Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13  (gelezen 9984 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #180 Gepost op: 17-01-2023, 09:30:10 »
Hier dan zoals beloofd mijn antwoorden. Ik ging ervan uit dat de meeste wel simpel aan mij te binden waren...

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
Londen, met eigenlijk alleen maar hoogtepunten zoals bijvoorbeeld de Harry Potter Studiotour.
Eigenlijk had ik in 2021 al willen gaan, maar vanwege de situatie was het lastig, maart vorig jaar mochten we weer! Ik ben er al heel vaak geweest, maar Londen is een van de steden die werkelijk nooit verveelt! Dus ik ga er zeker in de komende jaren vaker naartoe, indien mogelijk. En ja, heel Londen is een hoogtepunt, van de vlucht ditmaal met British Airways tot aan het McDonald's ontbijtje toe, Maar ik koos de Potter Studiotour omdat die echt fantastisch is. Ik was er een paar jaar geleden al geweest, en nu weer. En ik heb me weer een dagje heerlijk vermaakt met ook heel veel nieuwe dingen! Een echte aanrader als je eens in Londen komt; zowel voor HP-liefhebbers als gewone HP-lezers!
Verrassend genoeg had helemaal niemand dit antwoord bij mij geplaatst. Blijkbaar had ik hier helemaal niks erover gezegd? Maar om mij dan op vakantie te sturen naar Frankrijk? Meer dan een keertje een dagje Parijs of Mulhouse, of op doortocht naar de boot heb ik niet gehad met Frankrijk. En USA, USA, Baby? Hopelijk voor een van de komende jaren!

2. Wat is jouw forummoment van 2022?
Het RSC in Hasselt.
Hoewel ik meestal laag scoor vind ik de RSC's altijd heel leuk om te doen. En ditmaal scoorde ik zomaar een van mijn beste resultaten ooit!
Enkel PieterBasje had dit fout! Logisch aangezien de meeste andere antwoorden totaal niet op mij konden slaan.

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
De Zwakste Schakel
Leuk om aan mee te doen (het kost je niet zoveel tijd), en leuk om te organiseren!
De meesten hadden dit goed, tot mijn verrassing. Ik had toch gedacht dat er meerderen mij aan The Amazing Race zouden koppelen. Want dat antwoord had ik me later ook bedacht, nadat ik de antwoorden al had ingestuurd... Dat is ook een topspel geweest! En Zeevaarders? Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik toch even weer moest opzoeken welk spel dat ook al weer was...

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De ontdekking van Nascar op Ziggo.
Echte tv-hoogtepunten waren er niet veel voor mij afgelopen jaar... WIDM was top als geheel, maar geen echte losse uitschieters... En ja, ik heb nog niet zo heel lang digitale tv ::hypocriet:: en zag ineens dat heel veel races live te volgen waren of in ruime samenvatting. Ik had in het verleden weleens wat Nascar gezien, maar nu veel uitgebreider. Man, wat een machtige sport is dat!
Het merendeel van jullie had dit wel goed, maar gezien ik volgens mij de enige ben geweest die het dit jaar over Nascar heeft gehad had ik hier toch echt een 100% score verwacht. Antwoorden van de Belgische mol kunnen in principe nooit aan mij gekoppeld worden. Ik begin ieder jaar wel met kijken, maar om de een of andere manier kan ik niet geboeid blijven kijken...

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
Massa is Kassa gedeeld met alle programma's met Martien Meiland.
TV is kassa... Hoe mensen een zulk programma kunnen bedenken. Ze zouden gestraft moeten worden. En zodra ik Martien Meiland al hoor lopen de koude rillingen al over mijn lijf. Wat een verschrikkelijk nep figuur...
Datingprogramma's zijn inderdaad ook erg... Maar nog niet zo erg. En De Invasie van België? Daar heb ik niet eens naar gekeken! Hoewel de meeste mij wel een Martien Meiland wisten te koppelen had alleen Vermoljoen het juiste antwoord!

6. Wat is jouw favoriete podcast?**
Geen
Ik heb helemaal niks met podcasts, dus luister ik ze ook niet.
Ik had gedacht dat dit een inkoppertje geweest zou moeten zijn, maar toch niet helemaal. Overigens, het was zelfs zo erg dat ik bij zowat alle podcasts moest googlen om wat voor podcasts het ging...

