Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102952 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #360 Gepost op: 29-04-2021, 21:20:35 »
Morgen schijnt bloodborne the board game geleverd te worden.  Kan ik alvast de regels lezen voor als we weer samen mogen komen om te spelen  ;)


Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #361 Gepost op: 1-05-2021, 20:01:25 »
Ah er is nog iets binnengevallen, cantaloop en break in Alcatraz.

Break in alcatraz is een escape room achtig spel, cooperatief. Maar je moet ergens binnendringen. Waarbij de gimmick is dat heel de doos laag voor laag geopend kan worden.
 

Cantaloop is the good old point and click adventure in een boek. Je kan items onderzoeken, combineren, locaties bezoeken , mensen ondervragen .je leest dan steeds in een boek welke code daarbij hoort en krijgt zo stteds stukjes van het verhaal, bv nieuwe leads, items of locaties.  Net eerste locatie en eerst gesprekje gedaan. Tot nu toe echt raar dat ze het gevoel van monkey island terug krijgen in deze vorm. Is echter niks voor grotere groepen, solo tot  3 spelers, schat ik.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #362 Gepost op: 29-05-2021, 11:11:07 »
Gisteren was ik wat aan het surfen naar gamevideos en kwam bij the dicetower een mega mega unboxing tegen.  Een of andere gamecollector was overleden en zijn familie had middels een packagedeal met de dicetower besloten de verzameling te verkopen aan dicetower.

Bijna 3 uur video van enkel uit de doos halen van spellen en dan was dat nog maar de helft omdat Ze maar 1 man filmden ( Tom) en een andere (zee) ook aan het unboxen was..
99% zat nog in de folie en was ongespeeld.

Was aan een kant bizar om too many bones, Solomon Kane pledge all in, kdm etc allemaal voorbij te zien komen . Een aantal spellen zelfs meerdere malen ( denk als soort van belegging, laag geprijsd gekocht en nooit meer verkocht). Aan de andere kant was het iets enorm triest, deze man was al tijden ziek en had misschien alleen in het aanleggen van deze collectie nog plezier.

Maar bijkomstig voordeel ik vôel me veel minder slecht over mijn bescheiden pile of shame  ::rofl:: ::jaja::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #363 Gepost op: 2-06-2021, 10:52:43 »
Afgelopen maandag voor het eerst weer een soort bordspellendagje met een vriend gedaan. Eerst zouden we met drie zijn, maar nummer drie haakte helaas ziek af. Dat werd dus geen Pax Pamir.

Wel twee keer Spirit Island gespeeld (mijn favoriete spel), een keer Dwellings of Eldervale en It's a Wonderful World. Zo heerlijk om weer even echt een bord te hebben liggen en spellen te spelen die ik eigenlijk alleen nog maar solo had gespeeld.
My fall will be for you

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #364 Gepost op: 2-06-2021, 18:52:51 »
Of het ligt aan het feit dat er mogelijk dit jaar toch spiel wordt gehouden , weet ik niet, maar feit is dat er hier op dit moment wat kickstarters en pre orders binnen komen. Kreeg vandaag bericht dat destinies en Vienna connection binnenkort geleverd worden .
En ben zelf bezig aan soloronde van the initiative en de nieuwe escape tales.


Voor ons is as zondag de eerste keer dat we met drie ( en als m’n vriendin zin heeft om mee te doen met 4 ) spellen gaan spelen.
Weer gewoon om 1 tafel, heerlijk.

Ik denk dat het detective city of angels gaat worden . Maar de stemming is nog open, ook bloodborne, Solomon Kane en Maracaibo staan op de shortlist.

Het plan is om na de z8mer weer onze gloomhaven sessies op te gaan pakken, en wel van het begin af aan met 3 spelers, 4 karakters.  Zin in  ::jaja::


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #365 Gepost op: 2-06-2021, 18:54:28 »
Destinies en Vienna Connection heb ik allebei inmiddels binnen  ::bravo::

Binnenkort nog Lawyer Up en misschien ook Ankh
My fall will be for you

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #366 Gepost op: 2-06-2021, 19:12:55 »
Monkeysuncle bestel jij rechtstreeks bij Kickstarter?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #367 Gepost op: 2-06-2021, 19:16:37 »
Destinies wel en Vienna Connection bij Portal Games
My fall will be for you

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #368 Gepost op: 2-06-2021, 19:32:44 »
Ah wij kopen bijna nooit rechtstreeks, maar meestal via webshops, ( crowdfinder etc)

Gelukkig dat er steeds wel meer websites kickstarters of pre orders hebben. Maar bij sommige kan het inderdaad wel eens behoorlijk vertragen.( sleeping gods is bv al iets waarvan ik al paar keer melding heb gehad dat ze gingen uitleveren, maar nog steeds niet)

Echter de laatste maanden nauwelijks kans om spellen te spelen .Dus is de pile of shame behoorlijk gestegen .
Maar hopelijk gaan we daarvan nu wat wegwerken en kunnen we ook nog wat nieuwkomers verwachten.

