Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89183 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #340 Gepost op: 9-01-2021, 20:27:45 »
Een belangrijke beslissing waarvoor mrchipie de hulptroepen inroept. Heeft jouw vriend MV een goed advies voor jou?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #341 Gepost op: 9-01-2021, 22:11:08 »
Welkom bij de tweede aflevering van Miljoenenjacht!

Maar liefst 8 deelnemers hebben zich aangemeld voor de tweede aflevering van dit seizoen. Sommige kandidaten kennen we nog van de eerste aflevering, terwijl anderen gloednieuw zijn in dit seizoen. Zoals bekend bestaat deze aflevering uit andere opdrachten dan vorige week, dus ervaring uit de eerste aflevering betekent helemaal niets. Vanuit de studio hier in Amsterdam wens ik alle spelers heel veel succes!



We beginnen met de selectieronde, en daarvoor zijn de deelnemers verdeeld in twee tribunes: rood tegen blauw. Deze tribune-indeling is gemaakt door de deelnemer die zich als eerst heeft aangemeld voor aflevering 2, en dat was TimvDons. Van hem heb ik de volgende indeling gekregen:

Citaat
Rode tribune
TimvDons
Swifty
MollenvangR-Art
Wouterv

Blauwe tribune
LdHmolletje
Ricardo
Mitchkox
JaccoS

De teams gaan tegen elkaar strijden. Er zijn punten te halen door opdrachten uit Linda’s bucketlist te voltooien. Om de punten binnen te halen moet je de opdracht uitvoeren en vervolgens in dit topic claimen dat de opdracht voltooid is. Ik zal als spelleider vervolgens controleren of de opdracht goed is uitgevoerd.

Let op: het gaat dus niet om de vraag wie de opdracht als eerst voltooid heeft, maar wie de opdracht als eerst succesvol geclaimd heeft.

Spelregels:

- Het is toegestaan om te overleggen. Ik stuur zo dadelijk privéberichten waarin de tribunevakken kunnen overleggen.

- Elke opdracht kan maar door één tribune geclaimd worden.

- Indien er een gelijke puntenstand is wint de tribune die de laatste opdracht die uitgevoerd is het vroegst geclaimd heeft. Voorbeeld: beide tribunes hebben 25 punten, tribune A heeft de laatste (succesvolle) punten om 18:13 geclaimd en tribune B om 19:35. Dan wint tribune A.

- De opdrachten plaats ik op 10 januari om 11:00 in de topic. Vanaf dat moment kunnen jullie van start gaan met het uitvoeren van opdrachten.

- De uiterlijke deadline voor het claimen van punten is 12 januari om 23:30.

Heel veel succes, dat de beste tribune mag winnen!

Edit: de deadline stond eerst verkeerd genoteerd, die staat er nu goed.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 22:14:47 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #342 Gepost op: 9-01-2021, 22:22:39 »
En nu de tweede aflevering van start gaat, opent de inschrijving voor aflevering 3. De startdatum van deze aflevering is op 16 januari om 20:00. Deadline voor het inschrijven is diezelfde dag, om 16:00.

Aflevering 3
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #343 Gepost op: 9-01-2021, 22:30:27 »
Een belangrijke beslissing waarvoor mrchipie de hulptroepen inroept. Heeft jouw vriend MV een goed advies voor jou?
Nummer 15 zou ik nog even parkeren. Ik zou voor de 13 gaan.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #344 Gepost op: 9-01-2021, 22:49:06 »
Huh? Hoezo begint afl 2 terwijl de finale van 1 nog bezig is? ik wilde ook meedoen met afl 2 maar ik dacht dat hij hierna zou komen, en het is best verwarrend zo en ik ga voor koffer 13
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #345 Gepost op: 9-01-2021, 22:53:09 »
Uhm volgens mij mag je maximaal 1x meedoen aan de finaleronde. Oftewel hierna mag je niet meer meedoen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #346 Gepost op: 9-01-2021, 23:08:23 »
- Elk forumlid mag maximaal één keer aan de finaleronde meedoen. Het geldbedrag dat daarin genoteerd wordt krijgt een plekje in de highscore.

@Mrchipie, je mag inderdaad maar één keer aan de finaleronde meedoen. Zie de regels in het begintopic. Met deze finale zet jij een resultaat neer in de highscore. De komende 9 afleveringen krijgen andere forumleden (wellicht) de kans om jouw resultaat te overtreffen.

