Auteur Topic: RealityNet's Most Wanted!  (gelezen 194571 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #860 Gepost op: 28-05-2020, 10:05:24 »
Had ik het dus toch goed gezien bij LdH ::trots::
Ik wilde m nog uitdagen door hetzelfde te gaan doen, maar omdat echt niks zeker was, heb ik het bij één post gelaten

Alsof ik daar tijd voor heb, LdHmolletje

Verder weet ik niet of één topic gaat werken. Dat wordt dan echt een enorme chaos aan berichten op 1 plek.
Je zou wel minder gok momenten kunnen doen, en minder rovers. Bijv 5 rovers en om de 3 dagen gokken. Dan kan er 10x een arrestatie gedaan worden, maar heb je wel meer potentiele deelnemers. Nu zaten we tegen het einde aan en heel veel opties om te kiezen hadden we niet meer.
Je zou verplicht kunnen stellen dat de hunters ook een reden moeten opgeven. Hebben ze een opdracht juist geraden, kunnen ze een voordeel winnen.
Ik heb nog wel wat dingetjes, maar die moet ik even wat uitgebreider opschrijven.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #861 Gepost op: 28-05-2020, 10:13:04 »
Misschien is dat een goed idee!, dat ze bij elke arrestatie een voordeel kunnen winnen, iets van een hint omtrent de opdracht die een van de rovers uit moet voeren in die drie dagen.

In het geval van het veranderen van de leeftijd -> stuur ze "Stop de tijd" van Marco Borsato.

Dat soort schaduw hints, waar ze wel iets mee zouden kunnen, maar niet specifiek iets aan zouden hebben.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #862 Gepost op: 28-05-2020, 10:25:48 »
Of een hint naar een rover als ze iemand arresteren om een goede reden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #863 Gepost op: 28-05-2020, 10:30:11 »
Allereerst: Ik vond het een briljant spel. In het begin moest ik er even inkomen maar de laatste dagen heb ik me er echt in verdiept.

Er is qua feedback al veel gezegd. Ik denk inderdaad dat het gokelement in de kaart van de hunters speelt, maar dat het niet kunnen overleggen van de hunters echt een nadeel is. We mochten op geen enkele manier overleggen, dus we konden bijvoorbeeld niet afspreken: 'Oh we doen nu alsof Pietje verdacht is, zodat het geld wellicht de volgende ronde niet naar Pietje gaat maar naar Pukje en dan arresteren we Pukje die we al veel langer op de radar hebben'.
Ik denk dat dat ook de reden is waarom het verhoor amper werd gebruikt, alles wat we typten konden we iets mee prijsgeven. Ik snap vanuit roverperspectief wel dat we het konden gebruiken om hun paranoia te maken, maar dat is iets wat je als hunters dan onderling moet afspreken en dat kon niet.

Ik vind dat het gokelement minder mag worden als we bij 'arrestatie' een geldig motief zouden moeten opgeven (een opdracht dus). Dit mag dan ook een opdracht uit het verleden zijn, waardoor het in het begin supermoeilijk is voor de hunters, maar naar het eind toe makkelijker. Dan zou je wel elke 2 dagen een arrestatie kunnen handhaven. Ik vind dan wel dat er meer een beroep op kijkers gedaan moet worden dat ze niet bewust afleiden en in een verhoor bijvoorbeeld meewerken (dan heeft het verhoor ook nut). In het echt zou je jezelf ook niet bewust verdacht maken.

