Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11  (gelezen 29511 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #180 Gepost op: 2-01-2021, 15:31:58 »
Ik ben het wel eens dat het eerder kan, Maar kwam er niet pas  achter dat de finale deel gewoon het andere deel is... Dus ik ga ook voor een verlenging. Zo heeft iedereen de tijd om hem in te vullen en indd je weet niet of je in de finale zit. ik ben ondertussen op de helft dus ik ga snel verder
chipsverslaafde <3

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #181 Gepost op: 2-01-2021, 15:34:01 »
Ik ga zo mijn antwoorden opsturen, en ondanks dat ik een hoge score wil halen hoop ik inmiddels dat ik niet in de finale kom. Voor mij als nieuweling was het al heel veel werk om over 18 andere mensen dingen te vinden (aangezien ik er max 5 echt beter heb gesproken in die 4 maanden dat ik lid ben), laat staan als daar straks weer zoveel bij komen. Het klopt dat die deadline al een maand bekend was, maar ik ging er dan ook vanuit dat we wellicht alleen de andere 6 finalisten zouden hoeven inschatten en dat kan prima in een week! Maar als ik dan nu hoor dat mensen vol vertrouwen al aan de finale zijn begonnen, terwijl ik als nieuweling daar echt geen inschatting over kan maken of ik die überhaupt kan halen, dan raakt de lol er voor mij wel af. Jammer dat het op deze manier toch een quiz blijft voor 'de harde kern' die al langer lid zijn en mensen privé kennen, en de nieuwelingen daarmee op flinke achterstand staan.

xoxo


https://youtu.be/5Fcf5sK5s1A?t=1700
Talk less, smile more

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #182 Gepost op: 2-01-2021, 15:40:24 »
Ah de finale is volgende week al  ::rofl::

Ik heb anderhalfuurtje vrijgemaakt om deze ronde in te vullen, ik verwacht dan ook geen top-6

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #183 Gepost op: 2-01-2021, 15:47:18 »
Het kan toch ook prima in een week tijd? Dan moet je alleen minder opzoeken. Maakt dat het juist niet leuker? Het gaat per slot van rekening om het mensen 'kennen'.

Ik vond het namelijk ook veel te veel tijd kosten om alles op te zoeken, dat zal denk ik voor bijna iedereen gelden.
Ik heb daarom ook lang niet alles opgezocht, alleen de snel vindbare dingen (zoals wie aan welk spel heeft meegedaan)

Linksom of rechtsom; ik vind ook dat het voor volgend jaar (met dit deelnemersaantal) wat anders moet, zodat het voor iedereen leuk blijft  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-01-2021, 15:51:26 door Nieky »
You'll never walk alone

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #184 Gepost op: 2-01-2021, 15:51:20 »
Jammer dat het op deze manier toch een quiz blijft voor 'de harde kern' die al langer lid zijn en mensen privé kennen, en de nieuwelingen daarmee op flinke achterstand staan.
Dat is dan ook weer niet helemaal waar gelukkig, ik werd het eerste jaar dat ik meedeed tweede terwijl ik nog niemand kende ;) Dus het is zeker wel mogelijk als outsider, maar het kost wel een hoop tijd en dan moet die er wel zijn.

Het kan toch ook prima in een week tijd? Dan moet je alleen minder opzoeken. Maakt dat het juist niet leuker? Het gaat per slot van rekening om het mensen 'kennen'.
Nee, want dan wordt het wel een soort "wie kent de meeste mensen" quiz voor insiders.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #185 Gepost op: 2-01-2021, 15:52:36 »
Nee, want dan wordt het wel een soort "wie kent de meeste mensen" quiz voor insiders.

Dan verschillen we gewoon van mening over de opzet van de quiz. Want anders is het een 'Wie-heeft-de-meeste-tijd-om-dingen-op-te-zoeken-quiz'
You'll never walk alone

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #186 Gepost op: 2-01-2021, 15:54:56 »
Dan verschillen we gewoon van mening over de opzet van de quiz. Want met een oneindig lange deadline is het een 'Wie-heeft-de-meeste-tijd-om-dingen-op-te-zoeken-quiz'
Dat is ook absoluut niet zo, want het grootste deel is helemaal niet nazoekbaar. Het is zo naar mijn idee juist een mooie balans tussen mensen kennen, een deel kunnen nazoeken en een deel gewoon moeten inschatten/gokken.

En een deadline van een week langer zou ik toch ook weer niet "oneindig lang" willen noemen ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #187 Gepost op: 2-01-2021, 15:57:51 »
Dat is ook absoluut niet zo, want het grootste deel is helemaal niet nazoekbaar. Het is zo naar mijn idee juist een mooie balans tussen mensen kennen, een deel kunnen nazoeken en een deel gewoon moeten inschatten/gokken.

