Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48001 keer)

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #240 Gepost op: 9-03-2021, 16:28:03 »
Nieuws: Swifty zal worden vervangen door een nieuwe kandidaat. Namelijk, Ycaris. Welkom. Jij mag nog deelnemen aan deze opdracht voor vandaag:

Ik heb de tweede geheimeling 6 namen van oud-mollen gegeven. Hij/zij moest ze van favoriet naar minder favoriete mol rangschikken. Jullie mogen allemaal Jullie zelf verdelen over de antwoorden. bijvoorbeeld: bij elke mol één iemand en bij sommige twee. De personen die zijn verdeeld bij de twee top favoriete mollen van de geheimeling leveren per persoon 2 punten op, De mensen die verdeeld zijn bij een mol op plek 3  van de rangschikking leveren elk 1 punt op. en de anderen leveren 0 punten op. Jullie mogen overleggen maar ik wil tegen morgen avond 18u00 een pm van iedereen waarin ze zeggen welke oud-mol ze kiezen. Let op: ik maak na 18u00 bekend wie welke mol heeft gestuurd dus als je een andere naam stuurt dan afgesproken, Dan komt de rest dat te weten.
De mollen die ik stuurde naar de geheimeling: Margriet, Klaas, Kim, Suzan, Merel en Anne-Marie Jung.

Van 18u00 tot 22u00 kunnen jullie dan morgenavond jullie eerste stem brengen op wie volgens jou een geheimeling is.

Swifty heeft al een antwoord doorgeven die ik jou ook heb gemeld. Als je die nog wil veranderen dan kan dat voor 18u00.

Vanaf 18u00 tot 22u00 kan iedreen stem op wie hij/zij denkt dat een geheimeling is. Dat kan ook Ycaris zijn want als Swifty een geheimeling was dan heeft ze haar taak overgegeven aan Ycaris.

Trouwens, jullie mogen overleggen op wie jullie gaan stemmen en ook bondjes smeden in pm's en met internet werken tenzij ik specifiek vermeld dat het niet mag bij een bepaalde opdracht.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #241 Gepost op: 9-03-2021, 16:59:51 »
Ik zie m'n naam al een paar keer voorbij komen. Nu heb ik niet zo veel tijd, maar ik kan straks (specifieker: 21u) duidelijk maken waarom ik niet als geheimeling ben gekozen. Ik zou het zonde vinden als mensen op mij gaan stemmen.

(Dat 1-minuut ding: ook al was ik een geheimeling, is de kans alsnog even groot dat ik alsnog de antwoorden niet wist. Daarnaast, als ik de geheimeling met antwoorden was, had ik beter mn mond kunnen houden)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #242 Gepost op: 9-03-2021, 17:19:08 »
Ik heb een paar van Spacy's dingen ook gezien. Die lettertype-veranderingen ook. Daarnaast lijkt me Spacy oprecht geen geheimeling, want hij was eigenlijk de enige die echt naar het goede antwoord probeerde te koersen.

Swifty/Ycaris vertrouw ik ook, vooral omdat Swifty mij op het laatst nog overhaalde om mee te doen, een paar uur voor die tijd. Zou ik wel erg gewaagd vinden als geheimeling, plus Ycaris er nu uitstemmen voelt wel heel lullig.

Ik vond ook nog een lege post van B&W. Geen idee of dat wat is, maar had ook een opdracht kunnen zijn.
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #243 Gepost op: 9-03-2021, 17:32:16 »
Weten we trouwens wel zeker dat monkeysuncle vandaag echt jarig is? ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #244 Gepost op: 9-03-2021, 17:34:55 »
Hoi allemaal. Wat leuk dat ik nog mee mag doen!

Als jullie het goed vinden verander ik Swiftys keus voor Margriet nog snel naar mijn keus: Klaas. Margriet vond ik echt niet zo leuk/goed, en Klaas kon er zelf niks aan doen dat er een te sterke hint naar hem was.
En nu maar hopen dat Geheimeling 2 dezelfde gedachtegang heeft als ik.

Wat betreft wie de Geheimelingen zijn: voor mijn verdenkingen heb ik gebruik gemaakt van het overzicht van Spacycolors. En dan vind ik zijn opmerkingen over Sanmol het meest opvallend. Of beter gezegd: ik vind Sanmols gedrag het meest opvallend.


 
Ik vond ook nog een lege post van B&W. Geen idee of dat wat is, maar had ook een opdracht kunnen zijn.
Hier stond gewoon eerst een opmerking die blijkbaar minder passend was en die hij daarom verwijderd heeft. Dit melden vind ik dan weer opvallend van jou Monkeysuncle  ::vergroot::

Moeten we eigenlijk 1 of 2 stemmen uitbrengen?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2021, 17:39:23 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #245 Gepost op: 9-03-2021, 17:50:22 »
Weten we trouwens wel zeker dat monkeysuncle vandaag echt jarig is? ::rofl::

Weten we wel zeker dat monkeysuncle niet stiekem Jacco is?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #246 Gepost op: 9-03-2021, 17:58:05 »
Weten we wel zeker dat monkeysuncle niet stiekem Jacco is?  :P

 ::rofl:: we schelen maar ruim 30 jaar
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #247 Gepost op: 9-03-2021, 17:58:43 »
Moeten we eigenlijk 1 of 2 stemmen uitbrengen?
Één

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #248 Gepost op: 9-03-2021, 18:07:00 »
De tijd is om. Ik heb geen naam doorgekregen van mrchipie.
De ranking was:
1. Klaas
2. Merel
3. Margriet
4. Susan
5. Kim
6. Anne-Marie

Enigma: merel: 2
B&W: merel: 2
Sanmol: kim: 0
Lucy: margriet: 1
Mitch: Margriet: 1
Swifty: margriet: 1 werd Ycaris: Klaas: 2
Spacy: klaas: 2
Monkeysuncle: klaas: 2
Brtdm: susan: 0
mrchipie: 0

Wat voor deze opdracht: 12 punten oplevert.
En de groepspot op 19,5

Jullie mogen nu tot 22u00 zeggen wie volgens jou een geheimeling is en waarom. De gene met de meeste stemmen moet het spel verlaten.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #249 Gepost op: 9-03-2021, 18:11:46 »
Best netjes! Goed dat je nog geswitcht bent, Ycaris! ::ok::

Het lijkt me dat iemand dit oprecht zo ingevuld heeft, dus wie weet kunnen we er ook nog informatie uithalen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #250 Gepost op: 9-03-2021, 18:14:51 »
Voor de geïnteresseerden, mijn lijst was:
1. Margriet
2. Anne-Marie
3. Klaas
4. Suzan
5. Merel
6. Kim

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #251 Gepost op: 9-03-2021, 18:16:16 »
Waarom zou iemand Klaas nou weer zo hoog zetten ::ohno::
Klaas? Gaaaaap

Deze mollen zijn eigenlijk allemaal slecht. Ik stem wel Margriet
::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #252 Gepost op: 9-03-2021, 18:25:57 »
Zal ik mezelf alvast gaan verdedigen?

Op het moment dat niemand op Klaas lijkt te stemmen naar Klaas switchen, om vervolgens toch op punloze susan te stemmen als hij de meeste stemmen lijkt te krijgen is niet bepaald onverdacht.

maargoed, ik wilde dus vooral de kansen iets verspreiden. En zoals gezegd: Susan staat in het molrank topic best vaak boven Klaas, dus als de geheimeling dit ook vond, was het jammer om helemaal niets ervoor te krijgen. Maar ik denk dat we het al met al deze opdracht wel goed hebben gedaan. Jammer dat Chipie niks heeft doorgegeven, maar ik had me ook bijna vergist in de deadline.


Verder vind ik het qua verdenkingen nog lastig. Sanmol stemt opmerkelijk in de opdrachten en ook het kleine lettertype is opvallend. Iets te opvallend wellicht, maar wellicht dat hen dit juist versterkt heeft nadat Spacy voor het eerst dit opmerkte. En waarom B&W op 21:00 kan bewijzen dat hij geen geheimeling is, snap ik ook nog niet. Maar dat zien we dan wel.

Ik denk nog kort even na, maar heb vanavond na 20:00 geen tijd meer om te stemmen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #253 Gepost op: 9-03-2021, 18:36:24 »
Oke na een hele dag niet online zijn en nog niet te hebben gestemd zie ik dit nu pas en heb ik net gestemd op merel, ik dacht dat dat het ook tot vanavond zou duren dus hopelijk krijg ik de kans op die 2 punten nog.


Ik wil mezelf eerst verdedigen.


Ten eerste kwam ik als eerste op het goeie in opdracht 1, maar ik werd gewoon sceptisch over hoe het zou zijn gegaan.


Opdracht 2 vond ik gewoon heel raar gaan op het einde en vroeg me af wat te doen, daarbij wel de verkeerde en ik had niet gelezen dat ze niks wisten.