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?***
Ihr Kinderlein Kommet -
Ik ben meer van de traditionele nummers, en dit Duitse nummertje vond ik al als peuter fantastisch. En dan met name in deze uitvoering.
Dit zou toch niemand fout mogen hebben, want met een beetje zoeken kon je zien dat ik met Ihr Kinderlein kommet al eens aan het RSC had meegedaan. Gelukkig had iedereen dit ook goed.

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?*
Schaatsen, slaapverwekkend saai om naar te kijken en om zelf te doen. Gaaaap!
Zelf schaatsen op een meertje heb ik nooit leuk gevonden... Als kind, toen schaatsen nog in de open lucht was keek ik er tenminste nog wel naar. Maar sinds het allemaal overdekt moet vind ik ook dat bijna dodelijk saai. Echt een sport om bij in slaap te vallen.
Ik heb daar volgens mij op de sportsites hier weleens iets soortgelijks gezegd. Maar toch zijn er verschillende andere antwoorden bij mij geplaatst. Het bodybuilding- en hardloopantwoord konden ook wel enigszins op mij slaan... Maar boksen? Tijdens de OS mag ik er graag naar kijken!

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
In een nonnenklooster in Rome.
Tijdens de 5V reis zijn we in Rome geweest en hebben daar in een echt nonnenklooster overnacht. Terwijl elders gewoon de nonnen hun ding deden!
Verrassend hoeveel van jullie dit bij mij hebben geplaatst. Weten lijkt me niet, dus het zal wel gokken of elimineren geweest zijn?

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?*
Divergent (de hele trilogie), want net als in de boeken heb ik het gevoel dat de wereld steeds meer in groepen is verdeeld en dat ik net als Beatrice in een bepaald hokje word geduwd. Terwijl ik dat juist niet wil; ik zou het liefste eruit willen ontsnappen.
Een mooie serie, waarmee ik me na lang denken best mee kan vergelijken. (Dit was misschien wel de moeilijkste vraag ooit in de quiz om een goed antwoord op te bedenken)
De Grote Bosatlas had zeker bij mij gepast, net als de Bijbel. Ik begrijp wel dat deze antwoorden bij mij werden geplaatst. Gelukkig had een aantal van jullie het juist!

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Russisch ::jaja::
Ondanks de huidige situatie blijft het een mooie taal om naar te luisteren. Ik weet dat ik als tiener al graag wilde weten wat ze eigenlijk allemaal zeiden. Helaas had ik op de middelbare school nooit de mogelijkheid daartoe. En juist nu kan het ook goed zijn om Russisch te praten om toch eens precies te weten wat Putin bijvoorbeeld allemaal zegt. Arabisch? Trekt me niet, maar Deens lijkt me wel wat!

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Samen met een lieve vriendin de hele wereld gaan rondreizen.
Ook een lastige vraag om te beantwoorden... Ook moeilijk om een uitgebreide toelichting bij te schrijven... Een paar maal juist gegokt, voor de rest (op het pacifistische antwoord na, ik zou eerlijk gezegd dat woord namelijk nooit gebruiken) kan ik me ook wel vinden in de antwoorden die mij zijn toebedeeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #181 Gepost op: 17-01-2023, 09:51:12 »
Die vraag over de vreemdste slaapplek was op te zoeken LdH, dus vandaar! (denk ik, zo kwam ik erop in ieder geval)

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

1: In de jaren dat ik bij Beijer werkte ben ik nooit te laat geweest.
Nee, ik heb me ooit verslapen waardoor ik een minuut of 5 te laat op mijn werk kwam, maar verder inderdaad nooit te laat geweest.
2: Ik heb sinds 1982 geen Eurovisie Songfestivalfinale meer gemist.
De finale heb ik inderdaad sinds 1982 niet meer gemist. De hal;ve finales heb ik overigens lang niet allemaal kunnen zien omdat die in Engeland op zenders werden uitgezonden die we daar niet konden ontvangen.
3: Ik heb ooit een aanrijdinkje gehad met een lid van de koninklijke familie
Nee, gelukkig niet. Ik heb wel ooit naar Willem Alexander gezwaaid toen hij direct in de auto naast ons zat. En hij zwaaide terug.
4: Ik heb vanaf seizoen 1 meerdere jaren zowat geen aflevering van GTST gemist.
Ja, ja, ik heb pak me beet de eerste 5 seizoenen zowat alle afleveringen gezien.
5: Tijdens onze VWO-reis naar Rome sliepen we bij monniken.
Nee, we sliepen wel in een klooster, dat wel, maar het was bij de Oekraïense nonnen.

