Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48011 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #340 Gepost op: 10-03-2021, 00:48:35 »
Ik realiseer me opeens dat er nu natuurlijk ook nog een nieuwe geheimeling is geloot  :o
Wanneer beide geheimelingen eruit zijn wordt er een nieuwe gekozen door de presentator.
Dus volgens mij is er de rest van het spel steeds nog maar 1 geheimeling.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #341 Gepost op: 10-03-2021, 01:07:20 »
Lezen Ycaris, lezen  ::blond::
En dat noemt zich juf  ::schaam::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #342 Gepost op: 10-03-2021, 09:08:53 »
Dus volgens mij is er de rest van het spel steeds nog maar 1 geheimeling.

Dat inderdaad. Wel is het nu extra interessant om te kijken wie meewerkte en tegenwerkte bij de opdracht met de mollen.

Zijn we het overigens eens met de vier namen die gisteravond bedacht zijn? Eventueel kunnen we nog hulpmiddelen inzetten, maar ik persoonlijk bewaar ze liever omdat ik van 3/4 zeker ben. Alleen Lieve niet helemaal, maar qua omschrijving en stem lijkt ook die te kloppen ::bravo::

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #343 Gepost op: 10-03-2021, 09:09:40 »
Grmbl ga je op tijd slapen (heb nog net de exit van Enigma TV gezien, wel jammer, maar gelukkig wel een Geheimeling) is de leukste opdracht al weer voor de helft opgelost. De antwoorden moeten haast wel goed zijn, alhoewel ik nummers 2 en 3 niet ken, maar ik vertrouw wel op de mediakennis van de rest. Superleuke opdracht Arno  ::bravo::

Ik hoop dat het tweede deel op een tijdstip komt dat ik er wel bij kan zijn. Liefst ergens begin van de avond of zo.

Wat mij betreft cashen we ook deze eerste 4 gewoon, zonder hints te gebruiken. Lijkt me wel goed toch?

De hoeveelheid mensen die nog Geheimeling kunnen zijn is door deze opdracht wel aardig gedaald. Ik had Spacy al op mijn positieve lijst staan, daar komen nu Mrchipie, Mitchkox en Brtdm bij. Ook B&W heeft met Lieven Scheire een goede beurt gemaakt.

Zelf heb ik op Sanmol gestemd, ik vind nog steeds de lettertype-aanpassing een opdracht die logisch klinkt en ik vind de keuze van hen om op Kim te gaan apart. Ook al vind je het zelf een goede mol (zie Arno's eigen voorkeur voor AM), dan weet je als frequent forumbezoeker ook wel dat Kim in de onderste regionen zit.

Qua punten voor Enigma, dat vind ik lastig. Die eerste opdracht snap ik niet helemaal, maar dat zou deze kunnen zijn:
Oeps, ik zag dat ik de individuele score van Arno per ongeluk als pointless had vermeld, maar deze was 14 punten waard. In het klassement stond het wél juist vermeld! Bij dezen dus ook aangepast.

De DILEMMA quotes (die ons natuurlijk ook hadden kunnen vertellen dat Enigma TV de dilemma-opdracht had gedaan):

Dat komt doordat er ook specifiek gevraagd werd wie Geheimeling wilde zijn. Daardoor leek het mij onwaarschijnlijk dat het dat was. Maar inderdaad: alle credits voor Chipie, want hij had toch gelijk!  ::bravo::
Ik denk dat de vraag "Nederland of België" maar net afhangt van of de betreffende geheimeling Nederlands of Belgisch is. Misschien een rondje 'nationaliteiten' doen om daarbij een statistische keuze te maken? Wellicht de enige tactiek om niet volledig random te antwoorden op die vraag...

Ik trap af: ik ben Nederlands.

Mijn gok voor nu:
Dilemma 1: Geen benen
Dilemma 2: Art
Dilemma 3: Nederland
Dilemma 4: Vermoord worden
Dilemma 5: Mol
Leuk, Arno. Leuk.  ::) ::rofl::
Eens dat we op zoek moeten naar de geheimelingen, al betwijfel ik dat ze al echt iets 'gedaan' hebben. Staan vooralsnog veel te ruim op voorsprong, dus in hoeverre is sabotage nu nodig? Onnodige verdachtmaking dan...