Opdracht 3: Ik wilde hier gelijk ingrijpen omdat we precies de zelfde fout weer gingen maken, ugm B&w Dus ik wilde het globaal doen! Ik kwam gelijk met dat Merel top 2 moet zijn en anne marie sowieso niet goed is. En ik heb slecht geslapen en was 5 uur pas wakker en dus zag ik het iets over 6 en had ik nog niet gestemd.

Dat ik vel reageer af en toe (spacy doet dat al hellemaal maar bon) komt vooral omdat het gelijk als iemand iets zegt, iedereen volgt. en dat is niet goed! we moeten overleggen! en niet achter iemand aanlopen en leren van de fouten die we maken in zelfde soort opdrachten.

Oh en welkom Ycaris  ::bravo:: en Swifty het ga je goed in zapp!!! ::bravo::


« Laatst bewerkt op: 9-03-2021, 18:38:05 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #254 Gepost op: 9-03-2021, 18:37:33 »
Mag ik even een idee opgooien: Swifty was de laatste die zich opgaf. En dan ook nog eens meteen 1 a 2 minuten nadat nummer 9 zich op had gegeven. Dit zou haar minder verdacht maken bij het nieuws dat de geheimelingen zijn gekozen.

Ik streep daarom Ycaris niet af. Verder wel grotendeels eens met de dingen die eerder zijn genoemd, maar ik kijk nog alles rustig door en hoop nog iets over het hoofd te hebben gezien wat kan helpen

EDIT: Ughh Mitchkox van Chipie. Jij stemt niet? Ik kwam met de top 2 moet bestaan uit Merel, Margriet en/of Klaas. Dit klopte ook en we hebben daardoor veel punten binnengehaald. Dus het idee heeft uiteindelijk goed uitgepakt hoor :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #255 Gepost op: 9-03-2021, 18:41:11 »
Ik was de eerste die zei dat merel hoog moest staan en Anne marie en kim onderaan staan! En lees je wel? want ik zeg net waarom ik niet gestemd heb voor de deadline. ga nu niet met alle eerstrijken terwijl ik er mee begon
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De geheimelingen
« Reactie #256 Gepost op: 9-03-2021, 18:44:01 »
Ben ik een keer eerlijk word het alsnog als verdacht gezien :P. Het is ook wat om deze status van bekendheid te hebben. Elk spel waar ik aan mee doe heerst altijd een Sanmol tunnelvisie (oftewel San-o-visie). Nu weet ik dat ik een verdacht gezicht heb, maar ik ben het niet. Ik verwacht alsnog stemmen, want het is wel héél makkelijk als geheimeling mij onder de bus te duwen of met de groep mee te gaan.  Zoals ik al eerder zei: denk voor jezelf. De geheimelingen gaan echt niet elkaar onder de bus gooien, dus wat dat betreft kun je ook maar beter niet op mij stemmen. Als ik echt een geheimeling was ging ik niet Nederland - België 50/50 maken. Dat zou wel heel dom zijn.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #257 Gepost op: 9-03-2021, 18:46:59 »
Dat ik vel reageer af en toe (spacy doet dat al hellemaal maar bon)
Sorry als het zo overkomt, ik ben in dit soort spellen nou eenmaal erg fanatiek en dan kan ik misschien wat gefrustreerd zijn als de groep iets fout doet, maar ik bedoel het uiteraard nooit aanvallend of persoonlijk. <3
Sky might be falling but remember you can fly

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #258 Gepost op: 9-03-2021, 18:52:43 »
Als ik echt een geheimeling was ging ik niet Nederland - België 50/50 maken. Dat zou wel heel dom zijn.

Je kunt natuurlijk de geheimeling zijn die niet gekozen heeft. Geen idee of Arno dat soort info met beide geheimelingen deelt.

Dat is ook het lastige met die opdrachten voor 1 geheimeling.
My fall will be for you

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #259 Gepost op: 9-03-2021, 18:53:18 »
Nee same  ::rofl:: vond je toen in opdracht 1 echt enorm fanatiek, ben ik ook overigens. daarom ook dat bij de laatste opdracht, want was bang dat het weer in de soep zou lopen. Ja ik vind het nog onwijs moeilijk deze keer. ik kijk nog een beetje naar argumenten van de rest van jullie, ik zelf verdenk Mitch en B&W Mitch om dat hij echt elke keer iedereen lijkt te sturen elke opdracht weer. en B&w ook die gelijk begint over lijstjes etc.

Hebben ern hier een paar ook gezegd om op anne marie te stemmen trouwens?
chipsverslaafde <3