Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452582 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2020 Gepost op: 10-02-2021, 18:40:09 »
Ik had er bij het opgeven even niet bij over nagedacht dat ik vandaag de hele dag vergadering zou hebben (online), dus ik ben mijn computerscherm en mijn bureaustoel eigenlijk wel even zat voor vandaag. Dus sorry, maar ik ga toch moeten afzeggen vandaag  :-[ Hopelijk zijn er nog genoeg mensen om mee te doen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2021 Gepost op: 10-02-2021, 18:57:37 »
Jammer Loezel. Maar hopelijk zijn er genoeg anderen.

Dit is het bord waarop we spelen:




Iedereen begint in het midden. Je loopt via 1 van de spaken naar de buitenste rand. Als je op een gekleurd vakje komt krijg je een quizvraag van de bijbehorende categorie. Beantwoord je die vraag goed dan mag je nog een keer. Kom je op het grotere vak aan het uiteinde van een spaak dan verdien je bij een juist antwoord een triviantje van die kleur/categorie, maar stopt wel je beurt.
De witte vlakjes betekent nog een keer gooien met de dobbelsteen. Uiteindelijk moet je alle kleuren triviantjes halen en in het midden uit zien te komen. In het midden stel ik je 6 vragen, 1 uit iedere categorie. Heb je er vier van de zes goed, dan win je.

De 6 categorieën zijn:
blauw - geografie
roze - entertainment
geel - historie
bruin - cultuur
groen - wetenschap
oranje - sport

Als er 6 of minder deelnemers zijn kan iedereen individueel spelen. Zijn we met meer dan gaan we in groepjes spelen.

Tot straks om 20u in de chat!
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2022 Gepost op: 10-02-2021, 19:27:50 »
Ik kan helaas niet meedoen :\'(
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2023 Gepost op: 10-02-2021, 19:32:39 »
Dan heb ik nu staan Lucy en Hans, en misschien Daisy. Ik hoop wel dat er meer willen aansluiten? Of zal ik het anders verschuiven naar volgende week?
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2024 Gepost op: 10-02-2021, 19:40:44 »
Dan heb ik nu staan Lucy en Hans, en misschien Daisy. Ik hoop wel dat er meer willen aansluiten? Of zal ik het anders verschuiven naar volgende week?
Ik had graag meegedaan, maar het is Ajax-PSV om 8 uur ::hug::

Under his eye

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2025 Gepost op: 10-02-2021, 19:42:06 »
Ik ben er bij
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2026 Gepost op: 10-02-2021, 19:44:18 »
Ah ja ik hou geen rekening met voetbal ;D

Leuk Wouter!
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2027 Gepost op: 10-02-2021, 19:45:53 »
Ik ben wel erg moe maar wil ook proberen mee te doen! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2028 Gepost op: 10-02-2021, 19:46:07 »
Under his eye

Ik zal er zijn. ::jaja::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2029 Gepost op: 10-02-2021, 19:48:21 »
Als er te weinig mensen zijn vanavond, is het voor mij geen probleem om het volgende week te doen, want ik heb nog genoeg schoolwerk.

Maar ik zie dat er zeker al een paar deelnemers zijn, dus ik stel m'n schoolwerk nog wel wat uit ::hypocriet:: ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2030 Gepost op: 10-02-2021, 19:55:02 »
Thats the spirit Hans ;D


Leuk Daisy en Spacy! :D :D


In de chat gelden die regels van Robbie niet dus dat scheelt gedoe ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2031 Gepost op: 10-02-2021, 19:57:36 »
In de chat gelden die regels van Robbie niet dus dat scheelt gedoe ;)

Dan had ik ook echt niet meegedaan. ::rofl::

Under his eye

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2032 Gepost op: 10-02-2021, 22:08:19 »
Met zes spelers besloten we om in 3 groepjes van 2 te spelen. Daisy en Wouter vs Hans en Nieky vs Lucy en Spacy.


