Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48066 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #640 Gepost op: 15-03-2021, 16:36:12 »
Ok dat wist ik niet eens  ::rofl::

EDIT: Wel grappig, ik ben eens verder gaan teruglezen, ook in andere topics. Blijkbaar is "Ok" echt een stop(of eigenlijk start)woordje van me. Wel leuk dan, dat je zo via iemand anders z'n zoektocht achter je eigen taalgewoontes komt, thanks brtdm  ::bravo::

OK, heb je een punt. Maar het blijft opvallend dat je dit dit jaar maar 1 keer hebt gedaan voordat geheimelingen begon en heel vaak na die tijd.
Aan de andere kant kan ik me nouwelijks voorstellen dat je als opdracht 10 keer gedurende het hele spel met Ok moet beginnen, of krijg je punten per keer dat je het doet?

nou goed, ik haal je voorlopig nog niet van mijn verdachtenlijstje af.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #641 Gepost op: 15-03-2021, 16:40:23 »
OK, heb je een punt.

 ::rofl::

Maar het blijft opvallend dat je dit dit jaar maar 1 keer hebt gedaan voordat geheimelingen begon en heel vaak na die tijd.
Aan de andere kant kan ik me nouwelijks voorstellen dat je als opdracht 10 keer gedurende het hele spel met Ok moet beginnen, of krijg je punten per keer dat je het doet?

nou goed, ik haal je voorlopig nog niet van mijn verdachtenlijstje af.

Dat verwacht ik ook helemaal niet hoor en hoeft ook niet. Want per slot van rekening kan het zijn dat we zo de laatste Geheimeling eruit stemmen en ik er dan alsnog eentje word. Dat is het leuke maar ook lastige van dit spelletje.
My fall will be for you

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #642 Gepost op: 15-03-2021, 18:29:35 »
Oké ik zie dat ik nu alwéér veel wordt genoemd. Ik snap het dat mensen snel meegaan om niet de meeste stemmen te krijgen, toch ben ik geen geheimeling en is stemmen op mij een verkeerde keuze.

Ik ga even eten en dan reageren op de crap die Mitchkox over me schreef :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De geheimelingen
« Reactie #643 Gepost op: 15-03-2021, 18:33:39 »
Eh jawel hoor Lucy, en hoef je mij ook niet gelijk aan te vallen als het heet onder je voeten wordt.
en nu begin je gelijk over b&w en dan vind ik verdacht

Eh nee hoor. Ik begon NIET met Sanmol verdacht maken en ik was al helemaal niet de eerste die B&W noemde. Get your facts straight.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #644 Gepost op: 15-03-2021, 19:06:36 »
Oké ik zie dat ik nu alwéér veel wordt genoemd. Ik snap het dat mensen snel meegaan om niet de meeste stemmen te krijgen, toch ben ik geen geheimeling en is stemmen op mij een verkeerde keuze.

Ik ga even eten en dan reageren op de crap die Mitchkox over me schreef :P

Reageer maar waarom je Monkeysuncle en me verdenkt en waarom je niet reageerde op Discord toen ik het over ‘doolhof’ had?

Ik kom tenminste met argumenten. Als jij ze kan weerleggen dan wil ik misschien switchen, maar mijn argumenten crap noemen en mij verdenken zonder argumenten spreken niet in jouw voordeel

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #645 Gepost op: 15-03-2021, 19:35:48 »
Hieronder ga ik even in op de redenen waarom mensen mij nu verdenken.

- Niet antwoorden om uitleg te geven over mijn verdachten.
Lang niet alle verdenkingen in dit spel zijn perfect verklaard en uitgelegd. Toch hamert Mitch er enorm op dat ík dat per se moet wel doen. Het uitleggen is ook niet altijd nodig. Ik heb talloze potjes weerwolven gespeeld online en ik heb gemerkt dat je te veel zal gaan mierenn**ken over de kleine dingetjes als je alleen maar pure argumenten wilt zien. Je kunt een gevoel hebben en vinden dat iemand anders reageert, maar door dat precies te willen uitleggen ga je te veel dingen zien die er niet zijn.
Ik moet toegeven dat ik afgelopen 2-3 dagen wat minder bezig ben geweest met dit spel ivm met een druk weekend. Ik ben ook een seizoen van Survivor gaan bingen ;D. Hierdoor ben ik Mitch' vraag eerlijk gezegd een beetje vergeten.
Oké, ik had kunnen antwoorden, maar alleszins is er geen enkele reden om mij hierom te verdenken.

- Woordspel: een goed woord maken en Chip de beurt geven.
monkeysuncle gaf me de beurt als zijnde een test, en die ben ik blijkbaar niet geslaagd omdat hij nu twijfelt om op me te stemmen. Ik had Chip niet mogen kiezen omdat hij een raar slaapritme heeft? Ik vind dat ik geen enkele betere keuze had kunnen maken op dat moment, want Chip was de enige online. Ik had woordkoningin Lucy kunnen kiezen, maar ze had ook pas 6 uur later online kunnen komen, dat was niet beter geweest. Mijn keuze voor Chip heeft het spel dus alleen maar bevorderd.

- Woordspel: zeggen dat Chip een fout had gemaakt.
Ik heb Chip inderdaad verbeterd omdat hij zijn aanpassingen verkeerd beschreef. Ik had niet verder gedacht dat je door een andere beschrijving wel die stap kon maken. Het heeft de opdracht niet tegengewerkt.

- Aanwezig zijn rond de deadlines.
Ik kan hier kort over zijn. Het is misschien waar dat ik af en toe aanwezig was rondom de deadlines. Toch is het onmogelijk om hier 'dus B&W is geheimeling' achter te plakken.

- B&W roept Sanmol, Sanmol roept B&W, B&W roept niet Sanmol.
We zijn hier een beetje de chronologische volgorde kwijt. Naar mijn weten heb ik nóóit geroepen dat ik Sanmol verdacht vond. Ik heb mijn twijfels gehad, maar die waren weer weg voordat ik daar iets over heb gezegd in het topic. Sanmol vond mij inderdaad verdacht, maar de drie redenen daarvoor waren onzin en dat heb ik ook verteld.

- Masked singer: omschrijvingen aanvullen.
Mijn bijdragen bij de twee MS-opdrachten waren onder andere het correct noemen van Eva vd Gucht en Lieven Scheire, ik vind zelf ook dat het inkoppertjes waren. Wat Mitchkox vervolgens verzwijgt, is dat ik ook Evi Hanssen heb gevonden terwijl iedereen tot dan toe op een verkeerd spoor zat (Marie Verhulst). Ik heb bij deze opdrachten veel punten verdiend.

- Na maanden stilte meedoen aan dit spel.
Ik begrijp oprecht niet waarom Mitch dit juist een reden vindt om mij voorafgaande aan het spel als geheimeling te kiezen. Volgens mij wist Molfreak Arno niet eens dat ik bestond. Super logisch om een relatief inactief account te benaderen om mee te doen aan je spel natuurlijk. ;)



Bottom line, van de 'argumenten' blijft maar weinig over omdat sommige niet kloppen en andere geen verklaring geven dat ik een geheimeling zou zijn. Ik heb het gevoel dat Mitchkox mij te graag wil verdenken (misschien omdat hij dan zelf een ronde door is) en daardoor draagt hij kleine constateringen aan als argumenten, die niks zeggen over geheimeling zijn of niet. Ik vind dat niemand op mij zou moeten stemmen, want ik behoor van de acht overgebleven spelers zeker bij de top 4 grootverdieners én de zogenaamde argumenten zijn drogredenen.

Genoeg verdediging, ik ga nu afgelopen dagen teruglezen en mijn overzichten bijwerken en mijn stem bepalen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #646 Gepost op: 15-03-2021, 20:00:58 »
Hoeveel punten hadden we eigenlijk kunnen verdienen met de laatste opdracht? Ik zie het nergens staan.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #647 Gepost op: 15-03-2021, 20:06:54 »
B&W, je zegt dat wij jou niet moeten verdenken omdat je bij de top 4 grootverdieners zit... Maar verdenkt vervolgens Monkeysuncle en mij? Die daar ook tussen staan ::rofl::

EDIT: En je vond inderdaad Evi en haakte in op mijn voorzet van Eva ook. Ik heb inderdaad niet alles teruggezocht, maar Lucy vroeg waarom ik jou verdacht vond. En nogmaals is dat vooral deductie. Ik vind Ycaris, Lucy en jou de verdachtste drie spelers.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2021, 20:11:34 door MitchFlopz »

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #648 Gepost op: 15-03-2021, 20:11:03 »
Nou, heel eerlijk, ik weet niet of ik bij de top 4 sta hoor Mitch. Qua raden van Masked Singers sta ik op 0. Ik denk wel dat ik een goede voorzet heb gegeven bij het woord-omvormen. Qua posten sta ik zeker wel in de top4, plus inseinen van mensen via Discord dat ze wat moeten doen  ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #649 Gepost op: 15-03-2021, 20:12:15 »
Nou, heel eerlijk, ik weet niet of ik bij de top 4 sta hoor Mitch. Qua raden van Masked Singers sta ik op 0. Ik denk wel dat ik een goede voorzet heb gegeven bij het woord-omvormen. Qua posten sta ik zeker wel in de top4, plus inseinen van mensen via Discord dat ze wat moeten doen  ::hypocriet::

Als ik straks tijd over heb na mijn serie ga ik een follow-the-punten maken ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #650 Gepost op: 15-03-2021, 20:13:19 »
Dat is grappig dat je dat noemt Mitch, want monkeysuncle is naar mijn idee geen grootverdiener. Een hele verdachte post van hem was bij de masked singer opdracht, waar hij enorm lekker participeerde en bij elk personage suggesties gaf. Helaas was er geen enkele suggestie kloppend en heeft hij dus geen enkele naam gevonden bij de masked singer opdrachten.

Ik houd zelf ook al een tijdje Follow the Money bij, en daar baseerde ik mijn uitspraken dan ook op.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #651 Gepost op: 15-03-2021, 20:14:56 »
Dat is grappig dat je dat noemt Mitch, want monkeysuncle is naar mijn idee geen grootverdiener. Een hele verdachte post van hem was bij de masked singer opdracht, waar hij enorm lekker participeerde en bij elk personage suggesties gaf. Helaas was er geen enkele suggestie kloppend en heeft hij dus geen enkele naam gevonden bij de masked singer opdrachten.

Ik houd zelf ook al een tijdje Follow the Money bij, en daar baseerde ik mijn uitspraken dan ook op.

Zou je hem willen delen? Als je het niet wil dan ga ik er ook eentje maken.

Sta ik in de top 3? ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #652 Gepost op: 15-03-2021, 20:23:53 »
Monkeysuncle:
- Had een rol in het half neerzetten van de twist helemaal aan het begin
- Gaf alleen verkeerde suggesties bij the Masked Singer, maar lijkt heel actief en meewerkend
- Maakt het weer een beetje goed door het eerste woordspel goed te beginnen
- Geheime opdracht 'ok'

Mitchkox:
- Benoemt iets te vaak hoe goed hij bezig is
- Heeft een kleine bijdrage aan the Masked Singer (beschreef Eva vd Gucht)
- Pakte het tweede woordspel goed aan, ik ben het eens met de antwoorden die hij gaf
- Probeert mij weg te stemmen met onzinredenen :P

Lucy:
- Lijkt het minst bezig te zijn van iedereen met het spel
- Heeft 0 inbreng bij het vinden van de twist, 0 inbreng bij de dilemma's en molranking, noemt geen correcte namen bij the Masked Singer > een soort Sinan
- Kwam meer op gang bij de laatste opdracht (die wel vrij moeilijk was en ook geen punten opleverde)
- Komt zelf niet met eigen verdenkingen, gaat vooral mee met de rest

(ik wil mijn ftm wel delen, maar het is totaal niet objectief dus jullie gaan sws commentaar hebben. ik verwerk verdachte acties er ook in, zodat het een opstapeling wordt van verdachte acties)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2021, 20:26:20 door B&W »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #653 Gepost op: 15-03-2021, 20:32:18 »
Ik ben bezig en ga hem zo delen. En B&W geloof het of niet. Ik ga niet op je stemmen, want zo te zien kom je bij mijn FTM in de top 3 terecht ::rofl::

(Dus hierbij alvast mijn excuses)

EDIT:


FTM toegevoegd:
- Enigma TV krijgt de 3,5 punt van mij. Spacy had het goede antwoord, maar deze heeft geen punten opgeleverd. Pluspuntje voor hem voor het benoemen en blijven doordrukken. Geheimeling verpest het en sommige anderen namen het ook niet over.
- Dilemma: Deze punten zijn niet letterlijk erbij gekomen. Dit zijn het aantal goede antwoorden vergeleken met het juiste antwoord. Deze tel ik minder zwaar mee, want Enigma TV bleek de geheimeling en dit was persoonlijke keuze.
- MS 1 en MS 2: Dit was lastig. Ik koos voor degene die een voorzet gaf + degene die het bevestigde of degene die het als eerste zei en de tweede die het bevestigde. Beiden 1 punt. Soms zoals Evi van B&W gaf hem maar 1 punt ipv 2 die hij eigenlijk binnenhaalde.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2021, 20:40:14 door MitchFlopz »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #654 Gepost op: 15-03-2021, 20:39:20 »
Ik ga die van mij ook plaatsen als ik heb gehoord wat het max aantal punten was bij opdracht 3.2, die opdracht kon ik nu nog niet meenemen.

Samenvatting (zonder de laatste opdracht):
- Brtdm en Ycaris bovenaan (8,5 punt), vooral door hun bijdragen bij the Masked Singer.
- Mitch, monkeysuncle en mrchipie staan gelijk (7 punten)
- Spacy (5,5 punt), opvallend: stond bovenaan na ronde 1
- Lucy (3 punten): belangrijkste bijdrage was 1 punt winnen door Margriet te noemen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #655 Gepost op: 15-03-2021, 20:47:20 »
waarom bij mollen nul terwijl ik kwam met het idee om de twee minste uit te sluiten en voor Merel te gaan, daarnaast had ik alsnog een puntje van arno gekregen
chipsverslaafde <3

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #656 Gepost op: 15-03-2021, 20:47:45 »
Ik ga die van mij ook plaatsen als ik heb gehoord wat het max aantal punten was bij opdracht 3.2, die opdracht kon ik nu nog niet meenemen.

3.2 is vriendschap --> fietsband?

Die vind ik echt lastig te verdelen, want monkeysuncle en chipie bedachten de woorden even uit mijn hoofd? Dus die hadden meer macht. Chipie koos een makkelijk woord dus onverdacht en het woord was snel geraden. Jij gaf daar een goede tactiek aan dus ook weer onverdacht.

Ik vind FTM moeilijk met dit spel ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #657 Gepost op: 15-03-2021, 20:49:14 »
waarom bij mollen nul terwijl ik kwam met het idee om de twee minste uit te sluiten en voor Merel te gaan, daarnaast had ik alsnog een puntje van arno gekregen

Het is een letterlijk FTM/FTP. Oh dat puntje heb ik dan snel gemist... Maar daarom is het lastig om deze FTM/FTP te maken.

En iedereen ziet het anders. Ik heb zo letterlijk mogelijk proberen te werken, maar dat gaat nu eenmaal niet

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #658 Gepost op: 15-03-2021, 20:58:05 »
3.2 was de laatste opdracht, de doolhofopdracht.

3.1 is inderdaad lastig om te verdelen. Ik heb iedereen 1,5 punt gegeven. De vier personen die woorden maakten hebben dit allemaal goed gedaan dus nog eens 1,5 punt erbij. Dan houd je nog 2/20 punten over en die heb ik verdeeld over chip en monkeysuncle omdat ze redelijk voordelige woorden hadden gekozen.

Trouwens, bedankt Mitch dat je je stem op mij intrekt ::ok:: Ik ben benieuwd op wie je nu wel gaat stemmen aangezien ik de enige ben die je genoemd hebt. :P

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #659 Gepost op: 15-03-2021, 21:00:38 »
3.2 was de laatste opdracht, de doolhofopdracht.

3.1 is inderdaad lastig om te verdelen. Ik heb iedereen 1,5 punt gegeven. De vier personen die woorden maakten hebben dit allemaal goed gedaan dus nog eens 1,5 punt erbij. Dan houd je nog 2/20 punten over en die heb ik verdeeld over chip en monkeysuncle omdat ze redelijk voordelige woorden hadden gekozen.

Trouwens, bedankt Mitch dat je je stem op mij intrekt ::ok:: Ik ben benieuwd op wie je nu wel gaat stemmen aangezien ik de enige ben die je genoemd hebt. :P

Ik zei al eerder dat ik Lucy en Ycaris ook verdacht vond vanwege de deductie. Dus het lijkt me logisch voor wie ik ga. Ondanks de Sanmolvibes ga ik op Lucy.

Ik ga alles maar herzien als Lucy geen geheimeling is, want dan heb ik bijna iedereen al afgeschreven  ::)