Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102967 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #300 Gepost op: 16-12-2020, 20:01:21 »
Verkoopgedoe is inderdaad wel iets waar ik me ook overheen moest zetten. Verzendkosten, verpakken en het zijn toch gebruikte spullen die je iemand anders geeft.

Maar ja wat voor nut heeft het om een spel in de kast te hebben waarvan je zeker weet dat het geen speeltijd meer gaat krijgen. Dan kun je er beter nog iemand blij mee maken of een deel van de aanschaf terughalen, zei een slimme persoon in onze groep.

Wat ik wel snel merkte is dat er op marktplaats ook veel mensen zijn die een new kickstarter serieus met een behoorlijke winstmarge verkopen, Ietsje weird zoiets.

Laatste wat is weggegaan is root, sloeg totaal niet aan hier en. Jawel.  Wingspan omdat we die dubbel bleken te hebben.
Wingspan echt zon spel met een voor mij saai thema, niet mijn meest favoriete mechanics en tich speelt het als een trein(aarrgh).
Wingspan ooit gekregen en ik dacht meteen blurgh maar ja iets met paarden in bek etc etc.  En helaas bleek het een goed spel, zowel in groep als ook tegen de automa.




Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #301 Gepost op: 16-12-2020, 23:18:00 »
@Robbie, waar wil je vanaf? ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #302 Gepost op: 17-12-2020, 07:32:48 »
Ik weet zelfs niet meer wat er in de doos zit. Moet nog eens kijken. Vanavond na het werk zal ik eens een lijstje maken. Maar denk dat het allemaal bagger is.  ::hypocriet::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #303 Gepost op: 17-12-2020, 10:00:59 »
het zal wel ongelooflijke rommel zijn, wellicht met een of twee spellen die totaal niet in jouw straatje passen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #304 Gepost op: 17-12-2020, 11:16:01 »
Hoe kom je aan een spel wat bagger is?  Was dat al bagger toen je het kocht en zo ja waarom heb je het dan gekocht?  ::rofl::

Bij gekregen spellen is het natuurlijk wat anders en sommige spellen worden ook slechter door de jaren heen natuurlijk.

Maar echt bagger spellen. Nah die komen bij mij maar zelden in huis, laat staan op de tafel.  Imperial settlers roll &write is het eerste wat bij me opkomt. Root kan ik niet eens bagger noemen maar was totaal niet ons ding, maar ik kan wel begrijpen waarom het toch redelijk populair is bij velen.

Kijk de spellen die niet in iemands straatje passen, die zijn interessant om te vermelden , misschien is iemand anders hier er op zoek naar.

Zo had ik  arkham horror lcg een set een keer gekregen en ik kon daar niks mee. Maar de zus van mijn vriendin speelt dat supergraag, dus met liefde afgegeven.


« Laatst bewerkt op: 17-12-2020, 11:24:41 door Tarbozan »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #305 Gepost op: 17-12-2020, 16:17:21 »
De bagger spellen zijn inderdaad allemaal gekregen (goodie bags of gewonnen in een loterij; niet cadeau gekregen).

De spellen die al in een doos zaten:
4 seasons kaartspel
Wizard promospel
Star Wars playing card
Fluxx Dice Expansion
Ticket to Ride Dice Expansion
Batman Kwartet
Pirates of the Caribbean Piraten kaarstpel
Kakkerlakkensoep (in het Duits)
Vive Le Roi (Frans)
Robits
Survivor - Trust no one (zelf ooit gekocht op eBay voordat ik spelverslaafd was, maar toen ik nog Survivor verslaafd was)
New Dawn (gekregen, maar niet mijn ding)
Teenage Mutant Ninja Turtles Dice Masters (op Spiel gekocht uit nostalgische overwegingen, maar niet mijn ding)
Das Varrückte Labyrinth (ofwel Het betoverde doolhof in het Duits)


En als ik dan toch bezig was, ook even kritisch gekeken welke spellen ik eigenlijk nooit meer speel noch verwacht te spelen:
Fast Forward: Spookuur
Fast Forward: Ten Aanval
Fast Forward: Op De Vlucht
Rising 5: Runes of Asteros
My Happy Farm
Dicey Peaks
Ancestree
Arkham Horror
Colt Express
Ghost Stories
Würfelland
Dwar7s Duel
Discover: Lands Unknown
Disney Villainous

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #306 Gepost op: 17-12-2020, 16:39:51 »
Die ken ik bijna allemaal niet  :-X ;D

Wat is er mis met Arkham Horror?
Ken het vooral qua naam, en dat het volgens mij enorm lang & complex was, maar dat het verder wel een goed spel zou zijn?

Of duurt het zo lang dat je het daarom nooit meer verwacht te spelen? ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #307 Gepost op: 17-12-2020, 18:01:55 »
Enorm lang en complex en dus nog nooit met iemand kunnen spelen omdat niemand zit te wachten op een enorm lange en complexe uitleg.

Ik heb het een paar keer solo gespeeld en moest iedere keer opnieuw de regels beginnen doorlezen omdat ik er niks meer van wist.

Plus heeft mijn neef Mansions of Madness 2 waar ik mijn portie Cthulhu en madness uit kan halen. En zelf ook nog tal van andere horrorspellen.

Ik heb het echter ooit voor m’n verjaardag gekregen van mijn ouders en het feit alleen al dat ik hier post dat het weg mag geeft me al een schuldgevoel van jewelste.  ::schaam:: ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #308 Gepost op: 17-12-2020, 18:04:10 »
Colt express ziet er wel enorm mooi uit... maar geen idee hoe het speelt  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #309 Gepost op: 17-12-2020, 18:46:36 »
Enorm lang en complex en dus nog nooit met iemand kunnen spelen omdat niemand zit te wachten op een enorm lange en complexe uitleg.

Ik heb het een paar keer solo gespeeld en moest iedere keer opnieuw de regels beginnen doorlezen omdat ik er niks meer van wist.

Plus heeft mijn neef Mansions of Madness 2 waar ik mijn portie Cthulhu en madness uit kan halen. En zelf ook nog tal van andere horrorspellen.

Ik heb het echter ooit voor m’n verjaardag gekregen van mijn ouders en het feit alleen al dat ik hier post dat het weg mag geeft me al een schuldgevoel van jewelste.  ::schaam:: ;D

 :(

Keer voor een spelletjesweek? ..als dat weereens kan :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #310 Gepost op: 17-12-2020, 19:10:49 »
Ja met wat ik over hou aan spellen kan ik nog zeker een week verder.  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #311 Gepost op: 17-12-2020, 19:15:51 »
Colt express ziet er wel enorm mooi uit... maar geen idee hoe het speelt  ::hypocriet::
Je moet zoveel mogelijk geld bij elkaar verzamelen op een trein door bvb vier kaarten te spelen waarop de actie staat die je wil doen. Maar dat moet je programmeren door dus eerst allemaal tegelijk de eerste kaart neer te leggen op 1 stapel. Dan proberen te onthouden wat iedereen dus gaat doen en je 2e kaart allemaal op de stapel leggen, idem met 3e en idem met 4e.

Pas dan wordt de stapel omgedraaid en elke kaart 1 voor 1 uitgevoerd. Kan goed zijn dat het hele plannetje dat je uitgewerkt had in het water valt omdat iemand je naar een andere wagon had geschoten of je iemand een mep wil verkopen maar tegen dat die kaart komt staat er niemand meer bij je in de wagon.

Leuk maar komt nooit op tafel bij mij.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #312 Gepost op: 17-12-2020, 19:41:34 »
Arkham horror 3d edition ligt hier ook op de pile of shame.

En precies als robbie spelen we wel mansion of madness 2nd edition of cthulhu death may die

Dit weekend willen we gaan beginnen mer pandemic leagacy Season 0. Benieuwd of dit met videobellen en discord gaat werken. 

Dit soort campagne spellen zal wel ten koste gaan van het voornemen om repliek of shame drastisch te verlagen .

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #313 Gepost op: 17-12-2020, 20:02:30 »
Mijn ouders vinden pandemic heel leuk, dus we hebben season 0 in anderhalve maand uitgespeeld.  ;D

Lijkt me wel uitdagend via videobellen en discord. Maar tip (of misschien wist je het al) de demo van season 0 staat op  tabletopia. Is op zich maar een demo maar je kan het bord en de pionnen wel gebruiken in combinatie met jouw kaarten?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #314 Gepost op: 17-12-2020, 20:23:30 »
Ik denk dat het grote euvel kaarten en paspoorten gaat worden. Maar clank legacy is nu uitgespeeld en we willen toch weer een campaign spel aanpakken.

Dan heb je toch meer de commitment om echt samen ervoor te gaan zitten. Gelukkig hoef ik t dit keer niet te faciliteren en mag ik gewoon inbellen en meespelen.

We hebben allemaal de regels al enigszins gelezen , teminste dat zegt iedereen.


Vandaag zelf solo weer een scenario jaws of the lion gespeeld.  Voor mij wordt dat toch meer en meer de betere gloomhaven. Snellere toegang is wel erg lekker hoor en the hatchett is echt een karakter wat bij mijn speelstijl past. 


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #315 Gepost op: 19-12-2020, 17:55:07 »
volgen jullie de adventskalender van 999 games nog een beetje? elke dag een andere aanbieding...

Uiteraard niet altijd binnen mijn straatje, maar toch af en toe wel iets heel leuks ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #316 Gepost op: 19-12-2020, 19:23:32 »
Yep, ik wou de Kwakzalvers van vandaag eigenlijk heel graag hebben, maar heb die ook voor kerst gevraagd. Dat vind ik altijd een nadeel van dit soort acties rond kerstmis, ik durf niks te kopen omdat het mogelijk bij mijn ouders al onder de kerstboom ligt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #317 Gepost op: 19-12-2020, 20:40:40 »
nee Eigenlijk helemaal niet gevolgd dit jaar.   hier dit jaar geen kerst Met cadeau s.
Wel mooi aanbod basis plus uitbreiding voor 50 euro. Ook de andere dagen nog ff bekeken . Mysterybox altijd tempting, maar meestal toch niet helemaal je smaak. Tapestry , voor de prijs die het spel misschien waard is.( helaas de hype niet waargemaakt hier)

Bij mij is er door de aanpak van mijn flat en de herinrichting een redelijk gat in budget geslagen . Overwerk wordt In thuis werk situatie ook niet beloond dus komt er ook iets minder binnen. Mag nog altijd zeker niet klagen hoor, maar ja we blijven nederlanders. ::rofl::

De Zus van mijn vriendin is mijn partner in crime qua bord spellen . Haar partner is voor de 2 e keer In anderhalf jaar tijd zijn Baan kwijt, dus ook daar een wat financieel mindere tijd.

Misschien Mede daarom dat we nu (wederom) besloten dat we even gaan proberen de pile of shame wat te verlagen.  Of we daarbij de 6 al reeds voorbestelde spellen maar even buiten beschouwing laten, geen idee...


Ook de wensenlijst van spellen die nog uit moeten komen maakt het er niet makkelijker op .  ::tandpastasmiley::  het is in elk geval een goed voornemen ,er is nog genoeg te spelen.

Pandemic legacy Season 0 gaat hem via skype en discord niet worden. Vandaag online een potje clank en kwakzalvers gedaan . Blijf het aardig vinden , maar ik hoop echt dat er in 2021 weer echt aan tafel gespeeld kan worden .


« Laatst bewerkt op: 19-12-2020, 20:46:55 door Tarbozan »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #318 Gepost op: 19-12-2020, 20:48:11 »
Ik ben net weer opnieuw begonnen aan een solo campagne Tainted Grail. Heb eergisteren de expansions binnen gekregen en heb er wel weer erg veel zin in  ::jaja::
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #319 Gepost op: 19-12-2020, 22:07:33 »
Tainted grail. Het spel van verwachtingen.

Na 3 sessies Met drie spelers werd t al vrij snel duidelijk dat dit solo misschien toch beter zou werken .   En is de Zus nog wat verder solo gaan spelen.

Voor mij is tainted grail, eh sorry voorde slechte woordgrap Tainted.  Vooraf veel over vrijheid van keuze en dat je keuzes gevolgen Hadden voor events, etc.
Maar voor mij werd al vrij snel duidelijk dat dit echt heel erg aan banden lag. Vaak kwam je via een evt korte detour toch wel daar uit Waar je Met een Andere keuze rechtstreeks was beland.

Verder was het overzicht hoe Lang een menhir nog bescherming bood , slecht af te lezen op de dials.  Sommige bases van figures waren schever dan de toren van Pisa en gaven de meeste reviews al snel een beeld van grinden om menhirs actief te houden omdat je Anders weinig kon exploren.

Een paar keer contact gezocht met awaken realms over de staat van de bases en de kwaliteit van de sundrop die in mijn versie niet constant was. Nul medewerking en heb mijn versie nu dan ook In de spellendepedance bij mijn schoonzusje staan

Spel heeft zeker goede kanten; manier van ontdekken, inovatief combat en diplomacy systeem en de teksten ( voor zover meegekregen) waren prima geschreven.
Echt jammer en heeft er zeker voir gezorgd dat we bij etherfields niet In de Kickstarter zijn ingestapt.

Maar steeds als ik tainted grail hoor of de doos zie staan, denk ik toch wel weer zou het niet toch.    .....

Veel plezier monkeysuncle , want wat ik vd unboxing van wave 2 heb gezien zag het er erg gelikt uit.