Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48053 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #800 Gepost op: 17-03-2021, 21:45:38 »
Eh mitch ik ben gewoon geswitcht, maar stem maar op mij is goed, dan hebben we teminste punten ik vind brtdm verdacht dus ga voor hem

Yo Chip hij moet juist niet op jou
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #801 Gepost op: 17-03-2021, 21:52:29 »
Eh mitch ik ben gewoon geswitcht, maar stem maar op mij is goed, dan hebben we teminste punten ik vind brtdm verdacht dus ga voor hem

Ik heb toch al gezegd dat ik niet op jou heb gestemd ::rofl::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #802 Gepost op: 17-03-2021, 21:53:59 »
De stemming is bekend. De gene met de meeste is ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #803 Gepost op: 17-03-2021, 22:06:33 »
De stemming is bekend. De gene met de meeste is ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Even een hartverzakking.

Dank je wel Arno en goed gedaan, vooral Spacy en Brtdm!!
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #804 Gepost op: 17-03-2021, 22:09:14 »
::rofl::

Bedankt, maar als jullie beloning een hint naar de Geheimeling was, dan zal de Geheimeling met dit resultaat ook wel blij zijn. Dus de vraag is weer of de Geheimeling dit van te voren wist, maar ik ga er vanuit van niet.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #805 Gepost op: 17-03-2021, 22:11:02 »
Wat is meer waard: 15 punten of een hint naar iemand die we vinden en dan misschien weer iemand anders wordt?

Ik wist overigens niet wat ons voordeel zou zijn maar kon me niks bedenken wat me 15 punten waard was.
My fall will be for you

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #806 Gepost op: 17-03-2021, 22:13:06 »
En dat zou trouwens toch helemaal geen persoonlijk, maar een groepsvoordeel zijn? Of zie ik het nou verkeerd?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #807 Gepost op: 17-03-2021, 22:16:42 »
::rofl::

Bedankt, maar als jullie beloning een hint naar de Geheimeling was, dan zal de Geheimeling met dit resultaat ook wel blij zijn. Dus de vraag is weer of de Geheimeling dit van te voren wist, maar ik ga er vanuit van niet.
Die was hier inderdaad niet van op de hoogte.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #808 Gepost op: 17-03-2021, 22:19:20 »
En dat zou trouwens toch helemaal geen persoonlijk, maar een groepsvoordeel zijn? Of zie ik het nou verkeerd?
Het kan ook een onderhandelingselement zijn. En er zat nog iets meer achter maar dit komen jullie dus pas na alles te weten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #809 Gepost op: 17-03-2021, 22:20:01 »
Ik heb dan toch liever die 15 punten.

Leuk als we met een hint de geheimeling er morgen uit kunnen stemmen, maar dan komt er net zo snel weer een nieuwe voor in de plaatst. Dus aan die punten hebben we op de lange duur meer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #810 Gepost op: 17-03-2021, 22:40:17 »
Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe dit spelletje in elkaar zat  ::schaam::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #811 Gepost op: 17-03-2021, 22:42:58 »
Dit was mijn volledige opdracht:

Citaat
"WROK

Je wint nu alleen wanneer Chippie in de gevangenis zit.

Kijk maar naar Chippie's lelijke gezicht. Niets is belangrijker dan hun uiterste vernedering!

JE HAAT:

CHIPPIE

Tip: Probeer anderen te vertellen dat je een geheime tip hebt gekregen dat Chippie een VIRUS spion is."

En daarnaast wist ik natuurlijk dat ik virus was met monkey en chipie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #812 Gepost op: 17-03-2021, 22:56:48 »
Dit was mijn volledige opdracht:

En daarnaast wist ik natuurlijk dat ik virus was met monkey en chipie.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik heb mijn opdracht gewoon netjes gemeld zoals het was.
My fall will be for you

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #813 Gepost op: 17-03-2021, 23:06:58 »
Heel simpel dus eigenlijk

Dan moet ik dus mijn excuses aan mitch en Spacy aanbieden dat ik hun ineens begon te verdenken. Maar het was zo opvallend dat B&W net had laten weten dat hij zijn kaartje aan iemand mocht laten zien en dat Mitch er vervolgens voor kiest om ook geheime info over B&W te krijgen. Een beetje nutteloze info.

Tenzij hij dacht dat zowel B&W als ik virus konden zijn.

En Chipie deed raar dat hij zo lang twijfeld over het wel of niet vertellen van zijn opdracht, terwijl hij als nieuw gerecruteerde van de dienst hier gemakkelijk volkomen open over kon zijn. Of mocht je kiezen tussen wel en niet switchen Chip? En dat je dat een moeilijke keuze vond? Bij triple agent mag je niet kiezen, dan is het gewoon een feit.

« Laatst bewerkt op: 17-03-2021, 23:08:36 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #814 Gepost op: 18-03-2021, 01:11:43 »
Ik snap er nog steeds niks van ::rofl::  Maar goed gedaan ::bravo:: Maar de hint was wel mooi geweest opzich toch want brtdm en mezelf zijn het duidelijkst niet de geheimeling


Oh en mijn geheime opdracht was dit

OPERATIE: ZONDEBOK

Je wint alleen wanneer jij degene bent die gevangen genomen wordt. Probeer de andere spionnen te overtuigen om in de beschuldigingsfase voor jou te stemmen.

Als het je lukt, verliezen alle andere spionnen van De Dienst en VIRUS. Je agentschap is nog steeds hetzelfde.

Tip: Probeer iedereen te vertellen dat je VIRUS spion was maar nu deel uitmaakt van De Dienst.

Je mag volledig zelf kiezen wat je deelt in het topic, je mag ook niks delen.
chipsverslaafde <3

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #815 Gepost op: 18-03-2021, 08:35:37 »
Jullie kunnen weer stemmen op jullie geheimeling tot 21u00.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #816 Gepost op: 18-03-2021, 08:44:39 »
Heel simpel dus eigenlijk

Dan moet ik dus mijn excuses aan mitch en Spacy aanbieden dat ik hun ineens begon te verdenken. Maar het was zo opvallend dat B&W net had laten weten dat hij zijn kaartje aan iemand mocht laten zien en dat Mitch er vervolgens voor kiest om ook geheime info over B&W te krijgen. Een beetje nutteloze info.


Maakt niet uit. Ik koos misschien niet heel handig maar ik was overtuigd dat zij goed waren. Dus ik wilde dit bevestigen. Want als ik 1 goede en 1 slechte had wist ik niet wie wie was :P

Net als Chip vs mij. Ik wist daardoor 100% dat het Chip was en daarom wilde ik op Chip stemmen. Jammer dat ik daarvoor aangevallen werd... Natuurlijk ging Chip niet switchen, want daar zou hij niets meer opschieten. Voordeel kwijt en voor de rest niks ::rofl::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #817 Gepost op: 18-03-2021, 09:34:11 »
Lekker dan, ik was viruslid en mijn beide andere virusleden hadden een compleet ander doel dan ik  :-\\ Stel dat we het spel echt gespeeld hadden om te winnen als virus, dan was het voor mij onwijs frustrerend geweest om samen te werken met een virus-verrader en een virus-masochist.

Nou ja gelukkig was het overkoepelend doel voor ons allemaal (behalve de geheimeling) hetzelfde.
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #818 Gepost op: 18-03-2021, 13:30:33 »
Is iemand nog iets opgevallen qua geheime opdrachten? Ik heb nog niet echt een idee op wie ik moet stemmen. :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #819 Gepost op: 18-03-2021, 15:58:02 »
OK ik heb echt nog geen idee.

Ik ben nu weer de opdrachten aan het doorgaan.

Opdracht 0 (bepalen twist) kan ik echt niet aan iemand toewijzen. Spacy heeft geprobeerd om de volledige opdracht neer te zetten, maar meerderen (waaronder ik) gingen daar weer vanaf.
Opdracht 1a (dilemma) kan ik niet iemand betrappen die raar doet, dit was EnigmaTVs twist.
Opdracht 1b (beste slechtste mol) Spacy, Ycaris, B&W en ik 2 punten, Mitch (en mrchipie na te laat insturen) 1 en Brtdm 0.
Opdracht 2 (Masked singer). Ik kijk hier vooral naar wie het eerst de naam noemt. Daar vervolgens in meegaan kan een geheimeling best doen, als de goede naam eenmaal genoemd wordt kun je er toch niet veel meer aan veranderen. Brtdm komt met Klaas, Linda en Jandino, Mitch en Chip samen met Laura, B&W met Lieven en Eva (beide keren op basis van een omschrijving van Mitch) en komt ook als eerste met Evi. Ycaris komt met Arno en Kermit.
Opdracht 3a (vriendschap->fietsband): achtereenvolgens ik, B&W, Chip en Mitch. Snelle 20 punten verdiend.
Opdracht 3b (doolhof): Daar kwam niemand van de raders in de buurt (Brtdm, Chip, Ycaris en ik), ik heb geen rare dingen gezien behalve dat Lucy met "Land" kwam en dat niet opgepakt werd
Opdracht 4 (triple agent): Virussen Chip, Brtdm en ikzelf werden ontmaskerd, voornamelijk doordat Brtdm een creatieve manier bedacht om zichzelf te ontmaskeren en Spacy dat als eerste ontdekte

Nu ik het zo op een rijtje zet kan ik eigenlijk alleen van Ycaris (dankzij out-of-the-box Arno en Kermit) ECHT afstrepen. Maar alle andere spelers hebben ook dingen echt goed gedaan die een geheimeling misschien had laten mislukken.

Ik heb nu echt geen idee meer ???  B&W was mijn eerste keus maar nu ik alles op een rijtje zet heeft hij ook veel goed gedaan. Is het dan toch Mitch? Of Chip?

De opdrachten van Chip en Brtdm in triple virus vind ik ook wel verdacht. Was het echt de bedoeling van Arno dat we massaal Chip gingen aanwijzen en dat dan de twist was dat Chip dat zelf wilde? Klinkt wel als een mooie plek voor een geheimeling, geen groepsvoordeel maar een individueel voordeel.

Ik durf het bijna niet te zeggen (ook bang voor drama  ;)  :-* ) maar nu ik dit allemaal zo typ neig ik naar Mrchipie.
My fall will be for you