen díe helemaal niet zo gek is van bordspellen en via haar haar bordspelverslaafde zus . Dus toen veel vaker een mogelijkheid om te spelen , maar ook veel vaker info over nieuwe interessante titels en dan kom je al snel in aanraking met het monster kickstarter ::jaja::

De wishlist is door mijn vriendin gemaximeerd tot 10  ::bravo::
En ze heeft gelijk wat voor nut heeft het eigenlijk om Frosthaven gebacked te hebben als je 17 missies gloomhaven hebt gespeeld, 6 missies jaws of the lion en 0 missies van forgotten circles. Lol
( om maar te zwijgen van de vele andere titels , oa ongespeeld mice and Mystics)

Ze vraagt wel eens of de hobby spelen van bordspellen is of het verzamelen, maar ik denk dat dat bij veel gamers zo gaat.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2020, 22:23:21 door Tarbozan »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #277 Gepost op: 4-12-2020, 22:32:43 »
Ze vraagt wel eens of de hobby spelen van bordspellen is of het verzamelen, maar ik denk dat dat bij veel gamers zo gaat.

Ik heb geen ideeeeee waar je het over hebt  ::pinokkio:: ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #278 Gepost op: 6-12-2020, 16:48:24 »
@ monkeysuncle. wat hoop je te gaan krijgen van secret santa?

Ik heb een vraag aan de bordspelers hier.
Noem je favo bordspel en als je maar 1 bordspel mag kopen in het komende jaar, welke gaat dat dan worden, graag met beetje uitleg waarom


Voor mij favo bordspel , beetje cliché gloomhaven. Biedt een simpel mechanisme, maar heeft zoveel samenhang tussen de spelers. Verhaal is niet echt topnotch (storytelling is in de laatste jaren steeds belangrijker in games geworden). Lifegoals en retirement zijn gewoon supervondsten die gloomhaven voor mij toch steeds nieuw leven in blazen . Nadeel wel vaste groep nodig en enorm veel setup tijd. Komt daardoor Te weinig op tafel ( jáws of the lion is hierdoor wel toegankelijker)

Als ik maar 1bordspel in 2021 mag kopen wordt dat etherfields . De sfeer van het onbekende vermengd met het bewegen op een wereldmap die je toegang geeft tot verschillende dromen, met steeds andere mechanismen en veranderingen in de dromen, geeft mij het idee dat heg een fout was om deze kickstarter aan me voorbij te laten gaan ( Tainted grail was hieraan schuld en de matige service van de publisher)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #279 Gepost op: 6-12-2020, 16:52:57 »
als ik er maar een zou mogen kopen: Rovers van de noordzee
favoriet nu (maar komt te weinig op tafel): Great Western Trail
Wit is ook een kleur!