Poll

Wat is jouw voorkeur voor de live listening?

Maandag 4 april, 20:00 CEST
Dinsdag 5 april, 20:30 CEST
Woensdag 6 april, 20:00 CEST
Donderdag 7 april, 20:00 CEST
Vrijdag 8 april, 20:00 CEST

Auteur Topic: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond  (gelezen 15605 keer)

Online Brent

  • Forumlid
RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Gepost op: 7-03-2022, 15:49:34 »
Velkommen! Een half jaar na de spetterende overwinning van grasisgroen met Sigrid - Home to You is het tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe winnaar. We blijven even in Europa, want na Luxemburg is nu het pittoreske Ålesund aan de beurt. Niet meer en niet minder dan een stad binnen Møre og Romsdal, de winnende regio van RSC 23, én de geboorteplaats van winnares Sigrid! Vorige editie waren er geen landsvlaggen te bemerken, deze keer des te meer. Vorige keer gingen we zeer lokaal op zoek naar inzendingen, nu trekken we alle registers open om de hele wereld te verenigen in deze editie. We gaan een reisje rond de wereld maken!

Deze keer grijpen we terug naar het welgekende systeem met de pots. Nadat de inschrijvingen zijn gesloten, krijg je van mij via PM één willekeurig gekozen land toegewezen. Dit zal een van de landen in de spoilertags zijn. Echter werd de wereld eerst zorgvuldig in twee gedeeld: Noord-Amerika, Afrika en Azië (A) en Europa, Zuid-Amerika en Oceanië (B) waaronder per deel nog eens 3 pots werden verdeeld. Bij je inschrijving vermeld je eerst welk deel (A of B) je prefereert. Vervolgens vermeld je voor elk deel je top 3 van de pots. Je inschrijving ziet er dus bijvoorbeeld zo uit:

Mijn voorkeur gaat naar deel A.

A:
1. Pot A1
2. Pot A2
3. Pot A3

B:
1. Pot B1
2. Pot B2
3. Pot B3


Het is niet omdat je voorkeur gaat naar deel A dat je ook effectief iets uit deel A zal krijgen! De werelddelen zullen namelijk gelijk verdeeld worden over het aantal deelnemers. Bij 30 deelnemers zullen 15 mensen een land toegewezen krijgen uit deel A en de 15 andere mensen zullen een land krijgen van deel B. Vervolgens zal ik kijken naar de preferenties van de pots en tot slot wordt geloot wie welk land zal krijgen. Hieronder vinden jullie de pots:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Spoiler: "Algemene regels" (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: "Specifieke regels" (klik om te tonen/verbergen)



Inschrijven is mogelijk tot vrijdag 18 maart 2022, 23:59 CET en doe je door een PM sturen naar Brent. Geef hierbij aan welk werelddeel (A of B) je prefereert en geef per werelddeel je voorkeur van pots mee. Na deze deadline deel ik mee welk land je wordt toegewezen.

De definitieve keuze van je liedje moet je vóór zondag 3 april 2022, 23:59 CEST doorgeven via PM aan Brent. Zonder liedje wordt het land dat je is toegewezen gediskwalificeerd. Je levert hierbij minstens volgende gegevens aan:

Land
Artiest
Lied
Youtube link
Informatie over je inzending (optioneel)
Recap segment van 20 seconden (optioneel)


Gelieve de regels grondig na te lezen en bij vragen de host te contacteren. Veel succes!


« Laatst bewerkt op: 18-03-2022, 11:06:12 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Brent

  • Forumlid
Re: RSC 24 - Molde, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2022, 15:49:55 »

PLAYLIST || RECAP || UITLEG BIJ LIEDJES

De deadline is zondag 24 april, 23:59 CEST. Tegen dan moet je een PM met je stemmen sturen naar Brent.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 12:04:30 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RSC 24 - Molde, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2022, 16:08:23 »
Wat een schitterende manier om voor meer diversiteit te zorgen!  ::bravo::  Top dat het weer terug is!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RSC 24 - Molde, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2022, 16:22:24 »
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2022, 16:36:35 »
Een RSC in Ålesund, wat leuk zeg!  ::bravo:: 
Talk less, smile more

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2022, 16:38:22 »
Leuk, ik doe weer mee!!!!  ::joehoe:: ::joehoe::

Ik vind het alleen jammer dat er bij een groep minstens de helft van de leden uit het land afkomstig moeten zijn. Dit was voorheen niet! Dan was een "eenling" uit dat land voldoende.

Voorbeeld: Slayer. Amerikaanse band maar zanger/bassist Tom Araya is (als enige) geboren in Chili. Mag Slayer dan niet (meer) onder Chileense vlag meedoen?

En als een Amerikaanse band een nummer opneemt met een Roemeense zangeres? Mag dat nummer dan alleen onder de vlag van de USA meedoen?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 17:09:05 door KingLennart »

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2022, 17:14:10 »
Wat een leuk idee, hoe kom je aan dat soort dingen?! Ik ga natuurlijk meedoen.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2022, 17:46:38 »
Noord-Korea :-[.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2022, 18:44:51 »
Rusland....

 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2022, 18:50:44 »
Rusland....

 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Ja ik vind het ook verbijsterend dat die bij Azië horen
You'll never walk alone

Online Brent

  • Forumlid
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2022, 19:54:24 »
 ::megafoon:: Vergeet niet dat ik zowel bij deel A als bij deel B je top 3 moet hebben ongeacht wat je voorkeur is! Ik moet dus je voorkeur (A of B) én twee keer een top drie van je ontvangen. Zoniet, dan kan het zijn dat je natuurlijk een willekeurig land toebedeeld krijgt!

Wat een schitterende manier om voor meer diversiteit te zorgen!  ::bravo::  Top dat het weer terug is!
Dankjewel! Ik vond het belangrijk om wel eens een paar landen uit te pikken van overal ter wereld. Mijn denkpiste is om in de editie van maart meer te werken met lotings en pots en in de editie van september richting een iets specialer thema te gaan, zegmaar.

Ik vind het alleen jammer dat er bij een groep minstens de helft van de leden uit het land afkomstig moeten zijn. Dit was voorheen niet! Dan was een "eenling" uit dat land voldoende.

Voorbeeld: Slayer. Amerikaanse band maar zanger/bassist Tom Araya is (als enige) geboren in Chili. Mag Slayer dan niet (meer) onder Chileense vlag meedoen?

En als een Amerikaanse band een nummer opneemt met een Roemeense zangeres? Mag dat nummer dan alleen onder de vlag van de USA meedoen?
Dat is een discussie die ik graag wel zie openbloeien in dit topic. Ik probeer als host sowieso coulant te zijn daarin. Die regel bestaat omdat een band als Slayer bijvoorbeeld geen enkele of zeer weinig affiniteit heeft met Chili. Zelfs Wikipedia benoemt het als een Amerikaanse band, dan zou het krom zijn om de hele band onder Chili te plaatsen (https://en.wikipedia.org/wiki/Slayer). Een (éénmalige?) colab tussen een Amerikaanse band en een Roemeense zangeres kan ik dan wel beter begrijpen, dus ik vind het moeilijk te bepalen. Mochten meerdere deelnemers het hier moeilijk mee hebben, dan wil ik gerust die regel aanpassen op basis van jullie suggesties.

Wat een leuk idee, hoe kom je aan dat soort dingen?! Ik ga natuurlijk meedoen.
Jij nog enorm bedankt om me inspiratie te geven om tot dit thema te komen <3
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 19:56:30 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2022, 20:35:45 »
Het is ook een lastige discussie Brent, absoluut. Er is een behoorlijk grijs gebied.

Om nog even op Slayer terug te komen: Tom Araya is een echte Chileen, geboren in Chili en met een Chileens paspoort naast een Amerikaans paspoort. Daar zou ik dan minder moeite mee hebben. Lastiger vind ik gevallen als Geoff Tate (Queensryche) die 100% Amerikaans is, maar wel bij toeval geboren is in Duitsland.

Een echt twijfelgeval vind ik nog steeds de volgende: een paar edities geleden had ik Kroatië geloot. Ik wilde toen dolgraag een nummer van Annie Bosko inzenden, een Amerikaanse die maar al te trots is op haar Kroatische roots, iets dat ze niet onder stoelen of banken steekt. Echter: de jury besloot na beraad dat dat "te weinig" was.

Enneh... heeft niet een of andere Canadese IRL ooit het songfestival gewonnen voor Zwitserland? Iemand moet me toch nog eens uitleggen wat die link is...  ::rofl::

Mag Oekraïne niet meedoen trouwens?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2022, 21:59:15 »
Mag je ook opgeven dat je géén voorkeur hebt en een willekeurig land toebedeeld wil krijgen?

Online Brent

  • Forumlid
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2022, 22:30:10 »
Enneh... heeft niet een of andere Canadese IRL ooit het songfestival gewonnen voor Zwitserland? Iemand moet me toch nog eens uitleggen wat die link is...  ::rofl::

Mag Oekraïne niet meedoen trouwens?
Goh, dat is ondertussen ook al 34 jaar geleden, werd er enkel gestemd door een jury op het songfestival en was roken op televisie ook heel normaal ::rofl::

Oekraïne staat niet als land in de pots, inderdaad.

Mag je ook opgeven dat je géén voorkeur hebt en een willekeurig land toebedeeld wil krijgen?
Jazeker, dan krijg je een land uit de pots dat niet toebedeeld is aan iemand anders! Dat heb ik zo voorzien omdat sommigen het fijn vonden een willekeurig land toegewezen te krijgen en vervolgens op zoek te gaan naar een leuke inzending uit dat land.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2022, 08:46:15 »
Goh, dat is ondertussen ook al 34 jaar geleden, werd er enkel gestemd door een jury op het songfestival en was roken op televisie ook heel normaal ::rofl::
Ach, de laatste Britse overwinning is behaald door een Amerikaanse. Of wat dacht je van een Wit-Rus die won voor Noorwegen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2022, 09:43:30 »
::megafoon:: Vergeet niet dat ik zowel bij deel A als bij deel B je top 3 moet hebben ongeacht wat je voorkeur is! Ik moet dus je voorkeur (A of B) én twee keer een top drie van je ontvangen. Zoniet, dan kan het zijn dat je natuurlijk een willekeurig land toebedeeld krijgt!
Jeetje, wat lezen mensen de regels toch slecht!

*Gaat snel een 2e PM sturen om de andere top 3 door te geven*  ::schaam::
Talk less, smile more

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2022, 13:26:45 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2022, 18:53:13 »
Een half jaar geleden alweer?  ::oink::

Leuk om terug te blikken en weer te beginnen  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2022, 22:48:42 »
Wat nu als je een land krijgt dat je al eens hebt gehad? Of als je een land krijgt waar je echt niks mee kunt?

Er zitten namelijk wel wat landen tussen die ik "vrees"...  :-X :-X :-X :-X

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RSC 24 - Ålesund, Møre og Romsdal || De Wereld Rond
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2022, 23:01:49 »
Dan heb je pech denk ik  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::