Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13  (gelezen 9940 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2023, 21:12:53 »
Met vier punten verliezen van Starlight... ik weet hoe dat voelt. ::hypocriet::

Maar het blijft knap hoe je dat elk jaar weer flikt, gefeliciteerd Starlight! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #161 Gepost op: 15-01-2023, 21:22:36 »
Proficiat, nu kan je volgende keer pronken met het feit dat je deze quiz maar liefst acht keer hebt gewonnen! Wat een talentvolle meid!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #162 Gepost op: 15-01-2023, 21:30:48 »
Dank voor het organiseren Minke!  ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #163 Gepost op: 15-01-2023, 21:31:41 »
Proficiat, nu kan je volgende keer pronken met het feit dat je deze quiz maar liefst acht keer hebt gewonnen! Wat een talentvolle meid!

Doe nou even niet zo provocerend ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #164 Gepost op: 15-01-2023, 21:44:32 »
Gefeliciteerd Starlight! ::bravo:: En ook applaus voor D*N en MV.

Bedankt voor de organisatie Lucy ::love::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #165 Gepost op: 15-01-2023, 21:47:36 »
Jaa dankjewel voor de organisatie Lucy!  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Brent

  • Forumlid
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #166 Gepost op: 15-01-2023, 22:01:59 »
Doe nou even niet zo provocerend ::)
Ik zou niet durven! ::hypocriet::

Maar wel oprecht goed georganiseerd, Lucy <3
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #167 Gepost op: 15-01-2023, 22:26:33 »
Ja, geweldig Starlight! Bravo ::bravo::

Top organisatie wederom, Luus ::bravo::

Ik ben alvast door de antwoorden aan het scrollen. De Zweedse wigwam niet bij Pac :o
En ik maar braaf onderstaand devies volgen ;D

Iedereen die mij wat langer kent weet dat ik een zwak voor Zweden heb. Toch hadden vier mensen hem nog fout ??? Volgend jaar stop ik er nog maar wat meer Zweden-gerelateerde antwoorden in!

wel aan me te koppelen als je weer aan Zweden denkt ;)

Zweden, bingo!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #168 Gepost op: 15-01-2023, 22:28:38 »
Ja, ik had ook instant dat Zweden-antwoord bij hem gezet zonder na te gaan  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #169 Gepost op: 15-01-2023, 23:22:44 »
Gefeliciteerd Starlight  ::bravo::

Jeez ik had mezelf toch wel iets hoger ingeschat  ::rofl::
Maar idd A idd verknoeid en B slechter gemaakt dan gedacht.  ::ohno:: Duik dinsdagavond als ik thuis ben wel even in het excel bestand met de antwoorden.

Volgende editie idd weer de host, thanks Lucy ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #170 Gepost op: 15-01-2023, 23:35:00 »
Mijn antwoorden:

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
Dit jaar niet echt één duidelijk hoogtepunt, maar een paar keer IRL WidM spelen was supertof.

Best een aantal hadden dit goed, maar dit werd ook een paar keer bij Jacco geplaatst, wat ook had gekund.

"Dat het jaar bijna voorbij is" werd een paar keer aan mij toegewezen maar zoiets zou ik echt nooit zeggen.

"F1 kijken met  vrienden en bier drinken met mijn vader" zou ik al helemaal nooit zeggen. F1 kijk ik nooit en mijn vader ken ik niet. En al zou ik hem kennen, dan zou ik geen bier met hem drinken want dat is tegen zijn geloof. ::rofl::

2. Wat is jouw forummoment van 2022?
Jennifer.



Ik heb heerlijk genoten van mijn rol als Jennifer in Survivor en om het spel dan uiteindelijk ook te winnen is natuurlijk fantastisch. ::blond:: Ik had ook niet anders verwacht dan dat iedereen dit goed zou hebben! ::bravo::

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
Dixit

Dit is misschien niet het meest voor-de-hand liggende antwoord maar met deduceren moet dit wel bij mij te plaatsen zijn.

Grote spellen als Zap en WidMO zijn altijd leuk, maar ik heb ook heel erg genoten van de wat simpelere gezelschapsspellen die tijdens de lockdown-periode veel werden georganiseerd, waarvan Dixit mij het meest bijbleef.

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De kaars van Johan Derksen

Ik maak er me op dit forum duidelijk niet populair mee, maar ik ben al sinds jaar en dag trouw kijker van VI. Met het verhaal over de kaars werd de plank volledig misgeslagen, maar ik ben blij dat het programma blijft bestaan.

Heel veel hadden Everon bij mij, wat ook heel goed zou hebben gekund, want ik was op hetzelfde moment als PieterBasje definitief op Everon gegaan. Maar ik vind het juist altijd een anti-climax als ik de mol goed heb, dus die onthulling ben ik allang weer vergeten. ;D

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
De Alleskunners VIPs

Alleen Starlight had deze goed!

Ik kan dit hoopje semi-BN'ers dat wanhopig probeert relevant te zijn totaal niet serieus nemen. Het absolute dieptepunt was toen iemand een emotionele peptalk kreeg omdat ze volledig faalde met ballengooien.

6. Wat is jouw favoriete podcast?**
Moordcast

Er zijn meerdere podcasts die ik luister en niet per se één uitgesproken favoriet, dus ik vond dit wel een lastige vraag. Marc-Marie en Aaf had ik ook kunnen kiezen, dus ik vind dat de mensen die deze bij mij hadden toch een symbolisch puntje verdienen.

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?***
KinKi Kids - Ai No Katamari



Om één of andere reden sprak dit nummer mij gelijk aan toen ik hem ontdekte. ::love:: Ik heb het een keer ingezonden voor een editie in de Discord Song Contest, dus voor sommigen was het makkelijk om dit aan mij te koppelen.

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?*
Skiën - Ik kijk liever met een warme kop chocomel toe hoe anderen hun been breken dan dat ik me er zelf aan waag.

Het is niet per se dat ik het nooit zou willen beoefenen, maar ik heb gewoon nooit zo begrepen waarom Nederlanders dit op vakantie massaal doen, want er kan makkelijk wat bij misgaan. Voetbal ben ik niet goed in maar kan ik me wel mee vermaken.

Altijd leuk als er weer een lolbroek een opmerking maakt over zijn/haar lichaam of gewicht en je dat antwoord massaal toegewezen krijgt. >:(

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
Een Zweedse wigwam

Toen ik 10 was ging ik voor het eerst hiken. Wat een tocht van een paar uur had moeten zijn, werd een 11-uur durende hel door Zweedse bossen omdat we compleet verdwaald waren. Uiteindelijk kwamen we aan bij twee grote tenten in de vorm van wigwams. Wat ze daar deden, geen idee, maar ze boden weinig beschutting want we lagen alsnog op het natte gras te slapen.

Toen ik zag dat ik bij Pac in de poule zat, was er ik al bang voor dat dit voor flink wat verwarring zou zorgen. ::rofl::

In de woestijn ben ik overigens nog nooit geweest!

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?*
Het soms melancholische van The Catcher in the Rye, gemixt met het relativerende vermogen van Gijp.

Ik vond dit eigenlijk wel een goede omschrijving van mezelf dus extra punten voor iedereen die dit goed had.

Toch is bijna elk antwoord hier wel een keer bij mij geplaatst en vind ik ze allemaal ook niet eens zo vergezocht. Behalve dat geloof in mijn leven nooit een rol heeft gespeeld en dat waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren.

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Russisch of Japans

Russisch kan ik al een klein beetje maar niet vloeiend. Maar uit tactisch oogpunt zou ik Japans kiezen om op magische wijze vloeiend te kunnen spreken, dan kan ik Russisch altijd nog zelf verder leren.

