Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89160 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1120 Gepost op: 10-02-2021, 18:34:39 »
::fluit::
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1121 Gepost op: 10-02-2021, 18:39:50 »
May the Lord Open

Aangezien de plek van Fabiann minder aanknopingspunten heeft (en daarmee een stuk lastiger is dan de rest van de plekken) geef ik één hint.

Opgeblazen

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1122 Gepost op: 10-02-2021, 20:25:50 »
:(
🜃

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1123 Gepost op: 10-02-2021, 21:01:59 »
Na uren zoeken, irriteren en vragen stellen aan LuchtManiak heb ik ook Fabiann gevonden deels door de tip. Ik had deze dijk nog niet afgestruind maar de dijken en meren in Schagen, Alkmaar en Heerhugowaard waren allemaal mis. Het was geen plek in de Beemster wat ik dacht door de Stolpboerderij op de achtergrond. Ook Waddeneiland was fout. Fabiann zit verstopt op de Noorderdijkweg in Wieringerwerf volgens Google Street View. Ik kan wel huilen zoveel energie heb ik er ingestoken. Ik heb gegoogled op oudste dijk Noord-Holland, bekendste dijken Nederland, meertjes in Noord-Holland en op monumentale stolpboerderijen in Noord-Holland. Je zat echt goed verstopt en zonder de hint was ik er nooit gekomen, maar ik denk niemadn tenzij je er toevallig woont, ViWiRu ;).
Så hva gjør vi nå?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1124 Gepost op: 10-02-2021, 21:07:47 »
Gefeliciteerd! ::ok::

::hug::
🜃

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1125 Gepost op: 10-02-2021, 21:33:37 »
Yes,

Waarom is opgeblazen een tip?
klaar voor de strijd

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1126 Gepost op: 10-02-2021, 21:43:06 »
Knap gevonden hoor... ik dacht in eerste instantie iets op Tholen ts herkennen maar had verder geen idee...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1127 Gepost op: 10-02-2021, 21:51:39 »
Yes,

Waarom is opgeblazen een tip?
Ik stond te kijken naar het natuurgebied De Wielen. Waar de Duitsers op 17 april 1945 als wraakactie, omdat ze de oorlog aan het verliezen waren, twee gaten in de dijk van de Wieringermeer bliezen. ;)
🜃

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1128 Gepost op: 10-02-2021, 21:54:13 »
ah ok. Had ik nooit gevonden.
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1129 Gepost op: 10-02-2021, 22:07:51 »
De locatie die Ricardo heeft geraden is inderdaad goed. Daarvoor heeft het rode team 2 vragen aan mij gesteld en 1 raadpoging gedaan. Hiervoor worden er 7 punten afgetrokken. De resterende 8 punten maken dat dit de uitslag is:

Tussenstand:
Rood: 44 punten
Blauw: 41 punten
Groen: 14 punten

Van harte gefeliciteerd Wouterv, Ricardo en Molduck, jullie gaan naar de volgende ronde van Miljoenenjacht. Die plaats ik zo dadelijk in dit topic.

May the Lord open.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1130 Gepost op: 10-02-2021, 22:16:46 »
Meh, ik had het wel redelijk gevonden als ik ook alsnog door mocht naar de volgende ronde, aangezien niemand mijn locatie zonder hint heeft geraden... ::hypocriet::
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1131 Gepost op: 10-02-2021, 22:32:13 »
Meh, ik had het wel redelijk gevonden als ik ook alsnog door mocht naar de volgende ronde, aangezien niemand mijn locatie zonder hint heeft geraden... ::hypocriet::

Helaas, ik kan de spelregels niet halverwege het spel veranderen. Hoe erg ik het je ook gun  ::hug::

En uiteraard aan Ldhmolletje, KingLennart, Fabiann, ViWiRu en Mitchkox heel veel dank voor het meespelen. Hopelijk tot een volgende aflevering.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1132 Gepost op: 10-02-2021, 22:48:28 »
May the Lord Open

Aangezien de plek van Fabiann minder aanknopingspunten heeft (en daarmee een stuk lastiger is dan de rest van de plekken) geef ik één hint.

Opgeblazen
Maar dit was ook de spelregels halverwege het spel veranderen, dus ik dacht ik probeer het gewoon. ;D
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1133 Gepost op: 10-02-2021, 22:58:47 »
Aflevering 6, Opdracht 2

Welkom in de tweede ronde! Wouter, Ricardo en Molduck gaan hier strijden om een plek in de halve finale. En dat doen we door een woordspelletje. Ik heb achter mij 52 koffers staan met letters daarin. Elke letter van het alfabet is in twee verschillende koffers te vinden. Uitzonderingen zijn de letters Q, W, X, Y en Z (die zitten elk maar in één koffer) en de letters A, E, I, O en U (die zitten juist elk in drie koffers.

Jullie doel in dit spel is om letters te verzamelen. Daarmee moeten jullie aan het eind van het spel een correct Nederlands woord of een correcte Nederlandse zin vormen. Voor elke letter die je gebruikt krijg je 1 punt. Voor elke letter die je aan het eind van het spel niet gebruikt hebt krijg je 2 punten aftrek.



Om beurten mogen jullie 4 koffers kiezen. Dit gaat door tot er nog maar 1 koffer overblijft, die verdwijnt uit het spel. De volgorde waarop jullie aan de beurt zijn is gebaseerd op jullie prestaties in de eerste opdracht. Wouter was de eerste die 2 verstopte mensen vond, en mag dus beginnen. Ricardo vond later ook 2 mensen, en mag dus als tweede. Molduck sluit de rij af.

Nu denken jullie wellicht: wat maakt het nou uit wie wanneer aan de beurt is? We weten toch niet welke letter in welke koffer zit? Dat weten jullie inderdaad nu nog niet, maar je kan daar achter komen. Daarvoor moeten jullie mij ergens mee helpen, ik ben namelijk een aantal dieren kwijtgeraakt.

Een aantal forumleden krijgen de komende dagen een dier toegewezen. Dat dier ontsnapt binnen 24 uur, dus vanaf het moment dat ik het dier overhandigd heb (dat moment laat ik weten hier in het topic) hebben jullie 24 uur de tijd om uit te zoeken welk forumlid het dier bij zich heeft. Zodra je hier in het topic post wie welk dier bij zich heeft win je een aanwijzing. Deze aanwijzing is dat je per pb aan mij de inhoud van 2 koffers mag vragen.

Het spel start nu, heel veel succes! Wouter, ik hoor graag welke 4 koffers je als eerste kiest.

P.S.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

May the Lord open.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 22:25:23 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1134 Gepost op: 11-02-2021, 07:42:39 »
In verband met de voortgang van het spel de volgende regel: je hebt 24 uur de tijd om door te geven welke koffers je wilt. Anders vervalt je beurt en is de volgende spelers aan de beurt om te kiezen.

Blessed be the fruit.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1135 Gepost op: 11-02-2021, 07:52:51 »
In verband met de voortgang van het spel de volgende regel: je hebt 24 uur de tijd om door te geven welke koffers je wilt. Anders vervalt je beurt en is de volgende spelers aan de beurt om te kiezen.

Blessed be the fruit.

gewoon hier posten of via PB?
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1136 Gepost op: 11-02-2021, 08:16:58 »
gewoon hier posten of via PB?

Je kan hier posten welke koffers je wilt.

May the Lord open.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1137 Gepost op: 11-02-2021, 11:26:51 »
1. LdHmolletje
2. KingLennart
3. ViWiRu
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1138 Gepost op: 11-02-2021, 12:32:24 »
Ja hoor... een taalopdracht geheel in mijn straatje... en ik grijp er weer naast...

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1139 Gepost op: 11-02-2021, 14:52:52 »
koffer 15,22,38,45
klaar voor de strijd