Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 53369 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De geheimelingen
« Reactie #280 Gepost op: 9-03-2021, 22:05:40 »
De eerste, omdat je daar de correcte vondst van Chipie tegenspreekt en bij een andere (verkeerde) optie van Brtdm noemt dat dat het goede antwoord is.
De tweede ook, omdat je plotseling nationaliteiten erbij gaat halen, terwijl dat niet de vraag was. Verder vind ik dat de correcte antwoorden wel verdacht veel op jouw antwoorden lijken, met als enige verschil Rik/Art, maar dat is natuurlijk makkelijk te liegen.

Op dat moment was niemand zeker wat de twist was. Beetje gek dus om dit als reden aan te voeren, vind je niet? Zoals ik al vaker zei: Arno vroeg wie geheimeling wilde worden, dus vandaar dat het mij onwaarschijnlijk leek dat dat de twist was. En die nationaliteiten waren wel degelijk van belang om enigszins sturing te krijgen. In mijn ogen is de kans redelijk groot dat iemand z'n eigen land mooier vindt - uitzonderingen daargelaten uiteraard. Ik zeg ook niet dat het harde feiten zijn, maar het was wel één van de manieren om die vraag te benaderen.


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #281 Gepost op: 9-03-2021, 22:08:21 »
En wederom B&W rond de deadline. Ook geen argument waarom ik keuze 2 zou zijn, vooral iemand anders uit de wind houden denk ik.
My fall will be for you

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #282 Gepost op: 9-03-2021, 22:11:07 »
Anderzijds is het dan ook opvallend dat je ineens meedoet en post toch?
Mweh, toen ik dit spel zag had ik weer een reden om iets op het forum te posten.

Op dat moment was niemand zeker wat de twist was. Beetje gek dus om dit als reden aan te voeren, vind je niet? Zoals ik al vaker zei: Arno vroeg wie geheimeling wilde worden, dus vandaar dat het mij onwaarschijnlijk leek dat dat de twist was. En die nationaliteiten waren wel degelijk van belang om enigszins sturing te krijgen. In mijn ogen is de kans redelijk groot dat iemand z'n eigen land mooier vindt - uitzonderingen daargelaten uiteraard. Ik zeg ook niet dat het harde feiten zijn, maar het was wel één van de manieren om die vraag te benaderen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik dacht dat de geheimelingen de twist al kenden. Dan is het voor jou mogelijk om de groep van het correcte antwoord af te sturen. Niks gek aan. Daarnaast moest Arno het wel vragen, anders was het geen twist meer geweest.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De geheimelingen
« Reactie #283 Gepost op: 9-03-2021, 22:12:24 »
Als geheimeling hou je je de eerste ronde wel gedeisd, lijkt me. Zeker als ze al op voorsprong staan. Dus zelfs al zóu ik het zijn, dan zou ik niet gaan saboteren in de eerste ronde. Laten we daarbij vooral kijken wie de juiste twist als eerste weer van tafel veegde (de opdracht was al gegeven)...

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #284 Gepost op: 9-03-2021, 22:13:25 »
Lucy heeft niet gestemd, ik had hier geen duidelijke regels over. Dus nu geen gevolgen daarmee. Vanaf volgende keer geldt dat je dan de volgende ronde sowieso een stem op jou naam hebt staan.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #285 Gepost op: 9-03-2021, 22:16:25 »
Ik hou me effe buiten deze drama, benieuwd naar de stemmen!
chipsverslaafde <3

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #286 Gepost op: 9-03-2021, 22:17:24 »
En wederom B&W rond de deadline. Ook geen argument waarom ik keuze 2 zou zijn, vooral iemand anders uit de wind houden denk ik.
Ik ben scholier dus ik begin altijd pas aan dingen vlak voor de deadline ::rofl::
Verder heeft niemand voor al zijn verdachten een geweldige lijst aan argumenten gegeven toch? Ik heb dit bewust alleen bij een naam gelaten omdat ik toch niet op je gestemd heb en de argumenten toch wel afgedaan zouden worden als ‘niet goed genoeg’. Wat ook zo is, want het is grotendeels gevoel na deze paar korte opdrachten: niet super veel om je op te baseren.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #287 Gepost op: 9-03-2021, 22:22:12 »
Gevoel kan altijd natuurlijk, is alleen wat lastig tegen te verdedigen
My fall will be for you

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #288 Gepost op: 9-03-2021, 22:36:11 »
Ik ben begonnen met alles op een rijtje te zetten, maar was om 21.50 pas bij begin van opdracht 2. Dus heb mijn gevoel wel mee moeten laten wegen. Dankzij de analyse denk wel wat mensen uit kunnen sluiten.

