Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55709 keer)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #820 Gepost op: 20-12-2020, 16:48:48 »
Helaas. Thimphu (Butan) staat op plek 3 ipv 5. De rest klopte wel qua volgorde ::hug:: Verder wel heel erg knap. Dit was bij far de lastigste vraag van deze ronde.

Daarmee eindigd de speciale ronde voor het eerst op 0 euro.

Tevens gaat nu de deadline regel in dat de speedronde voor maandag 21 december 19.59 uur gespeeld wordt. De enige reden dat deze deadline overschreden kan worden is indien via de PM een legitieme reden gegeven wordt dat er niet voor morgenavond gespeeld kan worden. Succes iedereen ::bravo::

Ik vond de afstandenvraag ook best lastig  ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #821 Gepost op: 20-12-2020, 16:56:19 »
Ik vond de afstandenvraag ook best lastig  ::hypocriet::

Die was inderdaad met deze het moeilijkst
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #822 Gepost op: 20-12-2020, 16:57:25 »
Dit was een hele lastige inderdaad, zou ik wellicht ook de mist mee ingegaan zijn hoor Lennart.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #823 Gepost op: 20-12-2020, 17:00:56 »
Lastige, maar toch interessante ronde! Draait weliswaar veel om inschattingsvermogen en iets minder om kennis.  :P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #824 Gepost op: 20-12-2020, 18:19:34 »
Nog 2 spelers te gaan ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #825 Gepost op: 20-12-2020, 19:05:02 »
Ik wist die drie Zuid-Amerikaanse hoofdsteden zo te plaatsen. Heb ooit in een ver verleden een half jaar door Zuid-Amerika gereisd  ::tandpastasmiley::

Maar dat die hoofdstad van Bhutan zo hoog ligt verbaast me? Samen met Addis Abeba vormden die gelijk de onderste twee... maar helaas...

Vond dit een hele lastige vraag, samen met die afstanden...  ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #826 Gepost op: 21-12-2020, 08:04:51 »
mededeling: Een van de spelers heeft via de PM aangegeven de speedronde pas dinsdag kan spelen i.v.m. privéomstandigheden. Verwacht de uitslag dus pas dinsdag.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #827 Gepost op: 22-12-2020, 11:11:30 »
We hebben een uitslag van de speedronde. In totaal hebben jullie 370 euro verdiend.

De stemming
Ik wil van elke kandidaat via de pm de naam doorkrijgen van de persoon van wie jij vindt die het spel dient te verlaten. Daarbij vraag ik ook graag in 1 of 2 regels en korte motivering. De persoon met de meeste stemmen verlaat onmiddelijk het spel. Tevens wil ik ook graag van iedereen één naam horen van wie jullie vinden die de Sterkste Schakel is, ook graag met een korte motivering.

Stemafspraken etc. zijn strikt verboden. Ik hanteer een soepele deadline van Woensdag 23 december 19.59.59. Maar indien de stemmen eerder binnen zijn, kunnen we uiteraard eerder door met speelronde 6. Bij eventuele vragen hoor ik het graag.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #828 Gepost op: 22-12-2020, 18:22:42 »
Oja, nog een klein feedbackpuntje voor Tim: de afgelopen speciale ronde varieerden de vragen in mijn ogen iets te veel qua moeilijkheidsgraad. Een vraag over enkel Nederland tegenover een vraag over hoogtes van steden als Addis Abeba en Thimphu is denk ik iets te veel meten met twee maten. Verder een toffe ronde met die volgordes hoor! ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #829 Gepost op: 22-12-2020, 18:25:09 »
Dank voor de feedback. Dat neem ik mee voor een eventuele volgende keer ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #830 Gepost op: 22-12-2020, 22:14:34 »
One vote remaining
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #831 Gepost op: 23-12-2020, 11:04:48 »
Tijd voor de uitslag.

Eerst de stemmen voor de Sterkste Schakel.

De sterkste schakel is Viwiru door geen enkele fout te maken in de eerste twee rondes en veel geld te verdienen in de speedronde.

KingLennart. De speedronde blijft voor mij de scherprechter en hij had daar alles goed, ondanks wat laf banken.

Monkeysuncle. Netjes gespeeld, geen fouten in speedronde. Kreeg moeilijke vraag in speciale ronde net als KingLennart maar voordeel gaat naar hem.

Monkeysuncle: de fout in de speciale ronde vergeef ik je door de goede antwoorden en het slimme banken in de speedronde

Monkeysuncle, want heeft de speedronde het beste gespeeld.

Als sterkste schakel stem ik op Monkeysuncle, omdat hij een goede speedronde heeft neergezet en het leuk is als iemand anders een keer aan de beurt is.

Met vier stemmen is Monkeysuncle de sterkste schakel. Ik stuur jouw zometeen jouw voordeel.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #832 Gepost op: 23-12-2020, 11:12:02 »
En dan de stemmen van de Zwakste schakel

Als zwakste schakel stem ik op EnigmaTV, ondanks dat die een heel goed spel gespeeld heeft tot nu toe. Qua risico nemen net misgegaan deze ronde.

LuchtManiak, want heeft 3 vragen fout bij de speedronde.

Luchtmaniak: de minste vragen goed beantwoord bij de speedronde en ook de verboden stad herkende je niet

Er zijn diverse fouten gemaakt in deze ronde. Vaak ook bij lastige vragen. Maar als je de verboden stad in Peking niet herkent? En drie vragen fout hebt in de speedronde... tja als je dan wel twee keer de Sterkste Schakel bent geweest is het een goed moment om deze favoriet uit te schakelen. Nicely played Luchtmaniak, but it's time to go...

Sanmol. LuchtManiak had wel een vraag minder goed bij de speedronde, maar speelt de rest van het spel en zeker in vorige rondes wel sterker.

Zwakte schakel: De zwakte schakel deze ronde is LuchtManiak, desondanks je toch een sterke speler bent. Iedereen heeft deze ronde wel geld verloren, behalve Viwiru en Sanmol en - dus was het een moeilijke beslissing. Uiteindelijk deed jij toch het slechts deze ronde.

Luchtmaniak, zoals het spreekwoord als zegt kan men niet van de lucht leven, met 4 stemmen ben jij de zwakste schakel. Tot ziens ::zwaai::



Luchtmaniak, dank voor je deelname. Hopelijk heb je het leuk gehad. ::bravo::

Kandidaten, we beginnen vanavond aan de nieuwe speelronde ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #833 Gepost op: 23-12-2020, 11:48:13 »
Dit zag ik al een beetje aankomen, want het werd tijd dat een sterke speler het spel moest verlaten. We hebben zeker van jou genoten ::bravo::.

Citaat
Sanmol. LuchtManiak had wel een vraag minder goed bij de speedronde, maar speelt de rest van het spel en zeker in vorige rondes wel sterker.

Dankjewel voor alweer de lieve woordjes.


Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #834 Gepost op: 23-12-2020, 11:49:31 »
Dank je wel Luchtmaniak!!  ::hug::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #835 Gepost op: 23-12-2020, 11:50:24 »
Bedankt aan de persoon die mij als sterkste schakel benoemde  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #836 Gepost op: 23-12-2020, 11:52:13 »
Dank LuchtManiak en dank voor de stemmen voor de sterkste schakel  ::love::

Maar 1 slechte ronde en je staat er weer naast dus ik reken mezelf absoluut niet rijk  :)
My fall will be for you

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #837 Gepost op: 23-12-2020, 13:11:03 »
Even een vraag aan de spelleiding: wordt er beide Kerstdagen doorgespeeld?

Ik zou een Kerstpauze wel ok vinden indien anderen dat wensen... ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #838 Gepost op: 23-12-2020, 13:20:55 »
Even een vraag aan de spelleiding: wordt er beide Kerstdagen doorgespeeld?

Ik zou een Kerstpauze wel ok vinden indien anderen dat wensen... ::ok::

Ik vind dat we dan wel allemaal een kerstwens moeten sturen ::rofl::.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #839 Gepost op: 23-12-2020, 13:36:53 »
Kerstpauze vind ik prima. Wellicht dat we vandaag nog de algemene ronde en een deel van de speedrondes af kunnen vinken? Met 5 man moet dat aardig te doen zijn, als Tim het ook redt haha!

PS: Ik had niet verwacht dat ik er nog in zou zitten  :o