Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490833 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1660 Gepost op: 6-05-2020, 11:43:23 »
Dit was mijn 2e optie voor Frankrijk trouwens  ;)

You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1661 Gepost op: 6-05-2020, 11:44:36 »
Proficiat met de overwinning Fabiann ::ok::

Dank voor de organisatie wouterv ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1662 Gepost op: 6-05-2020, 11:48:58 »
@Niek, die van jou kende ik toevallig al. Van toen ik vorig jaar 2e werd met Frankrijk. Ik vond het een goed nummer, maar tegelijkertijd ook een beetje zeurderig. Heeft wel op mijn lijst gestaan (maar plek 5/6 of zo). Je hebt met je huidige keuze een goede gemaakt.

@HappyDutchman, grappig, ik heb ook naar Deense nummers gezocht. Die 2e van jou zou ook op mijn lijst hebben gestaan in het geval ik Denemarken had.



Dit was een van mijn tweede keuzes (had er veel meer). Frans en Duits in één nummer, maar dacht later nah... doe maar niet :P

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1663 Gepost op: 6-05-2020, 11:52:59 »
@Nieky, dit zou ook punten hebben gekregen van mij, maar ik denk dat het minder hoog zou eindigen.

@MV, waar je huidige inzending 7 punten van mij kreeg, was dit  ::art:: geworden. Goede keuze dus.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1664 Gepost op: 6-05-2020, 11:53:22 »
@HappyDutchman je 2de keuze had ik denk ik wel punten gegeven, de 3de niet.

Edit: Ik had zelf niet een 2de keuze, er was eigenlijk niets te vinden in Noord-Macedonië.

Opgegeven moment kwam ik iets tegen, en die wou ik graag inzenden. Totdat het liedje bij 3:05 kwam...

« Laatst bewerkt op: 6-05-2020, 11:55:50 door Jacco's »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1665 Gepost op: 6-05-2020, 11:57:32 »
Nou ik stuur volgende keer gewoon weer een ballad in hoor :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1666 Gepost op: 6-05-2020, 11:58:07 »
Edit: Ik had zelf niet een 2de keuze, er was eigenlijk niets te vinden in Noord-Macedonië.

Opgegeven moment kwam ik iets tegen, en die wou ik graag inzenden. Totdat het liedje bij 3:05 kwam...

Dat snap ik ::rofl::  ::rofl::
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1667 Gepost op: 6-05-2020, 12:03:40 »
@Niek, die van jou kende ik toevallig al. Van toen ik vorig jaar 2e werd met Frankrijk. Ik vond het een goed nummer, maar tegelijkertijd ook een beetje zeurderig. Heeft wel op mijn lijst gestaan (maar plek 5/6 of zo). Je hebt met je huidige keuze een goede gemaakt.

Ik vond hem ook iets teveel voortkabbelen...  ::jaja::
You'll never walk alone

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1668 Gepost op: 6-05-2020, 12:05:03 »
Dit was mijn 2de optie voor Letland:
https://youtu.be/-tog4N6GGuQ

Dit was mijn derde optie:
« Laatst bewerkt op: 6-05-2020, 12:07:04 door Ricardo »
Så hva gjør vi nå?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1669 Gepost op: 6-05-2020, 12:08:30 »
Ik wilde dit jaar trouwens ook al iets uit Artsakh insturen. Maar omdat het geen erkende staat is mocht dat natuurlijk niet
En aangezien ze Armeens spreken en het officieel in Azerbeidzjan ligt, kon ik het ook niet namens Azerbeidzjan insturen.

Dus ik ben zeker voorstander voor een editie met niet erkende staten.
Dan zijn er dus sowieso meer opties dan ik dacht ::joehoe:: Ik heb nog eens over dit concept nagedacht en ik denk dat het mogelijk zou zijn, alleen moet je goed definiëren wat je onder een 'land' verstaat. Volgens mij zouden er genoeg opties moeten zijn als de volgende 'landen' mee mogen doen:
  • Niet algemeen erkende landen door de VN (zoals Taiwan, Kosovo en Artsach)
  • Regio's met een onafhankelijkheidsbeweging (zoals Schotland en Catalonië, maar ook Friesland en Sápmi)
  • (Semi-)autonome gebieden behorende bij een ander VN-land (zoals Groenland, Hongkong en Aruba)
  • Overzeese gebieden (zoals Puerto Rico, Frans-Guyana en de Britse Maagdeneilanden)


Op Wikipedia zijn alvast zat opties te vinden dan. Mocht dat nog niet overtuigend zijn, kan het altijd nog gecombineerd worden met de veelbesproken debutanten-edtie (MV had hier toch een lijst van?) Hoe dan ook zou zo'n soort thema extra uitdagend zijn maar ik zou het wel passen bij een speciale editie ::jaja:: Ben heel benieuwd wat er dan allemaal gevonden zou worden ::love::

Oh, en voor de liefhebbers (dat zijn er niet zoveel) hebben de Wonggoys gisteren een speciale lockdownversie van Way Blema gelanceerd ::love::

(ECQ = enhanced community quarantine)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2020, 12:12:52 door Pac »
...óf niet!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1670 Gepost op: 6-05-2020, 12:14:10 »
Toen ik Eggplantegg instuurde voor China wilde ik eigenlijk namens Taiwan meedoen, maar dat mocht niet van Wouter  ;D

Die originele inzending had hoger moeten eindigen. Maar toen was dat nog niet zo hip
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1671 Gepost op: 6-05-2020, 12:15:01 »
Maar zal de drempel om in te schrijven niet groter zijn als je enkel moeilijke landen neemt?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1672 Gepost op: 6-05-2020, 12:34:29 »
Maar zal de drempel om in te schrijven niet groter zijn als je enkel moeilijke landen neemt?

Och, dan doen er een keertje 20 of 25 mensen mee ipv 35.

Het voorstel is niet een permanente regel, slechts eenmaal 1 thema.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1673 Gepost op: 6-05-2020, 12:40:11 »
Hoeft er dan niemand hier te werken?
Want als je werkt kan je niet aan het songfestival meedoen waarbij je eens per 2 weken iets moet doen? ::rofl::. Ik heb tijdens deze editie ook gewerkt, lijkt mij geen probleem

Pfff jongens ik stuur nog altijd graag een liedje die me wel wat boeit ook hoor  :P

Dus Europa overslaan, vind ik wat minder.. Ik vind het net leuk om wat te zoeken in Europese landen, je komt dan veel goede liedjes tegen.
Probeer eens te zoeken buiten Europa en je zult zien dat er genoeg goede muziek te vinden is ::jaja::
Dat is toch juist precies saai.
Als iedereen nummers maar op de plank houdt, dan hoef je nooit te gaan zoeken & kom je nooit eens nieuwe nummers en artiesten tegen.
En wordt er een hoop minder toffe muziek in de meerdere muziektopics in de Relaxhoek gepost, omdat ze worden achtergehouden.
Ik moet bekennen dat ik mij hier ook schuldig aan maak. Vooral nu bijvoorbeeld ook nu ik mijn vijfde keuze heb gekregen. Ik heb gewoon 4 mooie liedjes gezocht dit songfestival (tenminste die ik leuk vind, de rest zal het wel weer zooi vinden ;D) daar zou ik nog wel wat van willen gebruiken :x. Maar ik vind het ook jammer inderdaad dat ik daardoor terughoudender wordt in de muziektopics.


Ik had nog een serieuze optie voor UK die ik zelf te saai en standaard vond:


Had ik misschien iets hoger geëindigd maar ook niet gewonnen denk ik ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1674 Gepost op: 6-05-2020, 13:19:02 »
Dan zou je ook veel op je donder gekregen hebben dat dit een populair lied is dat grijsgedraaid wordt op de radio. ;)


Ik had ook nog een andere voor India, die ik zelf wél in Spotify bij liked songs heb gezet (de andere van India niet en niks van heel dit seizoen), maar die ik niet gekozen had omdat ik daarvan al helemaal dacht dat het te dansbaar en "in da club" was.


Ook voor het eerst dat ik die videoclip nu zie trouwens.  ::rofl:: Ik ben op Spotify op zoek gegaan naar nummers.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1675 Gepost op: 6-05-2020, 14:21:25 »
Komen de leuke statistiekjes binnenkort ook nog? Die zijn stiekem altijd wel het leukste natuurlijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1676 Gepost op: 6-05-2020, 14:25:37 »
Dan zou je ook veel op je donder gekregen hebben dat dit een populair lied is dat grijsgedraaid wordt op de radio. ;)
Nog nooit van gehoord ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1677 Gepost op: 6-05-2020, 15:27:02 »
Komen de leuke statistiekjes binnenkort ook nog? Die zijn stiekem altijd wel het leukste natuurlijk.

Wouter ging ze vandaag posten denk ik :)
2024: wie is de Mol?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1678 Gepost op: 6-05-2020, 16:07:39 »
Komen de leuke statistiekjes binnenkort ook nog? Die zijn stiekem altijd wel het leukste natuurlijk.

Convans, Gupp en Brtdm zijn de enige die aan de hele top 5 punten gaven.
Brtdm gaf er 39, Convans 31 en 32. Als Brtdm er 6 had gegevan aan Frankrijk ipv. Denemarken waren dat zelfs de 6 hoogste geweest.

Jacco's (7) Spacy (8) en FrankLapidus (10) gaven aan de top 5 de minste punten (van degene die geen top 5 waren)

Hoeveel gaven de top 5 aan elkaar?
Fabiann 4 punten, KingLennart 9 punten, MV 15 punten,  Nieky 19 punten en Focus 13 punten.

Mongolië kreeg maar liefst 5x 12 punten, gevolgd door Noorwegen met 4 en Kazachstan/Hongarije met 3x 12 punten.

Noorwegen en Frankrijk kregen 22x punten, Mongolië 19x, Duitsland 16x.

Kazachstan (Brent) en Focus gaven elkaar 12 punten, net zoals Mongolië (Kinglennart) die er 12 gaf aan Hongarije (Spacycolours) die er 12 gaf aan Ecuador (HDD) die er 12 gaf aan Mongolië.

Ik ga ook al zeggen wie de meest toondove is maar op een tweede plaats staat

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar er kan maar 1 winnaar zijn en dat is

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nog een statistiek bij de keuze: VS en VK waren niet de eerste keuzes van Meezter of D*N. VS was pas de derde keuze en VK slechts de 6de.

Het populairste land was Duitsland. Dat werd maar liefst 6x gekozen.
KingLennart kreeg met Mongolië zijn 4de keuze.
klaar voor de strijd

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1679 Gepost op: 6-05-2020, 16:28:29 »
Fabiann gefeliciteerd! ::bravo::

Volgens mij begint het voor mij traditie te worden dat ik de winnaar geen punten geef  :-X