Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490871 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #740 Gepost op: 28-04-2020, 20:38:59 »

Ik heb weinig liedjes die ik ooit nog maar een keer opnieuw zou willen luisteren zo

Idem.
Deze editie scoort flink hoog op het toondoof lijstje. ::jaja::

Meestal een teken dat ik zelf ook laag ga scoren, omdat er dan ook raar gestemd wordt. :P

Ik neem nog even de tijd om mijn definitieve ranking te bepalen!  ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #741 Gepost op: 28-04-2020, 20:58:25 »
Ik vind liedjes in het Engels zowiezo al saaier
Ik vind die raar want of ze gaan tegen de regels in of het is een makkelijke keuze  ;D
Oei, ik bedoel natuurlijk liedjes niet in het Engels  ::rofl::

Ik heb weinig liedjes die ik ooit nog maar een keer opnieuw zou willen luisteren zo

Yeah, nah, ik ben met Frank in dit geval.
Als het gaat om lands-talen, en je hebt vrije keuze, dan is het super lui en inspiratieloos om voor Engels te gaan.
Dus die krijgen bij mij, zeker gezien het thema van deze editie, een volle punt aftrek ::ok::

Wat best hard gaat, aangezien het gros van de nummers tussen de 5 & 7 scoorden ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #742 Gepost op: 28-04-2020, 21:05:23 »
Ben het daar niet mee eens, Stel je had verschillende landen die wilde en je hebt toevallig als keuze een Engelstalig land  kan hij daar niks aan doen. Dan is het gewoon engels. En het gaat om meer dan dat het landstaal is en dat is dan engels bij sommigen. dan is het niet meteen lui en inspriatieloos.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 21:10:53 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #743 Gepost op: 28-04-2020, 21:41:16 »
Yeah, nah, ik ben met Frank in dit geval.
Als het gaat om lands-talen, en je hebt vrije keuze, dan is het super lui en inspiratieloos om voor Engels te gaan.
Dus die krijgen bij mij, zeker gezien het thema van deze editie, een volle punt aftrek ::ok::

Wat best hard gaat, aangezien het gros van de nummers tussen de 5 & 7 scoorden ::)

Het kan toch zijn dat iemand dat Engelstalige land als keuze 4 of 5 had? Wel lullig om dan daar ook nog op afgerekend te worden :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #744 Gepost op: 28-04-2020, 21:43:27 »
Woow lucy en ik zijn het eens met elkaar :o :P

 Nee maar ik ga nog effe schuiven met mn ranking effe alles beter schrijven en mn punten geven zodat ik ze kan sturen ::ok::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #745 Gepost op: 28-04-2020, 21:45:01 »
Yeah, nah, ik ben met Frank in dit geval.
Als het gaat om lands-talen, en je hebt vrije keuze, dan is het super lui en inspiratieloos om voor Engels te gaan.
Dus die krijgen bij mij, zeker gezien het thema van deze editie, een volle punt aftrek ::ok::

Wat best hard gaat, aangezien het gros van de nummers tussen de 5 & 7 scoorden ::)
Yuppp heb ik ook gedaan, 1 punt aftrek.

@Lucy @Chippie maar als je een Engelstalig land als 4e of 5e keuze hebt opgegeven heb je dus toch alsnog een Engelstalig 'gekozen'? Like het risico dat je dat land krijgt is er, dat weet je van tevoren :P

Ik heb er zin innnn!!  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #746 Gepost op: 28-04-2020, 21:54:07 »
Ben het daar niet mee eens, Stel je had verschillende landen die wilde en je hebt toevallig als keuze een Engelstalig land  kan hij daar niks aan doen. Dan is het gewoon engels. En het gaat om meer dan dat het landstaal is en dat is dan engels bij sommigen. dan is het niet meteen lui en inspriatieloos.

Dan had je dat niet bij de 5 opties moeten zetten.

Als er één thema is waarbij je wordt uitgedaagd om eens uit je comfortzone te komen qua taal, dan is het nu wel. Er wordt feitelijk om gevraagd in het thema. Als je dan alsnog volledig op veilig speelt, dan is dat helemaal toegestaan - maar heeft 't bij mij in ieder geval een negatieve consequentie.

Het kan toch zijn dat iemand dat Engelstalige land als keuze 4 of 5 had? Wel lullig om dan daar ook nog op afgerekend te worden :P

Tuurlijk kan dat. Dat maakt uiteindelijk niet uit, of het je eerste of je vijfde keuze is. Je kiest ervoor. Dan vind je het blijkbaar, bij dit thema, een goed idee om voor zo'n land te gaan. Dat lijkt me de eerste fout.

Je wordt er niet ook nog op afgerekend.
Het zijn de makkelijkste landen om nummers te vinden die toch wel goed gaan scoren. Het vergt daarom weinig zoekwerk en creativiteit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #747 Gepost op: 28-04-2020, 21:57:25 »
Ik vind dat er dit keer veel gemiddelde liedjes tussen zitten, waar niet bijzonder veel aan is. Er zitten wel een aantal betere tussen, die dus ook zeker punten krijgen.
Ik heb wel echt een duidelijke favoriet die ook in mijn eigen spotifylijst is beland.

Ik heb er iig zin in en ben benieuwd naar de uitslag!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 21:59:05 door HappyDutchman »
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #748 Gepost op: 28-04-2020, 23:54:06 »
Ik bedoelde ‘ook nog’ in de zin van dat je al een 4e of 5e keuze hebt gekregen en dan ook nog afgerekend wordt op welk land dat is. Maar whatever ik dacht dat dit een muziekwedstrijd was maar schijnbaar is dat van onderschikt belang 💁🏻‍♀️

For the record, ik heb geen Engelstalig nummer hoor ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #749 Gepost op: 29-04-2020, 00:03:34 »
Oh maar ik ben het hier ook mee eens hoor. Ik heb Engelstalige liedjes gewoon geen punten gegeven zelfs (als ik het mij nog goed herinner). Maar over het algemeen vind ik een songfestival waar je Engelstalige liedjes mag kiezen wel veel interessanter. Ik heb echt geen nood aan een Deens of Litouws lied in mijn playlist waar ik niets van begrijp ook al klinkt het mooi.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #750 Gepost op: 29-04-2020, 00:04:55 »
iedereen zijn eigen keuzes toch? ::trots::
chipsverslaafde <3

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #751 Gepost op: 29-04-2020, 00:06:11 »
Of stel je voor dat mensen een top-2000 artiest durven insturen..

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #752 Gepost op: 29-04-2020, 00:37:13 »
Ik heb zelf een halve punt aftrek gegeven voor Engelstalige nummers. Het is nou eenmaal zo dat het veel makkelijker is om een nummer te vinden in Engelstalige landen, en Engelstalige nummers scoren vaak beter omdat je ze kunt verstaan. De aftrek is voor mij dus bedoeld om te compenseren voor het voordeel dat ze hebben.

En natuurlijk gaat het in eerste instantie om de muziek. Als je echt een goed nummer hebt kan je met een halve punt minder bij mij nog best in de top 10 komen. Maar binnen die nummers die ik leuk vind hebben originelere en gedurfdere keuzes wel vaak een lichte voorsprong. Als ik 2 nummers ongeveer even leuk vind, scoort de originelere hoger.

Dus mijn punten gaan straks naar een mooie mix van veilige en meer gedurfde nummers ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #753 Gepost op: 29-04-2020, 09:02:26 »
Het zijn de makkelijkste landen om nummers te vinden die toch wel goed gaan scoren. Het vergt daarom weinig zoekwerk en creativiteit.
Daarbij hebben veel van de Engelstalige landen ook nog eens een tweede taal die je toch ook had kunnen kiezen... Dus waarom voor Nieuw Zeeland een Engels nummer en geen Maori?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #754 Gepost op: 29-04-2020, 09:19:27 »
Ik vind het prima om het een beetje mee te laten wegen hoor! Maar om nou meteen te roepen dat Engelstalige nummers helemaal geen punten krijgen, of een hele punt aftrek waarbij dat nogal veel doet zoals HDD aangaf, vind ik gewoon wel veel 🤷🏻‍♀️
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #755 Gepost op: 29-04-2020, 09:57:00 »
Ik heb er ook een heel punt voor afgetrokken. Maar ik geef scores op meerdere dingen: first impression, zang, liedje en eventuele bonsupunten of minpunten (bonuspunten als mensen eens echt outside the box durven gaan en niet de zoveelste melodramatische song met gitaar en een zwart-wit videoclip insturen bvb  ::hypocriet::).

In totaal kom ik dan op 35 ofzo, dus dan is 1 puntje aftrek niet zoveel. Komt dan ongeveer op hetzelfde als neer een half puntje bij Starlight.

Maar los daarvan geeft ieder toch punten hoe hij/zij wil  Dat doe je ook als je thuis naar het echte songfestival zit te kijken.

Oh ja en om on-topic in de negativiteit te blijven:  ::ontopic::
Wat een stomme saaie rotnummers hebben julie allemaal opgestuurd zeg!  ::)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #756 Gepost op: 29-04-2020, 10:01:48 »
En toch heeft een van die saaie rotnummers op mij een onuitwisbare indruk gemaakt... Zelden een nummer gehoord dat zo'n indruk op mij heeft gemaakt dat ik hem in 2 weken al zeker 30 keer heb beluisterd... (nu weer ::jaja:: ::trots:: )
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #757 Gepost op: 29-04-2020, 10:36:20 »
Dat is wel leuk, LdH! Ik ben benieuwd welk nummer dat is. Ik ben ook benieuwd naar alle commentaren, vind het nog steeds een leuk spelletje, Engels of niet  :P
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #758 Gepost op: 29-04-2020, 10:47:22 »
Haha, wat een gedoe. ::hypocriet::
Ik ben vrij simpel: vind ik een liedje leuk, dan heb je grote kans dat ik je punten geef. ::ok:: Maar heb wel een aantal kanttekeningen gemaakt, die vanzelf duidelijk worden in de uitslagshow.

Hoe dan ook vermaak ik mij weer elke editie en blijft dit gewoon tof om te doen! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #759 Gepost op: 29-04-2020, 11:27:38 »
Haha, wat een gedoe. ::hypocriet::
Ik ben vrij simpel: vind ik een liedje leuk, dan heb je grote kans dat ik je punten geef. ::ok:: Maar heb wel een aantal kanttekeningen gemaakt, die vanzelf duidelijk worden in de uitslagshow.

Hoe dan ook vermaak ik mij weer elke editie en blijft dit gewoon tof om te doen! ::bravo::

Hèhè, gelukkig. Het is toch geen hogere wiskunde. Een leuk liedje krijgt punten, een stom liedje niet.
Ik snap de negativiteit niet zo, ik vind het niveau niet veel slechter dan andere keren. Dus dan zal ik wel geen smaak hebben  ;D
You'll never walk alone