Hier ben ik het wel mee eens ja  :D
 

You'll never walk alone

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #188 Gepost op: 2-01-2021, 15:59:29 »
Eens met Starlight wel, de ene helft moet je weten van de persoon en de anderhelft kan je met een beetje speurwerk vinden. En een weekje langer maakt toch niet uit?
chipsverslaafde <3

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #189 Gepost op: 2-01-2021, 16:06:04 »
Nee, klopt helemaal.

Ik vind het alleen jammer dat er nu een punt van gemaakt wordt en niet 4 weken terug al.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #190 Gepost op: 2-01-2021, 16:06:32 »
Even voor de duidelijkheid, ik heb inderdaad in een whatsapp groep gesproken over eventueel de deadline verlengen maar dat is nooit bedoeld geweest als “ik ga sowieso de deadline verlengen” want dan had ik dat natuurlijk in dit topic gecommuniceerd.

Maar goed, linksom of rechtsom is het jullie quiz en ik vind het prima om meeste stemmen gelden te doen. Dus:

Iedereen die de halve finale vandaag of eerder inlevert en dus daadwerkelijk meedoet voor de einduitslag, mag mij vandaag voor 21:00 een pm of andersoortig bericht sturen met daarin of je voor of tegen een latere deadline bent.

@Nieky ik snap je frustratie, maar ik zie het niet als tijdens een spel de regels veranderen, het gaat alleen om een deadline verlaten en dat is imo wel iets anders
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #191 Gepost op: 2-01-2021, 16:08:29 »
Mag ik dan ook een week uitstel voor mijn halve finale en die opnieuw inleveren?

Ik heb serieus punten laten liggen daar, omdat ik hem eerder heb ingeleverd. En dat ik het vanavond nog kan aanpassen vind ik geen argument, want ik ga zo meteen naar een vriend. Daar is deze (mogelijke) verandering te kortdag voor
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #192 Gepost op: 2-01-2021, 16:26:57 »
Sorry dat ik een discussie heb ontketend ::sorry:: ik zag het net pas en ik verbaasde me over het verschil tov de eerste ronde
Keep calm and eat chocolates!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #193 Gepost op: 2-01-2021, 16:30:45 »
Even voor de duidelijkheid, ik heb inderdaad in een whatsapp groep gesproken over eventueel de deadline verlengen maar dat is nooit bedoeld geweest als “ik ga sowieso de deadline verlengen” want dan had ik dat natuurlijk in dit topic gecommuniceerd.
Ja, dit is gewoon een gevalletje miscommunicatie geweest. Naar mijn idee heb ik toen gewoon aangegeven dat ik het een vrij korte deadline vond (en een paar anderen ook), en zou Lucy het gaan oplossen. Dus ik had zelf niet het idee dat ik het ook nog in dit topic hoefde aan te geven, maar dat het zo geregeld was. Dus vandaar ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #194 Gepost op: 2-01-2021, 17:04:55 »
@Susdus ik ben het eens met Starlight wat betreft hoe goed je mensen kent. Ik werd 2 keer vierde en 1 keer derde terwijl ik nog nooit iemand had ontmoet in die jaren en ook een nieuw lid was op het forum ::sorry::
Frankje Lapi

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #195 Gepost op: 2-01-2021, 18:21:24 »

Dat is dan ook weer niet helemaal waar gelukkig, ik werd het eerste jaar dat ik meedeed tweede terwijl ik nog niemand kende Dus het is zeker wel mogelijk als outsider, maar het kost wel een hoop tijd en dan moet die er wel zijn.


@Susdus ik ben het eens met Starlight wat betreft hoe goed je mensen kent. Ik werd 2 keer vierde en 1 keer derde terwijl ik nog nooit iemand had ontmoet in die jaren en ook een nieuw lid was op het forum
Ah lief, er is dus nog hoop voor me!  ;D 
Talk less, smile more

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #196 Gepost op: 2-01-2021, 18:39:45 »
Zo, ik heb mijn antwoorden maar eens verstuurd. Ik heb echt geeeeeen idee of ik de finale ga halen of niet  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #197 Gepost op: 2-01-2021, 18:43:01 »
Krijgen we een bevestiging als de mail binnengekomen is?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #198 Gepost op: 2-01-2021, 19:02:11 »

Met zo'n gezichtsuitdrukking heb ik de lijstjes ingevuld. Ik verwacht toch minstens 3 antwoorden in totaal goed te hebben.

O ja, ik heb de berichten van deze en de vorige twee pagina's niet gelezen, dus ik ga ervan uit dat ik alleen de antwoorden van mijn eigen poule hoef in te dienen en dat de andere poule daarna wel komt (mocht ik bij de top 6 zitten maar dat betwijfel ik ten zeerste).

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 11
« Reactie #199 Gepost op: 2-01-2021, 19:07:07 »
Die van mij is ook gestuurd ::bravo:: Al ik goed heb gelezen, Zitten er in 1 pool 11 en in de andere 10 en dus vallen er 5 en 4 mensen af, en dan denk ik wel dat ik een kansje maak.
chipsverslaafde <3