Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89134 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2020, 18:55:14 »
En gooit gewoon Brtdm uit de lijst, of wist MV daar geen naam voor :P

Ik sla de eerste rondjes even over - wellicht later eens ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #21 Gepost op: 19-12-2020, 20:58:38 »
En gooit gewoon Brtdm uit de lijst, of wist MV daar geen naam voor :P

Ik sla de eerste rondjes even over - wellicht later eens ::jaja::
Nee hoor ;D Ik had me op het lijstje van Swifty gebaseerd. Bartina mag ook meedoen hoor. We kunnen eventueel ook door voor koffermeisjes :P

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #22 Gepost op: 19-12-2020, 23:44:07 »
Aflevering 1
1. MollenvangR-Art
2. Fabiann
3. TimvDons
4. mrchipie
5. Jacco
6. LdHmolletje
7. Swifty
8. Brtdm
9. Mitchkox

Ziet er leuk uit en kan het geld goed gebruiken ::rofl:: ::bravo::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2020, 10:43:50 »
Geld verdienen is altijd leuk!

Aflevering 1
1. MollenvangR-Art
2. Fabiann
3. TimvDons
4. mrchipie
5. Jacco
6. LdHmolletje
7. Swifty
8. Brtdm

Kan ik er nog bij?

1. MollenvangR-Art
2. Fabiann
3. TimvDons
4. mrchipie
5. Jacco
6. LdHmolletje
7. Swifty
8. Brtdm
9. Wouterv?
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2020, 12:16:33 »
Zeker Wouter, het deelnemersaantal is onbeperkt.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #25 Gepost op: 1-01-2021, 14:07:06 »
Welkom bij de eerste aflevering van Miljoenenjacht!

Maar liefst 10 deelnemers hebben zich aangemeld voor de eerste aflevering van dit seizoen. Vanwege de uitbraak van het corona-virus spelen alle deelnemers dit spel vanuit huis. Vanuit de studio hier in Amsterdam wens ik alle spelers heel veel succes!



We beginnen met de selectieronde, en daarvoor zijn de deelnemers verdeeld in drie tribunevakken. Elk vak bestaat uit 3 of 4 personen. De vakken zijn alfabetisch ingedeeld. In het eerste spel krijgen de deelnemers een reeks meerkeuzevragen, die zij zo snel mogelijk moeten beantwoorden. De antwoorden worden per privébericht aan mij ingestuurd. Het tribunevak dat (gemiddeld per persoon) de meeste goede antwoorden ingestuurd heeft wint dit eerste spel, en gaat verder in de selectieronde.

Vak 1: Brtdm, Fabiann, Jacco, LdHmolletje
Vak 2: Mitchkox, MollenvangR-Art, mrchipie
Vak 3: TimvDons, Swifty, Wouterv

Dit betekent niet dat als je in één van de verliezende teams zit dat je niet door kan gaan naar de volgende ronde. In de volgende ronde is namelijk ruimte voor 5 deelnemers. De resterende plek(ken) gaan naar de spelers uit de verliezende tribunevakken die de meeste goede antwoorden hebben.

De vragen zijn zo uitdagend mogelijk gemaakt om de ‘studio-situatie’ van Miljoenenjacht zo goed mogelijk na te bootsen. Deze ronde is bedoeld om het inschattingsvermogen en kennisgevoel van deelnemers te testen, niet de keiharde internetfeitjes.

Spelregels:

- Het gebruiken van hulpmiddelen om achter de antwoorden van de vragen te komen is niet toegestaan.

- Het overleggen met de vak-genoten of andere forumleden is niet toegestaan.

- Indien er een gelijke stand is tussen meerdere vakken dan wint het vak dat het snelst was. Hiervoor wordt gekeken naar de spelers die als laatste de antwoorden ingestuurd hebben. Bijvoorbeeld: vak A en vak C hebben allebei 12 goede antwoorden. De laatste speler van vak A leverde om 21:34 de antwoorden in, de laatste speler van vak C leverde om 22:18 de antwoorden in. Dan wint vak A.

- Hetzelfde geldt voor een gelijke stand tussen de spelers uit de verliezende teams. Dan gaat de speler die als eerst de antwoorden instuurde door.

- De uiterlijke deadline voor het insturen van de antwoorden is 4 januari om 20:00.

De vragen worden morgen om 20:00 online gezet. Heel veel succes, dat het beste vak mag winnen!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #26 Gepost op: 1-01-2021, 14:12:34 »
De inschrijvingen voor aflevering 2 zijn geopend. Alle forumleden mogen zich aanmelden om mee te doen, behalve degenen die al meedoen aan aflevering 1. Zodra je afgevallen bent voor aflevering 1, mag je je weer inschrijven voor de volgende aflevering.

Deadline: 9 januari 2020, 23:59

Aflevering 2
1.
2.
3.
4.
5.
7.
8.
9.
10.

De selectieronde van aflevering 2 begint op 10 januari.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #27 Gepost op: 1-01-2021, 16:28:45 »
Hup vak 1! ::cheerleader::
🜃

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #28 Gepost op: 1-01-2021, 17:43:39 »
Hup vak 3 ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #29 Gepost op: 1-01-2021, 18:21:36 »
Jeeeej ik heb de beste vakgenoten ::cheerleader::
Al ben ik wel bang voor de volgende ronde, wanneer ik tegen hen moet spelen ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2021, 09:13:55 »
Hup vak 1! ::cheerleader::
Ich bin ein Bärliner!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2021, 09:23:27 »
Woehoee ::cheerleader::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2021, 20:03:14 »
Refresh-club aanwezig? ::nieuwsgierig::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2021, 20:03:39 »
zekers  ::zwaai::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2021, 20:04:12 »
Vragen opdracht 1, aflevering 1:

“Die deinsde achteruit, zodat Gregor hem voor het eerst goed kon bekijken. Zes zwarte kraaloogjes, harige poten en massieve kaken, die eindigden in gekromde slagtanden.”