Ik vond het zelf ook de meeste kick geven als we een opdracht door hadden: Zoals de pm's van MV en de leeftijd van Jacco, de groentes van LdH had ik trouwens ook gezien, maar ik vond de bachelorette van Brdtm verdachter. Dat hadden we dus ook door. Aan het eind van het spel werd het ook een optelsom van verdachte posts, zonder persé één specifieke opdracht door te hebben. Dus om dat gokken te noemen is ook niet waar. De straattaal van MV viel me bijvoorbeeld ook al een keer op, maar kon op dat moment niet hard maken dat het een opdracht zou zijn. Sommige woorden gebruikt hij vaker, andere niet, maarja er hadden ook mensen andere avatars en andere gekkigheid.
Aan het eind werd het ook makkelijker omdat ik naar andersoortige opdrachten ging kijken inderdaad. In het begin was ikzelf teveel gefocust op veranderingen in avatars en eerste letters van posts (daar heb ik echt veel naar gekeken) en smileygebruik.

Dus mijn voorstel zou zijn: Hunters moeten een verdachte juist koppelen aan een opdracht, kijkers mogen dan niet liegen in een verhoor (en kunnen dus hulp bieden) en hunters mogen ook overleggen in een pm groep o.i.d.
Enige wat ik nu bedenk is dat de rovers dan niet expres andere opdrachten moeten gaan verwerken omdat ze dan niet aan een juiste opdracht gekoppeld worden  :-\\. Mss is iets met voordelen dan toch beter  ;D

In ieder geval: Bedankt Spacy! Ik heb ervan genoten!
You'll never walk alone

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #864 Gepost op: 28-05-2020, 10:34:07 »
De hunters wachtten in het begin heel vaak tot het laatste moment om te 'overleggen'. Zelf had ik ook al zoiets in gedachten zoals hierboven. Als de hunters een correct bewijs hebben kunnen vinden (bv. een verspreking tijdens de arrestatie, ontdekken van een opdracht,..) en dat kunnen voorleggen bij een arrestatie, dan krijgen ze een voordeel, bv. een groepspm (waar maximum X aantal tekens mogen worden geplaatst), een extra hunter, een extra arrestatie mogen doen, een hint over een rover,... Ze worden dus beloond voor hun goed werk.

Ook vond ik spijtig dat er niet veel gebruik werd gemaakt van een verhoor. Ik had als hunter toch gebruik gemaakt van deze optie, al is het gewoon om iemand random te ondervragen, want ook daar kan je informatie vinden.

In het begin was het wel spannend om te horen dat we met 7 rovers waren en de hunters 15 keer iemand konden arresteren. Uiteindelijk is het heel spannend geworden en dat nog in deze periode van het jaar. In principe kan je het aantal rovers verhogen of het aantal arrestaties verminderen, maar ik weet niet of dat nodig is. Zeker als dit spel volgende keer in het voorjaar zou worden gespeeld, dan is dit een ideale verhouding. Voor de eerste keer was deze verhouding in mei goed, want de hunters wisten nog niet wat de opdrachten waren en daardoor was het lastig. Bij een volgende editie (die zeker moet komen!) weten we hunters wat ze kunnen verwachten, dus bij een volgende editie in mei zou ik zeker wat sleutelen aan deze verhouding!
Het voorjaar zou denk ik een iets betere timing zijn geweest voor dit spel, want dan is het drukker op het forum en kan de verhouding zo blijven.

Spacy, er zaten heel toffe en spannende opdrachten bij! Ik vind oprecht dat je het de eerste keer heel goed hebt gedaan en ik denk dat het zeker niet nodig is om naar een WvW-variant te gaan. Zoals het nu in elkaar zit, werkt het goed, maar mits een aantal aanpassingen kan het nog beter worden!
Ik vind oprecht dat er een gevolg moet komen!
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 10:38:26 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #865 Gepost op: 28-05-2020, 10:58:34 »
Ik vond het heel.leuk! Omde dag een spannende arrestatie en grappig verhaal van Spacy  ::bravo::  Minder vond ik de controle van de ip-adressen  door D*N, dat vond ik oneerlijk, want rovers konden dat ook niet controleren als er een vreemde naam in de chat stond. Vandaar dat ik later meedeed aan #freeVermoljoen. En had Vermoljoen nou iemand aan D*N verraden, begrijp ik dat goed?  :o
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #866 Gepost op: 28-05-2020, 11:11:14 »
De straattaal van MV viel me bijvoorbeeld ook al een keer op, maar kon op dat moment niet hard maken dat het een opdracht zou zijn. Sommige woorden gebruikt hij vaker, andere niet, maarja er hadden ook mensen andere avatars en andere gekkigheid.

Tfoe, je bent dan wel wahed popo bent die mij tijdens deze spel zjnoen gaf, maar ik ga straight met je zijn: ik vind jouw tori over deze gimma echt lauw man bro. Wij wilden als rovers gewoon een beetje herres schoppen, alleen jammer dat wij nu drie doezoe kwijt zijn en in jilla zitten.

(en verder ben ik het dus eens met de feedback die je geeft op het spel  ::ok::)

(gelukkig waren dit niet de woorden die ik moest gebruiken, maar knap dat je dat wel was opgevallen. Hoewel chill(e), mindfuck, fix, awesome, awkward en thankx niet per se niet gebruik. Oké episch niet niet. Maar bijvoorbeeld fix, awesome, thanks, chill en awkward wel soms in spreektaal dan in forumtaal.

MV, wie is dat? Nooit van gehoord  ::hypocriet::
::zwaai:: aangenaam. Tactische Tinus.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 11:19:50 door MollenvangR-Art »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #867 Gepost op: 28-05-2020, 11:41:07 »
Vandaar dat ik later meedeed aan #freeVermoljoen. En had Vermoljoen nou iemand aan D*N verraden, begrijp ik dat goed?  :o
Verraden niet, het was een tactiek die ik had toegepast op Dennis.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #868 Gepost op: 28-05-2020, 11:43:22 »
Ik vond het ook leuk om mee te lezen ::jaja::

Zaten er nog hints in die brieven? Had zelf ook de onderstreepte letters bijeengezet maar daaruit kon ik niks maken ::ohno::
2024: wie is de Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #869 Gepost op: 28-05-2020, 11:47:55 »
Die waren er vooral om de hunters in verwarring te brengen door hun te laten denken dat er een Mol bij de hunters was (Mollige Marinus). Dit zat ook al in het filmpje waar iemand Nederlands praat met een Frans accent.
Spijtig dat de hunters letterlijk niets gaven om dat filmpje en de brief, want wij keken enorm uit naar een moment wanneer ze Spacy en/of elkaar zouden arresteren  ::rofl::  Er zaten geen hints naar ons in het filmpje en de brieven.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #870 Gepost op: 28-05-2020, 12:04:47 »
Verraden niet, het was een tactiek die ik had toegepast op Dennis.

Ah oke, heeft niet goed uitgepakt dan  :P
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #871 Gepost op: 28-05-2020, 12:17:15 »
Ik vond het in ieder geval een superleuk spel. Bedankt aan de hunters, mijn mederovers en aan onze bevelhebber Spacy.  ::bravo::

Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten mogelijk, maar deze eerste keer heeft toch best goed uitgepakt. De opdrachten zaten goed in elkaar. Soms een paar riskante opdrachten, waardoor je direct werd opgepakt. Soms eenvoudige opdrachten, waardoor je op termijn een opsomming krijgt van vaag gedrag.

Ik denk dat een tweede editie op dezelfde manier sowieso erg lastig wordt. Hunters weten beter waar ze op moeten letten en de selectie van kandidaten wordt ook ingewikkeld, want de huidige deelnemers moeten bij een eventueel vervolg kans hebben om wederom deel te nemen. Anders kan je nog meer mensen af strepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #872 Gepost op: 28-05-2020, 13:00:49 »
Ik heb er van genoten.

Wat ik ook zeker zou houden is de toffe verhaaltjes van Spacy ::bravo::

Ik was als kijker wel voor de hunters omdat je daar meer van ziet. Ik wilde ook niet in een kijkers PM omdat ik geen extra info wilde wie geen rover was (al bleek dat dus niet feilloos, dus had ik er eigenlijk wel in kunnen zitten :))

Als ik was ondervraagd was ik ook gewoon eerlijk geweest maarja jullie hadden natuurlijk totaal geen reden om mij te ondervragen en wisten mogelijk niet eens dat ik het spel volgde.

Dan krijg je ook niet per se dat je de ondervrager oppakt. Ik dacht bijvoorbeeld na de ondervraging van Frank dat hij geen rover was, maar die pakte jullie ook op.

Leuk om al die opdrachten te zien ::bravo::

Goede redenen om iemand op te pakken belonen zie ik ook wel zitten. Bij hunted is het ook zo dat ze misschien wel kunnen denken dat iemand op plek x is maar als ie daar dan niet is ze diegene ook niet kunnen pakken. Of misschien een straf (of beloning voor rovers) als de hunters een onschuldige oppakken? En dat Hunters ook niet verplicht zijn altijd een arrestatie te doen.

Misschien iets als hunters die (deels) privé mogen praten maar waar rovers dan weer hun best voor kunnen doen om die gesprekken te achterhalen (met extra kans dat ze gepakt worden)?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #873 Gepost op: 28-05-2020, 13:44:19 »
Ondervragingen zouden ook meer nut hebben als ze niet een uur voor de deadline zouden moeten  ::jaja::

Edit: Oh dit was niet zo, dan heb ik dat al die tijd fout in mijn hoofd gehad  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #874 Gepost op: 28-05-2020, 13:49:33 »
 ::rofl:: ::rofl::

Er is al veel gezegd en ik sluit mij aan bij deze punten. Het was een leuk spel dat zeker vaker gespeeld kan worden hier ::bravo:: Ik doe graag ooit nog eens mee en dan hopelijk met meer 'persoonlijk' succes i.p.v. de rovers zo nu en dan helpen ::rofl::

In ieder geval:
Spacy bedankt voor de organisatie ::bravo::

Mede-hunters, dank voor het meespeuren (en wel de goede personen vinden :-X )

Rovers bedankt voor de uitdaging om jullie te vinden (Ik zie een presentje voor jullie onbedoeld helpen wel tevoorschijn komen  :P )
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #875 Gepost op: 28-05-2020, 13:58:11 »
Als het van mij afhangt, mag dit inderdaad zeker nog eens terugkomen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #876 Gepost op: 28-05-2020, 17:35:22 »
Ik geloof dat het meeste inmiddels al wel gezegd en geschreven is. Hoewel ik er af en toe bloednerveus van werd, vond ik het een geweldig leuk spel, een superleuk origineel concept.  ::bravo:: Rovers hebben zeer goed hun best gedaan om de opdrachten uit te voeren.  ::jaja::

Nog een paar puntjes die het spel nóg leuker zouden kunnen maken:
- Idd beloningen voor de hunters bij het juist raden van een opdracht.
- Op zich zou ik het hunter overleg op het open forum laten. Dan heeft iedereen die niet mee doet ook nog wat te lezen. Eventueel als beloning bijv een keer PM overleg toestaan (max aantal berichten of een bepaald tijdstip).
- Ik zou de kijker PM afschaffen. Wij als hunters zeiden nu niets, om de rovers niet op ideeën te brengen. Maar dat kunnen de kijkers (onbedoeld) in de PM alsnog doen. Rovers uitsluiten van de kijker PM is ook geen optie, want dan weten kijkers al van elkaar dat ze geen rover zijn. Dat is voor niemand leuk.

Om kijkers niet helemaal uit te sluiten van het spel, zou je ze een andere rol kunnen geven. Ik suggereerde op een gegeven moment dat er handlangers in het spel zaten, dat element zou je echt in het spel kunnen brengen. Iedereen die wordt uitgeloot, of personen die eventueel wat minder actief willen zijn in een spel kunnen hier zich voor opgeven. De rovers kunnen dan af en toe beroep doen op een handlanger naar keuze. Of je kunt eventueel aan elke rover 1 handlanger toewijzen. De handlanger weet dan de rol van 1 rover, maar niet van de andere rovers, waardoor het spel toch interessant blijft voor de kijker. De handlanger mag dan een bepaald aantal acties doen, zodat er toch verwarring gezaaid kan worden, maar niet in extreme vorm.

Verder vind ik dat als een rover is gevangen, dat hij geen contact meer mag hebben met de andere rovers. Gepakt is gepakt en eruit.


Daarnaast heb ik nog wel 1 of 2 leuke ideeën die bij een eventueel vervolg nog een leuke dimensie aan het spel kunnen geven, maar die kan Spacy, indien hij een vervolg ziet zitten per PM bij me opvragen. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #877 Gepost op: 28-05-2020, 19:42:28 »
Oeh, leuk idee van die handlangers ::jaja::

Ik vond zelf de kijkerspm wel leuk om toch ook een beetje mee te kunnen speuren en mijn bevindingen te kunnen delen. Maar ik denk dat de nadelen van zowel niet als wel rovers erin toelaten groter zijn. Als een kijker dan echt graag een bevinding wil delen om achteraf te kijken of hij goed zat, kan dat natuurlijk altijd naar de organisator gepm'd worden :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #878 Gepost op: 28-05-2020, 20:07:18 »
Of misschien de mogelijkheid om de hunters te tippen?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #879 Gepost op: 28-05-2020, 20:24:06 »
Ik zat er zelf nog aan te denken dat met de opdrachten een soort overdracht van het geld (of een object, afhankelijk aan de thematiek) plaatsvindt.
Als je geld hebt, moet je dat die ronde overdragen naar een mederover. (kan elke ronde een andere zijn) Beide rovers moeten nog steeds een opdracht uitvoeren, maar hier zit een soort samenhang in. (ik denk we gooien er een enigma/tweestrijd doorheen, want we hadden nog niet genoeg programma's gecombineerd).
Een rover kan alleen gepakt worden als hij op dat moment geld heeft. Anders kan hij het spel gewoon doorspelen zonder dat zijn rol bekend wordt gemaakt. Het doel van de hunters en rovers blijft hetzelfde.

Als de hunters wel geld ontdekken bij een rover én ze kunnen aangeven van wie hij dit gekregen heeft, worden beide rovers opgepakt. Kunnen ze niet aangeven wie hem die ronde het geld gaf, dan wordt alleen de rover met geld gepakt.
Er zijn dan meer personen dan duo's over. Iemand krijgt dan een bijzondere opdracht, omdat hij geen geld hoeft over te dragen of te ontvangen.


Voordeel is dat het goed gespeeld kan worden met een beperkt aantal actieve forummers want mensen kunnen meermaals worden opgepakt.
En om die reden kunnen de hunters ook met elkaar meer overleggen. Je moet meer zoeken naar wie het geld heeft en waar het vandaan komt om succes te halen.



Even een voorbeeld van hoe ik het voor me zie:

Stel Ik en Jacco zijn rovers. Ik heb deze ronde een geldzakje die ik moet overdragen aan Jacco.
Wij hebben beide als opdracht om een gifje te plaatsen van mr.Bean. Ondanks dat wij onze taak uitstekend uitvoeren hebben de hunters ons toch door.
Nu moeten ze kiezen wie ze oppakken.
De hunters pakken mij op, ik wordt gefouilleerd en blijk lege zakken te hebben. Ik blijf in het spel. Waarschijnlijk heeft Jacco dus het geld. Nu moeten de hunters achterhalen aan wie Jacco zijn geld gaat overdragen.

Het hoeft niet altijd met dezelfde opdrachten. Het kan ook zijn dat Rover A met geld in een afgesproken topic een geheime code moet overdragen aan Rover B. Rover B moet dan in codetaal laten weten in datzelfde topic dat de overdracht is gelukt.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 20:41:07 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?