Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490795 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1400 Gepost op: 5-05-2020, 00:07:38 »
Filippijnen: Pac
Duitsland: B&W
Zuid-Afrika: Gupp
Libanon: MV


En dan heeft er nog iemand dat afgrijselijke nummer van Brazilië ingezonden ook  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1401 Gepost op: 5-05-2020, 00:08:16 »
Hier gaat iets grandioos mis!
(En dat komt niet door mij)

Ik sta in je lijst en je hebt 6 punten van me gehad en dat klopt.
En andersom kreeg ik niks, volgens mij klopt dat ook. :P

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1402 Gepost op: 5-05-2020, 00:10:02 »
OMG Nieky you did it again! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Het blijft toch een soort traditie op het Songfestival dit  ::oink::

Nieky, wat heb je een heerlijk lied ingestuurd  ::bravo:: dank daarvoor!
Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1403 Gepost op: 5-05-2020, 00:11:52 »
Ik hoop niet dat Mollenvanger de beslissende uitslag-stem heeft dan zitten we hier nog wel even   ::rofl::

Ik ben mijn inzending overigens ook al een paar dagen beu. In het begin vond ik hem écht leuk. Maar ik krijg het voulez-vous que je vous avoue que je vous aime - met daarna die trompet, écht niet meer uit mijn hoofd. Excuses voor mensen die dat (zo te lezen) ook hebben  ::rofl::

Top 5 zit erin  :D, de winst niet meer denk ik. Dat gaat tussen Duitsland, Noorwegen en Mongolië

Nieky, wat heb je een heerlijk lied ingestuurd  ::bravo:: dank daarvoor!

Jij bedankt voor de 10 (?) punten  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1404 Gepost op: 5-05-2020, 00:14:37 »
We krijgen dan toch eindelijk eens een ontknoping met groene en rode schermen in het Songfestival  ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1405 Gepost op: 5-05-2020, 00:22:39 »
We krijgen dan toch eindelijk eens een ontknoping met groene en rode schermen in het Songfestival  ::joehoe::
Breng me nou niet op ideeën...  ::rofl::

Volgens mij heb ooit zoiets al gedaan :P

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1406 Gepost op: 5-05-2020, 00:24:40 »
Huh wacht wat, mensen sturen nummers in die ze zelf niet goed vinden? Waarom zou je dat ooit doen? :-X

Ik snap wel dat je wil winnen, maar er is niet bepaald een formule voor de winst (hoewel het vaak dudes met gitaren zijn, dat moet ik toegeven). Maar iets alternatiefs als Mongolië doet het nu dus ook verbazingwekkend goed. Stuur gewoon in wat je zelf leuk vindt, dan hoeven we tenminste niet elke keer naar al die dertien in een dozijn nummers te luisteren (tenzij je van dertien in een dozijn nummers houdt natuurlijk, then you do you ::ok::)
Ik wou de eerste keer een basic liedje insturen dat ik redelijk oké vond om eens te zien wat de muzieksmaak hier is en blijkbaar komt die wel redelijk overeen met de mijne. Ik dacht dat als ik iets in mijn smaak zou insturen het dan lager zou eindigen  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1407 Gepost op: 5-05-2020, 08:38:19 »
Bedankt Nieky  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1408 Gepost op: 5-05-2020, 09:25:16 »
Pac is gesignaleerd, dus ik vermoed dat de punten zo gaan komen (als hij echt de Filipijnen is)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1409 Gepost op: 5-05-2020, 09:29:47 »
Huh wacht wat, mensen sturen nummers in die ze zelf niet goed vinden? Waarom zou je dat ooit doen? :-X
Ja precies. Ik had dit jaar duidelijk maar één taal waarin ik kon inzenden, omdat ik deze aan het leren ben ::love:: Het blijkt alleen wel één van de meest random talen op Aarde te zijn, dus de kans dat het winnende liedje ee tussen zat was bij voorbaat nihil. Maar er zaten echt  wel een paar parels ik zélf gewoon heel goed vind. Dus dat ik dan allerlaatste sta verbaasd me, maar neem ik wel even voor lief ::jaja:: Dan ga ik echt niet puur voor mijn winstkansen ineens iets in het Tagalog inzenden.

De punten van de Filipijnen komen er strakjes aan. Even a.u.b. ::joehoe::
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1410 Gepost op: 5-05-2020, 09:49:39 »
Huh wacht wat, mensen sturen nummers in die ze zelf niet goed vinden? Waarom zou je dat ooit doen? :-X

Ik snap wel dat je wil winnen, maar er is niet bepaald een formule voor de winst (hoewel het vaak dudes met gitaren zijn, dat moet ik toegeven). Maar iets alternatiefs als Mongolië doet het nu dus ook verbazingwekkend goed. Stuur gewoon in wat je zelf leuk vindt, dan hoeven we tenminste niet elke keer naar al die dertien in een dozijn nummers te luisteren (tenzij je van dertien in een dozijn nummers houdt natuurlijk, then you do you ::ok::)
Amen! Stuur in wat je zelf leuk, mooi of aansprekend vindt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1411 Gepost op: 5-05-2020, 11:26:47 »
Ik heb heel erg getwijfeld voor mijn inzending. Dit nummer was mijn tweede keus:


En dit liedje had ik als derde, maar heb ik wel minder lang nog meegenomen:


Hoe zouden deze twee het gedaan hebben t.o.v. mijn huidige inzending?
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1412 Gepost op: 5-05-2020, 11:27:22 »
Wat? Ik de Filipijnen? ::oink:: Wat een verrassing ::tandpastasmiley:: Nee hoor, alle gekheid op een stokje: wie me een beetje gevolgd heeft de laatste tijd weet dat ik 4 maanden op de Filipijnen heb gewoond. En het liefst was ik nog wat langer gebleven, maar zo liep het helaas niet. Wat ik nog wél heb kunnen doen, is mijn favoriete Filipijnse liedje opsturen ::love::


::bravo:: Kamusta mga higala ::bravo::

Allereerst: salamat sa atong points diri sa song contest ::bravo:: Especially si Fabiann, tungod kay gihatagan niya kami og 12-pointer! Ja, zo praten ze nou écht. Maar ik was er al bang voor dat ik minder punten zou krijgen omdat Filipino's nou eenmaal hun eigen moedertaal mixen met stukken Engels. Maar dat is dus niet alleen maar voor het liedje ;) Ik vond zelf in ieder geval mijn inzending perfect ::love:: En ik was misschien de meest in-thema-inzending van het jaar: volgens mij was ik de enige inzending die niet een nationale maar een regionale taal inzond, de enige die hoogstpersoonlijk een deel van de songtekst heeft vertaald én de enige die een reglementair tweetalig nummer in heeft gezonden ::tandpastasmiley:: Afijn, je snapt dat het soms op je tong bijten is. Wala mas further ado: kini ang mga points sa Pilipinang jury ::bravo::

Usa ka point goes to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Duha ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tulo ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Upat ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lima ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Unom ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Pito ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Walo ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Napulo ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

And finally, dose ka points go to...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Een uitgebreid juryrapport van alle nummers bij mijn eerste en tweede luisterronde kun je in de bijlage vinden ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 5-05-2020, 12:51:34 door Pac »
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1413 Gepost op: 5-05-2020, 11:28:13 »
En we hebben een koploper ::joehoe::

Tussenstand

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler-Wie is wie?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Op naar Duitsland ::joehoe::
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1414 Gepost op: 5-05-2020, 11:33:29 »
Gutenmorgen Europa,

In de categorie vre-se-lijk

34. Zuid-Korea.
Dit is echt vreselijk. Wtf is dit voor mislukte Wannabee Beyonce gecombineerd met muzikale klanken van Snoop Dog. Nee dit is echt vre-se-lijk. Dan had ik nog liever echte K-Pop gehoord. (1,0) 

33. Mexico
Waar de f*ck heb ik zojuist naar zitten luisteren? Lijkt wel alsof ik in een of andere foute trip aan het spacen ben. Todo no vas estar bien… en op een gegeven moment wordt de herhaling in het nummer ook bloedirritant. (1,5)

32. United Kingdom
Origineel om een nummer in het kader van actualiteit in te sturen. Maar voor een songfestival stelt me dat flink teleur. Ik verwacht kwaliteit uit de UK. Sowieso krijg ik rillingen van dit soort rap beats. Dan vind ik ‘ik **** je op afstand’ van Merol en Lubach nog leuker. (2,0)

31. Zwitserland
Jeetje wat zwaarmoedig en gevoelig zeg, alleen dat gevoel zie ik wel, maar het komt niet bij me over. En dat geschreeuw tegen het einde, nee het is hem niet. Ik word zelfs ook een beetje bang van hem eigenlijk. Ik wilde dit nummer zelfs voortijdig afzetten. Deel 1 heb ik ook even geluisterd en dat vond ik een stuk fijner. (2,5)

