Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490886 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #580 Gepost op: 13-04-2020, 18:21:22 »
Haha ja dat bedoel ik maar. Iedereen ultra streng zijn van "OMG hoe DURF je een half Engels woord in je lied te hebben?!!!" en dan blijkt dat het een officiële taal is.  ::)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #581 Gepost op: 13-04-2020, 18:24:24 »
Het grappige is, het land waar we het volgens mij over hebben. Het niet-Engelse gedeelte wordt dan weer niet gezongen in een officieel erkende taal van dat land.
Maar daar ga ik niet moeilijk over doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #582 Gepost op: 13-04-2020, 18:26:02 »
Ik ga mijn punten hierdoor niet aanpassen tenzij Wouter iets gaat veranderen.
Ze zullen het namelijk vast niet expres hebben gedaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #583 Gepost op: 13-04-2020, 18:29:15 »
Ik ga ervan uit dat iedereen eerlijk blijft beoordelen (ook wie er woensdag aanwezig zijn), maar ik sla woensdag in ieder geval over om niet beïnvloed te worden of anderen onbewust te beïnvloeden. Want op zich vind ik het heel gezellig samen over muziek te praten.

Zelfde geldt voor mij. ::jaja::

Ik ga morgen eens rustig beginnen met luisteren, de hele week vrij, dus waarom haasten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #584 Gepost op: 13-04-2020, 19:31:13 »
Is het trouwens niemand opgevallen dat hier herfst staat ;D maar ja er staat ook nog een bewerkpijltje in het plaatje...

Ja, en stockfoto-watermerk en het selectiekader om het tekstvak..   :D

En de 'bijsnijden' lijnen staan er ook nog  ::rofl::

De eerste keer dat ik zelf een logo maakte, en boy wat ben ik daar slecht in :).

Marketing technisch maakt het blijkbaar niet veel uit. Hoogste aantal deelnemers ooit zeker?  :P

Er zijn al 2x 36 deelnemers geweest waarvan 1x alle kandidaten de hele tijd in orde waren. Nu gaan we met max. 35 zijn als iedereen op tijd de punten inlevert

Ik heb ondertussen overleg gehad over dat gevalletje met Engels.
Ik heb elk liedje vluchtig gecontroleerd maar dit is aan mijn aandacht ontsnapt. Aangezien ik het anders wel gemeld had en die persoon de kans had gegeven voor iets nieuws te zoeken vind ik niet dat ik het kan diskwalificeren.
(daarnaast is er vorige keer ook iets aan mijn aandacht ontsnapt, en merkte ik dit pas op toen de puntentelling halfweg was. Dat heb ik toen ook gelaten)

Ik had eraan gedacht om die een nieuwe kans te geven om iets te sturen maar dat zou dan niet eerlijk zijn tov. de andere deelnemers en degene die net te laat was. Daarbij wist die persoon ook dat dit niet de bedoeling was

 Daarom heb ik besloten om het voor deze keer ook te laten en laat ik het aan jullie over of jullie het punten geven of niet. Daar is iedereen vrij in.

Nota voor mezelf: alles echt dubbel controleren.
klaar voor de strijd

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #585 Gepost op: 13-04-2020, 19:53:21 »
Het grappige is, het land waar we het volgens mij over hebben. Het niet-Engelse gedeelte wordt dan weer niet gezongen in een officieel erkende taal van dat land.
Maar daar ga ik niet moeilijk over doen.
Wat deze discussie betreft: deze Wikipediapagina is fascinerend. Ik ontdek hem ook pas net.

  • Australië heeft dus geen officiële landstaal ???
  • India heeft er zoveel dat ze niet eens de moeite doen om ze allemaal op te schrijven
  • Iers is de 'meest officiële' taal van Ierland, zelfs al spreekt maar 0,5% het als moedertaal :o
  • Duits is een erkende taal in (delen van) Brazilië, Namibië en Frankrijk :P
  • Er zijn (regionaal) erkende talen met de mooiste namen waar ik nog nooit van heb gehoord. Denk aan Beloetsji (Iran en Pakistan) Tshiluba (Congo-Kinshasa), Shangani (Zimbabwe), Tobiaans (Palau) en Dgèrnésiais (Guernsey) ::love::
  • Of wat dacht je van het Chuukees, Kosraeaans, Pohnpeiaan, Ulithiaans én Yapees in Micronesië. ::love::
  • En op de Filipijnen worden blijkbaar het Arabisch en Spaans erkend en gepromoot op "vrijwillige optionele" basis. Dat wist zelfs ik nog niet :P Het Cebuano of Bisaya wordt erkend als "aanvullend officiële" taal ;) (En Engels uiteraard ook)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 20:56:32 door Pac »
...óf niet!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #586 Gepost op: 13-04-2020, 19:59:15 »
Kortom: alles is goed?  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #587 Gepost op: 13-04-2020, 20:04:57 »
Diskwalificatie voor Australië!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #588 Gepost op: 13-04-2020, 20:06:49 »
Diskwalificatie voor Australië!
Die doen niet eens mee of heb ik er eentje gemist bij het beoordelen? :o

