Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48007 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #620 Gepost op: 15-03-2021, 10:04:25 »
Nou ja als hij Chip online zag op dat moment is dat niet heel verdacht toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #621 Gepost op: 15-03-2021, 10:17:55 »
Ik vind Monkeysuncle (meest onverdacht), SpacyColours, Brtdm en Chipie (minst onverdacht) heel veel bijdragen en verdenk hen dan momenteel ook niet. In deze volgorde pleit ik ze dan ook vrij.

B&W heeft gisteren weinig toegevoegd qua antwoorden en nog steeds niet gezegd waarom hij Monkeysuncle en mij verdenkt, terwijl wij (in mijn ogen) het meeste bijdragen qua punten voor de groep. Lucy vind ik categorie Sanmol, doet weinig mee met de spellen dus weinig over te zeggen. Ik ben echt bang dat ze geen geheimeling blijkt als we haar wegstemmen. Ycaris speelde op het begin goed mee, maar laatste dagen ook weinig.

Heel lastig vind ik het momenteel...

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #622 Gepost op: 15-03-2021, 10:28:41 »
Ycaris heeft voor mij een aantal gedachtenspinsels gehad die niet passen bij een geheimeling. Ze heeft ons op het spoor gezet van Molfreak Arno zelf en van Kermit de Kikker. Daar waren we misschien anders nooit achtergekomen.

Ik weet uit Zap dat Ycaris gewoon niet altijd tijd heeft en minder aanwezig is hier dan veel anderen, maar ze heeft wel haar steentje bijgedragen.

Ook Mitch vind ik niet verdacht, die heeft ook hard z'n best gedaan en ik kan me eigenlijk op Ycaris na heel erg vinden in zijn verdenkingen.
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #623 Gepost op: 15-03-2021, 11:23:55 »
Ik vind dat ik juist best wel veel bijgedragen heb gisteren in tegenstelling tot anderen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #624 Gepost op: 15-03-2021, 11:41:56 »
Ik denk zelf eigenlijk eerder dat de geheimeling nog wel eens best actief kan zijn.
Hij moet toch ook wel eens opdrachten uitvoeren in dit topic lijkt me. Hoe meer je plaatst, hoe minder de opdrachten zullen opvallen.

Daarom houdt ik zelf nog rekening met Monkey als geheimeling. lijkt erg zinvol bij te dragen, maar als we kijken naar wat het effectief heeft opgeleverd valt het ook wel mee. Uitstekende tactiek voor een geheimeling zou ik denken.

Maar ik heb nog geen geheime opdracht kunnen spotten  bij wie dan ook, dus ik blijf het erg lastig vinden. B&W heb ik op het begin ook verdacht en op gevoel blijft dat ook een beetje.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #625 Gepost op: 15-03-2021, 12:05:24 »
Ik vind dat ik juist best wel veel bijgedragen heb gisteren in tegenstelling tot anderen?

Je gaf drie woorden die niet te associëren waren met ''doolhof', overigens gaf je een sterke tip met doorgaan op Mol (De Struisvogelopdracht waar ik naar probeerde te hinten met Natuur/Dieren/Mol). Ik verdenk jou ook niet per se, maar als ik mensen moet kiezen dan zijn er mensen minder verdacht dan je. Nogmaals heb ik Sanmol-vibes bij jou: een onterechte verdachte van velen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #626 Gepost op: 15-03-2021, 12:18:11 »
Hoe moet ik nu weten dat het te associëren moest zijn met doolhof ::)
Ik ging door op mol en daarna op natuur. Ik heb tenminste een aantal woorden genoemd in tegenstelling tot anderen. Dat noem ik niet ‘weinig bijdragen’.

Ik weet echt even niet wie er nu verdacht is. Waarom is B&W precies verdacht?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #627 Gepost op: 15-03-2021, 12:26:24 »
Wat is de struisvogelopdracht  ???

Ik vind het deze ronde ook lastig. Bij de eerste opdracht ging het inderdaad snel en mensen die niet 'aan de beurt' waren, konden überhaupt niet bijdragen. Logischerwijs zou je denken dat iemand die wél bijdraagt hier meer verdacht is, dan iemand die niet bijdraagt, om de simpele reden dat je de opdracht dan op het verkeerde spoor kunt zetten. Maar 1. is dat niet gebeurt en 2. had je zelf niet echt de keus of je aan de beurt kwam of niet. Op de allereerste reageerder na dan.

Ik zou wel graag willen weten hoe onze spelleider bepaald heeft in welke groep iedereen terechtkwam  ::vergroot::

De tweede opdracht heeft een flink aantal deelnemers, waaronder ikzelf, verzaakt. Door verschillende uren helemaal niets in te sturen en/of geen reactie te geven hadden we maar erg weinig info. Ik denk niet dat je hier echt verkeerde dingen kon vragen, dus iedereen die een vraag gepost heeft, is daardoor iets minder verdacht.
Ik kan zelf dier en mol in de verste verte niet met doolhof associëren, maar dat heeft blijkbaar met een struisvogel te maken, dus dat zal wel aan mij liggen.

Ik hou het nog even bij mijn verdachte van de vorige ronde.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #628 Gepost op: 15-03-2021, 12:27:18 »
Hoe moet ik nu weten dat het te associëren moest zijn met doolhof ::)
Ik ging door op mol en daarna op natuur. Ik heb tenminste een aantal woorden genoemd in tegenstelling tot anderen. Dat noem ik niet ‘weinig bijdragen’.

Ik weet echt even niet wie er nu verdacht is. Waarom is B&W precies verdacht?

Als geheimeling kan je toch woorden roepen die niet associëren met het juiste woord. Even er van uit gaande dat de geheimeling het woord wist?

B&W is bij mij verdacht door deductie. Hij antwoordt niet op mijn vraag waarom Monkeysuncle en ik verdacht zijn. Hij roept twee namen zonder argumenten. Daar kunnen we he-le-maal niks mee. Daarnaast was hij paar keer rond de deadline ineens aanwezig. Hij reageerde gisteren maar 1x en de overige keren waren Spacy en ik het. Hij ging in tegen het goede antwoord van Chipie (wat overigens ook klopte van B&W). B&W riep eerst Sanmol en daarna toch niet toen Sanmol met een lijst aan redenen kwam waarom het B&W moest zijn. Hij vulde wat namen aan bij de omschrijvingen die ik noemde (Lieve en Eva).

Zijn antwoord op waarom hij geen geheimeling zou zijn: maanden geen reactie dus gek om hem te kiezen. Ik vind het juist opvallend dat hij ineens meedoet na maanden stilte :)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #629 Gepost op: 15-03-2021, 12:28:28 »
Wat is de struisvogelopdracht  ???

Een opdracht in een doolhof in de Vlaamse Mol editie die een paar mensen hier hebben gezien. De woorden lagen te ver weg bij Doolhof waardoor ik probeerde mensen die richting op te sturen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #630 Gepost op: 15-03-2021, 12:32:57 »
Ja maar mijn punt is dat als je geen geheimeling bent, je ook niet weet wat je moet zeggen qua woorden dus daar kunnen we toch niet zoveel mee.

Verder goede punten. Ik ben op zich momenteel geneigd mee te gaan op B&W. Ook omdat ik niet zou weten wie anders.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #631 Gepost op: 15-03-2021, 14:26:32 »
Ja ik vind het ook lastig, ik vind Lucy nog steeds erg verdacht. en mede door naar Sanmol te gaan.

En nu b&w onder de bus te gooien mmm
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #632 Gepost op: 15-03-2021, 15:32:36 »
Sorry? Ik ben absoluut niet degene die Sanmol als eerste noemde en ik gooi al helemaal niet B&W onder de bus. Jij mag echt even ophouden met steeds argumenten aandragen die niet eens waar zijn ::)

Ik vraag juist waarom B&W verdacht is, en Mitch geeft argumenten waar ik me wel in kan vinden. Tel daarbij op dat ik geen idee heb wie het anders kan zijn en dan ben ik geneigd op B&W te gaan. Dat is dus niet wat onder de bus gooien inhoudt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #633 Gepost op: 15-03-2021, 15:49:53 »
Eh jawel hoor Lucy, en hoef je mij ook niet gelijk aan te vallen als het heet onder je voeten wordt.
en nu begin je gelijk over b&w en dan vind ik verdacht
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #634 Gepost op: 15-03-2021, 15:58:14 »
Ik vind mrchipie verdacht want hij vindt Lucy verdacht!
Sky might be falling but remember you can fly

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #635 Gepost op: 15-03-2021, 16:10:19 »
Ik vind mrchipie verdacht want hij vindt Lucy verdacht!

Ik vind Spacy verdacht want hij vindt mrchipie verdacht die Lucy verdacht vindt die B&W verdacht vindt.

 ::)
My fall will be for you

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #636 Gepost op: 15-03-2021, 16:12:47 »
IK WEET HET... HET IS MONKEYSUNCLE

Want hij vindt Spacy verdacht want Spacy vindt mrchipie verdacht die Lucy verdacht vindt die B&W verdacht vindt ::oink::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #637 Gepost op: 15-03-2021, 16:19:45 »
Ja, het is inderdaad Monkeysuncle.

Hij is 3 berichten in dit topic begonnen met 'OK'

Ok

Natuur 2
Mol en dier 3
Persoon, voorwerp, digitaal, ontbijt, criminaliteit 4
Land niet geantwoord

Misschien een boom, plant, zoiets?

Ok baas!

Corona it is

Ok stemmen weer. We pakken zo best wat punten, dat kan niet slecht zijn voor de getrouwe die de finale haalt.

Het lastige van deze twee opdrachten is dat ik niet heel veel extra info heb gekregen. De eerste opdracht ging heel snel en was uiteindelijk te makkelijk (mede door fietsband van Chip op mijn vriendschap, veel dezelfde letters), de tweede was daarentegen weer bijna niet te doen.

Wat me opviel:
- eerste opdracht: B&W (die ik bewust de beurt gaf om even te testen) geeft een goede stap met narcisten, maar de beurt vervolgens aan Chippie geven vond ik wel wat verdacht, mede omdat Chip zomaar in de ochtend ineens weer weg kan zijn ivm raar ritme
- tweede opdracht vraag ik me af of de Geheimeling mocht kiezen en dan vraag je je ook af waar je als Geheimeling wil zitten. Wel eerder bij de raders dan bij de aanwijzinggevers denk ik

Ik zit nu tussen B&W en Lucy te twijfelen. Lucy deed deze keer niet echt iets verdachts maar de vorige ronde ben ik niet vergeten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #638 Gepost op: 15-03-2021, 16:21:11 »
Ok dat wist ik niet eens  ::rofl::

EDIT: Wel grappig, ik ben eens verder gaan teruglezen, ook in andere topics. Blijkbaar is "Ok" echt een stop(of eigenlijk start)woordje van me. Wel leuk dan, dat je zo via iemand anders z'n zoektocht achter je eigen taalgewoontes komt, thanks brtdm  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2021, 16:24:58 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #639 Gepost op: 15-03-2021, 16:27:26 »
 ::rofl:: Wat een grappenmakers zijn jullie ook
chipsverslaafde <3