Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490771 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #520 Gepost op: 13-04-2020, 13:28:06 »
Nou... als ik alle commentaren tot nu toe al lees...
… denk ik dat ik weer in aanmerking kom voor de toondoofheidsprijs  ::rofl::

Heb alles nu één keer gehoord. Vond het niet slecht maar ook niet supergoed allemaal.
Weet dan ook zeker dat ik met mijn 1e keuze glansrijk deze keer had gewonnen...  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 13:30:31 door KingLennart »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #521 Gepost op: 13-04-2020, 13:36:51 »
Heerlijk alle reacties tot nu toe ;D

Ikzelf denk echt niet dat het niveau lager ligt dan anders, maar het lijkt zo omdat we nu de tekst niet meer kunnen verstaan. We moeten daar doorheen proberen te prikken en de (soms gewaagde) nummers kunnen waarderen ::love::
...óf niet!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #522 Gepost op: 13-04-2020, 13:38:36 »
Ik vind de rest van de liedjes ook matig.
Zo matig zelfs dat ik denk dat ik met mijn liedje (waar ik niet zo van overtuigd was als andere jaren) weleens hoge ogen kan scoren.
Maar als de matigheid iets zegt over jullie smaak dan wordt het weer een zware dobber  ;D
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #523 Gepost op: 13-04-2020, 13:44:30 »
De landsnamen zijn toegevoegd. Ik ben nog in overleg wat we doen met dat gevalletje met Engels.

Ik geef mijn punten op basis van wat ik mooi vind, ongeacht zanger/zangers, views,... (dat zijn zaken waar ik zelf niet naar kijk als ik iets instuur. Ik neem altijd iets dat ik goed vind en zie wat er van komt).

Zo heb ik ooit een land 12 punten gegeven dat uiteindelijk maar 13 punten kreeg omdat iedereen het kende (behalve ik dan) en het te gemakkelijk vond.

Ik ben ook als eens zesde geworden omdat ik toen een liedje koos dat hier niet bekend was, maar blijkbaar in het land van herkomst zeer bekend was (wist ik ook niet).

Ik luister meestal 3x  (een keer om een idee te hebben, éénmaal om een een onderscheid te maken voor landen die punten krijgen en geen punten krijgen én een derde keer om definitief punten te geven)

klaar voor de strijd

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #524 Gepost op: 13-04-2020, 13:53:47 »
Ik luister ook meermaals, want de eerste keer is alles altijd raar en apart. Je eigen lied vind je dan het beste, maar meestal omdat je dat al vaker geluisterd hebt en kent.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #525 Gepost op: 13-04-2020, 13:56:09 »
Zoals ik al eerder zei wil ik gerust een avondje een listening party organiseren op Plug.dj BeatSense, ik heb al een room gemaakt!

Concreet zet ik alle 35 inzendingen in volgorde na elkaar op en kan iedereen tijdens het liedje commentaar geven in de chat. Je kan ook liken en disliken, daar kan ik achteraf een mooi overzicht van maken zodat iedereen een idee heeft wat anderen denken over hun lied. Aangezien er 35 liedjes zijn, zal de show ongeveer 2 uur duren wat oprecht nog best meevalt, het gaat immers als een trein!

Naast het feit dat het ontzettend leuk is om te horen wat anderen denken over je lied, is het een zeer gemakkelijke manier om de liedjes na elkaar te beluisteren!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 18:37:29 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #526 Gepost op: 13-04-2020, 13:59:50 »
Leuk, maar je gaat elkaar dan wel beïnvloeden, lijkt me....Ik vind het fijner om het hier te houden.
...maar soms even niet :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #527 Gepost op: 13-04-2020, 14:01:11 »
Eens met gig, aanvankelijk leek het me wel leuk, maar ik wil wel een beetje kunnen genieten van het luisteren, en dat helpt niet als jullie steeds elk nummer volledig de grond in boren. :-\\
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #528 Gepost op: 13-04-2020, 14:11:42 »
Nou wat een commentaar ::rofl:: Ikzelf kijk gewoon of ik het mooi/leuk vind kijk niet echt naar de views of bekendheid het gaat ook om een liedje voor het zelfde geld is het nummer van Duitsland een top 40 hit bijvoorbeeld. voor de rest vind ik de liedjes wel oke maar het kan beter denk ik.

voor de rest vind ik Engelse liedjes blamen omdat het hun landstaal is beetje ver gaan. voor het zelfde geld is het hun laatste keuze een land met de Engelse taal en dan worden ze daar op afgerekend.
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #529 Gepost op: 13-04-2020, 14:23:38 »
Leuk, maar je gaat elkaar dan wel beïnvloeden, lijkt me....Ik vind het fijner om het hier te houden.

Inderdaad. Hier geven we ook commentaar vanaf 1 mei en dan kan ook niemand elkaar meer beïnvloeden  :D
Frankje Lapi

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #530 Gepost op: 13-04-2020, 14:25:40 »
Hmm, Brent. Het lijkt me een superleuk idee, maar ik denk inderdaad dat het leuke juist is dat iedereen z'n eigen oordeel velt. Plus dan kun je ook niet meer geheimhouden wel land nou van jou is en welke niet.