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #589 Gepost op: 13-04-2020, 20:07:49 »
Die doen niet eens mee of heb ik er eentje gemist bij het beoordelen? :o

Zijn ze gelukkig net op tijd gediskwalificeerd geweest, oef

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #590 Gepost op: 13-04-2020, 22:58:53 »
Ik vind het wel moeilijk om in te schatten wat er vb. in Nederland bekend is of niet. Ik ken als niets van de Belgische Ultratop en zeker niets van die van Nederland

Ik ken alleen maar de Ultieme Nederlandse hit aller tijden

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar voor de rest helemaal niets
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #591 Gepost op: 13-04-2020, 23:57:47 »
Ik heb alles geluisterd en mijn punten bepaald. Alle liedjes ingedeeld in de volgende categorieën: vreselijk, slecht, onvoldoende, net aan voldoende, voldoende, voldoende maar net geen punten en dan de top 10. 

De eindstand: 16 nummers hebben een voldoende (5,5 of hoger) en 18 nummers een onvoldoende (5,5 of lager). Misschien verandert/verschuift er nog iets als ik de volgorde binnen de categorieën ga bepalen en daarvoor bepaalde nummers nog een keer ga luisteren.

En als ik mijn eigen nummer erbij pak komt er nog een voldoende bij natuurlijk  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 00:00:02 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #592 Gepost op: 14-04-2020, 00:06:56 »
Ik heb 14 nummers die ik nog kansen toe acht (15 met het mijne erbij natuurlijk). De rest heb ik met 1x te beluisteren genoeg gehoord. Tenzij ik toch nog eens de moeite doe om mezelf te pijnigen een tweede luisterbeurt  :-X

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #593 Gepost op: 14-04-2020, 12:56:36 »
Op een forum waar "opzoeken verboden is" bij 90% van de spelletjes, denk ik wel dat we op eerlijkheid kunnen rekenen ::tandpastasmiley::

Een recap (zo heet dat trouwens) is altijd wel leuk en daar ben ik voorstander van, maar je hebt kwatongen die zullen zeggen dat andere gaan recapvoten en niet naar de liedjes gaan luisteren. Dat is inderdaad absoluut niet de bedoeling, maar dat wilt niet zeggen dat er daarom geen recap gemaakt mag worden!
Ja recap is leuk idee! Hoort ook beetje bij songfestival. Ga er vanuit dat iedereen gewoon alle nummers luistert  ::jaja:: (tenzij je geen tijd hebt, maar ja er is nu tijd zat volgens mij  :-X ). Maar is hier al verder iets over besloten om dit wel/niet te doen?

Anders misschien goed idee vanaf najaar bij volgende festival te doen? dat je tijdstip van 20-30 sec doorgeeft voor de recap bij je nummer?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #594 Gepost op: 14-04-2020, 13:01:03 »
Ik ga beginnen aan de recap.
Ik probeer van ieder liedje en zo'n goed mogelijk stukje te kiezen. Behalve bij mijn concurrenten natuurlijk.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #595 Gepost op: 14-04-2020, 13:02:34 »
Ik ga beginnen aan de recap.
Ik probeer van ieder liedje en zo'n goed mogelijk stukje te kiezen. Behalve bij mijn concurrenten natuurlijk.
Als landen niet tevreden zijn over de stukjes die je uitkiest hoor je vanzelf: PROTEST ::megafoon::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #596 Gepost op: 14-04-2020, 13:05:40 »
Recap is heel leuk! Als je niet tevreden bent, dan moet je vooral niet mopperen, want ik ga ervanuit dat iedereen wel de liedjes helemaal luistert!
Leuk initiatief :D
You'll never walk alone

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #597 Gepost op: 14-04-2020, 13:07:58 »
Ik protesteer alvast dan. Mijn liedje is namelijk sowieso al niet om aan te horen, dus ook in de recap niet :-[

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #598 Gepost op: 14-04-2020, 13:26:39 »
Ik ben niet technisch (zie maar naar het logo) maar als iemand anders dat kan, is het altijd welkom.

BTW: we hebben de eerste punten al binnengehad, en dus 10 landen zijn niet meer puntenloos
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #599 Gepost op: 14-04-2020, 13:54:33 »
Dat is wel heel snel  ::oink::
Ik heb voor de 'kennismaking' al een keer geluisterd. Volgende keer deel ik ze in categorieën en bij de derde keer luisteren bepaal ik de punten door de categorie voldoende nog eens te beluisteren.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::