Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55368 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #200 Gepost op: 28-11-2020, 12:12:37 »
Ik mis nog van 2 personen de stemmen  ::vergroot::

Well it ain't me that's for sure.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #201 Gepost op: 28-11-2020, 13:33:11 »
One person remaining!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #202 Gepost op: 28-11-2020, 15:47:43 »
Spannend!  Kan niet wachten!
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #203 Gepost op: 28-11-2020, 16:00:43 »
The votes are in.

Verwacht de uitslag tussen 16.15 en 16.30 i.v.m. F1-kwalificatie.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #204 Gepost op: 28-11-2020, 16:01:31 »
Aaaah ik pak alvast mijn popcorn
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #205 Gepost op: 28-11-2020, 16:17:50 »
Uitslag stemming Sterkste Schakel

De stemmen zijn binnen en geteld. En ik kan bevestigen dat we een officiele winnaar hebben en dat er NIET gefraudeerd is.

Tijd om de stemmen bekend te maken. Alle stemmen worden annoniem hier gepubliceerd. Wie is door jullie gekozen tot sterkste Schakel?

Enigma TV is de sterkste schakel, want zij hebben het meeste geld verdient in de speedronde en het vrij goed gespeeld tot nu toe.

De sterkste schakel is Enigma TV want 5 vragen goed bij een speedronde met vragen die niet in jou categorie liggen is best straf.

Sterkste Schakel voor obvious reasons Enigma TV. Je zou kunnen denken: die is gevaarlijk en moet eruit gestemd worden. Maar ik vind dat we goede prestaties moeten belonen.

Sterkste schakel is natuurlijk EnigmaTV, de enige foutloze speler. Als er iemand niet voor EnigmaTV kiest als sterkste schakel, dan is dat in mijn ogen een goede voor een stem voor de zwakste schakel in de volgende ronde, mocht ik die meemaken.

mrchipie: Simpelweg omdat hij de speedronde het op één na beste heeft gedaan!

Natuurlijk EnigmaTV. Had weliswaar beetje geluk met de vragen maar ja je moet het maar wel ff doen en durven. Alles goed... top!

Sterkste schakel: Enigma TV, omdat hij alle vragen goed had.

Enigma TV: als enige geen enkele fout! Dan ben je gewoon de sterkste schakel.

Enigma TV, Omdat hij alles goed heeft gehad en veel geld heeft verdiend voor de pot.

Niemand kan er omheen: de snelheidsronde foutloos doen en het ook nog aandurven om niet tussendoor te banken. Zo iemand moeten we er wel bij hebben. Ondanks dat ik zijn vragen in de gewone rondes vrij makkelijk vond, stem ik op Enigma TV als sterkste schakel.

Enigma TV; alles goed beantwoord, dus lijkt mij vanzelfsprekend.

Enimga TV (geen motivering bijgevoegd ivm tijdgebrek).

De uitslag is zeer duidelijk. Met 7 goede antwoorden bij 7 vragen, persoonlijk al 500 euro verdienen voor de pot én met 11 van de 12 stemmen is Enigma TV terecht de eerste Sterkste Schakel van dit seizoen. Gefeliciteerd, jij krijgt zometeen via de PM te horen wat jouw kleine voordeel is voor de tweede speelronde.

En dan is het tijd om afscheid te gaan nemen van twee personen. Wij zijn volgens jullie de twee zwakste Schakels? Wordt vervolgd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #206 Gepost op: 28-11-2020, 16:25:49 »
Dan is het nu tijd om te kijken van wie wij afscheid moeten nemen. Er zijn in totaal 24 stemmen uitgebracht. De twee kandidaten met de meeste stemmen liggen er uit. Ik begin met het plaatsen van de eerste 6 stemmen:

Ik stem op Molduck & HappyDutchman, omdat zij beiden het minst geld in de pot hebben gebracht. Er zijn heel wat deelnemers die of de tweede vraag fout hebben gehad of geld hebben verloren in de speedronde, maar zij steken alles meegenomen het meest eruit.

