Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490832 keer)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #760 Gepost op: 29-04-2020, 11:32:45 »
Tja, iedereen heeft nou eenmaal een andere manier van punten geven. Zo heb ik een keer geen punten gehad omdat er geen clip bij het liedje zat, dat vond ik persoonlijk dan weer flauw :P (en nee, dat was niet de videoclip-editie, dan was het weer logisch geweest ;D)

Wat betreft de kwaliteit heb ik meer onvoldoendes uitgedeeld dan anders, maar ook meer zevens. Normaal moeten er nog zesjes in m'n top 10, maar nu verbazingwekkend genoeg niet :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #761 Gepost op: 29-04-2020, 11:34:35 »
Ik beoordeel graag op originaliteit - wat me meestal hoog in de toondoofheidslijstjes helpt ;D Zo is er nu al zeker één nummer waar ik punten aan ga geven waarvan ik weet dat 'ie heel laag gaat eindigen :P Maar ik zie er gewoon de charme van in. Ik vind sowieso dat we door de taalbarrière heen moeten luisteren. Zo beoordeel ik ook de Engelstalige nummers: alsof ik ze niet versta. Meestal zijn die dan ook een stuk minder bijzonder :P

Ik kan niet wachten om te horen wat jullie van mijn nummer vinden ::hyper::
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #762 Gepost op: 29-04-2020, 11:38:58 »
Ik vind het gewoon erg lastig een lied te beoordelen waarvan je weinig verstaat. Dan moet je afgaan op klanken. Dan mis ik soms de ware toedracht van een lied. Maargoed we doen het er maar mee. Ik heb een onverstaanbaar lied in mijn top-3 gezet dusja  ::rofl::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #763 Gepost op: 29-04-2020, 11:44:29 »
Maar... Een lied is toch niet puur tekst? ??? Een lied is dus juist veel meer muziek en melodie dan tekst? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #764 Gepost op: 29-04-2020, 11:52:11 »
Het helpt altijd wel om te weten wat de kern is waar het liedje over gaat. Gelukkig hebben sommige video's ondertitels of heeft de inzender de moeite genomen om het nummer te vertalen ::joehoe::
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #765 Gepost op: 29-04-2020, 11:58:12 »
Maar... Een lied is toch niet puur tekst? ??? Een lied is dus juist veel meer muziek en melodie dan tekst? ???

Maar dan ga ik beoordelen op klanken en dat vind ik niet echt de basis van een lied. Tenzij we eens een editie instrumentale muziek gaan doen, want dan heb ik wel enkele pareltjes.

Een goede song in het Engels zal ik later nog beluisteren, een song met een goede melodie in een taal die je niet verstaat, kan ik wel leuk vinden, maar ga ik achteraf niet nogmaals beluisteren.

Bij zo’n editie vind ik Duitse, Spaanse en Franse liedjes dan weer makkelijker te begrijpen en hebben die dan een licht voordeel.. maarja das allemaal een persoonlijk aanvoelen natuurlijk

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #766 Gepost op: 29-04-2020, 12:00:09 »
Ik heb 19 voldoendes over.
Nu daar nog 10 puntenpakkers uit selecteren  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #767 Gepost op: 29-04-2020, 12:01:02 »
Ik maak gewoon een ranglijst, het liedje bovenaan vind ik het leukst. Het liedje onderaan vind ik het afschuwelijkst.

Ik probeer niet te veel te letten op de taal, de views etc. Ik luister het liedje, en als het goed klinkt gaat het waarschijnlijk punten krijgen.



Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #768 Gepost op: 29-04-2020, 12:02:49 »
Maar dan ga ik beoordelen op klanken en dat vind ik niet echt de basis van een lied. Tenzij we eens een editie instrumentale muziek gaan doen, want dan heb ik wel enkele pareltjes.
Dat vind ik juist de basis van een lied. Natuurlijk kan soms een mooie tekst een lied mooi maken terwijl het instrumentaal wat saai is ofzo, maar uiteindelijk gaat het voor mij toch juist om de klanken.

Verder ben ik wel voor een keer een instrumentale editie ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #769 Gepost op: 29-04-2020, 12:13:36 »
Ik vond dit best lastig eerlijk gezegd. Ik baal er van dat er totaal geen Engels te horen mocht zijn: ik kreeg mijn 4e keuze en daarbij had ik gelijk al een heel tof nummer in gedachten. Tot ik las dat er helemaal geen Engels in mocht zitten... kreeg gelijk beetje spijt van deze landenkeuze. Moest nu noodgreep doen...

