Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 21  (gelezen 59213 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1240 Gepost op: 6-12-2020, 22:03:24 »
Oh ja leuk zoiets, kan je wel snel dubbelingen krijgen helaas. Maar bijvoorbeeld met nummers die de top 40 nooit hebben bereikt of zoiets. Of Benelux, dan kan je ook voor Belgische nummers kiezen.
Ja, leuk! Voor mijn part schaffen we dan voor 1x ook de ongeschreven regel af dat je artiest niet (min of meer) bekend mag zijn.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1241 Gepost op: 6-12-2020, 22:31:00 »
Lijkt me leuk, maar dan wel met doable landen. Ik blijf erbij dat de Keuze Slovenië of Vaticaanstad geen keuze was.. :P
Mijn keuze was San Marino of Monaco ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1242 Gepost op: 6-12-2020, 22:33:04 »
Mijn keuze was San Marino of Monaco ;D
Ja dat was ook ronduit een klote keuze ;D Kom je toch al snel bij Serhat uit :P

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1243 Gepost op: 6-12-2020, 22:35:37 »
Gewoon een normale editie? een top 5 landen sturen die je wil en klaar. zonder restricties
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1244 Gepost op: 6-12-2020, 22:55:04 »
Kan ik extra uitleg krijgen bij dat idee over 2 verschillende landen? We gaan hier toch geen 80 nummers moeten beoordelen he?  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1245 Gepost op: 6-12-2020, 23:03:53 »
Kan ik extra uitleg krijgen bij dat idee over 2 verschillende landen? We gaan hier toch geen 80 nummers moeten beoordelen he?  ;D
Ik denk dat je random 2 landen krijgt toegewezen en dat je dan zelf de keuze mag maken of je de makkelijke of de moeilijke kiest :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1246 Gepost op: 6-12-2020, 23:05:10 »
Wat is makkelijk wat is moeilijk? Geen een land is makkelijk. bij grote landen heb je moeite om een onbekend iemand te zoeken en bij de kleine landen om uberhaupt iemand te vinden. Dus niks is makkelijk
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1247 Gepost op: 6-12-2020, 23:10:36 »
Ik denk dat je random 2 landen krijgt toegewezen en dat je dan zelf de keuze mag maken of je de makkelijke of de moeilijke kiest :)
Oh, het was eerder als grap bedoeld, maar dat is wat ik ook denk  ::ok::

Benelux vind ik trouwens ook een leuk idee, maar er zullen er ook veel tegen zijn. Een staten- of stedeneditie lijkt me ook wel leuk om nog eens te doen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1248 Gepost op: 7-12-2020, 08:16:53 »
Staten lijkt mij echt heel leuk! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1249 Gepost op: 7-12-2020, 08:23:06 »
Gefeliciteerd, Israël!  ::ok:: ::feest::

Wat is makkelijk wat is moeilijk? Geen een land is makkelijk. bij grote landen heb je moeite om een onbekend iemand te zoeken en bij de kleine landen om uberhaupt iemand te vinden. Dus niks is makkelijk

Onzin, in de grote landen zijn echt zat goede artiesten te vinden die totaal onbekend zijn in Nederland en België. In landen als Canada, Australië en de VS is het wel degelijk veel makkelijker een goed (Westers-klinkend) en toch onbekend nummer te vinden dan in allerlei andere (kleinere of niet-Westerse) landen. Dat hoef je niet te laten meewegen in je oordeel als je dat niet wil, maar met 'niks is makkelijk' bagatelliseer je het verschil in moeilijkheidsgraad dat er wel degelijk is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1250 Gepost op: 7-12-2020, 10:15:06 »
Gefeliciteerd Israël  ::bravo::  dit was samen met Angola het nummer wat bij mij nét de top 10 niet had gehaald, maar van de top 5 zeker mijn favoriet! Ook Wouter bedankt voor de organisatie en iedereen voor de interessante mix van liedjes. Dit was mijn 1e deelname en ik vond het erg leuk om nieuwe muziek te ontdekken, ik denk dat er toch minstens 10 liedjes mijn Spotify-lijstje hebben gehaald  ;D  en al die "zure" opmerkingen over en weer over de liedjes hoort wat mij betreft wel een beetje bij het songfestival, als iedereen dezelfde smaak zou hebben en telkens met elkaar eens is dan is het ook maar zo saai! (bijna net zo saai als mijn liedje, aldus sommigen van jullie ::joehoe:: ).


Daarop komend:

Door naar de 6 punten, die gaan naar het duo van ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wat leuk om te lezen dat iemand hoort in het lied wat ik er zelf ook in hoor! Ondanks dat ik maar 6x punten heb gekregen van iedereen, nog steeds blij met mijn inzending en dat vind ik het belangrijkst :)


Qua thema, persoonlijk vind ik het wel leuk om wat alternatieve landen te hebben die je erg kunnen verrassen! Maar het maakt me niet genoeg uit om hier echt een harde mening over te verkondigen. Dus, tot de volgende editie!  ::bravo::
Talk less, smile more

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1251 Gepost op: 7-12-2020, 10:20:29 »
Wouter? Is mijn idee voor het loten bruikbaar voor komende editie? Heb dit in PM naar je gestuurd paar maanden terug...

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1252 Gepost op: 7-12-2020, 10:56:03 »
Wouter? Is mijn idee voor het loten bruikbaar voor komende editie? Heb dit in PM naar je gestuurd paar maanden terug...

Die heb ik opgeslagen op mijn bureaublad. Ik bekijk het nog eens ;)
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1253 Gepost op: 7-12-2020, 20:36:50 »
Dat bekijk ik nog. Ik moet eerst nog een taak afwerken met als deadline morgenavond :)

Ik ga dit pas morgen kunnen doen. Mijn taak is zo goed als af, maar mijn vriendin moet nog redelijk wat doen en ik wil haar daar eest bij helpen.

Voor de geïnteresseerden: een marketingplan maken voor de verkoop van zelfgemaakte insectenburgers
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1254 Gepost op: 7-12-2020, 20:50:25 »
Nabrander: ik ben enorm trots dat ik de top 30 heb gehaald en de hoogste notering OOIT voor Cuba genoteerd heb.  ::trots::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1255 Gepost op: 8-12-2020, 11:51:50 »
Ik ga dit pas morgen kunnen doen. Mijn taak is zo goed als af, maar mijn vriendin moet nog redelijk wat doen en ik wil haar daar eest bij helpen.

Voor de geïnteresseerden: een marketingplan maken voor de verkoop van zelfgemaakte insectenburgers

 ::bravo:: ::bravo::  ik zou ze nog niet zo durven eten, maar vind het een tof idee!
...maar soms even niet :)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1256 Gepost op: 8-12-2020, 18:01:07 »
Weten we al wie het meest toondoof is?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1257 Gepost op: 8-12-2020, 18:28:18 »
Enkele statistieken:

Ricardo en MrChipie zijn de enige die aan alle landen uit de top 3 punten hebben gegeven.
Ricardo deelde . Mr Chipie gaf hen 23 punten en Ricardo 18..

Als je kijkt naar de top 5: Niemand gaf punten aan de hele top5.
MrCHipie (31), Miek (31), Viwiru (23), Jacco's (33), Sander (34), Convans (36) gaven aan 4 landen uit de top 5 punten.

Sanmol (12), Michael90 (2) , Aurynn (4) en LDH (7) gaven maar aan 1 land punten uit de top 5 terwijl Larikoek, De Witte, Susdus,GIG en BW aan geen enkel land uit de top 5 punten gaven.

Niet te verwonderen dus dat de Spacycoloursbolokaal naar 1 van hen gaat. Dat is degene die verantwoordelijk is voor 100% van de punten Mali, 75% van Zuid-Soedans punten én 10 van India's 17 punten. Hierdoor gaf die 15 punten van de 25 die de laatste hadden.

Daarnaast werd aan de top 5 amper punten gegeven. Kortom, de winnaar van deze bokaal is

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De gehele stand en alle details vinden jullie hieronder
klaar voor de strijd

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1258 Gepost op: 8-12-2020, 19:05:45 »
nu ik de lijst zo zie heb ik toch wel een vraag:

Waarom mochten Jann en Vermoljoen wel Guam inschrijven, maar mocht ik Groenland niet inschrijven?

Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest-editie 21
« Reactie #1259 Gepost op: 8-12-2020, 19:10:50 »
Niet te verwonderen dus dat de Spacycoloursbolokaal naar 1 van hen gaat. Dat is degene die verantwoordelijk is voor 100% van de punten Mali, 75% van Zuid-Soedans punten én 10 van India's 17 punten. Hierdoor gaf die 15 punten van de 25 die de laatste hadden.

Daarnaast werd aan de top 5 amper punten gegeven. Kortom, de winnaar van deze bokaal is

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dat kon ook haast niet missen. Gefeliciteerd, LdH! ::bravo::

Edit: vast een hele domme vraag maar waar gaat sheet 2 over? ::hypocriet:: (Ik kan zo gauw niet die datum bij mij ergens mee linken).
« Laatst bewerkt op: 8-12-2020, 20:13:26 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly