Hallo vanuit het verre en exotische Nederland! Allereerst, bedankt aan die enkeling die mijn nummer wist te waarderen (of op z'n minst credits gaf voor originaliteit)!
Mijn reactie toen ik jullie punten zag:
Vanaf het moment dat ik de Nederlandse vlag bij mijn nummer zag staat, ging ik op zoek naar een zo niet-Nederlands mogelijk nummer. Helaas waren er maar weinig artiesten te vinden met Nederlandse roots, die in mijn muzieksmaak vielen. Gelukkig was daar Yemi Alade - een van mijn meest beluisterde artiesten in 2021 - die net een nieuw nummer had uitgebracht met de Nederlandse rapper Frenna. Bij gebrek aan een alternatief heb ik deze maar ingezonden, zodat ik op zijn minst zélf van mijn inzending kon genieten.
Voordat ik begin met mijn punten, nog even een vrolijke noot:
Groetjes uit Alarabara!
----------------------------
Disclaimer: deze punten bevatten veel vrouwen, weinig gitaren en een ruime meerderheid niet-Engelstalig. I know, heel erg verrassend!
UK! In mijn hoofd kan ik deze titel vloeiend uitspreken, maar zo mooi als de inzender zal het nooit worden. Toch hoop ik met dit puntje een stukje te horen te krijgen Brent!
Brazilië. En een simpele Instagram-search bracht mij naar deze foto:
https://www.instagram.com/p/CIdwqzggN2B. De artieste is dus pas 16 jaar oud! Hopelijk gaan we nog meer van haar horen in de toekomst, zeker een talent.
Colombia. Catchy popsong en Spaanstalig is altijd +1 bij mij. Als er nog iets meer variatie in de coupletten had gezeten wellicht iets meer punten, maar zeker een fijn nummer!
Frankrijk. Gewoon een goed nummer!
Italië. Tijdens het ESC ben ik wel vaker fan van de Italiaanse inzendingen (hallo Marco Mengoni, Nina Zilli, Mahmood) en als Annalisa San Remo had gewonnen was het ook zeker een van mijn favorieten voor 2021 geweest. Tussen mijn top 10 liedjes vergat ik soms haar nummer waardoor het "maar" 5 punten zijn geworden.
Chili. Een nummer waarvan ik het zelf ingezonden had willen hebben.
Bulgarije. Ondanks dat ik er weinig van versta word ik er spontaan vrolijk van!
Zwitserland. Deze stond na de eerste luisterronde nog op 1 omdat het vanaf het begin een vibe is. Iets te vaak afspelen maakte het wat generieker maar nog steeds meer dan verdiend 8 punten!
Argentinië. Melodramatisch lied in het Spaans, need I say more?
Kameroen! Gezien mijn 'Yemi Alade fangirling' en interesse in Afropop niet geheel onverwacht. Mooie muziek, goede zang, en heerlijk om de hele dag op te dansen.
Tussenstand en volgorde in volgende post. Groetjes!