Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 90008 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1560 Gepost op: 14-03-2021, 11:02:14 »


Aanwijzing 1

Aantal keer dat The Police over Roxanne zingt.

Het goede antwoord was 23 keer, op basis van de officiële lyrics. Dit cijfer had wouter af moeten strepen. Dat heeft hij niet gedaan, waarmee hij 1 strafuur verdient.



Aanwijzing 2

Titels van Marco Borsato die om een kleur draaien.

Dit waren er twee: rood en wit licht. Dit cijfer had Fabiann nodig. Aanvankelijk streepte hij hiermee de 2 af, maar hij heeft dat uitgegumd om hiermee de 3 af te strepen. Dit was te laat én fout. Hiermee verdient ook hij 1 strafuur, waarmee de tussenstand weer gelijk is.



Aanwijzing 3

Romelu Lukaku maakte tot nu toe 57 doelpunten voor de Rode Duivels en is daarmee topscoorder allertijden. Hoeveel waren dat er in deze maand in 2016?

Als goede antwoord had ik 8 staan, het cijfer dat Fabian weg moest strepen. Echter ben er ik zojuist achter gekomen dat dit fout was, het goede antwoord is 11 of 12 (aanvankelijk van welke datum je afgaat). Excuus voor de verwarring! Om niemand te benadelen reken ik wouters antwoord (elf) hier goed, waardoor hij dat getal kan wegstrepen. Fabian antwoordde 12, maar kon daarmee niks wegstrepen. Ik streep hiermee zijn 8 weg, zonder strafuren. Daarmee is de tussenstand nu weer 1-1 op basis van goede antwoorden en qua strafuren ook 1-1.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2021, 11:08:32 door LuchtManiak »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1561 Gepost op: 14-03-2021, 11:04:59 »
Klopt, dus daarom was wouters Bingo geen 'geldige bingo' en zijn we naar die van jou gaan kijken.

ik had het fout begrepen en dacht dat een rij voldoende was.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1562 Gepost op: 14-03-2021, 11:06:46 »
Luchtmaniak, ik kom 26 uit bij roxanne???
klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1563 Gepost op: 14-03-2021, 11:15:33 »
Dit waren er twee: rood en wit licht. Dit cijfer had Fabiann nodig. Aanvankelijk streepte hij hiermee de 2 af, maar hij heeft dat uitgegumd om hiermee de 3 af te strepen. Dit was te laat én fout. Hiermee verdient ook hij 1 strafuur, waarmee de tussenstand weer gelijk is.
Ja, omdat ik dus dacht dat ik een volle bingokaart moest hebben voordat ik Bingo kon roepen... :\'(
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1564 Gepost op: 14-03-2021, 11:21:36 »
Aanwijzing 4

Dit was het getal 'zes' in het Arabisch. Deze had wouter moeten invullen, maar die koos ervoor om met deze aanwijzing het getal zeven weg te strepen. Dat leverde dus één strafuur op.

Aanwijzing 5

Aantal kabouters dat meespeelde in de Kabouter Plop films.

In de Plop-films die tot nu toe gemaakt zijn kwam de volgende kabouters voor: Plop, Klus, Lui, Kwebbel, Pif, Paf, Smal, Smil, Jeuk, Snot, Stink, Knap, Slim, Mik, Mak, Kerst, Amadeus, Snorre, Prins en Kolonel. Twintig in totaal dus. Beide kandidaten hadden dit in moeten vullen, maar alleen Fabiann heeft hiermee 20 afgestreept. Dat deed hij echter wel meer dan 24 uur nadat de aanwijzing geplaatst was. Daarmee komt de tussenstand op 2-1 voor Fabiann qua goede antwoorden, en 2-2 qua strafuren.

Aanwijzing 6

Onafhankelijke landen die beschouwd worden als onderdeel van Europa terwijl (een deel van) het grondgebied niet op het Europese continent ligt.

Dit zijn Spanje, Portugal, Nederland, IJsland, Griekenland, Frankrijk, Denemarken, Armenië, Azerbeidzjan, Cyprus, Georgië, Kazachstan, Rusland en Turkije. Voor Nederland liggen de BES-eilanden bijvoorbeeld op de Amerikaanse tektonische plaat, terwijl ze toch als onderdeel van het Europese land 'Nederland' worden beschouwd. Wouter had dit antwoord moeten geven, maar heeft deze fout beantwoord (zijn antwoord was 5). Dit levert een strafuur op voor Wouter.

Aanwijzing 7

Aantal edities van de Olympische Spelen (sinds 1980) die niet in Europa of Noord-Amerika georganiseerd zijn.

Beide kandidaten hadden hier het antwoord vijf moeten geven: Seoul (zomer '88), Sydney (zomer 2000), Peking (zomer 2008), Rio de Janeiro (zomer 2016) en Pyeongchong (winter 2018). Wouter heeft niks weggestreept met deze aanwijzing, Fabiann heeft de 8 weggestreept. Dit levert voor beide kandidaten een strafuur op.

Voorlopige tussenstand:

- Goede antwoorden: 2-1 in het voordeel van Fabiann
- Strafuren: 3-4 in het nadeel van Wouterv

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1565 Gepost op: 14-03-2021, 11:23:35 »
Luchtmaniak, ik kom 26 uit bij roxanne???

Er zijn vast meer meer betwistbare antwoorden, excuses daarvoor! Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de exacte antwoorden te vinden op basis van de meest oorspronkelijke bron (dus in dit geval de officiële lyrics).

Ja, omdat ik dus dacht dat ik een volle bingokaart moest hebben voordat ik Bingo kon roepen... :\'(

Voor jou is het alleen maar voordelig dat je het volledig hebt ingevuld. Als je iets niet hebt ingevuld levert dat namelijk sowieso een strafuur op.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1566 Gepost op: 14-03-2021, 11:27:39 »
Ik gebruik ook de lyrics daarvoor.

en bij de kabouter mis ik degene uit plop en de kabouterbaby (wollie, wits,circusdirecteur,proef, kookhulp, jongleur en gewichtheffer)
klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1567 Gepost op: 14-03-2021, 11:35:12 »
Bij aanwijzing 7 ontbreekt Nagano (winter 1998), dus dat had 6 moeten zijn. ::hug::

🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1568 Gepost op: 14-03-2021, 12:03:45 »
Pfoe ik ben echt niet scherp geweest in de voorbereidingen... Ik ga proberen er alsnog een eerlijke strijd van te maken heren.

Ik gebruik ook de lyrics daarvoor.

en bij de kabouter mis ik degene uit plop en de kabouterbaby (wollie, wits,circusdirecteur,proef, kookhulp, jongleur en gewichtheffer)

Deze film ben ik op de een of andere manier om het hoofd gezien. Aangezien ik me kan voorstellen dat je om deze reden dit niet afgestreept hebt schrap ik één van jouw strafuren. Datzelfde doe ik voor Fabiann, aangezien hij aanvankelijk het goede antwoord (27) geeft gegeven, maar dit later heeft veranderd in 20 aangezien dat het enige overgebleven getal was.

Bij aanwijzing 7 ontbreekt Nagano (winter 1998), dus dat had 6 moeten zijn. ::hug::



Hier heb je gelijk in, het goede antwoord was dus 6 niet 5. Wouter had daarmee echter gewoon het goede antwoord af kunnen strepen, want 6 stond op zijn kaart. Fabiann heeft mij antwoorden op alle vragen toegestuurd, en je kwam op 8 uit, niet op het goede antwoord (6). Naar aanleiding hiervan blijft de tussenstand dus hetzelfde.

Gecorrigeerde tussenstand:

- Goede antwoorden: 2-1 in het voordeel van Fabiann
- Strafuren: 2-3 in het nadeel van Wouterv

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1569 Gepost op: 14-03-2021, 12:06:48 »
::ok::
🜃

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1570 Gepost op: 14-03-2021, 12:19:41 »
Aanwijzing 8

Gemiddelde gewicht van de hersenen van een eekhoorn (in grammen)

Het goede antwoord was 22 gram. Dit hadden jullie allebei moeten hebben, alleen Fabiann gaf het goede antwoord. Wouter krijgt om die reden één strafuur.

Aanwijzing 9

Dit was 21 in het Babylonische schrift. Fabiann had dit af moeten strepen, en heeft dit ook gedaan.

Aanwijzing 10

Op dit moment zijn er 20 leden van de Nederlandse Tweede Kamer die langer dan 4000 dagen Kamerlid zijn. Hoeveel waren dat er in deze maand in 2011?

Dit waren er 11. Wouter had dit af moeten strepen, maar heeft dit al gedaan bij een andere vraag (over Lukaku). Door de verwarring bij de Lukaku-vraag trek ik hier geen strafuren voor af.

Aanwijzing 11

Gemiddelde aantal dagen dat het duurt voor de Amerikaanse president om zijn minister van Financiën bevestigd te krijgen door de Senaat.

Fabiann had hier 15 in moeten vullen, en deed dat ook. Een extra goed antwoord voor hem dus.

Aanwijzing 12

Hitlers vader kreeg met twee vrouwen kinderen. Hoeveel kinderen van deze Alois Hitler sr. leefden nog aan het begin van de Tweede Wereldoorlog?

Ook hier ben ik totaal niet scherp geweest. Ik had Adolf Hitler zelf namelijk mee willen rekenen, maar heb dat om de een of andere reden niet gedaan in het cijfer dat ik opnam in jullie kaarten (drie). Daarom reken ik allebei jullie antwoorden (3 en 4) goed.

De laatste aanwijzing (nummer 13)

Het aantal weerwolvenpotjes op RN waarin JaccoS geen wolf was.

Dit hebben jullie allebei fout. Er waren namelijk 7 weerwolvenpotjes op RN, en bij al die potjes was JaccoS geen weerwolf.

Uiteindelijke tussenstand:

- Goede antwoorden: 6-2 in het voordeel van Fabiann
- Strafuren: 2-4 in het nadeel van Wouterv

Dan eindigt Fabiann op 6 -2 = 4 punten.
Wouterv eindigt op 2 - 4 = minus 2 punten.

Ondanks alle chaos die er dankzij meer ontstaan is lijkt mij dit een duidelijke uitslag, namelijk dat Fabiann zijn aanwijzingen beter heeft kunnen ontrafelen. Daarom mag ik jou van harte feliciteren met het behalen van deze finale van Miljoenenjacht Fabiann  ::feest::

Helaas voor wouter, moeten we afscheid van jou nemen voor deze aflevering  ::hug:: Ik kan me goed voorstellen dat dat zuur is door het verloop van deze halve finale. Bedankt voor het meespelen, en hopelijk tot een latere aflevering  ::bravo::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1571 Gepost op: 14-03-2021, 12:24:53 »
1. LdHmolletje
2. ViWiRu
3. michael90
4. Wouterv
5.
6.
7.
8.
9.
10


Proficiat Fabiann, en no problem luchtmaniak :)
klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1572 Gepost op: 14-03-2021, 12:24:57 »
:o

Dat had ik echt niet meer verwacht! :D

Bedankt Wouter, je was een waardige tegenstander! ::hug::

En nog een ::hug:: voor LM! Tip voor de volgende keer: misschien een AL de antwoorden laten checken? ;D
🜃

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1573 Gepost op: 14-03-2021, 12:36:08 »
Gefeliciteerd Fabiann! Zo vaak dichtbij, nu echt  ::bravo::

Wouter succes de laatste aflevering
My fall will be for you

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1574 Gepost op: 14-03-2021, 14:29:20 »
Gefeliciteerd Fabiann, fijn dat je de finale hebt gehaald ::bravo::

Wouter, veel succes, je hebt de finale ook echt wel een keertje verdiend ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1575 Gepost op: 16-03-2021, 16:46:13 »
1. LdHmolletje
2. ViWiRu
3. michael90
4. Wouterv
5. KingLennart
6.
7.
8.
9.
10.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1576 Gepost op: 19-03-2021, 13:27:55 »
1. LdHmolletje
2. ViWiRu
3. michael90
4. Wouterv
5. KingLennart

Welkom bij aflevering 9 van Miljoenenjacht! De eerste opdracht begint morgen om 12:00.

Edit: iets vertraagd, duurt even voor ik bij mijn laptop ben  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2021, 12:00:25 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1577 Gepost op: 20-03-2021, 12:40:23 »
Aflevering 9, Opdracht 1

Welkom bij deze nieuwe aflevering van Miljoenenjacht! Deze ronde spelen LdHmolletje, ViWiRu, michael90, Wouterv en KingLennart om de grote eer om de finaletribune te mogen beklimmen. En voor de verandering wordt dit keer de eerste opdracht niet in tribunevakken gespeeld, maar ieder voor zich.



Het Grote Kwartetspel

De eerste opdracht is een welbekend spel: kwartet. Jullie moeten 4 kaarten horende bij dezelfde reeks verzamelen. Anders dan in het reguliere spel eindigt het spel voor jou zodra je een kwartet hebt. Een kwartet verzamelen betekent namelijk dat je je automatisch plaatst voor de volgende ronde. Er zijn drie kwartetten in het spel, dus de drie spelers die een kwartet weten te vinden die winnen.

In totaal zijn er 36 kaarten in het spel, waarvan er dus maar drie kwartetreeksen zijn. De andere 24 kaarten vormen geen reeksen, en zijn dus niets waard. Jullie moeten dus zelf uitzoeken met welke kaarten jullie een reeks kunnen vormen.

Voorbeeld:

Nepreeks
A1 = Auto
A2 = Jupiter
A3 = Donald Trump
A4 = Badlaken

Deze kaarten hebben niets met elkaar te maken, en het levert dus ook niets op als je deze 4 kaarten compleet hebt. Het enige voordeel is dat je nog een keer aan de beurt bent als je een juiste kaart van iemand anders vraagt. Vraag je een kaart aan een ander maar heeft diegene de betreffende kaart niet? Dan eindigt je beurt en pak je een kaart van de stapel.

Echte reeks
B1 = Kat
B2 = Muis
B3 = Hyena
B4 = Spin

Dit zijn 4 diersoorten, en vormen samen dus één reeks. Let op: net als in het echte kwartetspel mag je alleen naar een categorie vragen als je daar zelf al een kaart van in handen hebt. Dus je kan alleen naar een B-kaart vragen als je zelf al een B-kaart in handen hebt.

Speelvolgorde

De speelvolgorde is hetzelfde als de inschrijfvolgorde:

1. LdHmolletje
2. ViWiRu
3. michael90
4. Wouterv
5. KingLennart

Aanvang spel

Aangezien er bij de vorige spellen van Miljoenenjacht wat verwarring was geef ik jullie eerst de gelegenheid om vragen te stellen over het spel. Vanavond rond 21:00 stuur ik jullie per pb wat jullie eerste 5 kaarten zijn. Vervolgens mag LdH beginnen met het vragen van een kaart.

Veel succes!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1578 Gepost op: 20-03-2021, 13:24:49 »
Dus je moet gewoon vragen of iemand bijvoorbeeld D4 heeft als jij zelf nu D2 in handen hebt? Mij is het in elk geval wel duidelijk

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1579 Gepost op: 20-03-2021, 14:36:41 »
Ik snap het wel... denk ik. Ik zal alleen pas morgenochtendvroeg kunnen beginnen... Maar dat zal vast weinig uitmaken...
In ieder geval: allemaal succes!
Ich bin ein Bärliner!