Je logica bij de dilemma's is trouwens wel interessant. Ik denk dat dit goede argumenten zijn. Twijfel alleen nog over 'vermoorden of vermoord worden'. Wil je herinnerd worden als een leuk en fijn persoon of als een moordenaar?  :-\\
Mja, als je het zo bekijkt...  ;D Ik denk dat er voor beide redenaties iets te zeggen valt. Vooralsnog ga ik mee in jouw beargumentatie, tenzij iemand anders met een beter alternatief komt! (Blijft toch inschatten en gokken hier)
Moeten we er rekening mee houden dat de geheimeling júist tegen de verwachting in antwoordt? Of misschien zelfs liegt in dit topic? Op het eerste oog lijkt het lijstje van hierboven een prima gok, maar dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Maar om een eindeloze 'ja maar als dit, dan dat'-discussie te voeren zie ik ook niet zitten, dus laten we er maar vanuit gaan dat de geheimeling de dilemma's naar waarheid heeft beantwoord.  ::rofl::
Arno, kun je ons vertellen of de geheimelingen vooraf weten dat hun input een opdracht voor de groep wordt?  ::vergroot::

En verder heeft hij gisteren (op mijn échte verjaardag Spacy) van 0:00 tot 18:00 helemaal niks gepost.
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #344 Gepost op: 10-03-2021, 09:11:56 »
Oneens, ik vind Kim juist wel een hele leuke gedurfte mol. Ik ga dan ook voor haar stemmen.

Dit vond ik in het Renaissance forum.

Gebaseerd op hoe goed ik de mol vond en hoeveel ik geëntertaind was:
*Vlaamse mollen zijn zonder naam en alleen de moderne seizoenen heb ik gezien
1. Vlaamse mol (04)
2. Jan Versteegh (18)
3. George (03)
4. Milouska Meulens (06)
5. Dennis Weening (08)
6. Kees tol (13)
7. Margriet van der Linden (15)
8. Rob Dekay (20)
9. Vlaamse mol (02)
10. Jon van Eerd (09)
11. Merel Westrik (19)
12. Patrick Stoof (11)
13. Vlaamse mol (01)
14. Thomas Cammaert (17)
15. Inge Ipenburg (07)
16. Susan Visser (14)
17. Elise (04)
18. Deborah (01)
19. Kim Pieters (10)
20. Vlaamse mol (03)
21. Yvon Jaspers (05)
22. Vlaamse mol (05)
23. Jeroen Kijk in de Vegte (AS)
24. Klaas van Kruistum (16)
25. Anne-Marie Jung (12)
26. Nico (02)

 ::vergroot::
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #345 Gepost op: 10-03-2021, 10:14:27 »
Jongens het gaat me echt veel te snel.
Ik kan het zo echt niet bijhouden :(

Ik had het bericht dat we tussen 18 en 22 zouden stemmen dus inderdaad gemist. Molfreak, is het een idee om een vaste planning aan te houden en deze in je eerste post te zetten?

De Masked Singer hebben jullie duidelijk al opgelost, dus top! Ik vind met name Spacy en Brtdm momenteel in ieder geval niet verdacht, en Ycaris ook minder. Opvallende post van Sanmol inderdaad, Monkey, hoewel meningen natuurlijk wel veranderen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #346 Gepost op: 10-03-2021, 10:25:19 »
Jongens het gaat me echt veel te snel.
Ik kan het zo echt niet bijhouden :(

Ik had het bericht dat we tussen 18 en 22 zouden stemmen dus inderdaad gemist. Molfreak, is het een idee om een vaste planning aan te houden en deze in je eerste post te zetten?

Goeie, zeker aangezien de tijdstippen telkens anders zijn. Ik heb al 18uur, 20:30, 21:00 en 22:00 voorbij zien komen  ;D
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #347 Gepost op: 10-03-2021, 10:38:26 »
Vertrouw ik het meest: Brtdm verdenk ik ook niet want daarmee heb ik gisteren veel namen kunnen vinden van de masked singers. Zeker als deze vier namen kloppen dan schrijf ik Ycaris, Chip en Brtdm best wel af.

Ycaris koos ook voor Klaas (2 punten), Brtdm switchte van Klaas naar Susan (zou wel heel stom zijn voor een geheimeling) en Chip dacht gisteren goed mee en gaf de reden van het niet stemmen. Die drie staan bij mij dus op 'vertrouw ik voorlopig'.

Redelijk vertrouwen: Spacy vertrouw ik ook redelijk. Hij ging ook op Klaas dus ook 2 punten.

Neutraal: B&W die paar keer last minute stemt (maar wel B&W stemmen en met de naam van Lieven komen) en Lucy die paar keer dingen mist (en nogmaals dat begrijp ik heel goed) staan bij mij op neutraal. Monkeysuncle heb ik zo geen beeld van. Stemde wel op Klaas dus ook weer 2 punten.

Verdacht: Sanmol die voor Kim ging vind ik verdacht, maar dat is al een paar keer benoemd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De geheimelingen
« Reactie #348 Gepost op: 10-03-2021, 10:56:30 »
Snap eerlijk gezegd niks van die masked singer, maar goed dat iedereen het al heeft opgelost. Vind het frappant dat ik überhaupt verdacht ben wanneer ik op EnigmaTV heb gestemd (die notabene een geheimeling was). Heb zo'n vermoeden dat de tweede geheimeling Mitchkox is, die mij wel heel erg graag onder de bus probeert te duwen. So what dat ik Kim een goede mol vond? Die mening mag ik toch hebben? Ik kan ook vrijgepleit worden door iemand, maar ik hou nog even in het midden wie dat is.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #349 Gepost op: 10-03-2021, 11:02:12 »
Snap eerlijk gezegd niks van die masked singer, maar goed dat iedereen het al heeft opgelost. Vind het frappant dat ik überhaupt verdacht ben wanneer ik op EnigmaTV heb gestemd (die notabene een geheimeling was). Heb zo'n vermoeden dat de tweede geheimeling Mitchkox is, die mij wel heel erg graag onder de bus probeert te duwen. So what dat ik Kim een goede mol vond? Die mening mag ik toch hebben? Ik kan ook vrijgepleit worden door iemand, maar ik hou nog even in het midden wie dat is.

Hierboven staat bewijs dat je Kim lager had staan dan vier anderen op die lijst? Dan is dat toch vreemd? En iedereen mag een mol goed vinden, maar het gaat er toch om wat de geheimeling vind?

Ik werk continu mee met opdrachten en volgens mij heb ik voor best wat punten gezorgd. Als het op punten aankomt dan ben je gewoon verdacht.

En ik heb ook op Enigma TV gestemd, dus ben ik nu dan ook ineens niet meer verdacht? Dat raakt kant noch wal.

EDIT: Als je als geheimeling niet weet dat Enigma TV de andere geheimeling is, dan kan je daar alsnog op stemmen? Dus dat zegt he-le-maal niets :)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2021, 11:09:22 door Mitchkox »

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #350 Gepost op: 10-03-2021, 11:15:52 »
Ik zal proberen elke dag om 8u00 een nieuwe opdracht te posten. De deadline om de opdracht uit te voeren wordt de ene dag 21u00 en de andere dag 18:00. Vanaf dan gaat de geheime stemming van start tot 22:00. Als de deadline niet past voor je, laat gerust iets weten. Dan houd ik hier rekening mee. Ik moet wel een beetje streng zijn, als je niet mee stemt zonder te laten weten dat je die dag de deadline niet haalt, dan krijg je een stem op jouw naam. Als je denkt de stem deadline niet te halen tussen 18:00 en 22:00 mag je mij je stem al eerder doorgeven.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2021, 11:19:35 door Molfreak Arno »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #351 Gepost op: 10-03-2021, 11:29:47 »
Ik dacht dat je net zei dat de stemming normaal langer dan 4 uur duurt...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #352 Gepost op: 10-03-2021, 11:39:44 »
Ik dacht dat je net zei dat de stemming normaal langer dan 4 uur duurt...
Jaa, ik zou normaal 2 dagen opdracht doen en 1 dag stemming. Maar dan zijn we niet voor 1 april klaar

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #353 Gepost op: 10-03-2021, 11:41:30 »
Wat is jullie voorstel?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #354 Gepost op: 10-03-2021, 12:13:12 »
Ik zou het gewoon prima vinden om steeds een vaste deadline te hebben. En hoe vroeg of laat je een naam doorgeeft maakt dan niet uit, zolang je het nog kan veranderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #355 Gepost op: 10-03-2021, 12:17:36 »
9 maart afvaller 1
12 maart afvaller 2
15 maart afvaller 3
18 maart afvaller 4
21 maart afvaller 5
24 maart afvaller 6
27 maart afvaller 7
30 maart afvaller 8
En dan nog een dag voor de finale, dat is misschien inderdaad niet hoe je het bedacht had.

Maar wat je kan doen, is deze opdracht al een dag naar voren trekken. Volgens mij durven de meesten de eerste gok wel aan en kunnen we dan door met de tweede opdracht, waarna we een dag hebben om te stemmen op de 11e. 

Schuiven alle andere dagen ook eentje naar voren. Dan zou je een finale van twee dagen hebben.

En verder een soort structuur die blijft:
dag 1 en 2: post de opdracht in de ochtend, geef een deadline in de avond (21u of 22u)
dag 3: deadline stemmen zelfde als de deadline in de avond 1 en 2
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #356 Gepost op: 10-03-2021, 12:30:28 »
::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #357 Gepost op: 10-03-2021, 12:36:07 »
9 maart afvaller 1
12 maart afvaller 2
15 maart afvaller 3
18 maart afvaller 4
21 maart afvaller 5
24 maart afvaller 6
27 maart afvaller 7
30 maart afvaller 8
En dan nog een dag voor de finale.

Dit is perfect.
Dan krijgen jullie 2 dagen van 8 u 00 tot 21u00 de tijd voor een opdracht.
En de afvallersdag mogen jullie van 8u00 tot 21u00 stemmen. Daarna wordt dan de afvaller bekend gemaakt


Dankjewel voor de hulp monkeysuncle

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #358 Gepost op: 10-03-2021, 12:38:23 »
Ok dus 1 dag voor de finale is dus goed genoeg voor je  8)

Zet je dit ook in de allereerste post?

EDIT al gebeurd zie ik, nais  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2021, 13:27:50 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #359 Gepost op: 10-03-2021, 13:35:53 »
Ok dus 1 dag voor de finale is dus goed genoeg voor je  8)
Jazeker hoor, 1 dagje moet lukken.