Na 2 uur bikkelen was dit de uitslag

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2033 Gepost op: 10-02-2021, 22:08:59 »
May the Lord open

Het was een leuke avond, bedankt Swifty! ::bravo::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2034 Gepost op: 10-02-2021, 22:12:34 »
:D ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2035 Gepost op: 11-05-2021, 13:58:42 »


Realitynet Game Night presents: Dungeons & Dragons
A Wild Sheep Chase

Een groep avonturiers geniet van een zeldzame vrije middag als ze plotseling benaderd worden door een schaap in paniek. Ze worden meegetrokken in een magische wrokstrijd waarin hun moed, intelligentie en kracht danig op de proef gesteld worden. Zullen de helden in staat zijn om het hoofd te bieden aan betoverde gevaren en een verbitterde tovenaar met gevaarlijk onstabiele magische relikwieën? Er is maar één manier om daar achter te komen...



Heb jij altijd al eens Dungeons & Dragons willen uitproberen? Of ken je het al en heb je zin in een tof avontuur met een nieuw personage? Dan is dit je kans! Iedereen mag meedoen, beginners en gevorderden, kenners en nieuwelingen.

Let op: Deze Game Night werkt iets anders dan normaal. Vanwege de aard van het spel is het noodzakelijk om op Discord te spelen met audio, dus als je het niet ziet zitten om een Discordaccount aan te maken of je stem te laten horen, kun je deze keer helaas niet meedoen. Ook vergt deelname een lichte voorbereiding, die je zo zwaar kunt maken als je zelf wilt (ook als je nog nooit D&D gespeeld hebt).

Informatie
Datum: Te bepalen in overleg als bekend is wie mee willen doen
Platform: Realitynet Discord (voice channel)
Deelnemers: 3-6 per sessie, bij meer animo zullen meerdere data geprikt worden
Duur: 1 avond (3-4 uur)

Wat is Dungeons & Dragons?
Dungeons & Dragons is een fantasy rollenspel waarbij de spelers gezamenlijk een avontuur aangaan in een fantasiewereld, geleid door een Dungeon Master (ik dus). Alles is mogelijk in dit spel: er zijn geen restricties, maar er gelden wel enkele regels om alles te regelen en te simuleren. Het basisidee is dat je voor alles wat je doet een dobbelsteen gooit om te zien of het je lukt. Als je bijvoorbeeld over een muur zou willen springen, gooi je een dobbelsteen, en als je naar oordeel van de Dungeon Master hoog genoeg gegooid hebt, is het gelukt.

Personages
Iedere speler is een eigen personage met bepaalde capaciteiten en tekortkomingen. Voor dit avontuur zijn er drie mogelijkheden:

  • Je krijgt van mij een kant-en-klaar personage. Deze optie kost de minste tijd, maar het is wel handig als je van tevoren je personage goed bekijkt, zodat je een idee hebt van zijn of haar mogelijkheden. (Makkelijk)
  • Je maakt je eigen personage, met mijn hulp. Dit kost wat meer tijd, maar dan kun je wel helemaal zelf je personage samenstellen. Hiervoor zullen we een 1-op-1 belmoment inplannen, omdat het best ingewikkeld kan zijn als je het voor het eerst doet. (Gemiddeld)
  • Je maakt je eigen personage, zonder mijn hulp. Je personage moet level 5 zijn en je mag putten uit alle officiële content van Wizards of the Coast. Je stats bepaal je door middel van de dobbelsteenmethode, maar als je in totaal minder dan 70 gegooid hebt, mag je ervoor kiezen alles opnieuw te gooien. (Moeilijk)
Hoe werkt het precies?
Het is niet nodig om alle ins en outs van het spel te kennen, het grootste deel wordt vanzelf duidelijk tijdens het spelen en ik kan met alles helpen. Het is wel handig om een beeld te vormen van het spel. Dat kan gemakkelijk hier: https://dndbeyond.com/essentials
Op deze pagina staat een korte, overzichtelijke uitleg van het spel. Als je ervoor kiest om samen met mij een personage te maken, kun je natuurlijk ook al je vragen stellen en kan ik nog een korte uitleg geven. Ik zal de avond zelf voor we beginnen zeker ook nog een en ander vertellen.

