Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89093 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1380 Gepost op: 22-02-2021, 13:03:05 »
Wouterv en ViWiRu hebben allebei 24 uur de tijd gehad om hun personen te raden. Dit is helaas niet gelukt. Wouter moest op zoek naar...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

ViWiRu moest voor het groene team op zoek naar...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1381 Gepost op: 22-02-2021, 13:07:07 »
Klein protestje:

Ik kreeg deze morgen pas antwoord op mijn vragen na 10u30. Mijn tijd was toen al verstreken, maar ik kon dus niet verder zoeken  van 8u tot 10u30 terwijl ik Petra wel vond na je antwoord op mijn eerste vragen.

Vind het wel zuur dat ik nu uitgesloten word terwijl ik tot na de deadline moest wachten op antwoorden
klaar voor de strijd

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1382 Gepost op: 22-02-2021, 13:39:04 »
Sinds wanneer is Graham Norton een Brit?????
Graham Norton is officieel geen Brit maar een Ier.

Zijn naam is wel gevallen in onze zoektocht naar mogelijke Britten die gelinkt konden worden aan het songfestival maar gelijk uitgesloten omdat het een Ier is en geen Brit...

Team Groen dient hierbij een protest in!

« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 13:51:53 door KingLennart »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1383 Gepost op: 22-02-2021, 13:56:37 »
Maakt natuurlijk niet uit als France Gall goed is. ::)
My fall will be for you

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1384 Gepost op: 22-02-2021, 14:14:10 »
Op jullie protesten:

- Wouter: dit snap ik. Ik heb voor deze opdracht tijdens mijn weekendje weg steeds zo snel mogelijk gereageerd, en volgens mij is dat aardig gelukt. Daardoor hebben jullie veel vragen kunnen stellen. Ook heb ik de vragen-stel-termijn verruimd (niet start opdracht maar start vragenstellen). Dus jullie hebben in die 24 uur voldoende ruimte gehad om vragen te stellen (en beantwoord te krijgen).
- Lennart: hij woont al jaren in Groot-Brittannië en heeft ook een Engels paspoort. Dat vind ik genoeg 'Brit'. Er is niet nadrukkelijk gevraagd naar afkomst/woonplaats, dan had ik specifieker kunnen zijn. Overigens is die naam helemaal niet gevallen in jullie pb-verkeer (voor zo ver ik het heb kunnen volgen)  ;)

Overigens heb ik hierbij nog de antwoorden van de nummers van de muziekliefhebbers. Allereerst de aanwijzing: "Heel lang denken". Deze kon jullie op het spoor brengen van de drie afbeeldingen, deze waren namelijk te vinden in posts van Hillo, LuchtManiak en D*N. Voor het nummer van de rode tribune waren de volgende aanwijzingen te vinden:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Voor het nummer van de blauwe tribune waren de volgende aanwijzingen beschikbaar:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En ten slotte de groene tribune.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1385 Gepost op: 22-02-2021, 14:21:58 »
De inschrijvingen voor aflevering 8 zijn geopend. Inschrijven kan tot zaterdag 12:00.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1386 Gepost op: 22-02-2021, 14:40:02 »
1.Wouterv
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Alle begrip luchtmaniak, had toch niet uitgemaakt voor de winst.
klaar voor de strijd

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1387 Gepost op: 22-02-2021, 14:46:36 »
1. Wouterv
2. Mr. Net Niet
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1388 Gepost op: 22-02-2021, 15:12:40 »
Ach het had toch al geen zin meer, maar Graham Norton zou ik toch echt geen Brit willen noemen  ::ohno::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1389 Gepost op: 22-02-2021, 15:17:26 »
Gefeliciteerd teamgenoten! ::bravo::
🜃

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1390 Gepost op: 22-02-2021, 15:21:06 »
1. Wouterv
2. Mr. Net Niet
3. ViWiRu
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1391 Gepost op: 22-02-2021, 15:35:09 »
Gefeliciteerd teamgenoten! ::bravo::
Jullie ook gefeliciteerd!