HappyDutchman is een zwakke schakel want hij bankte te vroeg bij de eerste ronde. Hij antwoorden verkeerd bij de volgende ronde. En dus is hij de zwakke schakel.

Molduck is ook een zwakke schakel omdat zij maar 20 euro verdiende bij de speelronde en fout was bij de speciale ronde bij een relatief makkelijke vraag.

Ik stem op als Molduck als Zwakste Schakel, so sorry  ::hug:: Je scoorde namelijk net als mij niet heel goed bij de speedronde, dus ik denk dat we allebei gevaar lopen. Ik moet mijn eigen hachje dus even redden.

En daarnaast B&W. Heeft 2 fouten in de speedronde en ook in de eerste tweede rondes nog geen daverende indruk. Ook al was het schema wel prachtig!   ::bravo::

Daarmee komt de tussenstand op:
Molduck: 3 stemmen
HappyDutchman: 2 stemmen
B&W: 1 stem
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #207 Gepost op: 28-11-2020, 16:32:30 »
Door met de volgende 6 stemmen:

Mijn eerste stem gaat naar HappyDutchman, die ons het meeste geld heeft gekost in de ronde waarin je er meer vanuit kon gaan dat de vraag wel eens moeilijk zou kunnen zijn. Plus het banken in de eerste ronde is ook niet de sterkste actie. En dan 20 euro banken in de speedronde, vreemd.

Mijn tweede stem gaat naar Molfreak Arno. Qua score in de speedronde niet goed en de vraag in de gewone ronde was natuurlijk onwaarschijnlijk makkelijk. En onze nieuweling een beetje prikkelen om nog harder z'n best te doen ::hug::

MolDuck: Als je er eigenhandig voor zorgt dat de pot leeg blijft in de speciale ronde én de speedronde slecht doet, is eliminatie de enige optie om de groep sterker te maken.

Monkeysuncle: Wist tijdens de speciale ronde het laatste beetje geld wat in de pot zat eruit te spelen met een fout antwoord, waarna MolDuck niet meer kon reveleren.

B&W: Niet heel sterk in de speedronde en had ook een in mijn ogen simpele vraag fout. Als je echt denkt dat Nikon uit Zweden komt...

HappyDutchman: wil je echt verdienen moet je hem niet in je team hebben. Banken terwijl er een vraag over z'n hobby komt en niet banken terwijl hij een mogelijk pittige voetbalvraag krijgt...

Daarmee is de tussenstand nu:
Molduck: 4 stemmen
HappyDutchman: 4 stemmen
B&W: 2 stemmen
Molfreak Arno: 1 stem
Monkeysuncle: 1 stem

Het blijft spannend. Met nog 12 stemmen kan iedereen in principe nog het spel moeten verlaten. Ik moet nog even boodschappen doen bedenk ik me nu, dus de rest volgt later vandaag ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #208 Gepost op: 28-11-2020, 17:20:33 »
Het is tijd voor de laatste 12 stemmen. Ik wil alvast meegeven dat de 'jij bent de 'zwakste schakel-speech' niet persoonlijk opvat moeten worden. Ik probeer de toon van het programma een beetje in stand te houden :D

Molduck, omdat zij de meeste vragen fout had.

Luchtmaniak, omdat hij 3 vragen fout had in de speedronde.

Molduck: Helaas als enige 4 vragen fout. Zonde!

B&W: Er waren er meer met 3 vragen fout, maar als je niet weet dat Canon en Nikon uit Japan komen heb je hier helaas niet veel te zoeken.

Molduck, Omdat je het meeste fout heb gehad en bij de harry potter vraag had je beter logisch kunnen nadenken waar het over zou gaan dan de titel volgen. Niks persoonlijks he  ::hug::

HappyDutchman: Je hebt veel geld verloren voor ons. Je hebt gebankt terwijl het logisch zou zijn als iedereen zijn hobby vragen goed heeft. en we dus geld hebben misgelopen.

Ik stem helaas op Molduck, omdat ze vrij veel vragen fout had deze ronde. Ik vind het super jammer en stiekem hoop ik dat je de volgende ronde alsnog haalt!

De zwakste schakel is HappyDutchman, de enige die veel geld kwijtspeelde door een vraag fout te doen ::sorry::

Molduck; maar 20 euro gewonnen in de speedronde en 1 vd 2 vragen fout

HappyDutchman; 310 euro laten liggen en verder ook om mijn eigen plekje te behouden

LuchtManiak

Molfreak Arno

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daarmee is bekend welke twee spelers de zwakste schakel zijn.

Molduck, waarschijnlijk beschouwde jouw medekandidaten deze speelronde als een rondje duckhunt, want met 9 stemmen ben jij de zwakste schakel. Tot ziens ::zwaai::

HappyDutchman, in tegenstelling tot jouw naam worden jouw medekandidaten niet bepaald happy van jouw. Met 7 stemmen ben jij de zwakste schakel. Tot ziens ::zwaai::


Molduck & HappyDutchman, heel erg bedankt voor jullie deelname. Hopelijk hebben jullie het leuk gevonden ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-11-2020, 17:23:33 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #209 Gepost op: 28-11-2020, 17:31:10 »
Het was super leuk met jullie  ::bravo::
chipsverslaafde <3

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #210 Gepost op: 28-11-2020, 17:44:28 »
Molduck en HappyDutchman, fijn dat jullie meededen en jammer dat jullie eruit zijn  ::hug::
My fall will be for you

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #211 Gepost op: 28-11-2020, 18:26:10 »
Zonde. Ik had het wel verwacht na mijn foute antwoord bij Camp Nou.
Om daar nog even op terug te komen: ik volg het voetbal best wel en had er dus wel vertrouwen in dat ik het goed zou hebben, maar over stadions weet ik niet zo veel.

Bedankt dat ik mee mocht doen! ::zwaai::
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #212 Gepost op: 28-11-2020, 18:31:54 »
 ::hug::

Ik wacht nog op antwoord van de Sterkste Schakel voordat we kunnen beginnen aan speelronde 2 ;D
« Laatst bewerkt op: 28-11-2020, 18:33:25 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #213 Gepost op: 28-11-2020, 18:32:44 »
Je was een leuke deelnemer hoor Happy ::hug::

Wanneer gaan we verder Tim?
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #214 Gepost op: 28-11-2020, 18:33:37 »
Natuurlijk. Die post ik morgen als ik weer achter mijn laptop zit.
::joehoe::

Oh en wat is iedereen lief in hun redenen wie de zwakste schakel is  ;D
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #215 Gepost op: 28-11-2020, 18:34:20 »
Zie mijn bericht hierboven Chipie. Had de post net aangepast ::hypocriet::

::joehoe::

Oh en wat is iedereen lief in hun redenen wie de zwakste schakel is  ;D

1) Bij welk chipsmerk kon je Flippo's sparen
2) In welke maand wordt Sail Amsterdam georganiseerd
3) Wat is het symbool van het WNF
4) Wie is de schrijver/schrijfster van Harry Potter?
5) De GP van Monaco is een van de meest bekende en prestigieuze races onder de rijken. Daarnaast vormt het samen met 2 andere races de Triple Crown of motorsport. Noem 1 van de 2 andere races.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2020, 18:37:40 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #216 Gepost op: 28-11-2020, 18:37:35 »
aah okey ::tandpastasmiley::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #217 Gepost op: 28-11-2020, 18:42:35 »
Ik wist alleen 5 niet  ;D ik ga weer  ::zwaai::
Frankje Lapi

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #218 Gepost op: 28-11-2020, 18:49:51 »
Ik had het wel zien aankomen omdat ik de meeste fouten had in de speedronde. Ik vind het heel jammer. Ik vond het super leuk om mee te spelen ::bravo::
deelnemer WIDMO 18 :)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #219 Gepost op: 28-11-2020, 18:50:04 »
Opa had 1 moeten weten, want ik heb ze nog gespaard. Maar wist de naam niet meer onder tijdsdruk. 2 echt no clue.
My fall will be for you