Dan in de categorie slecht/ongelukkige keuzes

30. Malta
Dit werkte misschien eind jaren ’90, begin van de zeroes. Met haar stem is niks mee, maar dit nummer is werkelijk zóóóó saai. Heeft Malta niks beters dan oude succesnummers inzenden…? (3,0)

29. Ierland
Mooi nummer hoor, goeie stem, hij is volgens mij ook bekend van de Hit Book of Love. Maar ja een nummer dat al eerder is uitgebracht, met een grote naam als Alan Walker, als ballad brengen vind ik te gemakkelijk voor dit songfestival. Zeker als je Ierland bent. Gaat om landstalen, natuurlijk kom je dan bij Engels uit. Maar Iers zelf had ook gemogen. Nee dit ga ik ook afstraffen omwille van de keuze. Ik ben op zoek naar nieuwe muziek… (3,5)

28. Nederland
Ik vind Suzan en Freek totaal geen slechte muziek maken en dat terwijl ik niet veel heb met het genre Nederlandstalige muziek. Ik vind dit nummer fijn om te luisteren. En als dit een onbekend nummer was geweest, had ik het zeker punten gegeven. Maar ja, dit heeft in de Top 40 gestaan en is gewoon te bekend om hier mee te kunnen doen om mijn punten. Dat moet hier helaas afgestraft worden. Zonde, gemiste kans voor Nederland. (3,5)

27. Litouwen
Ik vind dit een leuk nummer, maaaaaarrrrr dit heb ik al eens eerder voorbij zien komen. Ik heb toen 7 punten gegeven, maar ja dit keer moet ik het helaas afstraffen. Een nummer dat al geweest is insturen is een no go. Ik vermoed dat degene die dit gedaan heeft dit niet kon weten (is ook lastig met 431 nummers), maar het is niet anders ::sorry:: ::hug:: (3,5)

26. Finland
Haar stem is niks mis mee,maar het nummer is zoooo saai. Er gebeurt niks van begin tot einde. Was dit echt je beste kandidaat van de drie? (3,7)

25. Filipijnen
#Saai #liedjedatvoortkabbelt #bedanktvoorhetvertalenvandezinnetjes #ikluisterditnummeralleenmaaromdathetonderdeeluitmaaktvanhetsongfestival (4,0)

24. Zuid-Afrika.
Liefde is een taal die ik in ieder geval niet begrijp. De samenzang kan ik wel waarderen al zingt zij beter dan hij. Ik wil niet heel Suur doen, ik vind het echt een Soetsappig zeurnummer (daar houd ik niet van) dat niet had misstaan eind jaren 90, begin van de zero’s. Tip voor de volgende keer: (ik heb er geen punten voor afgetrokken) voeg wat achtergrond informatie bij het zangduo in plaats van een zinnetje. ::ok:: (4,2)

23. Ecuador
Ik ben altijd wel te porren voor Latin muziek. Swingen doet het wel. Al is dit misschien meer geschikt voor een latin avondje in de kroeg dan voor een songfestival. Blijft niet heel erg hangen ook verder. (4,3)

22. Bulgarije
De eerste 4 seconden deden de tonen me denken aan Thema Raadsel van Bassie en Adriaan. Leuk een duet met een 11-jarige, die wil ik niet te veel afkraken. Voor een 11-jarige heeft ze wel een goede stem zeg (laat die vergelijking met Jantje Smit aub weg, dat is een belediging voor haar), de samenzang is ook prima, de klanken van het nummer zijn mysterieus, maar tegelijkertijd vind ik het een saai 13-in een dozijn Oostblok nummer. We gaan niet nog een keer naar Bulgarije volgend jaar vrees ik. (4,5)

21. Wit-Rusland
Goede stem een echte rockchick. Ook al versta ik het niet, komt de boodschap redelijk over. Maar verder vind ik het vooral weer het zoveelste 13 in een dozijn met veel vertoon en geschreeuw Oostbloknummer. (4,6)

En nu zit ik aan 5000 tekens...
« Laatst bewerkt op: 5-05-2020, 11:46:41 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1415 Gepost op: 5-05-2020, 11:33:59 »
Onvoldoende vervolg

20. Kazachstan
Tsja, alles wat je verwacht van een Russisch-klinkende songfestival rammer. Refrein is nog wel up-beat/aanstekelijk om te horen, evenals de samenzang. Zeker niet slecht dus. Maar ja, leuk hoor die trots op Kazachstan, ik denk alleen dat Kazachstan volgende keer met iets beters moet komen. Ook dit nummer de grijze middenmoot der vergetelheid in. Ik zou dit niet vaker luisteren dan noodzakelijk voor dit festival. Helaas. (5,0)

19. Hongarije
Uhm, bijzonder begin. Ik dacht eerst dit dat elektronische dans zou worden. Haar stem is sprookjesachtig, maar om nou te zeggen dat ik hiermee de lente binnenhaal? Nee, het blijft nog steeds een beetje winter. Het zou een liedje kunnen zijn dat mensen in Hongarije voor hun kinderen zingen om ze rustig te krijgen. Pluspuntje voor de gitaarklanken. (5,0)

18. Denemarken
Het is wel een leuk nummer (oké het onderwerp niet), maar het mist iets. Het weet mijn aandacht niet vast te houden helaas. Op en duur vond ik het zelfs een beetje saai worden. (5,3)

Voldoende maar middenmoot

17. Oostenrijk
Falco ga je niet opvolgen vrees ik. Zo bijzonder is dit nummer niet, maar het is wel een leuk nummer op zich. Ding is wel dat hij verder niet echt bij mij blijft hangen. Beetje ene oor in, andere oor uit indie nummer. (5,5)

16. Roemenië
Het nummer kabbelt net zo voort als het water waar ze in inligt. Ik heb het gevoel dat ik het nummer niet op gang komt. Pas na 3 minuten en 15 seconden bubbelen pas. Pluspunt is wel haar fijne rauwe stemgeluid dat volgens mij goed bij het nummer past. (5,6)

15. Griekenland
Fout, songfestival fout, maar dat moet hier zeker kunnen. Pluspunten (en dan heb ik het niet over de 2 dames ;-) ) voor het zomerse opzwepende deuntje. Al is het is wel een irritante oorwurm die na het luisteren niet uit je hoofd gaat. Dus ja leuk, maar ook niet heel bijzonder verder. Komt in de grote grijze (foute) middenmoot terecht.  (5,7)

14. India
Dit nummer klinkt in ieder geval niet als het (traditionele) Bollywood genre dat ik in gedachten had. Gelukkig ook maar, want dit kan ik meer waarderen. Het is best dancy en vrolijk. Luistert lekker weg, al lijkt het nummer qua lengte op een bepaald moment net als een Bollywoodfilm – er lijkt maar geen einde aan te komen. Het is geen hoogvlieger, maar op zich een prima inzending van India (5,8)

13. Amerika
Gregory wie? Ik kende hem niet om eerlijk te zijn. Maar die man heeft een gouden keeltje en een dijk van een stem hoor. Jazz/gospel op het songfestival werkt ook niet altijd, maar dit heeft wel een modern sausje. Leuke song, had nog net iets swingender gemogen. Maar een Engelstalige inzending op een landstalen editie moet wel extreem goed zijn om bij mij in aanmerking te komen voor de punten. Helaas net niet goed genoeg..(5,9)

12. Slovenië
Wel een leuk nummer, maar niet heel bijzonder. Zit een lange opbouw in voor het een beetje boeiend wordt. Gitaren zijn wel geleverd, dat is fijn. (6,1)

11. Noord-Macedonië
Respect dat je de artiest hebt gecontacteerd voor extra informatie. Wel weer een flink Oostblokkerig sausje, maar ik vind het wel een leuke vrolijke track. (6,3)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2020, 11:52:54 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1416 Gepost op: 5-05-2020, 11:34:12 »
En hier de top 10

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1417 Gepost op: 5-05-2020, 11:36:09 »
Lees alsjeblieft mijn scorelijst nog een keertje, ik was een land vergeten mee te nemen. Ik kan blijkbaar nog niet zo goed tellen in het Bisaya :-[
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1418 Gepost op: 5-05-2020, 11:46:30 »
Pac! ::love:: ::bravo::

Oh nee toch, MV is Duitsland... Ik krijg flashbacks naar het achtste RN Songfestival... :\'(
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1419 Gepost op: 5-05-2020, 11:49:35 »
Leuke invulling was het dat je voor een regionale taal ging, Pac :)

Tot op zekere hoogte wilde ik je nummer zelf ook leuker vinden  ::rofl::
Had ik ook bij Libanon, geen eenvoudig land om iets voor te vinden.

Helaas vielen beiden relatief nipt buiten de punten bij mij.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.