--

Terug naar de studio:

Mrchipie keek even naar zijn wijze vriend MollenvangR-Art, die zelfverzekerd op de stoel aan de zijkant van het tribune zat. "Koffer 13 moet je hebben, blijf nog maar even weg bij koffer 15."
Ondertussen kreeg de chipsliefhebber uit Heerhugowaard een appje van zijn advocaat, die hem eraan herinnerde dat hij hierna nooit meer mee kon doen aan Miljoenenjacht. De verbazing streek neer over zijn gezicht, en uit verwarring wist hij niet meer welke koffer te openen.
"Doe maar koffer 13 Lindaniak."

Openen maar mevrouw 13, brengt uw koffer geluk?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar er moet nog 1 koffer open. Welke koffer open je als laatst voor het bod van de bank? Ik duim voor je, laten we hopen op een laag bedrag.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #347 Gepost op: 9-01-2021, 23:11:34 »
oh oops.... en nou die score gaat niet lekker worden...
En waarom begint afl 2 al als deze niet eens is afgelopen?

Nou mv wat een slecht advies. Ik ga voor koffer 20
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #348 Gepost op: 9-01-2021, 23:47:37 »
oh oops.... en nou die score gaat niet lekker worden...
En waarom begint afl 2 al als deze niet eens is afgelopen?

Nou mv wat een slecht advies. Ik ga voor koffer 20
Oeh dat lijkt me een goeie, ik had 13 en 20 in mijn hoofd.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #349 Gepost op: 10-01-2021, 00:00:00 »
En waarom begint afl 2 al als deze niet eens is afgelopen?

Aangezien er maar 1 iemand aan de finale deelneemt ligt het spel voor andere spelers stil. Om die reden lopen de selectierondes en de finalerondes steeds in elkaar over. Anders duurt elke aflevering 2 weken, wat betekent dat Miljoenenjacht ruim 5 maanden zou duren. Dat leek ons een beetje lang. Om toch zoveel mogelijk forumleden de gelegenheid te geven om een positie in de highscore neer te zetten, is deze overlap gekozen.

--

Terug naar de studio

En terwijl de publieke tribunes alvast gevuld werden voor de volgende aflevering, keek mrchipie in spanning naar de koffer die opengemaakt werd door één van de dames op de hoge hakken. Na de hoge bedragen die hij net opengemaakt had werd het nu wel eens tijd voor een laag bedrag. Maar welk bedrag schuilt er achter nummer 20?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En met dit resultaat op zak gaan we kijken naar het eerste openingsbod. De bank begint te knipperen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus mrchipie, de vraag is aan jou. Gaan je nog vijf koffers openmaken? Of accepteer je dit bod van de bank?

Edit: aanvankelijk heb ik een typfoutje gemaakt in het bod. Dit heb ik zojuist meteen aangepast. Na afloop van het seizoen zal ik de berekening van het bankbod delen zodat duidelijk is hoe deze tot stand komen.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 00:13:49 door LuchtManiak »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #350 Gepost op: 10-01-2021, 00:02:17 »
oh oops.... en nou die score gaat niet lekker worden...
En waarom begint afl 2 al als deze niet eens is afgelopen?

Nou mv wat een slecht advies. Ik ga voor koffer 20
Dit is het punt dat mensen ook mogen adviseren toch? 80.000 euro is veeeeeel voor een openingsbod :o maar ja, ik zou sowieso nog een keer doorspelen. (en @Luchtmaniak, verder blijf ik op de achtergrond :) ).
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 00:11:45 door MollenvangR-Art »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #351 Gepost op: 10-01-2021, 00:06:02 »
Dit is het punt dat mensen ook mogen adviseren toch? 180.000 euro is veeeeeel voor een openingsbod :o maar ja, ik zou sowieso nog een keer doorspelen. (en @Luchtmaniak, verder blijf ik op de achtergrond :) ).

Je mag zeker adviseren hoor, dat is jouw rol als vriend van de finalist.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #352 Gepost op: 10-01-2021, 01:18:05 »
 ::oink:: ehm ik ga er effe een nachtje over slapen want het is wel heel veel geld :o
chipsverslaafde <3

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #353 Gepost op: 10-01-2021, 11:01:38 »
Lees hier de uitleg van opdracht 1 (aflevering 2). Veel succes!