Enkele basisregels:
  • Er zijn verschillende dobbelstenen in D&D, die aangeduid worden met dX, waarbij X het aantal zijden van de dobbelsteen is. Bijvoorbeeld: een d6 is een normale dobbelsteen. Je hebt deze dobbelstenen niet fysiek nodig, er zijn voldoende apps en websites beschikbaar waar je ze kan gooien.
  • De standaard dobbelsteen is de d20. Als je een ability check moet doen, zoals in het voorbeeld waarbij je over de muur probeert te springen, gooi je altijd een d20. Hierbij tel je de bonus op die jouw personage heeft voor de specifieke ability, bijvoorbeeld Athletics.
  • Je personage heeft een aantal hit points. Als een vijand jou schade toebrengt, trek je die van je hit points af. Mocht je ooit op 0 hit points komen, ben je niet direct dood, maar bewusteloos. Er zijn dan verschillende manieren om weer bij bewustzijn te komen.
  • Combat werkt in D&D op basis van beurten. In 1 beurt kun je altijd 1 actie doen en maximaal zover bewegen als de snelheid van je personage toelaat. Ook kun je 1 bonusactie doen, als jouw personage deze heeft.
Enthousiast?
Meld je aan dmv een pm met daarin:
- Je forum- en Discordnaam
- Hoe je je personage wilt maken
- Je ervaring met D&D
« Laatst bewerkt op: 11-05-2021, 14:03:44 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2036 Gepost op: 12-05-2021, 22:46:16 »
Deadline
Je kunt je aanmelden tot:
Zondag 23 mei 20:00 uur

Daarna gaan we een datum (of data) prikken.

Aanmeldingen:
  • monkeysuncle
  • hulpdakdekker
  • Starlight
  • D*N
Mag ik ook alleen kijken?
Als je niet wil spelen, maar het spel wel graag mee wil volgen, dan kan dat natuurlijk. Hiervoor kun je op Discord in het voice channel meeluisteren tijdens het spelen. Als de datum (of data) bekend is (of zijn), zal ik deze hier posten. Iedereen is welkom om zich op de juiste datum en tijd in het voice channel te melden :)

MAAR! Het is veel leuker om zelf mee te spelen, en laat je niet te veel afschrikken doordat het er vaag of ingewikkeld uitziet. Met de hulp van een ervaren Dungeon Master ( 8) ) heb je het spel binnen mum van tijd onder de knie.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2021, 15:36:59 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2037 Gepost op: 13-05-2021, 13:39:30 »
Zat ook al te denken dat als er meerdere groepen zijn, dat ik met de ander wellicht ga meeluisteren :)
Dat is normaal niet zo handig vanwege spoilers, maar deze ken ik al globaal omdat ik zelf een keer overwoog om m te runnen :)

En ja, verder, D&D is een goede kanshebber voor het beste spel ooit, dussem... Aanrader!  ;D

Zeker zo'n oneshot is heel handig om een keer te kijken wat t is.
Tis ook niet dat bij 'rollenspel' je ineens uitgebreid een uitgewerkt karakters met accent, drijfveren en quirks hoeft te hebben. Mag wel natuurlijk, maar je kunt het prima zien als een soort computerspel, en je beperkt tot "ik mep hem met m'n bijl".  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2038 Gepost op: 13-05-2021, 23:07:46 »
Aldus Travok ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #2039 Gepost op: 13-05-2021, 23:52:50 »
Aldus Travok ::rofl::

Het is wel zeer effectief hoor (meestal dan) ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela