Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 92894 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2760 Gepost op: 30-04-2021, 17:03:52 »
Wouter heeft 8 overlevingspunten verdiend met de Krachtproef.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2761 Gepost op: 30-04-2021, 17:06:55 »
Let's give it a try

Je loopt naar beneden, maar merkt al snel dat je moet gaan klimmen om beneden te komen. Er staat nog steeds een sterke wind. Je gooit 1 met de dobbelsteen. Dit betekent dat...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2762 Gepost op: 30-04-2021, 17:09:27 »
Mag ik de snelheidsproef?

Heeft die een korte limiet ?

De Snelheidsproef

Let op: het eerste gedeelte van deze opdracht dient uitgevoerd te worden op de chat of Discord. In maximaal 30 minuten is dit gedeelte van de opdracht te voltooien. Het tweede gedeelte van de opdracht duurt maximaal 5 uur. In die tijd hoef je niet continu online te zijn, maar het is wel handig als je aan de opdracht kan werken. Het is dus niet handig om dit ’s nachts te spelen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2763 Gepost op: 30-04-2021, 17:45:46 »
Doe dan maar de vuurproef. Snelheid doe ik overdag wel
klaar voor de strijd

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2764 Gepost op: 30-04-2021, 18:34:22 »
I'll give it another shot

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2765 Gepost op: 30-04-2021, 19:21:32 »
Doe dan maar de vuurproef. Snelheid doe ik overdag wel

Je gooit 6. Het lukt je na een behoorlijke klimpartij op een benedenplateau uit te komen. Van hieruit kun je de randen van het eiland niet zien, aangezien je een aardig stuk ‘naar binnen’ bent geklauterd. Je ziet een begaanbaar pad dat zuidwestelijk gaat, maar waarbij je al snel weet moet klimmen. Ook zie je een grotopening van vijf meter breed.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2766 Gepost op: 30-04-2021, 19:22:50 »
Dit is voor Michael denk ik, ik moet nog opstarten.
klaar voor de strijd

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2767 Gepost op: 30-04-2021, 19:25:18 »
I will take a look in the cave

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2768 Gepost op: 30-04-2021, 19:31:48 »
De Klimproef

Voor deze proef moet je een constructie beklimmen. Deze bestaat uit ladders, evenwichtsbalken, een muur waar je overheen moet klimmen, een touwladder, enzovoort. In totaal bestaat de constructie uit 15 stappen.

Je hebt 12 actiepunten om deze proef te doorlopen. Per actie kan je kiezen of je die op de normale manier uitvoert of dat je risico wil nemen.
- Als je de normale weg kiest doorloop je simpelweg 1 stap op het parcours.
- Als je risico neemt heb je de mogelijkheid om wellicht stappen over te slaan of je actiepunt te behouden. Maar, dit kan ook mislukken.

Wanneer je kiest voor een risico-actie krijg je een mini-opdracht die je moet volbrengen. Hoe beter je dat doet, des te groter de kans dat je zonder kleerscheuren de overkant bereikt.

Voorbeeld:
Je moet een evenwichtsbalk oversteken. Je kiest ervoor om risico te nemen. Dat betekent dat ik met een dobbelsteen ga rollen: als ik 1 gooi gaat dit goed. Je bespaart tijd en behoud de actiepunt die je voor deze stap hebt ingezet. Als ik 2, 3, 4, 5 of 6 gooi val je op de grond. Dit kost je 1 overleveringspunt. Door de mini-opdracht goed te voltooien kan je de kans gunstiger maken, bijvoorbeeld dat de risico-actie goed afloopt als ik 1, 2, 3 of 4 gooi.

Het succesvol volbrengen van de opdracht levert 17 overlevingspunten op. Voor deze opdracht heb je in totaal 48 de tijd. Die loopt vanaf nu. Veel succes!

Obstakel 1: de touwladder aan het begin van de proef.



Dat eerste obstakel ga ik gewoon normaal nemen, op naar obstakel 2
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2769 Gepost op: 30-04-2021, 19:37:17 »
Dat is een zipline, hoe wil je die nemen? Je hebt nog 14 stappen te nemen en 11 actiepunten.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2770 Gepost op: 30-04-2021, 19:42:18 »
Welkom bij de Vuurproef!

Een klassiek onderdeel van Expeditie Robinson. Deze opdracht werkt als een mini-vorm van het role-playing game Dungeons & Dragons. Dat houdt in dat je voor het bereiken van jouw doel afhankelijk bent van de dobbelstenen. Jouw missie is het maken van een vuur dat een touw doorbrandt.

Door de juiste beslissingen te nemen kun je garanderen dat jouw missie binnen de tijd die ervoor staat (48 uur) slaagt. Indien dat lukt verdien je 20 overlevingspunten.

Veel succes!



Startsituatie

Je bevind je in een donkere grottunnel. Van jouw positie heb je drie looprichtingen. Je kan zuidelijk een tunnel in lopen, noord-westelijke of noord-oostelijk. Uit de noord-westelijke tunnel lijkt een zeelucht te komen. Er is verder niets waar te nemen, hoewel de noord-oostelijke tunnel wel iets donkerder lijkt.

Qua materiaal heb je de beschikking over een metalen bak waar je het vuur in kan maken. Deze staat klaar onder het touw dat doorgebrand moet worden. Dit touw hangt op 1 meter hoogte boven de bak. Het geheel is verplaatsbaar. Verder heb je een zaklamp om je weg in de tunnel te vinden.

Je hebt twee kleine vuursteentjes, die nu los op naast de bak liggen. Het ziet er niet uit of die veel pogingen tot vuurmaken zullen doorstaan.

Succes Wouter!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2771 Gepost op: 30-04-2021, 19:44:12 »
I will take a look in the cave

De grot is niet heel groot, zo’n zeven meter diep. De muren zijn niet vlak, er liggen diverse ronde en puntvormige rotsen in de grot. In eerste instantie is er niks in de grot te vinden.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2772 Gepost op: 30-04-2021, 19:45:52 »
Dat is een zipline, hoe wil je die nemen? Je hebt nog 14 stappen te nemen en 11 actiepunten.


Doe maar een risico
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2773 Gepost op: 30-04-2021, 19:48:33 »
De grot is niet heel groot, zo’n zeven meter diep. De muren zijn niet vlak, er liggen diverse ronde en puntvormige rotsen in de grot. In eerste instantie is er niks in de grot te vinden.
I will take a good point-shaped rock and take that with me to create an axe myself ::ok::
I go out of the cave and take the southwestern path and climb the wall

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2774 Gepost op: 30-04-2021, 20:04:35 »

Doe maar een risico

De mini-opdracht die je moet doen is op een vraag over dieren zoveel mogelijk antwoorden binnen 45 seconden geven. Wil je dat op Discord of de RN-chat doen?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2775 Gepost op: 30-04-2021, 20:05:23 »
doe maar op discord ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2776 Gepost op: 30-04-2021, 20:20:45 »
doe maar op discord ::ok::

Swifty heeft 4 goede antwoorden gegeven, dus 1-3 zijn positieve cijfers op jouw dobbelsteen. Maar je hebt helaas.... 6 gegooid. Dus je verliest 1 overlevingspunt.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2777 Gepost op: 30-04-2021, 20:22:27 »
I will take a good point-shaped rock and take that with me to create an axe myself ::ok::
I go out of the cave and take the southwestern path and climb the wall

Michael gaat aan een van de puntvormige rotsen hangen in de hoop dat die afbreekt. Na het aflopen van een hernia daalde het besef in dat de rots te groot is om als tandenstoker te gebruiken.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2778 Gepost op: 30-04-2021, 20:27:26 »
Ik neem de vuursteentjes in mijn zak mee, pak de zaklamp en loop zuidelijk de tunnel in.
klaar voor de strijd

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #2779 Gepost op: 30-04-2021, 20:28:13 »
Michael gaat aan een van de puntvormige rotsen hangen in de hoop dat die afbreekt. Na het aflopen van een hernia daalde het besef in dat de rots te groot is om als tandenstoker te gebruiken.
I go out of the cave and take the southwestern path and climb the wall