Heel veel mensen hadden dit goed. Het deed me wel een beetje pijn dat Hans mij het vloeiende Engels toeschoof, als ik nou érgens altijd moeiteloos 9s en 10en voor haalde... ::rofl::

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Een tevreden toekomst

Ik zou hier nooit heel concrete doelen neerzetten want dan zou ik pas tevreden zijn wanneer ik dat allemaal bereikt heb. En waarschijnlijk dan nog steeds niet omdat ik dan geen doelen meer heb. Kortom, ik probeer wat meer in het nu te leven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #171 Gepost op: 16-01-2023, 10:38:47 »
Gefeliciteerd Starlight!
En bedankt Lucy!

Binnenkort zal ik wel mijn antwoorden toelichten. In ieder geval zag ik een al een vraag waarbij volgens mij niemand het juiste antwoord wist... (zelfs Starlight niet die bijna alles bij mij juist had)
Ich bin ein Bärliner!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #172 Gepost op: 16-01-2023, 10:56:23 »
Moordcast ::oink:: ::bravo::

Goede keuze Spacy, ook mijn favoriet.

Gefeliciteerd Starlight!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #173 Gepost op: 16-01-2023, 11:23:15 »
Tijd voor toelichting!

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022? - Afgestudeerd

Ik heb dit jaar mijn master Taal- en Spraakpathologie gehaald! Volgens mij had iedereen deze goed, ik heb het ook netjes gemeld in het schooltopic ;D

2. Wat is jouw forummoment van 2022? - De spelletjesweek + Actief Lid geworden

Ook deze had iedereen goed: ik ben voor de tweede keer mee geweest op spelletjesweek en ik ben in oktober actief lid geworden.

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen? - The Big Puzzle

Ik heb al een hele tijd niet meer meegedaan aan grote spellen, maar The Big Puzzle lijkt me wel erg leuk om eens aan mee te doen ::jaja::. Dit heb ik geloof ik genoemd in Moltalk Exclusive, dus zo had je die kunnen weten :) is ook best goed op gescoord!

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar? - De aflevering van De Mol waarin Philippe het spel verliet, en de wijze waarop de productie hiermee omging

Ik kijk verder niet zoveel tv, dus ik wist wel dat er waarschijnlijk veel mensen gingen zijn die ook dit antwoord zouden geven maar dan in een iets andere bewoording dus ik ben weer lekker origineel maar ja het was ook gewoon nogal een tv-moment ;D

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022? - Datingprogramma’s in het algemeen

Ja ik vind al die dating programma's zoals First Dates enzo gewoon zo ongemakkelijk ::rofl::

6. Wat is jouw favoriete podcast? - Man, man, man, de podcast

Ik luister veel podcasts dus ik had best wat opties om uit te kiezen (o.a. Moordcast, De Volksjury, Marc-Marie en Aaf Vinden Iets). Deze was in ieder geval niet opzoekbaar, maar een aantal mensen hadden 'm wel goed gegokt ::ok::

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?- Lindsey Stirling ft. Bonnie McKee – Crazy for Christmas



Verrassend vaak fout beantwoord! Ik speel zelf viool en ben al jaren fan van Lindsey Stirling. Mijn favoriete kerstliedje wisselt elke week maar afgelopen jaar was het deze.

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom? - Hardlopen, want normaal lopen vind ik ook al heel moeilijk

Ik had hier absoluut een 100% score verwacht, maar deze is toch nog 2 keer fout beantwoord. Ik ben hier op het forum best open over mijn lichamelijke beperking, zie bijvoorbeeld het topic in de Huiskamer :). En ik heb het jullie extra makkelijk gemaakt met mijn motivatie ;)

Bonuspunt voor Hadewychisdemol (die niet meedeed ;D) die het meteen goed had toen ik het vroeg voordat ik mijn lijstje überhaupt inleverde!