Gelukkig kan ik in ieder geval mijn nr.1 land met bijbehorend lied nog achter de hand houden voor een volgende editie. Had nu in deze crisis heel goed gepast en had daarom echt hoog gescoord denk ik!

Ik denk dat ik tevreden moet zijn met een plek hoger dan de vorige keer gezien de commentaren  ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #770 Gepost op: 29-04-2020, 12:19:05 »
Ter info: mijn post over de saaie rotnummers was maar om mee te gaan op de negativiteit-hype-bus he. :) Want dat is toch waar dit elke keer om gaat, dat we elkaar elk jaar zeggen wat voor verschrikkelijke smaak al de rest heeft en hoe toondoof heel de wereld behalve jijzelf bent?  ::)
Ik heb maar één onvoldoende uitgedeeld zie ik.


En voor de rest heeft iedereen duidelijk een andere opvatting van liedjes/muziek en is dat toch ook helemaal oké? De ene vindt de tekst leuk om te horen, de andere de melodie. De ene wil erop kunnen dansen en de ander melancholisch uit een raam naar de regen kijken.


Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #771 Gepost op: 29-04-2020, 12:24:38 »
Haha, precies dát ja Robbie! ::bravo:: ::bravo::
Dat maakt het toch ook uiteindelijk een lijst met op één gewoon het nummer dat volgens vele van ons prima is. Ook al is het niet je smaak of vind je andere nummers veel mooier: het gaat uiteindelijk om de gezelligheid en vooral dat ik een keer win. Laten we daar dus ook voor gaan met elkaar. ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #772 Gepost op: 29-04-2020, 12:27:23 »
De winnaar heeft uiteraard altijd gelijk, daar kan geen twijfel over bestaan!  ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #773 Gepost op: 29-04-2020, 12:47:49 »
De winnaar heeft uiteraard altijd gelijk, daar kan geen twijfel over bestaan!  ::bravo::
Komt hij weer met z'n gelijk ::). Het is een liedjeswedstrijd, geen debat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #774 Gepost op: 29-04-2020, 12:50:50 »
Komt hij weer met z'n gelijk ::). Het is een liedjeswedstrijd, geen debat.

Wat is er nu weer fout met deze uitspraak?  ???

Dat is toch gewoon een gezegde..

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #775 Gepost op: 29-04-2020, 12:58:25 »
Ik ken dat gezegde niet...en google blijkbaar ook niet want die vind ook niets ???

Maar "gelijk" krijgen gaat het hier volgens mij niet om.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #776 Gepost op: 29-04-2020, 13:01:55 »
Ik ken dat gezegde niet...en google blijkbaar ook niet want die vind ook niets ???

Maar "gelijk" krijgen gaat het hier volgens mij niet om.

Eerder een sportterm waarin er dan wordt besloten dat de winnaar altijd gelijk krijgt. Wordt veel gezegd in het voetbal en het wielrennen.

Maargoed ik vind het belachelijk om ergens aan mee te doen en niet voor de winst te gaan, dus de winnaar krijgt gelijk vind ik hier zeker wel passen. Dit is nog altijd een spel waarbij er een winnaar is.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #777 Gepost op: 29-04-2020, 13:05:59 »
Eerder een sportterm waarin er dan wordt besloten dat de winnaar altijd gelijk krijgt. Wordt veel gezegd in het voetbal en het wielrennen.

Maargoed ik vind het belachelijk om ergens aan mee te doen en niet voor de winst te gaan, dus de winnaar krijgt gelijk vind ik hier zeker wel passen. Dit is nog altijd een spel waarbij er een winnaar is.
Dan ben ik dus belachelijk ::ok:: Got it.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #778 Gepost op: 29-04-2020, 13:10:16 »
Dan ben ik dus belachelijk ::ok:: Got it.

Pfff  ::rofl::

Ieder zijn mening toch. Je kan er toch inkomen dat mensen meedoen aan een spel om te winnen? Wel zo denk ik erover.

Anderen kunnen daarover een andere mening hebben. Geen probleem. Maar je kan toch ieders mening hierover respecteren? Ik heb een redelijke sportersmentaliteit en daar zit dat er wel in gebakken, sorry  ;)

Maar on topic: nog maar 2 dagen  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 13:16:43 door Convans »

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #779 Gepost op: 29-04-2020, 13:19:26 »
Ik heb in mijn eerste luisterronde al wat afgeschreven door alleen naar het lied te luisteren. De luisterronde erna heb ik toch de vertaling opgezocht om het lied meer te begrijpen en uiteindelijk uit de laatste 19 mijn punten verdeeld.
Så hva gjør vi nå?