Vraag 1: Deze passage komt uit de boekenserie Gregor de Bovenlander. Welk beest wordt hier beschreven?

A. Een spin
B. Een schorpioen
C. Een kakkerlak
D. Een mier

---

Vraag 2: De laatste jaren is het onrustig in de Spaanse provincie Catalonië. Dit komt echter niet uit het niets, ook in de Tachtigjarige Oorlog was het al onrustig in deze regio. Wat was de belangrijkste oorzaak voor de opstand van Catalonië in 1640?

A. Verhoging van de broodprijzen
B. Oorlogsverliezen van de Spaanse koning
C. Godsdienstvervolgingen
D. Bescherming van Catalonië tegen het Franse leger

---

Het spel Monopoly kent veel varianten. Eén daarvan is Texasopoly, ontwikkeld door de University of Texas at Austin. Daarin zijn andere kanskaartjes opgenomen dan de bij ons bekende versie, zoals “You’ve been elected president of Student Government”.

Vraag 3: Wat gebeurt er als je dit kaartje trekt?

A. Je mag vooruit naar de Fraternity Row.
B. Je mag drie stappen vooruit.
C. Je krijgt $100 uit de bank.
D. Je moet $20 betalen aan elke speler die op je gestemd heeft.

---

Vraag 4: Voor een van zijn boeken reisde Stephen Fry door alle Amerikaanse staten. In zijn hoofdstuk over de staat Indiana schrijft hij over de oorsprong van het woord ‘Hoosier’. Hoeveel verschillende verhalen over de oorsprong van dit woord beschrijft Fry in zijn boek?

A. Drie
B. Zeven
C. Elf
D. Dertien

---

“Haal de eendenborsten uit de pan en bestrijk het vel met de honing. Leg ze in een ... en zet deze 10-15 minuten in de oven, tot het vlees zo gaar is als u wilt.”

Vraag 5: Deze zin komt uit een recept voor geglaceerde eend. Welk woord of welke woorden horen op de ontbrekende plek?

A. Bakplaat
B. Ingevette ovenschaal
C. Braadslee
D. Bedje van bladerdeeg

Citaat
Ik ontvang jullie antwoorden graag per privébericht voor 4 januari om 20:00. Succes!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2021, 20:09:02 »
 :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2021, 20:14:40 »
:o
Gelukkig ben ik niet de enige ::hypocriet::

Krijg je een bevestiging van je mailtje?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2021, 20:22:43 »
Hele makkelijke vragen  ;D

Zie jullie in aflevering 2 ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2021, 22:56:31 »
Als je de antwoorden hebt ingestuurd krijg je daar inderdaad een bevestiging van.

Ik heb geprobeerd te zorgen dat de vragen zoveel mogelijk inschattingsvragen zouden zijn. Zo te horen is dat gelukt, ik ga achteraf nog even kijken of ik de vragen niet te ingewikkeld heb gemaakt.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2021, 19:35:54 »
Resultaat ronde 1

"En dan sluit ik hierbij de stemapparaten, iedereen heeft gestemd op de vijf meerkeuzevragen." verkondigde de Maniak vanuit de studio. "Nu gaan we zien welk tribunevak het best heeft gescoord."

Eerst lopen we de goede antwoorden af. Het beest dat beschreven werd bij vraag 1 was een spin (antwoord A). De ontevredenheid in Catalonië ging over de bescherming van het gebied. Volgens de Catalanen deed de koning te weinig om Catalonië tegen de Fransen te beschermen (oftewel: antwoord D). En dat dit een pittige vraag was bleek wel, want maar 1 kandidaat had dit antwoord goed. Dat was:


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Snel door naar de rest van de vragen. Als je voorzitter van de studentenvereniging bent geworden in Texasopoly, betekent dat dat je elke speler die op jou gestemd heeft moet betalen (antwoord D). En er zijn maar liefst 11 verschillende verhalen over de oorsprong van het woord 'Hoosier', aldus Stephen Fry in zijn boek (antwoord C).

En dan nu naar de laatste vraag. Deze vraag beslist alles. De antwoorden die de tien kandidaten samen het meest gegeven zijn zijn B (ingevette ovenschaal) en C (braadslee). Ik verklap alvast dat één van die twee antwoorden goed is. Dat betekent dat tribunevak 3 niet meer kan winnen, want alle spelers uit dat tribunevak hebben een ander antwoord gegeven. Daarmee kunnen ze de andere tribunevakken niet meer inhalen, en eindigen ze op een teamgemiddelde van 1,67 goede antwoorden per kandidaat.

In tribunevak 1 kozen Brtdm en Fabiann voor de ovenschaal, terwijl Jacco en LDHmolletje voor de braadslee gingen. In tribunevak 2 kozen alle drie de kandidaten voor de braadslee, waardoor dit team zich volledig afhankelijk heeft gemaakt van dit antwoord om door te komen in de volgende selectieronde. Is het goede antwoord de ovenschaal, dan gaat tribunevak 1 er met de winst vandoor.

In welk team zitten de keukenprinsen en prinsessen?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 19:53:40 door LuchtManiak »