Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102944 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #340 Gepost op: 28-12-2020, 20:05:25 »
Ik heb Magallan en Dominon gekregen, ben benieuwd!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #341 Gepost op: 28-12-2020, 20:10:29 »
Dominion :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #342 Gepost op: 28-12-2020, 22:47:25 »
Ik heb:
Tiny Towns: hmmm weet nog niet heel goed wat ik er van vind. Moet misschien eens wat combinaties spelen. Ik had hem op m’n wenslijst gezet om wat variatie aan te bieden en natuurlijk werd ie dan besteld.

Point Salad: leuke filler waar toch meer strategie bij komt kijken dan ik eerst dacht

Kwakzalvers van Kakelenburg: ik ben nu al verslaafd aan dit spel!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #343 Gepost op: 28-12-2020, 22:55:19 »
Tiny Towns is een erg goed Zoom spel, we hebben het regelmatig online gespeeld met allemaal onze eigengemaakte grids en grondstoffen
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #344 Gepost op: 29-12-2020, 01:40:56 »
Tiny towns was voor ons een verrassing . Vrij simpel van opzet maar door verschillende gebouwen in dezelfde kleur is elk spel toch net ff anders.
En elk gebouw heeft toch een bepaalde optimalisering. Tel daarbij nog op dat je met geluksfactor kan spelen van trek een kaart of dat je gewoon rij om je kleur aan kan geven waarbij Je echt wel je tegenstanders in de wielen kan rijden. Komt nu niet zo vaak meer op tafel, maar blijft zeker in de verzameling, net als andere instap spellen zoals azul of sagrada.

Point salad, pas 1 keer gespeeld als filler na een zware spellendag dus niet meer zo in herinnering gebleven. Ook niet in onze collectie.

Dominion de klassieke deckbuilder.  Met recht een spel dat veel uitbreidingen heeft gekregen, maar door de jaren zijn er meer spellen gekomen met deckbuilding elementen , oa aeons end.en komt het niet meer zo vaak uit de  Kast . Zelf heb ik geen dominion meer in de verzameling.








Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #345 Gepost op: 30-12-2020, 12:19:11 »
Een K-dag vandaag.

Levering Kwakzalvers van Kakelenburg (kerstpakket) en Kanban EV (kickstarter)
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #346 Gepost op: 30-12-2020, 12:39:12 »
Ik vond Kwakzalvers echt heel leuk ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #347 Gepost op: 30-12-2020, 15:59:47 »
Wel erg verschillende spellen , monkeysuncle.   Lekker


Kwakzalvers echt vrij luchtig push your luck, waar de meeste Rondes die we speelden de fun kwam uit het ontploffen bij Anderen en de spanning van het nog 1 keer in de zak grabbelen en dan toch de knalerwt.

Kanban ev, een stuk droger ( ik ken zelfs mensen die zeggen dat het als werk voelt). Persoonlijk vind ik zon spel Met wat meer beslissingen en het echt plannen van je acties van tijd tot tijd heerlijk. En kanban ev ziet er opgebouwd echt super uit op je tafel.  Toch uiteindelijk niet gebacked omdat Ik denk dat het bij ons te weinig op tafel zou komen.

Maar wel enorm benieuwd naar je spelervaring. Zelf heb ik enkel op beurs uitleg gehad en een stukje proef gespeeld.

Hier is dicethrone pakket aangekomen en kan het experimenteren Met welk karakter en welke deck je het best kan spelen, beginnen.  Zijn wel knoeperds van dozen weer, lijkt wel of de nieuwe spellen steeds meer ruimte innemen. Calico was eenzame uitzondering
« Laatst bewerkt op: 31-12-2020, 22:29:18 door Tarbozan »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #348 Gepost op: 2-01-2021, 20:18:10 »
Mijn vriendin heeft me een verlaat sinterklaas cadeau gekocht waar ik echt niets van wist. Haar zus wíst het wel en heeft het voor elkaar gekregen om een keer een geheim te bewaren  ::rofl

Maar nu is het geheim toch boven tafel gekomen ( beetje jammer)
Dig deeper,
Season one en
Vienna Connection komen mijn kant op.