 Van de week kwam mijn partner in crime (schoonzusje) met wederom een nieuwe titel op Kickstarter , agemonia. Maar mijn lat vriendinnetje zegt dan ( deels terecht) dat we al op zoveel wachten en nog zoveel hebben staan .

Dat het verzamelen, informeren etc bij de hobby hoort, is voor sommigen niet begrijpelijk denk ik

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #369 Gepost op: 2-06-2021, 23:15:14 »
Ik heb ook even de rem op kopen en backen gelegd. Eerst maar es spelen. Gelukkig wel het hele Gloomhaven verhaal kunnen doorlopen (nouja op verschillende zij missies en andere verhaallijnen na) én de Forgotten Circles uitbreiding. En in m’n eentje de JOTL campagne gespeeld.

Qua kickstarter die ik meestal luchtigere spellen omdat ik niet kan inschatten of ik mensen vind om de zwaardere mee te kunnen spelen. Dus paar weken geleden is Railroad Ink Challenge aangekomen en deze week kwam Merchants Cove aan.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #370 Gepost op: 2-06-2021, 23:49:40 »
Ik heb ook even de rem op kopen en backen gelegd. Eerst maar es spelen. Gelukkig wel het hele Gloomhaven verhaal kunnen doorlopen (nouja op verschillende zij missies en andere verhaallijnen na) én de Forgotten Circles uitbreiding. En in m’n eentje de JOTL campagne gespeeld.

Qua kickstarter die ik meestal luchtigere spellen omdat ik niet kan inschatten of ik mensen vind om de zwaardere mee te kunnen spelen. Dus paar weken geleden is Railroad Ink Challenge aangekomen en deze week kwam Merchants Cove aan.

Jaloers mode on, wat heel gloomhaven, forgotten circles en jaws of the lion, dat is ziek veel uurtjes geweest .  Jaloers mode off

Hier is het echt af en toe smokkelen geweest , maar meestal discord, zoom etc, of zelfs table top simulator. En gelukkig hebben ook veel moderne spellen een redelijk solo variant on board.

Verder de covid tijd ook redelijk wat escape/unlock /exit en chronicles of crime gespeeld.
Hoe zeer de uitstap naar spiel ook jeukt, denk ik dat ik 2021 nog maar aan me voorbij laat gaan.

Voor volgend jaar daar een rn gathering, prima idee.



Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #371 Gepost op: 3-06-2021, 09:56:29 »
Ben benieuwd of ze Spiel 2021 laten doorgaan.

Ik heb echt veel teveel spellen, ben inmiddels een schifting aan het maken welke spellen ik wel op "relatief" korte termijn wil gaan spelen en welke ik echt niet aan toe ga komen de aankomende maanden. Kickstarter heb ik ook wat op pauze. Gelukkig is de grootste hoeveelheid inmiddels geleverd, ik verwacht qua "grote" Kickstarters alleen nog Frosthaven, Ankh, ISS Vanguard, 7th Citadel en wave 2 van Solomon Kane.

Voor mij geldt dat mijn kinderen langzaam groter worden, dus dat ik hoop dat ik er organisch wat speelkameraden bij krijg, ook voor de grote spellen. Bij de oudste is haar gebrekkige Engels nog een probleem, de middelste kan al lekker Kwakzalvers van Kakelenburg meespelen en de jongste, dat duurt nog ff.

My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #372 Gepost op: 3-06-2021, 11:40:42 »
Frosthaven!! ::love:: Ik ben pas laat op de Gloomhaven trein gesprongen, waardoor de kickstarter van Frosthaven al voorbij was, maar wil die nu ook heel graag!

Heeft iemand al ervaring met z'n/haar spellen verkopen via bvb Faebook of andere sites? Ik denk er soms over, maar denk dat vrij snel ook aan al het gedoe errond en laat het idee dan maar varen.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #373 Gepost op: 3-06-2021, 11:48:16 »
Frosthaven!! ::love:: Ik ben pas laat op de Gloomhaven trein gesprongen, waardoor de kickstarter van Frosthaven al voorbij was, maar wil die nu ook heel graag!

Heeft iemand al ervaring met z'n/haar spellen verkopen via bvb Faebook of andere sites? Ik denk er soms over, maar denk dat vrij snel ook aan al het gedoe errond en laat het idee dan maar varen.

