Auteur Topic: [Lockdown spel] Welcome to...  (gelezen 26733 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2020, 20:24:33 »
Zeg, moeten jullie niet in de Robchat zijn ofzo ::oink::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2020, 20:38:07 »
Maar dit is toch pas je eerste huis van dit perceel? Of zeg ik nu iets doms?

Mijn cityplan stuur ik morgen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2020, 22:17:09 »
Maar dit is toch pas je eerste huis van dit perceel? Of zeg ik nu iets doms?

Mijn cityplan stuur ik morgen ::jaja::
Ja mijn perceel van 3 huizen is nog niet af. Maar je kan het alvast op voorhand opwaarderen, want ik ben wel van plan om een aantal percelen van 3 te maken, aangezien we er al verschillende nodig hebben voor de city plans.

Zeg, moeten jullie niet in de Robchat zijn ofzo ::oink::
Mèh... heb enkel de allereerste keer dat er zo'n chat was eens gejoined. Niet echt m'n ding. Vooral ook omdat er toen van die molfandag vragenvuur vragen werden gesteld als "Was het een hint dat het die ene aflevering toen X af viel volle maan was en er 3 grassprietjes scheef stonden?"

En dan kreeg ik plaatsvervangende schaamte en heb nooit meer gejoined.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2020, 22:18:33 »
ik ga zometeen effe alles herlezen en het filmpje kijken en alles invullen
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2020, 23:47:17 »
Ja mijn perceel van 3 huizen is nog niet af. Maar je kan het alvast op voorhand opwaarderen, want ik ben wel van plan om een aantal percelen van 3 te maken, aangezien we er al verschillende nodig hebben voor de city plans.
Mèh... heb enkel de allereerste keer dat er zo'n chat was eens gejoined. Niet echt m'n ding. Vooral ook omdat er toen van die molfandag vragenvuur vragen werden gesteld als "Was het een hint dat het die ene aflevering toen X af viel volle maan was en er 3 grassprietjes scheef stonden?"

En dan kreeg ik plaatsvervangende schaamte en heb nooit meer gejoined.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Ah op die manier. Clear ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2020, 09:32:20 »
Hopelijk heb ik het goe gedaan ::schaam::

En blijkbaar had ik qua huizen bij zet 1 + 2 hetzelfde gedaan als Robbie, nog voordat ik zijn suggesties bekeek ter controle ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2020, 10:28:54 »
Volgens mij ontbreekt er nog één hek ergens, kan dat?
Ronde 1: 9 + hek -> ik zie dat je 1 hek geplaatst hebt, namelijk naast waar nu de 1 staat.
Ronde 2: 15 + blok van 3 huizen opwaarderen
Ronde 3: 1 + hek -> maar hier heb je geen hek meer gezet (of je bent hem de eerste keer bij die 9 vergeten)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2020, 10:30:17 »
Een hek hoeft toch niet perse neergezet te worden?

Edit: Oh wacht, ik zie je dat je je hek ergens anders had neergezet ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 10:34:01 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2020, 10:34:18 »
Oh, nee klopt is optioneel. Maar waarom zou je het niet doen? Het is een bonusactie die je bij dat getal krijgt. En je mag het eender waar zetten he, hoeft niet naast het getal dat je net gezet hebt.
Ik heb ze bvb al zo gezet dat ik aan blokken van 3 huizen kan werken.

Het hoeft dus niet perse, maar ik heb nog nooit de strategie gezien om geen hek te zetten wanneer je er de kans voor krijgt. :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2020, 10:34:55 »
Het is clear for me, heb het ondertussen aangepast ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2020, 12:17:40 »
Ik herhaal de City Plans maar iedere keer om aan te geven waar we oa voor spelen:
Als je een City Plan hebt bemachtigd, laat het dan weten en post ook na welke ronde je die had. Als je de eerste bent, krijg je de punten linksonder. Als meerderen tegelijk die linksonder hebben, krijgen ze allen die punten linksonder. Daarna is die kaart enkel nog de punten rechtsonder waard.

RONDE 4
1 
5 
12 

Vul het eerst zelf in.
Als voorbeeld post ik wat ik gedaan heb:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


RONDE 5
3 
13 
14 

Schrijf het eerst zelf.
Ik deed:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

RONDE 6
14 
9 
7 

Schrijf eerst zelf. :)
Ik deed:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2020, 12:37:01 »
 ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2020, 12:56:13 »
Ik weet nog niet precies wat ik aan het doen ben, maar ik vind het nu al leuk. Het werkt bijna meditatief. Volgens mij ga ik dit kopen. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2020, 13:50:28 »
Haha er is ook een solo player versie en ik neem dit telkens mee als ik voor het werk ergens heen moet. Ik ben er redelijk verslaafd aan en heb 6 utbreidingen:
- Pasen versie waarbij er eieren in de huizen verspreid staan en je kan ze rapen door ze te omcirkelen met een getal met een cirkel in (0, 6, 8, 9, 10, 16)
- Zombie versie waarbij je huizen moet barricaderen zodat de zombies niet binnen vallen
- Doomsday versie waarbij je sterke schuilkelders moet bouwen
- IJsjes versie waarbij er een ijskar door de straten rijdt en je zo veel mogelijk bolletjes ijs moet krijgen.
- Kerst versie waarbij je lampjes aan de huizen hangt
- Halloween versie waarbij je snoepjes rond haalt die speciale bonussen opleveren

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2020, 21:14:43 »

Als je een City Plan hebt bemachtigd, laat het dan weten en post ook na welke ronde je die had. Als je de eerste bent, krijg je de punten linksonder. Als meerderen tegelijk die linksonder hebben, krijgen ze allen die punten linksonder. Daarna is die kaart enkel nog de punten rechtsonder waard.

RONDE 7
3 
2 
7 

Ik ga nog maar één keer posten hoe mijn blaadje er uit ziet, want denk dat wie mee speelt intussen wel snapt hoe het invullen werkt. :)



RONDE 8
4 
5 
3 



RONDE 9
12 
12 
6 


Mijne ziet er nu zo uit
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #35 Gepost op: 12-04-2020, 11:17:03 »
::zwaai:: :D

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #36 Gepost op: 12-04-2020, 14:18:12 »
Ah, met parken kan je ook hoog scoren, zie ik. ;D

Ik neem trouwens aan dat je blokken niet mag hergebruiken? Dus stel dat ik City Plan 4-3 claim, dan mag ik dat blok van vier niet ook gebruiken voor de 4-1-1-1?

Haha er is ook een solo player versie en ik neem dit telkens mee als ik voor het werk ergens heen moet. Ik ben er redelijk verslaafd aan en heb 6 utbreidingen:

Solo versie had ik gezien ::jaja::. Lijkt me inderdaad een fijn spel om erbij te pakken op het moment dat je even niets anders om handen hebt.

Die uitbreidingen snap ik nog niks van, maar dat komt dan wel een keer. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2020, 14:29:26 »
Love de parken ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2020, 14:55:16 »
Haha ja eerst met de basis starten. Die uitbreidingen zijn wel simpel als je invulblaadjes ervan ziet.

En je mag blokken idd niet hergebruiken voor meerdere city plans. Als je er eentje gebruikt hebt moet je de bovenste hekken ervan aanduiden om te onthouden dat je die al gebruikt hebt, (Lucy bij jou zijn er zo al een paar maar gok dat dat per ongeluk was :) )

Zal zo meteen de volgende ronde doen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #39 Gepost op: 12-04-2020, 15:22:54 »

Als je een City Plan hebt bemachtigd, laat het dan weten en post ook na welke ronde je die had. Als je de eerste bent, krijg je de punten linksonder. Als meerderen tegelijk die linksonder hebben, krijgen ze allen die punten linksonder. Daarna is die kaart enkel nog de punten rechtsonder waard.

RONDE 10
7 
6 
1 



RONDE 11
10 
10 
11 

Aandacht aandacht - ik heb City Plan nummer 1 behaald! Mocht jij die tegelijk met mij hebben, dan krijg je er nu nog 8 punten voor. Moest je hem al eerder hebben, laat weten, want dan krijg jij 8 punten en ik maar 4.
Moest ik toch de eerste zijn is City Plan n° 1 vanaf nu dus nog maar 4 punten waard.




RONDE 12
5 
8 
9 


Mijne ziet er nu zo uit
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)