Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55390 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #480 Gepost op: 4-12-2020, 20:04:05 »
Wat was trouwens dat voordeel dat Enigma tv kreeg de vorige keer als sterkste schakel?

Enigma TV mag zelf bepalen of hij dat wel/niet deelt ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #481 Gepost op: 4-12-2020, 23:13:37 »
Wat was trouwens dat voordeel dat Enigma tv kreeg de vorige keer als sterkste schakel?

Ik ga daar vooralsnog even geen uitspraken over doen!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #482 Gepost op: 5-12-2020, 11:17:42 »
6 van de 30 stemmen binnen, dus nog 24 stemmen te gaan. Jullie hebben nog ruim 32 uur te tijd om jullie stemmen door te geven
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #483 Gepost op: 5-12-2020, 11:31:57 »
Ik had niet echt tijd om een schema te maken, dus heb ik het even uitgeschreven bij elke vraag van de speciale ronde. Bij de algemene ronde had iedereen het antwoord goed en niemand bankte, dus die heb ik er niet bij genoemd. Ik denk dat iedereen voor zichzelf zo wel een overzicht kan maken hoeveel goede antwoorden iedereen gegeven heeft, wie er gebankt heeft en wie fouten heeft gemaakt

Vraag 1:
Monkeysuncle: goed voor 850 euro, Enigma TV: goed voor 900 euro, Molfreak Arno: goed voor 950 euro, LdHmolletje: goed voor 1000 euro, B&W: bankt 1000 euro, Luchtmaniak: pas, ViWiRu: goed voor 20 euro, Sanmol: goed voor 50 euro, Mrchipie: goed voor 100 euro, KingLennart: bankt 100 euro.

Hierna passen Monkeysuncle en Molfreak Arno en geven Enigma TV en LdHmolletje een fout antwoord waar geen geld mee verloren wordt

Vraag 2:
B&W: goed voor 20 euro, LuchtManiak: fout met 20 euro verloren, ViWiRu: goed voor 20 euro, Sanmol: goed voor 50 euro, Mrchipie: goed voor 100 euro, KingLennart: goed voor 150 euro, Monkeysuncle: goed voor 200 euro, Enigma TV: goed voor 250 euro, Molfreak Arno: goed voor 300 euro, LdHmolletje: bankt 300 euro, B&W: fout antwoord waar geen geld mee verloren wordt, ViWiRu: goed voor 20 euro

Hierna passen Sanmol, KingLennart en Monkeysuncle en bankt Mrchipie

Vraag 3 werd door iedereen goed beantwoord

Vraag 4: Enigma TV: goed voor 500 euro, Molfreak Arno: goed voor 550 euro, LdHmolletje: goed voor 600 euro, B&W: goed voor 650 euro, LuchtManiak: goed voor 700 euro, ViWiRu: goed voor 750 euro, Sanmol: goed voor 800 euro, Mrchipie: goed voor 850 euro, KingLennart: goed voor 900 euro, Monkeysuncle: bankt 900 euro, Enigma TV: goed voor 20 euro
 
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #484 Gepost op: 5-12-2020, 16:28:37 »
Ondertussen de helft van de stemmen binnen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #485 Gepost op: 5-12-2020, 17:41:23 »
Ik heb de tabel maar even aangevuld ::ok::

Ik heb vragen/fouten van de speciale ronde niet onder fouten staan, wel onder verdiend.
De 1000 die bij mij staat als gebankt is discutabel, want bij de €1000 zou er automatisch worden gebankt.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2020, 17:43:03 door B&W »

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #486 Gepost op: 5-12-2020, 17:47:18 »
ehm volgensmij heb ik gewoon gebankt hoor  ::rofl:: En hebben we echt niet zoveel fouten gemaakt. Beetje raar lijstje om op af te gaan.
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #487 Gepost op: 5-12-2020, 17:54:08 »
Wellicht speelronde 1 en 2 bij elkaar opgeteld? Maar ik bemoei me verder nergens mee ::hypocriet::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #488 Gepost op: 5-12-2020, 18:04:07 »
ehm volgensmij heb ik gewoon gebankt hoor  ::rofl::
Ik ging ervan uit dat je 0 euro had gebankt n.a.v. het overzicht van ViWiRu ::ok::
En hebben we echt niet zoveel fouten gemaakt. Beetje raar lijstje om op af te gaan.
S-fouten is het aantal fouten in de speedronde van aflevering 1 én 2.

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #489 Gepost op: 5-12-2020, 18:06:26 »
Ah oke, maar ik heb zeer zeker gebankt. en speedronde fouten is wel een beetje waar je niet al te veel op moet letten denk ik. aangezien niet iedereen onder druk kan presteren van 15 seconden! en of je wel of niet gebankt heb daar.
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #490 Gepost op: 5-12-2020, 21:12:59 »
Ik mis nog de stemmen van 4 personen. Jullie hebben nog iets minder dan 23 uur de tijd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #491 Gepost op: 6-12-2020, 11:59:00 »
Ik mis nog de stemmen van 4 personen. Jullie hebben nog iets minder dan 23 uur de tijd.
En... hoe ver zijn we Tim? Spannend!!
::hyper::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #492 Gepost op: 6-12-2020, 12:00:10 »
Ik mis nog steeds van 2 personen de stemmen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #493 Gepost op: 6-12-2020, 13:46:38 »
Ik heb alvast mijn overwinning speech klaar staan:


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #494 Gepost op: 6-12-2020, 13:56:29 »
 ga trouwens niet van uit dat het gebeurd, maar ik zie dat de huidige regels niks zegt over niet-stemmen. Daarom voeg ik dit nog even toe aan de spelregels

Indien je na het verstrijken van de deadline niet gestemd hebt, stem je automatisch op jezelf als zwakste schakel!

De deadline is nog steeds vanavond om 19.59.59
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #495 Gepost op: 6-12-2020, 16:00:08 »
Indien je na het verstrijken van de deadline niet gestemd hebt, stem je automatisch op jezelf als zwakste schakel!
En moet je dan ook een tekstje schrijven voor jezelf waarom je de zwakste schakel bent? ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #496 Gepost op: 6-12-2020, 16:03:40 »
Wees gerust, die schrijf ik wel  ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #497 Gepost op: 6-12-2020, 16:48:00 »
Alle stemmen zijn binnen en ik kan zeggen dat het heel erg spannend is bij de stemming voor de Sterkste Schakel! Verwacht binnen 10 minuten de uitslag van de sterkste schakel en wellicht ook binnen 20 minuten de uitslag van de zwakste Schakel!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #498 Gepost op: 6-12-2020, 16:51:58 »
Alle stemmen zijn binnen en ik kan zeggen dat het heel erg spannend is bij de stemming voor de Sterkste Schakel!
Jaja, ik weet dat die andere stemming niet zo spannend was ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #499 Gepost op: 6-12-2020, 16:56:43 »
Stemming Sterkste Schakel
Er is wederom gestemd voor de Sterkste schakel. Diegene die de meeste stemmen heeft gekregen, ontvangt een klein voordeel voor speelronde 3. Tijd voor de stemmen (in willekeurige volgorde)

KingLennart, heeft erg zijn best gedaan om iedereen te helpen en veel vragen goed gehad in de speedronde

Als sterkste schakel stem ik op ViWiRu. Doet het over het algemeen goede met vragen beantwoorden en geld binnenharken. En durft ook te banken om het behaalde geld veilig te spelen.

Heb getwijfeld, maar kies voor Luchtmaniak. Goede speedronde, en dat de DaVinci Code fout was vergeef ik hem. Had ik ook op gegokt...

De sterkste schakel is Luchtmaniak. Veel goede antwoorden.

LuchtManiak ondanks de moeilijke vragen toch het meeste geld verdiend met de speedronde

Enigma TV is wel weer de sterkste schakel want die weet zoveel.

Sterkste schakel wederom EnigmaTV die de laatste moeilijke antwoorden binnen haalde.

KingLennart: Had een lastige vraag in ronde 1, en de minste fouten in de snelle ronde.

De sterkste schakel was KingLennart. Ik weet het niet zo goed, maar hij heeft beide afleveringen een goede indruk achtergelaten.

EnigmaTV: Omdat hij het weer heel goed heeft gedaan deze ronde.

Eindstand stemming:
Enigma TV: 3 stemmen
KingLennart: 3 stemmen
LuchtManiak: 3 stemmen
ViWiRu: 1 stem

We hebben dus een tie met drie personen. De spelregels schrijven het volgende: Bij een gelijke stand bij de sterkste schakel wint degene die de meeste vragen goed had en het meeste geld gebankt heeft. Je krijgt dit jaar dus niet automatisch een extra stem als je dit bent, maar het kan wel de doorslag geven bij een gelijke stand.

Terugkijkend naar deze speelronde hebben zowel Enigma TV als KingLennart 6 goede antwoorden geven terwijl Luchtmaniak 5 goede antwoorden heeft gegeven. Daarmee blijven Enigma TV en KingLennart over. Echter heeft één van de twee personen geld gebankt, namelijk KingLennart. Hij heeft €160 euro gebankt tegenover €0 euro door Enigma. Hiermeer is Kinglennart de winnaar van de tiebreaker en daarmee de Sterkste Schakel.

KingLennart, ik stuur jou zometeen via de PM door welk voordeel jij hebt bemachtigd. De uitslag van de zwakste schakel stemming volgt straks. Ik ga eerst avondeten.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela