Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11  (gelezen 29549 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #160 Gepost op: 2-01-2021, 13:46:52 »
Ik ben wel een voorstander van het verschuiven van de finale. Ik heb afgelopen 2 weken helemaal geen tijd gehad om alvast aan de finale te werken, dus die keuze had ik niet kunnen maken. En komende week heb ik nog veel minder tijd.

En ja, dit zeg ik met het risico dat jullie dan juist nog liever de deadline willen laten staan zodat ik niet win ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #161 Gepost op: 2-01-2021, 13:54:16 »
Nee maar als er mensen al begonnen zijn vanwege de korte deadline ga ik hem echt niet verplaatsen, sorry. Dat vind ik niet eerlijk ::sorry::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #162 Gepost op: 2-01-2021, 13:56:03 »
Lucy vertelde me net dat ik alles goed heb, dus jullie van poule B maken nu al minder kans om door te gaan!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #163 Gepost op: 2-01-2021, 14:03:52 »
Ik ben ook wel voor uitstel, een week is echt bijna niet te doen en het moet wel leuk blijven ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #164 Gepost op: 2-01-2021, 14:06:42 »
Klaar ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #165 Gepost op: 2-01-2021, 14:08:22 »
Nee maar als er mensen al begonnen zijn vanwege de korte deadline ga ik hem echt niet verplaatsen, sorry. Dat vind ik niet eerlijk ::sorry::
Dat snap ik wel, maar je hebt eerder al gezegd dat je hem zou veranderen omdat je de deadline van vorig jaar had overgenomen toen er geen halve finales waren. Dat voelt voor mij ook een beetje oneerlijk om het dan nu niet te doen.

Maar eigenlijk had het dan inderdaad meteen aangepast moeten worden en in het topic gemeld worden, en niet nu pas. En het is ook niet dat ik wel alvast aan de finale had kunnen werken als ik wel van te voren had geweten dat de deadline zou blijven staan. Dus het is niet anders I guess.

Ben benieuwd of D*N of Niek me dan gaat verslaan ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #166 Gepost op: 2-01-2021, 14:08:29 »
Ik doe helaas toch niet mee aan de quiz dit jaar, heb het een beetje onderschat :P Nog een laatste tip aan de deelnemers: voorgaande jaren heb wel eens expres vaag geantwoord, dat heb ik nu geprobeerd te voorkomen. Alles is logisch, al zal ik misschien niet over alles (uitgebreid) gepost hebben. Leren jullie me straks weer wat beter kennen ;)
...óf niet!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #167 Gepost op: 2-01-2021, 14:10:20 »
Ik ben het wel met Lucy eens, had vroeger op school ook zo'n hekel aan mensen die hun opdracht niet op tijd af hadden en uitstel kregen. Had je zelf de halve nachtdoorgewerkt aan een tekening en jatten ze ook nog jouw idee  ::ohno::  Oké, even een oude frustratie eruit gegooid  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #168 Gepost op: 2-01-2021, 14:22:23 »
Ik ben het wel met Lucy eens, had vroeger op school ook zo'n hekel aan mensen die hun opdracht niet op tijd af hadden en uitstel kregen. Had je zelf de halve nachtdoorgewerkt aan een tekening en jatten ze ook nog jouw idee  ::ohno::  Oké, even een oude frustratie eruit gegooid  ;D
::hug::

Alleen vind ik dit wel wat anders: het gaat niet om uitstel, maar Lucy had de verkeerde deadline overgenomen die eigenlijk veel te kort was. En is het probleem dat er mensen te vroeg zijn begonnen ipv te laat ;D

Maar er had eerder over gecommuniceerd moeten worden in dit topic, en dat is niet gebeurd. Dus nu nog de deadline verplaatsen is misschien gewoon te laat. Hoewel een week wel echt heel kort is :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #169 Gepost op: 2-01-2021, 14:23:52 »
Ik ben het wel met Lucy eens, had vroeger op school ook zo'n hekel aan mensen die hun opdracht niet op tijd af hadden en uitstel kregen. Had je zelf de halve nachtdoorgewerkt aan een tekening en jatten ze ook nog jouw idee  ::ohno::  Oké, even een oude frustratie eruit gegooid  ;D
Maar de finale is nog niet begonnen, dus dit is nog voor de opdracht vragen om uitstel toch  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #170 Gepost op: 2-01-2021, 14:26:24 »
Ik vind het allemaal prima hoor, ik puzzel zelf alleen in gedachten mee.

Mij lijkt een week ook erg kort als je nog moet beginnen aan het tweede deel.

Succes!  :)
...maar soms even niet :)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #171 Gepost op: 2-01-2021, 14:30:59 »
nog 4 vragen te gaan. dat wordt nog hard doorwerken
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #172 Gepost op: 2-01-2021, 14:38:19 »
Stemming over wel/niet uitstel houden onder degenen die hebben aangegeven daadwerkelijk mee te doen?

Immers, ik heb alleen antwoorden aangeleverd & vul verder niet meer in. Dus lijkt me niet mijn plaats om een van beide standpunten te beargumenteren.
Dat geldt natuurlijk wel voor degenen die meedoen voor het klassement. Voorkom je meteen verdere discussie achteraf wat wijsheid was geweest, omdat de belanghebbenden dan de knoop doorhakken.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2021, 14:39:59 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #173 Gepost op: 2-01-2021, 14:56:43 »
Nu ik er nog eens over nadenk: het "iedereen had eerder aan de finale kunnen beginnen, dus het is oneerlijk om de deadline uit te stellen"-argument geldt uiteraard (naast zaken als tijdsgebrek) alleen voor mensen die al zeker weten dat ze de finale gaan halen en niet voor nieuwelingen. Dus is het dan niet een nadeel voor nieuwelingen om puur om die reden de deadline te laten staan?

En als je door eerder aan de finale beginnen minder tijd besteed aan de halve finale vind ik dat eigenlijk ook een klein beetje je eigen risico. Verder heeft volgens mij eigenlijk niemand er een nadeel aan om extra tijd te krijgen. En als we de deadline nu verplaatsen, heb je nog mooi een paar uur om vol aan de halve finale te werken ;)

En nee, ik zeg dit allemaal niet omdat ik anders niet win, want ook met een week extra heb ik bizar weinig tijd dit jaar en ga ik vermoedelijk niet winnen :P (ik bedoel, ik moet nu nog de helft van de halve finale :-X) Maar het voelt gewoon wat oneerlijk dat een deadline die eigenlijk verkeerd was overgenomen nu niet verplaatst zou kunnen worden omdat twee mensen eerder zijn begonnen omdat ze daar tijd voor hadden en al zeker weten dat ze het niet voor niets doen.

Dus, ja, het is uiteindelijk aan Lucy, maar dit zijn nog even mijn laatste two cents ::zwaai::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #174 Gepost op: 2-01-2021, 14:57:42 »
Ik ben zo’n iemand die het tweede deel van de quiz pas maakt, nadat ik te horen heb gekregen dat ik door ben naar de finale. Ik vind het dus prima om de deadline van de finale met een week uit te stellen. ::ok::

Dat het voorstel nu lijkt te worden verworpen omdat sommigen zich al helemaal wanen in de finale en het daarom oneerlijk vinden dat anderen nu net zoveel extra tijd krijgen als zij, vind ik gek. ::joehoe::
🜃

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #175 Gepost op: 2-01-2021, 15:00:25 »
Ah dat was dus de finale opdracht ::). Ik ben voor meeste stemmen gelden!
Så hva gjør vi nå?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #176 Gepost op: 2-01-2021, 15:04:01 »
Dit topic is op 3 december geopend, en daar stond de deadline in. Het is nu 2 januari, dus bijna een maand(!) verder.
Tijd genoeg om dus melding te maken van 'dit is te krap'. Als we dat na het inleveren van onze eigen antwoorden gedaan hadden, prima, had ik het waarschijnlijk zelf ook een goed idee gevonden. Maar iets tijd genoeg geweest om er melding van te maken, nu op het laatste moment wijzigen zou ik absoluut niet fair vinden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #177 Gepost op: 2-01-2021, 15:10:03 »
De reden waarom ik al een aantal jaar in mijn kerstvakantie begin aan de finale is de volgende:

Op de 3e plaats is geëindigd met 175 punten...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En deze

En dan de nummer 2, met 158 punten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb dus tot 2 keer toe gewacht tot ik inderdaad in de finale zat, maar had tot 2 keer toe daarna veel minder tijd om die finale te maken (omdat ik dan moest werken en de vakantie voorbij was) waardoor ik mede daardoor niet heb gewonnen. Sindsdien spreid ik mijn tijd over beide poules. Nog niet met het gewenste succes overigens, en ook dit jaar vermoedelijk niet, want ik vind het 1 groot drama :P

Ik heb er echt niet veel voordeel van, want ik ben nog niet heel ver met de finaleronde, maar het gaat me om het principe van regels veranderen tijdens een spel. Dat doe je niet. Dat had vooraf moeten gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2021, 15:12:32 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #178 Gepost op: 2-01-2021, 15:23:10 »
Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit gezien ik altijd alles toch uitstel tot de laatste dag en dan in één keer alles doorpak ;D. Maar zou het jammer vinden als er nu allemaal (nieuwe) mensen afhaken door de te korte deadline.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #179 Gepost op: 2-01-2021, 15:29:57 »
Dit topic is op 3 december geopend, en daar stond de deadline in. Het is nu 2 januari, dus bijna een maand(!) verder.
Tijd genoeg om dus melding te maken van 'dit is te krap'. Als we dat na het inleveren van onze eigen antwoorden gedaan hadden, prima, had ik het waarschijnlijk zelf ook een goed idee gevonden. Maar iets tijd genoeg geweest om er melding van te maken, nu op het laatste moment wijzigen zou ik absoluut niet fair vinden.
Ja. Dat heb ik dus ook gedaan. En toen zei Lucy dat ze de deadline heeft overgenomen van vorig jaar toen er geen halve finales waren, en dat ze de deadline voor de finale zou aanpassen. Waar het fout is gegaan is dat dit nu pas gecommuniceerd wordt in dit topic, en daarom heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat ik snap dat het oneerlijk voelt.

Maar als je er gewoon even objectief naar kijkt heeft helemaal niemand hier een nadeel van. Jullie hebben zelf dan ook een week extra, en hebben er juist al een aantal dagen extra aan gewerkt door eerder te beginnen, wat jullie juist een voordeel oplevert.

En daarnaast is de finale nog niet begonnen, dus is het gewoon voor de finale en niet tijdens het spel :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"