Zodat we zodra we weer gewoon om de tafel kunnen om te spelen,zullen  we weer de flip-over kunnen ophangen en als echte rechercheurs de zaak  onderzoeken. Destijds had ze zoveel plezier gehad met de originele detective ,a modern crime board game dat ze deze wel wilde kopen en meespelen.

Toch tof om te zien als je partner bepaalde spelmechanismen ineens wel interessant vindt. 


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #349 Gepost op: 4-01-2021, 13:22:26 »
Detective a Modern Crime Boardgame vond ik echt fantastisch. Sowieso hou ik wel van de Whodunnits, zoals Chronicles of Crime, Deadline en Sherlock Holmes Consulting Detective. Ik heb de uitbreiding LA Crimes maar daar nog niet aan begonnen.

Kanban EV heb ik solo nu gespeeld en dat is echt fantastisch, maar wel een spel waar je qua regels even in moet duiken. De solo-variant is echt goed uitgewerkt, niet een saaie workerplacement bot, maar twee relatief intelligente tegenspelers. En je hebt sowieso Sandra, de factory manager, die je voortdurend aan het controleren is.

De Kwakzalvers was heerlijk om te spelen met mijn 10- en 7-jarige, die vonden het ontzettend leuk om te bedenken of ze nog een extra ingrediënt zouden trekken.
My fall will be for you

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #350 Gepost op: 4-01-2021, 16:22:43 »
Detective a Modern Crime Boardgame vond ik echt fantastisch.

Heb ook superveel zin om die eens te proberen :D

Afgelopen jaar wel de freebie ervan gespeeld, die op hun website te downloaden was vanwege Corona. Was zeer veel belovend ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #351 Gepost op: 4-01-2021, 19:16:08 »
Wij hebben detective echt Met zijn 4en gespeeld alsof we een stel rechercheurs waren. Een deed online, Andere notuleerde en weer een Andere gaf verbanden aan tussen bv personen op een flipover. En ook steeds de zaak overlopen en samen beslissen wat de volgende stap was en hoeveel tijd we willen besteden voordat we weer zouden overlopen.

Iedereen had er plezier In en ondanks dat niet elke case even geslaagd, heeft het mijn ( niet bordspelfan zijnde) vriendin zo getriggerd dat we van haar nu season 1, de extra uitbreiding en een stand-alone spel In het genre krijgen.

Kanban ev , ik sluit niet uit dat hij hier ooit nog wordt aangeschaft. Het zag er mooi uit, gelaagd , maar dan zou het wel 100% solo worden denk ik.

Inmiddels 2 scenarios dicethrone adventures gespeeld, solo Met 2 characters, Nadat ik eerst 2 testpartijtjes pure solo had gedaan.  Ik vermaak me er prima mee , een soort Yahtzee meets adventure, meets deck building.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #352 Gepost op: 4-01-2021, 19:48:16 »
Ik wil Detective ook zo graag spelen. Maar zal moeten wachten tot na Corona vrees ik.  :\'(

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #353 Gepost op: 4-01-2021, 21:21:43 »
Je kunt veel spellen solo spelen , maar bij detective denk ik dat je heel veel mist als je het Solo zou spelen.  De case zal hetzelfde blijven natuurlijk, maar het overleggen, elkaar aanvullen ( of misschien elkaar s idee aanvallen) en gewoon de interactie dat maakt toch een mega groot stuk uit van de charme van dit spel.

Het is wel opvallend dat de trend cooperatief Met story element ( en of campaign based) de laatste anderhalf jaar opkwam en dat dit juist de spellen zijn Waarvan ik vind dat ze solo goed speelbaar zijn. Alsof de speluitgevers wisten wat er ging komen voor tijd voor bordspelfans.

Het probleem gaat bij mij straks weer liggen op de downtime in bepaalde spellen door bepaalde spelers die hun actie vaak te ver doordenken(analysis paralysis). Iets Waar je zelfs bij een heel matig ontwikkelde automa geen last van hebt.  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #354 Gepost op: 17-04-2021, 18:57:57 »
Het ligt bij mij wat stil met binnen komen van nieuwe spellen. Verder spelen we nog wel via zoom of andere videoapps wel af en toe. Maar echt grote kloppers zijn eerder zelden op tafel gekomen .