Een vriend van mij verkoopt veel spellen gewoon via Marktplaats (is er ook zoiets in België? Vast wel). Ook op BGG is er een levendige handel, maar het blijft natuurlijk altijd gedoe. Ook vooral voor jezelf om te kijken of alles nog compleet is, om gedoe te voorkomen.
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #374 Gepost op: 3-06-2021, 12:44:04 »
Ja ik moet me eens verdiepen in welke standaard verzendkosten ik kan aanrekenen. Of enkel laten afhalen, maar dan beperk je je publiek al flink natuurlijk.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #375 Gepost op: 3-06-2021, 14:02:48 »
Frosthaven!! ::love:: Ik ben pas laat op de Gloomhaven trein gesprongen, waardoor de kickstarter van Frosthaven al voorbij was, maar wil die nu ook heel graag!

Heeft iemand al ervaring met z'n/haar spellen verkopen via bvb Faebook of andere sites? Ik denk er soms over, maar denk dat vrij snel ook aan al het gedoe errond en laat het idee dan maar varen.

Robbie, tip spelonk, crowdfinder, boardgameshop. zomaar 3 sites die regelmatig voorinschrijvingen hebben op kickstart projecten , soms niet alle pledgelevels.
Maar beter de corebox van een vd most hyped game , dan hem compleet missen toch?

Volgens mij moet je daar echt nog wel een voorinschrijving frost haven vinden.

Gloomhaven is echt een fenomeen , heel ver deconstructed is een erg repetitief spel, waarbij je steeds dezelfde handeling doet ( top action, bottom action, next). Maar door de verhaallijnen, de pensioen goals, de verschillende klasse s, de stickers, is het tich een Zeer aangename ervaring voor de meeste spelers die ik erover gehoord heb.
Legacy zonder echt legacy te zijn.

Verkoop van spellen is inderdaad vaak gedoe, heb het wel eens gedaan en positieve en negatieve ervaringen met marktplaats/direct verkoop.  Bgg trade heb ik in het verleden wel gebruikt zowel met opsturen , als op trade off op beurs. Allebei enkel tevreden reactie over.

Wij verwachten hier nog ( reeds besteld )
Frosthaven
Destinies
Vienna connection
Arkeis
Sleeping gods
Nova aetas renaissance
Roll player adventures
Aeons end legacy of gravenhold
Chronicles of drunagor

En op wishlist staan nog oathsworn, aeons trespass odyssey,7th citadel, massive darkness 2, descent legends of the dark en evt middara.( allen nog niet besteld)
Zoals je ziet is het favoriete genre wel vrij duidelijk af te lezen aan de lijst ,  ::rofl::

Coop dungeon crawl met een story aspect.
Maar ook detectives , escapes etc vullen de kast en wat spellen als arkham horror,mansion of madness etc, maar in dat genre is het wat stiller Met  nieuws.

Het blijft een toffe hobbie, die me als kind al pakte en tot m’n 20 er jaren aanbleef om dan zo’n 30 jaar te verdwijnen en nu gelukkig weer terug is. Zelfs regels lezen vind ik niet meer zo erg als dat ik het me van vroeger herinnerde,


 

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #376 Gepost op: 26-06-2021, 12:46:13 »
Vandaag hier destinies binnen incl 2 uitbreidingen, calico Nederlandse versie en sleeping gods.

Was weer een sjouw partij voor de bezorger lol.

Toch bizar om weer een spel te hebben waarvoor de app nog niet online is ( destinies , myth and folklore)
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 12:48:21 door Tarbozan »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #377 Gepost op: 26-01-2022, 14:33:20 »
Misschien nog een leuke aanrader voor anderen hier: bordspelletjes raden! https://www.letsplayboard.games/guess-the-game/

Elke dag is er een nieuw bordspel om te raden, en kun je hints kopen die een bepaald aantal punten kosten. De uitdaging is natuurlijk om het te raden met zo min mogelijk hints voor zoveel mogelijk punten :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #378 Gepost op: 26-01-2022, 15:59:32 »
625 voor vandaag. Ik was dom om met designer en mechanics te beginnen want met description wist ik het meteen.  :(

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #379 Gepost op: 26-01-2022, 16:29:43 »
Wij hadden 850, met mechanics (vind ik meestal de meest nuttige), categories en first letter. Maar first letter was eigenlijk overbodig geweest, want we bleken al met de juiste in ons hoofd te zitten :)

Wij proberen hem wel zonder description te doen, als je het spel kent is dat eigenlijk bijna hetzelfde als gewoon de oplossing bekijken ;D

Tot nu toe ook al wel 2 of 3 keer een spel gehad dat we niet kenden, dan is het wel jammer dat er geen "geef het op" knop zit en je 3x iets randoms moet raden (of een vraagteken invullen).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"