Ik wil jullie dit overzicht trouwens niet onthouden. We kunnen het deze stemronde niet meer gebruiken, maar wellicht voor de toekomst. Gebasseerd op het overzicht van Mitchkox, maar dan de kleurtjes veranderd naar wat de goede antwoorden waren.


Zegt natuurlijk nog niks over wie het hardst heeft geprobeerd om iets er door te drukken, maar toch...
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #289 Gepost op: 9-03-2021, 22:38:00 »
De stemmen zijn geteld en de eerste afvaller ie bekend. We nemen jammergenoeg als eerste afscheid van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Of bekend wordt gemaakt als deze afvaller een geheimeling is, hangt van iets af dat ik nu nog niet zal delen. Maar wordt deze keer bekend gemaakt of deze afvaller een geheimeling is?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Morgen gaan we verder met een opdracht waar ik enorm naar uitkijk

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De geheimelingen
« Reactie #290 Gepost op: 9-03-2021, 22:38:56 »
 :\'(

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #291 Gepost op: 9-03-2021, 22:41:48 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

GOED GEDAAN TEAM!!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::



Dit was wat ik dacht niet wat ik denk dus pak effe het lijstje wat ik later heb neergezet danku ::hug::
chipsverslaafde <3

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #292 Gepost op: 9-03-2021, 22:43:00 »
 ;D

En ik maar denken dat hij juist van de mollen was.  ::schaam::

Lekker gewerkt team!

En ook fijn dat we nu meer inzicht hebben in het type opdrachten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De geheimelingen
« Reactie #293 Gepost op: 9-03-2021, 22:43:42 »
Jammer EnigmaTV  ::hug::. Je hebt het heel leuk geprobeerd, maar toch waren de kandidaten je al vroeg op het spoor. Goed gedaan iedereen.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #294 Gepost op: 9-03-2021, 22:45:36 »
Dit was wat ik dacht niet wat ik denk dus pak effe het lijstje wat ik later heb neergezet danku ::hug::

Maar we kunnen beftreft de verdenkingen lastig afgaan op wat iemand denkt in plaats van wat hij plaatst.

En bovendien maakt het niet meer uit nu, want dit was het lijstje van Enigma.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #295 Gepost op: 9-03-2021, 22:47:33 »
Nice! ::bravo::

Maar voelt ergens wel zuur dat we zijn opdrachten niet hebben ontdekt. :-X Moet ook wel zeggen dat die 1e en 3e onmogelijk te raden waren, maar stom dat we niet op beginletters hebben gelet.

(Hoewel je het woord "Dilemma" natuurlijk ook niet meteen verwacht)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2021, 22:49:04 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #296 Gepost op: 9-03-2021, 22:49:51 »
Bedankt voor het meespelen Enigma! ::bravo::

(Ook ben ik blij dat ik goed zat ::boogie:: ::rofl::)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De geheimelingen
« Reactie #297 Gepost op: 9-03-2021, 22:55:17 »
Mogen we trouwens zeggen op wie we hebben gestemd of is dat verboden?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #298 Gepost op: 9-03-2021, 22:58:36 »
Ja maar telkens na een stemmingronde. Niet tijdens of er vlak voor.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #299 Gepost op: 9-03-2021, 22:59:53 »
Denk van wel, maar ja of iedereen de waarheid spreekt is een tweede natuurlijk! En Enigma je was een goeie speler ::hug:: succces bij pointless ughm hint hint
 ;D

Ik heb op Enigma gestemd ::jaja::
chipsverslaafde <3