Heb solo me aan maracaibo gewaagd en praga caput regni. Beide lijken me leuker in onze normale drie of vierpersoons ronde.
Beide geen slecht spel, maar  als solo toch wat het gevoel dat er iets ontbreekt.


Ook nieuwe spellen lijken allemaal behoorlijk vertraagd, een van mijn kickstarters had uitlevering sept 2020, en ik denk als het sept 21 wordt, dat eerder klopt.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #355 Gepost op: 17-04-2021, 19:23:01 »
Ik heb er de laatste maanden juist een hoop binnengekregen. Solomon Kane (2 jaar later), Middara, tweede wave Tainted Grail Dwellings of Eldervale, Canvas, Archravels en maandag komt Kemet. Maar ook weinig gespeeld, alleen Dwellings een beetje solo.

Hopelijk snel weer toegestane spellendagen  ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #356 Gepost op: 18-04-2021, 01:13:18 »
Ik ben verslaafd geraakt aan Gloomhaven ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #357 Gepost op: 18-04-2021, 09:51:21 »
 ::hypocriet::

Ik heb ook best veel spellen gekocht de laatste tijd. Maar geen epische titels zoals die van monkeysuncle.

Op het werk geven ze tegenwoordig bonussen in punten die je voor vanalles kan inruilen. Na rond zoeken vond ik ook dat je ze kon inruilen voor bolbonnen. Dus al m’n punten zijn uiteindelijk omgezet in spellen. My City, Parks, Orléans, Terraforming Mars Turmoil uitbreiding, Strike en Imperial Settlers.

En van verjaardagsgeld Gloomhaven Jaws of the Lion en Remember Our Trip.

 ::schaam::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #358 Gepost op: 18-04-2021, 10:08:05 »
Hier is de laatste tijd niet heel veel gebeurd.

Wel onlangs eindelijk het spel Mondo online weten te vinden en meteen maar besteld  samen met Architecten van het Westelijk Koninkrijk.

En een paar maanden terug al Reef (leuk puzzelspel!), Great Western Trail, de zoektocht naar El Dorado (nog ongespeeld), Paleo (ook nog ongespeeld) en Viticulture
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #359 Gepost op: 18-04-2021, 18:53:53 »
Mooie titels hier. Ik herken mezelf wel wat in de titels van monkeysuncle. Alleen te vaak te weinig tijd voor grote campaign games  en door covid is fysiek samenspelen als je niet bij je spelmaten woont lastig. Dus nu vaker wat puzzel dingen ( bv walking in burano, isle of cats) of meer spellen die makkelijk via zoom kunnen of tts. En escape room dingen kunnen natuurlijk ook altijd tussendoor.


Middara hebben we enorm lang over getwijfeld en uiteindelijk nooit gekocht.

Solomon Kane Met intresse wat play through s bekeken maar blijft iets wat ik denk ik echt zelf moet spelen om goed beeld te krijgen. Het idee van niet direct je karakter aansturen spreekt me wel aan. ( is van etherfields geleden dat een spel waarvan ik niet exact snap hoe het speelt na het zien van paar video’s lol)


En Robbie , geen epische titels, terraforming mars expansion, orleans, jaws of thelion, me dunkt

En gloomhaven ja als de pandemie voor bij is , zullen we het vast wel weer ooi5 oppakken.

En verder is het natuurlijk het plezier wat je er zelf aan beleefd wat aangeeft of het een goed spel is voor je.

Ik neem voor mezelf altijd maar een root als voorbeeld voor een episch gehyped spel dat het voor ons niet deed.terwijl ik van micromacro niets verwachtte en dat sloeg in als een Bom.

Ik zag van de week dat lucky duck in de chronicles app 1900 had vrijgegeven dus misschien; dat ik daar komende tijD wat mee bezig ga. Teveel te spelen, te weinig tijd samen , aaargggg.