Benieuwd wat de tweede ronde gaat worden! Maar dat zie ik morgenochtend wel!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 15:36:41 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1392 Gepost op: 22-02-2021, 15:50:20 »
Jullie ook gefeliciteerd!

Benieuwd wat de tweede ronde gaat worden! Maar dat zie ik morgenochtend wel!

 ::hug:: ::hug:: Mooie samenwerking heren
My fall will be for you

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1393 Gepost op: 22-02-2021, 16:14:54 »
1. Wouterv
2. KingLennart
3. ViWiRu
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1394 Gepost op: 22-02-2021, 16:15:42 »
Ach het had toch al geen zin meer, maar Graham Norton zou ik toch echt geen Brit willen noemen  ::ohno::
Ben het volledig met je eens!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1395 Gepost op: 22-02-2021, 22:04:59 »
Aflevering 7, Opdracht 2

Nogmaals van harte gefeliciteerd LdHmolletje, Fabiann en Monkeysuncle in deze tweede ronde. Voor de eerste twee is dit inmiddels bekend terrein, maar monkeysuncle is misschien nog nieuw voor een aantal Miljoenenjacht-kijkers thuis voor de buis. Dus daarom stellen we hem graag even aan jullie voor.

Citaat
Hoi allemaal, ik ben dus monkeysuncle, vernoemd naar een quote uit de Lion King. Ik ben 46, woon in Groningen met mijn vriendin en drie kids en in het dagelijks leven ben ik analist bij een IT-bedrijf. Naast dit drukke bestaan en RN besteed ik m'n vrije tijd van bordspellen spelen en zingen in een popkoor. Een groot bedrag winnen leidt hopelijk tot mooie reizen en wellicht een huis met een grotere tuin.

En daarmee zijn we klaar voor de volgende opdracht.



De Wereld Rond In Tachtig Een Paar Dagen

In deze opdracht gaat het erom wie het snelst over de wereld reist. Dat werkt alles volgt. Jullie krijgen elk van mij €2.500,-. Daarvoor moeten jullie de wereld rondreizen. Het startpunt is voor elk van jullie gelijk: Ahoy Rotterdam. Dit is ook het eindpunt. Jullie moeten in zo min mogelijk stappen terug in Rotterdam arriveren. Er zijn echter een paar spelregels:

- Je mag niet westelijk reizen, slechts oostelijk.
- Voor vliegen over land (ongeacht het voertuig) geldt een limiet van 2 uur per reis.
- Voor treinreizen geldt een limiet van 2 uur per reis.
- Voor autorijden en busreizen geldt een limiet van 4 uur per reis. De kosten voor reizen per auto zijn hier terug te vinden (uitgaande van een verbruik van 1 op 14). Hierbij geldt de prijs uit het land van vertrek. Je kan er altijd voor kiezen om te reizen voor auto (ongeacht waar je bent, je hoeft dus geen autoverhuurbedrijf te Googlen).
- Voor een boottocht geldt elke 4 uur varen als één stap. Als je bijvoorbeeld de Atlantische Oceaan overvaart met een kano kan je dat dus niet als één stap rekenen.
- Voor lopen geldt een limiet van 8 uur per reis. Dit kost €2,50 per uur, je moet immers wel goed eten en drinken onderweg.

Kosten voor alle voertuigen waarvan de prijs hierboven niet gespecificeerd is moet je zelf opzoeken en hier posten als je van een vervoersmiddel gebruikmaakt. Aangezien het zakgeld dat jullie meekrijgen waarschijnlijk niet genoeg is, kunnen jullie geld bijverdienen.

Hulpmiddelen:

Elk forumlid kan één steunbetuiging uitbrengen. De eerste steunbetuiging levert €5,- op. Dit bedrag verdubbeld bij elke steunbetuiging, met een maximum van €7.500,-. Daarna begin je weer bij €5,-.

Daarnaast zijn er een aantal geheime koffers verstopt op verschillende plekken op de wereld. Hierin zijn geldbedragen, lifts, speciale vervoersmiddelen, enzovoort verstopt. Deze koffers zijn te vinden in:
1. Savonlinna (Finland) (koffer geopend door Fabiann)
2. Tabriz (Iran) (koffer geopend door LdHmolletje)
3. Terelj (Mongolië) (koffer geopend door Fabiann)
4. Pleiku (Vietnam)
5. Rockingham (Australië)
6. Oeëlen (Rusland)
7. Vieytes (Argentinië)
8. Eyrarbakki (IJsland)
9. Limerick (Ierland)
10. Fort Boyard (Frankrijk)

Als je blut bent kan je een stap opofferen om te sparen en op de locatie waar je dan bent te werken voor geld. Daarmee krijg je eenmalig €750,-.

Speelwijze:

Jullie kunnen het spel op jullie eigen tempo spelen, door hier vetgedrukt jullie verplaatsingen te plaatsen. De enige reden om tempo te maken is dat er van elke koffer maar 1 exemplaar is: wie het eerst deze koffer claimt krijgt deze (ongeacht hoeveel stappen het gekost heeft om bij die koffer te komen). Elke stap moet door mij gecheckt worden, dus het heeft enig risico om in één keer de hele route te plaatsen, want als ik dan een foutje zie bij stap 2 dan moet je vanaf daar opnieuw beginnen.

Het spel duurt tot uiterlijk zaterdag 12:00.

Winst?

Wie wint plaatst zich voor de finale. Voor degene die als tweede eindigt is een troostprijs.

De winnaar is degene die in zo min mogelijk stappen terug in Ahoy (Rotterdam) aankomt. Indien niemand voor de deadline aankomt wint degene die het minste aantal kilometers (hemelsbreed) van Rotterdam af is. Hierbij dient ermee rekening gehouden te worden dat je aantal kilometers vermenigvuldigd wordt met het aantal stappen dat je uitgevoerd hebt om daar te komen.

Bijvoorbeeld: je bent na 25 stappen in Fort Boyard. Dat is 784 kilometer van Ahoy. Dan is je eindstand 19.600 kilometer.

Ik wens jullie een prettige reis.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 21:58:25 door LuchtManiak »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1396 Gepost op: 22-02-2021, 23:00:17 »
Leuke opdracht weer LM! ::bravo::

Nog een paar vraagjes:
* Welk verbruik (liter per km) hanteren we voor het berekenen van de autokosten?
* Zijn we bij het reizen per bus, trein en vliegtuig gebonden aan vertrek- en aankomsttijden (dus ook op de dag nauwkeurig)?
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1397 Gepost op: 22-02-2021, 23:12:21 »
Leuke opdracht weer LM! ::bravo::

Nog een paar vraagjes:
* Welk verbruik (liter per km) hanteren we voor het berekenen van de autokosten?
* Zijn we bij het reizen per bus, trein en vliegtuig gebonden aan vertrek- en aankomsttijden (dus ook op de dag nauwkeurig)?

Voor het autoverbruik geldt de brandstofprijs in het vertrekland zoals te zien in deze link. Bijvoorbeeld als je vertrekt met de auto uit El Salvador en je rijdt 50 kilometer naar Nicaragua, dan betaal je 0,685 maal vijftig = €34,25.

Nee je bent niet gebonden aan vertrek- en aankomsttijden. Wel moet je de prijzen nemen de dag waarop je vertrekt. Aangezien dit met last minute lastig is stel ik voor dat jullie voor alle vluchten/bustickets/treintickets de datum 1 april 2021 gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 23:28:19 door LuchtManiak »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1398 Gepost op: 22-02-2021, 23:13:45 »
Oeff, dat zijn geen zuinige auto’s dan. ::rofl::
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1399 Gepost op: 22-02-2021, 23:28:03 »
Ooohh wacht even ik zit niet op te letten.

Correctie: qua verbruik mogen jullie rekenen met 1 op 14. Dus de nieuwe berekening met het voorbeeld van net is:

50 : 14 = 3,57 x 0,685 = €2,446

Volgens mij klopt deze berekening, maar mocht ik een foutje gemaakt hebben dan hoor ik het graag  ;D