Linda’s Bucketlist

1. Maak een onafgebroken reeks van 10 berichten in het Forum ABC met jouw tribunegenoten. Deze mag niet onderbroken worden door andere forumleden. Dubbelposten is niet toegestaan. Alle tribuneleden moeten in de reeks betrokken zijn. (20 punten)

2. Noteer een nieuwe score van 10.000 (of meer) in het Arcade-spel Pacman. (20 punten)

3. Zorg ervoor dat 10 forumleden die niet meedoen aan deze aflevering van RealityNet’s Miljoenenjacht een aanmoedigingsbericht voor jullie tribune in dit topic plaatsen. Let op: elk forumlid mag maar één tribune aanmoedigen. (10 punten)

4. Schrijf één gedicht (per tribune) over jullie goede voornemens voor het nieuwe jaar. In jullie rijm moeten in elk geval de volgende woorden voorkomen: bel, koffer, mol, Winston en maniak. (5 punten)

5. Maak per persoon 1 herkenbare zelfgemaakte spotprent van jullie presentator LuchtManiak en stuur deze per privébericht naar LuchtManiak. D*N zal beoordelen welke spotprent wint. (5 punten)

6. Overtuig iemand om lid te worden van RealityNet. Let op: dit moet een nieuw persoon zijn en mag niet een dubbelaccount zijn. (5 punten)

7. Overtuig een Actief Lid dat niet meedoet aan deze aflevering van RealityNet’s Miljoenenjacht om een uitspraak van Gandhi in zijn/haar/hen forumhandtekening te zetten. (5 punten)

8. Geef de naam door van het forumlid die van mij als opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk de letter C in zijn/haar/hen berichten te verwerken. Elke tribune mag eenmaal raden. (5 punten)
   
9. Bedenk drie creatieve nieuwe topics in de Relaxhoek. Let op: de topics mogen niet reeds bestaan en moeten iets toevoegen aan het forum. (5 punten)

10. Beantwoord deze vraag: hoe heet de man van tante Ei? Elke kandidaat mag één keer antwoorden. (5 punten)

11. Elk lid van jullie tribune geeft een verschillend welgemeend persoonlijk compliment aan elk van de leden van de andere tribune. Dat gebeurt in dit topic. Dubbelposten, berichten wijzigen of meerdere complimenten per bericht zijn niet toegestaan. (2 punten)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 20:09:03 door LuchtManiak »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #354 Gepost op: 10-01-2021, 11:07:33 »
Uhm, kunnen de spellen in de Arcade nog wel gespeeld worde nu Adobe Flash niet meer ondersteund etc. worden???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #355 Gepost op: 10-01-2021, 11:10:35 »
Ik heb opdracht 2 uitgevoerd (claim)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #356 Gepost op: 10-01-2021, 11:12:11 »
zo snel dat arcadespel claimen? Ik wens het andere vak veel succes!
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #357 Gepost op: 10-01-2021, 11:17:19 »
Ik heb opdracht 7 uitgevoerd (claim) met dank aan Vermoljoen! ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #358 Gepost op: 10-01-2021, 11:18:42 »
Hierbij claim ik opdracht 4

2021 wordt het jaar van de maniak,
waaraan iedereen denkt aan het gene dat vorige jaar ontbrak.
Daarom doen we mee aan een programma van Linda de Mol,
zodat we een avond hebben met weer heel veel lol.

Daarnaast ontmoeten we elkaar weer op het station,
nog voordat we bezoek hebben gehad van Winston.
Die zal dan drukken op onze bel,
waarna we zeggen dankjewel.

Hier in de studio krijgen wij een koffer,
maar dat dat is niet vergelijk met die opdoffer.
En jaar lang niet alles kunnen doen
wat veel meer waard is dan veel poen.

Hopelijk zien we elkaar dit jaar weer,
zodat ik met mijn geld jullie trakteer.
want als het we met vaccin zegevier,
dan hebben we in ieder geval weer plezier
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht - seizoen 1
« Reactie #359 Gepost op: 10-01-2021, 11:22:18 »
Ik heb opdracht 2 uitgevoerd (claim)

Check dat deze opdracht uitgevoerd is, maar ik had helemaal niet nagedacht toen ik deze opdracht vorig jaar bedacht over de Flash Player. Maar JaccoS kon het spel dus alsnog spelen? Aangezien blijkbaar niet iedere kandidaat de technische mogelijkheden had om deze opdracht uit te voeren ga ik nog even overleggen met D*N hoe we hiermee omgaan qua hoeveel punten we toekennen.

Ik heb opdracht 7 uitgevoerd (claim) met dank aan Vermoljoen! ::bravo::

Check, 5 punten binnen voor de blauwe tribune.

Hierbij claim ik opdracht 4

Check, 5 punten binnen voor de rode tribune.