Maar misschien is het wel leuk als we een keer zoiets gebruiken voor een kleiner songfestival ::jaja:: Als de lockdown nog langer duurt kunnen we vast nog wel een iets vergelijkbaars doen maar wat dan wat kleiner van opzet is  ::regenboog::
...óf niet!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #531 Gepost op: 13-04-2020, 14:30:44 »
1-5: Jann, Brtdm
6-10: Convans, mrchipie
11-15: HappyDutchman
16-20: Spacy, Vermoljoen, Ricardo
21-25: Jacco's, KingLennart
26-30: michael90, MV, B&W
30+: D*N, LdHmolletje

Ik heb op het moment al 3 deelnemers die 100% in de punten gaan vallen. Ik vind het niveau ook niet denderend hoog en ik had voor 3 andere landen een liedje wat ik persoonlijk beter vond.
Så hva gjør vi nå?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #532 Gepost op: 13-04-2020, 14:33:09 »
Zo, de eerste schifting is een feit. Nog 13 nummers die in aanmerking komen voor de punten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #533 Gepost op: 13-04-2020, 14:53:53 »
Leuk, maar je gaat elkaar dan wel beïnvloeden, lijkt me....Ik vind het fijner om het hier te houden.
Dat beïnvloeden vind ik natuurlijk wel een beetje dubbel. Ik snap dat mensen de liedjes zelf op hun gemak willen beluisteren, want naar zo'n listening party gaan is uiteraard niet verplicht. Aan de andere kant posten mensen hier dat ze minder geneigd zijn om te stemmen op liedjes met miljoenen likes of liedjes met een Engelstalige tekst. Mijn persoonlijke mening terzijde is dat hoe dan ook een vorm van beïnvloeding van de stemming. Net omdat andere kandidaten hierop kunnen gaan reageren of anticiperen. Ik denk dat de lijn daar flinterdun is en je een zekere beïnvloeding niet kan vermijden, of je moet er zelf voor kiezen om geen reacties te lezen. Dat je je laat beïnvloeden door anderen heb je ook wel zelf in de hand natuurlijk, je moet niet van de reacties af gaan maar van de liedjes an sich.

Hmm, Brent. Het lijkt me een superleuk idee, maar ik denk inderdaad dat het leuke juist is dat iedereen z'n eigen oordeel velt. Plus dan kun je ook niet meer geheimhouden wel land nou van jou is en welke niet.
Uiteraard moet je gewoon je eigen mening vellen, daar draait een hele songcontest om. Dat laatste klopt echter niet hoor, je kan gewoon leuk reageren op je eigen liedje zonder dat het opvalt. We zitten op een WidM-forum waar mensen toch al wat van "liegen" zouden moeten afweten, dus dat lijkt me geen probleem te zijn. Op andere fora is het immers nooit een probleem geweest om je eigen liedje geheim te houden, dus ik denk dat dat hier ook wel moet lukken ::jaja::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #534 Gepost op: 13-04-2020, 15:07:44 »
Ach, ik vind het wel prima hoe het nu gaat. En vind dat geheimzinnige ook altijd wel grappig Als iedereen aan de hand van de omschrijving weet over welk land je het hebt, maar toch dat land niet noemt.

'er is echt 1 verschrikkelijk lied, dat toch in mijn hoofd blijft' (lees: Hotdog/Laura Omloop)

En dit jaar 'een lied dat Engels heeft gebruikt, terwijl dat niet een officiële taal is'.
'een inzending met een veel te bekende artiest'
En 'een lied dat veel te bekend is'
Kijk, we weten allemaal welke drie landen dit zijn, maar toch vind is het zo leuk om ze niet bij hun naam te noemen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #535 Gepost op: 13-04-2020, 15:08:18 »
Ik ga binnenkort een overzicht maken met van elk liedje een klein stukje. Net zoals ze bij het echte Songfestival hebben.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #536 Gepost op: 13-04-2020, 15:09:24 »
Zoals ik al eerder zei wil ik gerust een avondje een listening party organiseren op Plug.dj, ik heb al een room gemaakt!
Cool, ik leer hier nog vanalles. I'm in! Wanneer?

Inderdaad moet je gewoon leuk over je eigen liedje mee doen. Vooral posten "Oh ik vind het wel leuk eigenlijk hoor" als iedereen jouw nummer afkraakt. :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #537 Gepost op: 13-04-2020, 15:09:35 »
Ik ga binnenkort een overzicht maken met van elk liedje een klein stukje. Net zoals ze bij het echte Songfestival hebben.

 ::bravo::

Normaal mogen landen zelf hun gedeelte uitkiezen. Dat wordt nu zeker iets moeilijker..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #538 Gepost op: 13-04-2020, 15:16:14 »
Normaal mogen landen zelf hun gedeelte uitkiezen. Dat wordt nu zeker iets moeilijker..
Als iedereen een tijd van 20 seconden doorstuurt naar Wouter, en hij het doorstuurt naar mij kan ik het maken. Ik denk zelf niet dat het heel veel uitmaakt maar als anderen dat graag willen vind ik dat prima  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #539 Gepost op: 13-04-2020, 15:18:30 »
Als Wouter het ziet zitten om allemaal mailtjes door te sturen.  ::tandpastasmiley::

Sorry, ik ben altijd heel kritisch op de recap. Sommige Landen maken echt domme keuzes bij het songfestival.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?