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt? - Met 20 man op een zolder ergens in Noord-Brabant

Ik ben toen ik op de basisschool zat vaak op kamp geweest, en dan gingen we altijd naar Loon op Zand en sliepen we op matjes op de zolder van de accommodatie. Niet een hele vreemde plek maar ik kon even niks anders bedenken. Was ook niet opzoekbaar, en ik weet ook niet of ik het hier weleens irl over heb gehad, dus een aantal mensen hebben deze gewoon goed gegokt denk ik

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom? - Lena Lijstje, ik maak ook altijd lijstjes

In coronatijd ben ik begonnen met het bijhouden van een bullet journal, en daar maak ik vaak lijstjes in. Ik heb weleens wat foto's uit mijn bullet journal geplaatst op het forum, dus zo had je misschien op dit antwoord kunnen komen.

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn? - Spaans

Mooie taal die veel wordt gesproken wereldwijd, dus vandaar ::jaja::. Ik ben sinds 1 januari met Spaans bezig op duolingo dus een paar mensen konden het in ieder geval daardoor weten!

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld? - Leuke baan in mijn vakgebied, partner, huis, 3 katten en ik wil tante worden van een tweeling

Mensen die mij een beetje kennen konden deze heel makkelijk weten vanwege 3 major clues ;D
- katten: ik ben gek op katten, dus ik wil katten.
- tante: ik heb zelf geen kinderwens, maar ik zou het wel heel leuk vinden om tante te worden, want dan kan ik toch leuke dingen doen met kinderen en ze dan weer teruggeven ;D
- tweeling: ik heb zelf een tweelingzus en tweeling zijn is het allerleukste op aarde ::love::
I will follow my inner gold

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #174 Gepost op: 16-01-2023, 11:51:37 »
Gefeliciteerd Starlight! 

je hebt me goed gelezen, zoals verwacht. Ik heb het jullie makkelijk gemaakt. Ik dacht van: ik schrijf het gortdroog op, zo saai mogelijk, maar toen zag ik de andere antwoorden en wist dat het too obvious was voor iemand die goed mensen kan lezen, hier veel leest en veel onthoudt.

O ja. Ik ging helemaal dede om wat sommigen bij me in hadden gevuld. Ik ben niet vies van seks, tot zover goed, maar wat ik allemaal achter m'n geraniums uitspook deel ik niet online. Mijn god! Voor de freaky antwoorden moet je bij molfreak Arno zijn  ::rofl::


Tijd voor toelichting!


7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?- Lindsey Stirling ft. Bonnie McKee – Crazy for Christmas



Verrassend vaak fout beantwoord! Ik speel zelf viool en ben al jaren fan van Lindsey Stirling. Mijn favoriete kerstliedje wisselt elke week maar afgelopen jaar was het deze.


Yep, wist dat die van jou was. Ik speel ook viool en zag dat je Lindsey een keer noemde. Makkelijk te onthouden.

Jammer dat je de finale net misliep!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #175 Gepost op: 16-01-2023, 13:07:13 »
Lekker bezig jongens! Gefeliciteerd Starlight ::bravo:: Bij dezen de antwoorden en hoe jullie het hadden kunnen weten:

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
Mijn favoriete artiest die een duet zingt met Greta Thunberg

Iedereen had dit goed! Afgelopen zomer trad Håkan Hellström voor het eerst in vijf jaar weer op. Dat hij de grootste live-artiest van het land is, bewees wel het feit dat hij het grootste stadion van Zweden vier keer op rij uit wist te verkopen. Al z'n liedjes zijn in het Zweeds, dus reken maar uit: 10 miljoen Zweedstaligen waarvan er 280.000 naar z'n concerten gaan: één op de 35 Zweden was bij één van die vier concerten. Tijdens één zo'n concert was letterlijk 1 op de 10 mensen in de stad in het stadion.

Ik wist al vijf jaar dat ik naar dit concert wilde, dus ik ging. Maar toen. Ineens. Kort na een van z'n nummers werd het donker in het stadion, en het werd even stil. Toen stonden daar plots vijf activisten van Fridays for Future op het podium, met in hun midden Greta Thunberg! Ik ben zelden zo geraakt geweest door een toespraak. Als iemand wie het klimaat na aan het hart gaat kom ik Greta natuurlijk vaker tegen in de media, maar ik had niet verwacht dat in dat stadion - en zo onverwachts - haar charisma zo binnen zou komen. En dan zongen ze ook nog eens een duet :o

Of het aan het Zweedse van Greta lag of aan het WIDM-moet-de-trein-nemen-topic dat ik laatst geopend heb, weet ik niet, maar iedereen had dit goed! Ik heb zelfs deze live-uitvoering in mijn Top 2000-lijstje opgenomen, dus dat kon niet missen.

2. Wat is jouw forummoment van 2022?
Met een stel forummers na de Molfandag Thomas van Luyn tegen het lijf lopen

De meesten hadden dit goed. Ik heb het ook wel op het forum geplaats, en vaak genoeg verkondigd dat ik fan ben van Mike & Thomas ::love:: Toen bleek dat ik op de Molfandag zelf geen kans op een Meet & Greet zou krijgen, zat ik even in zak en as. Maar toen zaten we met een clubje forummers wat te eten in Hilversum en toen stonden daar ineens drie kandidaten in het wild! Tuurlijk, Kim-Lian en Glen zijn leuk, maar daar stond Thomas ::love:: Hij heeft mijn Mike & Thomas-dvd gesigneerd. Voor de volgende forummersquiz: komende zondag ga ik naar Podium Klassiek, met Mike Boddé ::love::

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
De WIDM-Citatenpuzzel!

Makkelijk toch? Het 'forumspel' dat ik afgelopen seizoen zelf heb georganiseerd. Ik ben van plan om nog met een iets behapbaardere variant terug te komen voor in het WIDM-quiztopic :D

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
‘Ik ben eigenlijk... de mol’ – Philippe moet opgeven

Er waren veel Philippekes tussen de antwoorden, maar een paar wisten zelfs mijn interpunctie goed te raden :)

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
Vandaag Inside of hoe het tegenwoordig ook heet. Op een gedeelde eerste plek met de Oranjewinter.

Lijkt me duidelijk toch?

6. Wat is jouw favoriete podcast?**
Winteruur

Bijna iedereen dacht hier Vermoljoen, maar ik ben zelf een groot van van de Vlaamse televisie. Één van mijn lievelingsprogramma's is Winteruur. Het ideale programma voor het slapengaan: een gast leest zijn favoriete tekst voor en vervolgens inverviewen Wim Helsen en zijn hond hem of haar daarover op een luchtige manier. Een gesprek van tien minuten waar toch genoeg diepgang in zit en die je altijd achterlaat met een nieuw verhaal en een nieuw perspectief. Aangezien ik geen podcasts luister, was dit mijn beste antwoord.

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?***

Zie antwoord 11.

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?*
Voetbal, ik word al moe als ik ernaar kijk

Tsja, ik heb voetbal nooit gemogen. Beetje stom als je bovenburen over je koptelefoon heen weten te schreeuwen omdat Nederland de 2-2 heeft gemaakt.

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
Het mini-hostel van een klaslokaal

Nee, ik heb nog nooit in een Zweedse wigwam geslapen ::rofl:: Ik ben wel eens een paar dagen tijdens een reis bij een landbouwuniversiteit op bezoek geweest. Omdat we met een grote groep waren, waren de gastenverblijven al snel vol. Gelukkig hadden ze praktisch in een klaslokaal nog een 'mini-hostel' weten te organiseren. Om van ons bed naar de badkamer (wc plus waterton), moesten we door het klaslokaal heen. Gelukkig waren er die dagen geen lessen ::rofl::

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?*
Eat Pray Love. Omdat ik ook op zoek ben naar eten, God en liefde.

Ik geef ieder jaar een titel, en dit jaar was het Eat Pray Love. Afgelopen jaar was het mijn goede voornemen om elke dag te bidden, iets wat ik het hele jaar heb volgehouden. Bidden is voor mij een vorm van meditatie, om mijn gedachten te ordenen. Daarnaast moest ik dit jaar op dieet, en wel om aan te komen. Veel eten dus - vandaar ook de reis naar Italië, zie de volgende vraag. De titel Eat Pray Love lag toen al gauw voor de hand ;D En die liefde, dat blijft een zoektocht. Al voel ik wel veel liefde voor de mensen om me heen ::love::

Eigenlijk was het een grap, maar uiteindelijk ben ik het boek toch maar gaan lezen ik vond het verrassend leuk. Ik werd eerst een beetje afgeschrokken door de marketing als een vrouwenboek, maar dat bleek helemaal nergens voor nodig.

Leuke vraag voor volgend jaar: Welke titel zou je jouw jaar geven?

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Ik ben druk bezig met het leren van Italiaans en Deens

Sorry jongens, ik ben mijn horizon aan het verbreden. Afgelopen jaar heb ik een maand door Italië geïnterraild, dat was te raden aangezien ik het in het WIDM-moet-de-trein-nemen-topic heb geplaatst. Daarnaast lijkt Deens zo erg op een parodie van het Zweeds, dat ik het wel moest proberen natuurlijk ::rofl::

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Vrede op Aarde en in de mensen een welbehagen. O, en dat klimaatverandering wordt aangepakt ;) Kunnen we nog eens een witte Kerst beleven.

Voor de volgende keer: ook vragen over klimaatverandering moet je aan mij koppelen. Gelukkig deden de veel mensen dat ook :D

Benieuwd naar alle andere uitlegsels :D
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 16:22:27 door Pac »
...óf niet!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #176 Gepost op: 16-01-2023, 14:11:22 »
Mijn antwoorden:


4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De kaars van Johan Derksen

Ik maak er me op dit forum duidelijk niet populair mee, maar ik ben al sinds jaar en dag trouw kijker van VI. Met het verhaal over de kaars werd de plank volledig misgeslagen, maar ik ben blij dat het programma blijft bestaan.

Heel veel hadden Everon bij mij, wat ook heel goed zou hebben gekund, want ik was op hetzelfde moment als PieterBasje definitief op Everon gegaan. Maar ik vind het juist altijd een anti-climax als ik de mol goed heb, dus die onthulling ben ik allang weer vergeten. ;D


Je durft wel. Ik ga er altijd van uit dat de meeste NLse mannen van Derksens generatie zo zijn. Of nog erger. Het verhaal zelf vond ik meteen ongeloofwaardig, zoals die van Jussie Smollett of Griet Op de Beeck. Maar nu iemand die zich niet als slachtoffer, maar als dader presenteerde. Bizar!

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat sommige mensen (zoals jij) toch naar VI kunnen kijken, ook al zijn ze het er helemaal niet mee eens. Met de denkbeelden van vooral Derksen. Maar is voor de meeste mensen lastig te begrijpen. Qua muziek doe ik het ook ... 'separate the art from the artist' ...snappen veel mensen ook niet. Als ik dan even doorvraag blijken ze zelf ook naar pedo's en verkrachters te luisteren, maar als die niet zijn gecanceld is blijkbaar alles oké. 

Hoop dat jij en Pac nog door 1 deur kunnen  ;)





11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Ik ben druk bezig met het leren van Italiaans en Deens

Sorry jongens, ik ben mijn horizon aan het verbreden. Afgelopen jaar heb ik een maand door Italië geïnterraild, dat was te raden aangezien ik het in het WIDM-moet-de-trein-nemen-topic heb geplaatst. Daarnaast lijkt Deens zo erg op een parodie van het Zweeds, dat ik het wel moest proberen natuurlijk ::rofl::

::rofl:: het is idd een heel apart taaltje.

Deens is toch eigenlijk slecht uitgesproken Noors? Dat je de laatste letters niet uitspreekt maar die open klanken op het eind van een woord. Zoals die guy die vorig jaar de Tour de France won. Vingegaard, maar je spreekt het uit als Vingegàààhhhhhhhhhhh, of zoiets. `
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 14:24:40 door Amethyst »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #177 Gepost op: 16-01-2023, 14:18:14 »
Vingegàààhhhhhhhhhhh
Heel mooi opgeschreven ::jaja:: Iedere R en iedere D moet je verplicht uitspreken alsof je moet kokhalsen. Anders begrijpen ze je niet. Zweeds is leuk omdat het zingt, Deens is leuk omdat het... kotst? ::rofl::
...óf niet!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #178 Gepost op: 16-01-2023, 14:20:34 »
::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #179 Gepost op: 16-01-2023, 20:34:40 »
Je durft wel. Ik ga er altijd van uit dat de meeste NLse mannen van Derksens generatie zo zijn. Of nog erger. Het verhaal zelf vond ik meteen ongeloofwaardig, zoals die van Jussie Smollett of Griet Op de Beeck. Maar nu iemand die zich niet als slachtoffer, maar als dader presenteerde. Bizar!

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat sommige mensen (zoals jij) toch naar VI kunnen kijken, ook al zijn ze het er helemaal niet mee eens. Met de denkbeelden van vooral Derksen. Maar is voor de meeste mensen lastig te begrijpen. Qua muziek doe ik het ook ... 'separate the art from the artist' ...snappen veel mensen ook niet. Als ik dan even doorvraag blijken ze zelf ook naar pedo's en verkrachters te luisteren, maar als die niet zijn gecanceld is blijkbaar alles oké. 

Hoop dat jij en Pac nog door 1 deur kunnen  ;)
Dat laatste mag ik wel hopen, want ik zou het erg zonde vinden als ik beoordeeld word op welke programma's ik kijk.

Ik zelf sta nogal genuanceerd in het leven; wellicht kan ik daarom evenveel van de wat "rechtse/conservatievere" (zoals VI) als de wat "linkse/progressievere" media (zoals Marc-Marie en Aaf) genieten, maar ben ik het ook met allebei even vaak oneens. En ik kan, denk ik, ook wel met vrij grote zekerheid zeggen dat beide partijen een volledig vertekend beeld van elkaar hebben, want er wordt niet voor niets voortdurend heen en weer met modder gegooid, iets waar ik me zowel in VI, als in de podcast van Marc-Marie (en trouwens ook in die van Maarten van Rossem) enorm aan erger.

Wat betreft VI doe ik verder ook nooit echt moeite om het programma te verdedigen want je houdt ervan of je houdt er niet van, maar ik word wel erg moe van die volledig onjuiste stigma's die er altijd aan hangen. Mensen die mij kennen weten hoe open-minded ik ben en dat ik nooit naar het programma zou kijken als het daadwerkelijk vrouwonvriendelijk, homofoob en/of racistisch was, zoals dan altijd wordt beweerd. Geen enkele talkshow heeft dit jaar meer vrouwelijke verslaggevers een podium gegeven dan VI. Merel Ek, Roxanne Knetemann en Noah Vahle hebben het afgelopen jaar echt carrière gemaakt, Hélène Hendriks is wekelijks te gast. En homo's zijn er kind aan huis; Raymond Mens, John de Bever, Gerard Joling zijn lievelingetjes van de show die ik zo even uit mijn mouw schud. Oh ja, en dan schijnen ze ook nog racistisch te zijn, maar dat vind ik al te belachelijk om serieus op in te gaan.

De kracht van dit programma is voor mij juist dat alles er gezegd kan worden, en dat levert soms de meest verwerpelijke meningen op, maar ook de meest oprechte. De kunst is om de vrijheid er te laten zijn om gevoelige onderwerpen te laten benoemen zonder meteen de verkeerde intenties eraan te koppelen.
Sky might be falling but remember you can fly