6: Ik heb geen eindexamen gedaan in wiskunde.
Dat klopt. Ik mocht in de zesde nog 1 vak laten vallen, en het was of wiskunde of economie geworden. Ik koos (gelukkig, zoals later bleek) voor wiskunde, omdat ik daar net iets slechter voor stond.

Gefeliciteerd, Stormpie, jij mag!
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #182 Gepost op: 17-01-2023, 11:46:39 »
Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
2022 had voor mij meerdere hoogtepunten in petto: ik heb mezelf opnieuw uitgevonden, een nieuwe baan gevonden, nieuwe mensen leren kennen en dingen gedaan die eigenlijk buiten mijn comfortzone liggen.

Ik heb er volgens mij weinig over gepost, maar ik heb mezelf na een moeilijke tijd bij elkaar geraapt, een nieuwe baan gevonden die tot nu toe heel erg bij me past, veel nieuwe mensen mogen ontmoeten o.a door Widmo, maar ook een groep mensen die actief zijn hier op het forum (en een ontzettend leuke dag gehad).

Gelukkig is ook inderdaad mijn sociale leven weer opgebloeid en help ik graag mensen, maar die antwoorden waren helaas onjuist.

Vraag 2: Wat is jouw forummoment van 2022?
Ik heb de mol weten te ontmaskeren ::bravo::

Ja dit kon maar één ding zijn he door Chowi te ontmaskeren heb ik Widmo2022 gewonnen. Ik heb natuurlijk wel op mijn woordkeuze gelet, want ja het is en blijft ook een puzzelspel dit. Al had je dit door te deduceren in mijn poule echt wel naar mij kunnen leiden. Ik was verbaasd dat uitgerekend mijn host Dennis het fout had, maar ik snap inmiddels waarom. En Vermoljoen, mijn interesse in het forum neemt zeker niet af hoor ;)

Vraag 3: Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
The big puzzle

Ja, ik zou dat erg leuk vinden omdat ik achter de schermen Jacco en Vermoljoen toentertijd nog heb geholpen met wat feedback voor opdrachten. Het was een erg leuk vernieuwend concept en wie weet dat ik in een tweede seizoen zelf wel meedoe. Wel grappig ook dat o.a Jacco en Vermoljoen het juiste antwoord hebben  ::ok::

Vraag 4: Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De molwissel in De Mol 2022

Dit kon maar één ding zijn, dit was zo'n unieke gebeurtenis in de geschiedenis van het format dat ons allemaal bindt. Alleen ja, de bewoordingen moest je aan mij koppelen en dat is lastig als meerdere mensen hetzelfde zeggen.

Vraag 5: Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
Dat met die mensen die 50 uur gingen dansen

Bleek al uitgezonden in 2021(maar zie het maar als tv seizoen 21-22 dan), maar goed ik was niet de enige want in poule A stond ook dat antwoord. Neemt niet weg dat ik het gewoon tenenkrommende televisie vond soms. Ik snap trouwens heel goed dat datingprogramma's ook aan mij gekoppeld zijn, ongemakkelijk om naar te kijken en heb een hekel aan (kleffe) liefdes televisie. MAFS vind ik ook echt een stom en onzinnig programma en over al die temptations en exes on the beach maar te zwijgen (dus die snap ik ook heel goed).

Vraag 6: Wat is jouw favoriete podcast?
Daar bleef je voor thuis

Een lastige, die twee in deze podcast behandelen televisieprogramma's van vroeger op een leuke manier. Lekker nostalgisch. Sowieso luister ik heel veel (sport)podcasts: over WIDM, de grote Podcastlas,  over voetbal, F1, wielrennen. Maar lieve LDH, had The newest Olympian even opgezocht en je had geweten dat die niet bij mij hoorde hoor :P

Vraag 7: Wat is jouw favoriete kerstnummer?


Deze was opzoekbaar, maar verrassend vaak toch nog een ander antwoord gezien. De kerstkabouter Daisy? :P

Vraag 8: Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?
(IJs)Hockey, dat gehannes met zo’n hockeystick vind ik maar niks.

Grappig wel aantal keer ijshockey zien staan, maar dan zonder hockey. Nee dat beetje krom lopen met zo'n stick, ik vond het vreselijk als we moesten hockey'en op de middelbare school.

Vraag 9: Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
Mijn eigen bed

Ik wist hier echt niets zinnigs te zeggen, sorry. Ik heb niet op een vulkaan geslapen en ook niet op een zolder met 20 man  ::rofl::

Vraag 10: Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?
De Grote Bosatlas omdat ik een goede topografische kennis heb en van vlaggen weet.

Op zich hadden jullie dit kunnen weten. In de 5 Widmo series die ik hier op het forum heb gemaakt zaten vaak opdrachten met vlaggen en landen van de wereld, maar volgens mij had niemand dit antwoord goed. Al snap ik heel goed dat jullie denken dat ik me nergens mee wil vergelijken of dat ik inderdaad ook wat positiviteit wil brengen in de levens van mensen. O ja en lijstjes maken doe ik ook wel ja, om overal een beetje structuur in te houden. Al was dat antwoord overduidelijk Miek als je haar een beetje kent.

Vraag 11: Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Deens

Gewoon een mooie taal die nog een beetje verwant is aan Nederlands ook. Hadden best wel wat mensen goed.

Vraag 12: Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Het antwoord op die vraag is heel simpel: ik heb niet veel nodig om gelukkig te kunnen zijn, dus huisje-boompje-beestje, een leuke baan en vooral gezondheid. Alle andere dingen eromheen zijn bonus.

Ik snap best dat jullie met mijn achtergrond als spelhost hebben gedacht dat ik programmamaker wil zijn (en een lieve vriendin hebben, dat sowieso graag). Ik zou het liefst ook een wat eerlijkere wereld zien, waarin iedereen het goed heeft. Alleen als je me nu vraagt hoe ik mijn toekomst zie: gewoon een lieve vriendin als me dat ooit gegeven is, een huis (voorlopig sta ik net als vele anderen al jaren op de lijst voor een huis dankzij onze fijne fucked up woningmarkt), wie weet kinderen, een baan waar ik met plezier naartoe ga (wie weet als programmamaker ja) en gewoon gelukkig zijn en in gezondheid kunnen genieten van de tijd die we hier op aarde hebben. Al het andere dat je nog meer krijgt (bijvoorbeeld een goed salaris, mooie auto is mooi meegenomen).
 
Wie kent mij het beste?
Starlight - 7 antwoorden juist (ik had ook niet anders verwacht  ::bravo::)
Nieky - 5 antwoorden juist
JaccoS - 4 antwoorden juist
Daisy -  4 antwoorden juist
Vermoljoen - 4 antwoorden juist
LdHmolletje - 3 antwoorden juist
D*N - 3 antwoorden juist
Miek - 2 antwoorden juist
PieterBasje - 1 antwoord juist
   
Wie ken ik het beste?
Vermoljoen - 10!
LdHmolletje - 9
Molfreak Arno - 9
Starlight - 8 (uiteraard  ook veel goed bij haar ::bravo::)
Pac - 8 (voor iemand waar ik echt weinig van weet, maar wel al jaaaaaren ken als vast gezicht van het forum, best goed vind ik)
PieterBasje - 8
Swifty - 7,5 (ja 7,5 ik WIST gewoon dat de uitspraak over heren van VI van jou was, maar je was zo fel op de dansmarathon en hoe slecht dat voor de gezondheid van de deelnemers is, dat ik daarvoor ben gegaan. Ik had nog in mijn quiz document gezet: ik hoor het Swifty zeggen, "de heren") is een typische uitspraak voor haar.
Daisy - 7
Miek1999 - 7
Amethyst - 6 (best goed voor iemand die ik totaal niet ken)
SpacyColours - 6
Nieky - 5
Molduck - 5
JaccoS - 5,
Hadewychisdemol - 4 (zie Dennis, lastig met jullie samen in één poule te zitten ;D)
Lucy - 4
D*N - 3,5 (ja ik pakte bij jou net de verkeerde, bijvoorbeeld Arabisch dacht ik dat is handig vanwege werk, nee is het alleen Arabisch  ::rofl::)
PutyourHANSup! - 3 (Hans, wij moeten toch eens meer babbelen)
Melkvin - 3 de grote onbekende, al heb ik je wel gegoogled en gevonden ;D (ja beetje Stalklight achtig dit)

Dit lijstje is onder voorbehoud van telfouten ;D
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 13:10:26 door MollenvangR »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2023, 13:43:59 »
Die vraag over de vreemdste slaapplek was op te zoeken LdH, dus vandaar! (denk ik, zo kwam ik erop in ieder geval)

Heb ik dat werkelijk hier al eens vermeld? Ach, ik zit hier al heel wat jaartjes, dus dat zou best kunnen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #184 Gepost op: 17-01-2023, 14:16:51 »
Gefeliciteerd Starlight! 

je hebt me goed gelezen, zoals verwacht. Ik heb het jullie makkelijk gemaakt. Ik dacht van: ik schrijf het gortdroog op, zo saai mogelijk, maar toen zag ik de andere antwoorden en wist dat het too obvious was voor iemand die goed mensen kan lezen, hier veel leest en veel onthoudt.
Hier zit je me toch best wel te overschatten. Overwegend waren de antwoorden die ik bij jou heb ingevuld gewoon degene die ik aan niemand anders kon koppelen ::rofl:: Zelfs als je iemand goed kent zijn de antwoorden al vaak niet zó obvious als mensen denken, laat staan als je vrij weinig van iemand weet.

Heb ik dat werkelijk hier al eens vermeld? Ach, ik zit hier al heel wat jaartjes, dus dat zou best kunnen!
Zie het bericht wat Miek heeft geciteerd ;) Die had ik ook gevonden inderdaad.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #185 Gepost op: 17-01-2023, 17:28:09 »
Erg leuk om jullie toelichtingen te lezen :D Ik zal ook maar wat vertellen over mijn antwoorden dan.

1. Hoogtepunt: huis gekocht. Inkoppertje, uitgebreid over 'geblogd' in mijn Z4P-biechten. Alleen gemist door Molduck (5 weken reizen ga ik echt nooooooit doen :P)

2. Forummoment: vrijwel altijd een forumspel, in dit geval dus Z4P. Maar 1x niet gekozen: Hoe leuk ik het ook vond om samen weerwolf te zijn Daisy, Z4P was toch net wat leuker ;)

3. Welk spel moet terugkomen: Zap! zat vers in mijn gedachten. Toen ik de antwoorden van anderen las was wel mijn eerste reactie 'Jaaaaah, the Big Puzzle moet terugkomen!' dus dat was niet gek gedacht Hans. De Storytel van Molduck kan ik niet plaatsen.

4. Tv-moment: BOOS over TVOH. Dat heeft zoveel losgemaakt in Nederland. De zo machtige De Mol-familie was amper meer te zien op tv, en er zijn nog vele andere zaken gemeld. Heel belangrijke uitzending wat mij betreft. Jacco, ik heb niks met voetbal, heb van het hele wk nog geen half uur gezien. Ja ik heb ergens iets gezegd over Marokko ivm Drontenaar Ziyech maar nee, geen wk als tv-moment voor mij. PB, nooit WIDM-dingen bij mij zetten, dat kijk ik (vrijwel) niet. 3x is de BZV-quote bij mij geplaatst, dat verbaast me niet. En ook ER aan mij koppelen is niet zo gek, of de kaars van Derksen. Goed ingevuld door Vermoljoen en Starlight ::ok::

5. Slechtste tv-programma: VI, zoveelste keer ophef hierover afgelopen jaar, schandalig hoe zij steeds weer de grens overschrijden. Een paar keer werd de Dansmarathon ingevuld, maar ik wist natuurlijk dat dat niet afgelopen jaar was :P BZV zal ik nooooit slecht noemen ;D  en Alleskunners VIPS is een guilty pleasure geweest voor mij. Wij denken duidelijk heel verschillend over tv-programma's Spacy! Vermoljoen koos het verkeerde VI-antwoord, Hans Starlight en Jacco het juiste.

6. Podcasts luister ik niet, dus geen. Alleen Nieky had dit goed ::ok::

7. Kerstliedje: De Kerstezel. Ik twijfel tussen deze of Slade (Merry Xmas Everybody), deze was leuker om in te sturen. Soort van guilty pleasure. Goed ingeschat door Starlight, PB, Nieky en D*N. Wellicht op leeftijd gekozen?

8.  Welke sport niet: klimsport dus, brr. Schansspringen of skien had ook goed gekund om dezelfde reden, en ik snap de voetbal-antwoorden ook wel. Goed gezien MV!

9. Meest bijzondere plek: vond ik best een lastige vraag om te beantwoorden. In Monaco sliep ik (beide keren) in een uitstekend hotel, maar de stad is heel bijzonder, erg leuk om eens mee te maken. Hans, Daisy en D*N hadden blijkbaar gemist dat ik Monaco wel eens genoemd heb op dit forum.

10. Welk boek: wie mijn vak kent en de titel van het boek heeft gegoogled kon dit niet missen: Educated Drugdealer. Geen hoogstaand boek, wel veel herkenning gelezen. Toch door 3 personen niet herkend.

11. Welke taal: Spaans. Spaanstalige landen zijn fijne vakantielanden, vandaar. En Spaans lijkt me makkelijker dan bijv Italiaans of Portugees. 2x vloeiend Engels gekozen, dat antwoord paste ook wel bij mij want mijn Engels is verre van vloeiend. En vaak 'Spaans' zonder toelichting gekozen, sorry :-[

12. Ideale toekomstbeeld: dat mensen beter voor elkaar en de aarde gaan zorgen. Heel idealistisch, zoiets als wereldvrede, maar he, het was ook een idealistische vraag. 2x is het antwoord ingevuld over 'mijn eigen bedrijf', door mensen die blijkbaar wel weten dat ik eigenaar ben. En 3x het antwoord over eerlijker delen ipv de eigenaar (gechargeerd) die op z'n kont zit terwijl anderen het geld verdienen. Ik zou mezelf nooit als zo'n eigenaar beschrijven, en ik hoop heel erg dat mijn team me ook niet zo ziet :P Goed ingevuld (gegokt?) door Starlight en Molduck.


Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #186 Gepost op: 17-01-2023, 17:36:38 »
7. Kerstliedje: De Kerstezel. Ik twijfel tussen deze of Slade (Merry Xmas Everybody), deze was leuker om in te sturen. Soort van guilty pleasure. Goed ingeschat door Starlight, PB, Nieky en D*N. Wellicht op leeftijd gekozen?
Dat was omdat je hem ooit, bij een oude forumquiz waarbij ik nog niet eens op dit forum was, het als favoriete Kinderen voor Kinderenliedje had genoemd ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #187 Gepost op: 17-01-2023, 17:47:33 »
Haha goed gevonden zeg!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #188 Gepost op: 17-01-2023, 17:56:46 »
Dat was omdat je hem ooit, bij een oude forumquiz waarbij ik nog niet eens op dit forum was, het als favoriete Kinderen voor Kinderenliedje had genoemd ::hypocriet::

Haha jep. Die had ik ook gevonden  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #189 Gepost op: 17-01-2023, 18:18:50 »
Wie kent mij het beste?
PieterBasje - 1 antwoord juist

Wie ken ik het beste?
PieterBasje - 8


Oeps  ::rofl::

Voor de rest hoef ik mijn antwoorden eigenlijk niet uit te leggen. Als je overal het langste antwoord had uitgekozen had je zo'n beetje 10/10 goed  ::rofl::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #190 Gepost op: 17-01-2023, 19:47:45 »
Van harte gefeliciteerd Starlight! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #191 Gepost op: 17-01-2023, 22:03:12 »
Haha @LdH dat van die vakantie naar Frankrijk kan ik wel uitleggen.

Geheel toevallig ben ik afgelopen jaar in februari óók naar Londen en naar de HP studios geweest, en dat wisten heel veel mensen. Dus onze beide antwoorden zijn gewoon heel vaak omgedraaid ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2023, 22:07:37 »
Pfff wat een debabcle dit jaar. Bij poule B 2x net de bonus gemist, dat scheelt gewoon een bak punten.
Poule A heb ik nog niet echt doorgekeken, dat ik daar slecht op het gescoord is geen grote verrassing, maar dit was wel heel slecht. Ik ben ergens de fout in gegaan met zoeken, want ik heb echt wel meer gezocht, maar waarschijnlijk gewoon te snel door de resultaten gescrolled. Leermoment voor over 2 jaar, naast meer zoeken ook meer tijd nemen om de resultaten door te nemen.

Overigens, Spacy, Jennifer was toch echt 2021?

Hierbij mijn antwoorden. Zal van het weekend even uitrekenen wie ik het beste ken (en wie mij goed kent).

Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
1. USA, USA baby!
Zeer bijzonder dat dit niet door iedereen geraden is, want dit was echt geen geheim. Drie weken Amerika was toch echt de hoogtepunt van het jaar. Daar kon zelfs een bezoekje aan de eerste hulp, 2 hechtingen en corona 24 uur na thuiskomst niets aan veranderen! New York, Chicago, het Indycar weekend inclusief een selfie met mijn favoriete coureur, het was allemaal fantastisch. ::love::

Vraag 2: Wat is jouw forummoment van 2022?
Songfestival, Vuelta en uiteraard de spelletjesweek!
Alleen PieterBasje had deze niet goed als ik snel kijk. Ik wilde eerst, 'Songfestival winnen' invullen, maar dit flauwe antwoord is al eerder gedaan. Ik heb namelijk een Songfestival gewonnen, namelijk het Afrikaans Songfestival tijdens WIDMO! Natuurlijk was er de Vuelta, ofwel het winnen van de Vuelta pool. En een weekendje langs bij de spelletjesweek was ook een hoogtepunt. Dan alles maar samenvoegen.

Vraag 3: Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
Gladiator
Wederom een voorspelbaar antwoord. De opzet van het spel vind ik nog steeds goed, al was het nooit een succes geworden danzkij de opdrachten van Robbieazerty. Dus als iemand nog eens wil... Overigens, Storytime, als dat nog eens terugkeert, count me in! Een forumsoap, heb ik gewoon echt geen tijd meer voor, maar Storytime zou ik zeker tijd voor maken.

Vraag 4: Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De Mol die opgaf, daar kon je echt niet omheen
Ik wilde eigenlijk iets anders invullen, maar op het moment dat ik mijn lijstje met antwoorden aan het maken was, was ik vergeten wat ik ook alweer wilde invullen .....  ::schaam:: 
Dat was eigenlijk de onthulling van Leco van Zadelhoff in MUYM ... ik heb me echt een ongeluk gelachen om het gezicht van Fred van Leer. Maar ja, De Mol die opgaf, daar kon je echt niet omheen. Ook niet toen ik nietsvermoedend zat te ontbijten in een Gents hotel. Of op TV, of nota bene de NOS app toen ik 's avonds wilde terugkijken. Daar heb ik mijn gal nog op twitter over gespuwed.

Vraag 5: Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
The Endgame
In Poule A zaten best wel wat interessante antwoorden, maar ik wilde iig iets invullen wat ik ook echt had gezien, of ieder geval had geprobeerd te kijken. Dit was een serie met veel potentie (in een genre waar ik van houd), maar zooooooooooooooo slecht uitgevoerd. Een opzet a La The Blacklist en echt wel een aantal leuke acteurs, maar het verhaal was geen touw aan vast te knopen. Het ging van hot na her en je moest alles onthouden. Onmogelijk. Na 5 afleveringen heb ik het opgegeven. Inmiddels maakt mij Ziggo On Demand reclame voor deze serie, maar nee, ik probeer het niet nog een keer.

Vraag 6: Wat is jouw favoriete podcast?
Geen
Ik luister bijna nooit een podcast, of er moet iets heel specifieks zijn wat ik wil horen. Ik heb er geen geduld voor, mijn aandachtsspanne is de laatste 10 jaar echt zo verslechterd. Ik kijk liever iets met beeld, óf ik zet muziek aan op de achtergrond.

Vraag 7: Wat is jouw favoriete kerstnummer?
Chris Rea - Driving Home for Christmas
Deze was wel te vinden. Mijn opa kon dit nummer heel goed op zijn orgel spelen. Dus als ik dit nummer hoor denk ik aan hem, ook al is ie al bijna 17 jaar niet meer onder ons.

Verder ben ik niet van de kerstmuziek. Moet wel zeggen dat mijn anti kerst houding wel een beetje begint af te brokkelen. Heeft wel met corona te maken denk ik, vind het toch wel gezellig. Maar bijv. Sky Radio Christmas komt er bij mij echt niet in!

Vraag 8: Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?
Kickboksen, ik heb sowieso niks met vechtsporten en jezelf voor de lol in elkaar laten slaan, nee dank je wel.
Ik heb echt helemaal niets met vechtsporten. DIe grote vechtsportgala's die tegenwoordig heel populair zijn, laat ik altijd aan mij voorbij gaan. Ik zie er de lol niet van in, en zou het ook absoluut ook nooit zelf doen.

Vraag 9: Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
In een bus
Ik ben 'wel eens' van huis, maar ik kan me geen bijzondere slaapplek herrineren. Ik slaap altijd wel in een 'gewoon' hotel/motel/B&B. Daarom heb ik de vraag anders benaderd. Als ik iets niet kan, is het slapen in vervoersmiddelen. In een auto (als passagier uiteraard), in de trein, in het vliegtuig, ik kan er niet de slaap vatten. Toch is het me één keer gelukt, op een 48 uurs busreis naar Londen met school. Vrijdagnacht heen, zaterdagochtend aankomen, hele dag London met 35 graden en dan 's avonds weer terug. Ja, toen was ik zó moe, dat ze me 's nachts de bus uit moesten trekken toen we bij de boot van Dover naar Calais aankwamen. En éénmaal de bus weer in was ik ook weer direct vertrokken. Ik was zooooooooooo moe. Dat was dus voor mij een bijzondere slaapplek.

Vraag 10: Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?
Een leeg notitie boek - aangezien ik mezelf nergens mee (kan) vergelijk(en)
Ik kon echt niets met deze vraag, en om te voorkomen dat ik weer 'Geen' zou invullen heb ik dit er maar van gemaakt.

Vraag 11: Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Engels
In een soort gelijke vraag (niet helemaal) een paar quizzen geleden antwoorde ik ook Engels. De reden, die staat bij Nieky.

Vraag 12: Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Gezond blijven en dromen kunnen blijven najagen (super cliché, ik weet het ...)
Met de motivatie die hieronder staat is het wellicht wat minder cliché, maar ik wist op het moment echt niet wat ik er anders van kon maken.

Ik weet nl. alleen dingen die ik niet wil. Ik wil geen huisje, boompje, beestje. Dat ben ik niet en daar zou ik juist super ongelukkig van worden. Gelukkig is dat ook steeds meer geaccepteerd, in mijn directe omgeving weet ook gewoon niet beter en accepteert dat van mij. Dat lijkt normaler dan het toch nog best wel is. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe het is als van je wordt verwacht, dat je trouwt en een gezin sticht, die culturen zijn er nog genoeg.

Dus het enige waar ik op kan hopen is gezond blijven, en alles wat ik, als ik wel weet wat ik wil, kan blijven doen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2023, 23:15:28 »
Wij denken duidelijk heel verschillend over tv-programma's Spacy!
Ik zag ook al dat iemand Lego Masters noemde als minst favoriete programma terwijl ik dat in één van de vorige edities juist als favoriet had genoemd. :-X Zo zie je maar dat smaken verschillen.

Overigens, Spacy, Jennifer was toch echt 2021?
Officieel wel, maar de finale en mijn winst kwamen pas toen de vorige MFQ al bezig was, anders had ik het in de vorige editie al wel benoemd. Dus ik vind dat het nog net meetelt. ::jaja::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #194 Gepost op: 18-01-2023, 08:37:31 »
Maakt mij verder niet uit ;)  - maar nu snap ik de redenatie. ::jaja::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #195 Gepost op: 18-01-2023, 10:18:38 »
Ben je al eerder in Chicago geweest, Daisy? Leuke stad, vind ik.

Herkende je het design van het petje van Lakshmi in WIDM denk ik wel. Weet niet hoe ze eraan kwam, maar ze lijkt me het type voor Lollapalooza.

Hier zit je me toch best wel te overschatten. Overwegend waren de antwoorden die ik bij jou heb ingevuld gewoon degene die ik aan niemand anders kon koppelen ::rofl:: Zelfs als je iemand goed kent zijn de antwoorden al vaak niet zó obvious als mensen denken, laat staan als je vrij weinig van iemand weet.

Ja, dat helpt wel. Dat je denkt van: dat zouden de anderen niet of niet zo snel invullen. Ik had pas later de antwoorden van de vorige quiz bekeken. Daarnaast had ik verwacht dat er meer mensen mee zouden doen. Val je toch meer op.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 13:21:32 door Amethyst »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #196 Gepost op: 18-01-2023, 16:43:55 »
Eventjes een toelichting bij mijn antwoorden!  ::joehoe::

Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2022? - MollenvangR en D*N
25 augustus, vanaf nu mijn persoonlijke jaarlijkse feestdag. Het staat symbool voor de vechtlust die nodig is om te bereiken wat je wilt bereiken en het besef dat ik omringd ben met allemaal warme mensen  ::love:: .

Een antwoord dat volgens mij nergens letterlijk terug te vinden is, maar misschien wel valt af te leiden uit mijn beperkte aanwezigheid op het forum in de eerste helft van afgelopen jaar en het antwoord op de tweede vraag bij de vorige mfq-editie. Kort samengevat komt het erop neer dat ik in december 2021 niet zo schitterende schoolexamens had gemaakt voor wiskunde en fysica. Het gevolg daarvan is een lange periode waarin ik hard heb moeten werken voor deze twee vakken en ik zowel hoogtepunten als tegenslagen heb moeten doorstaan. Dit ging gepaard met een hele hoop stress, maar is uiteindelijk toch goed afgelopen dankzij de steun van veel verschillende vrienden en het harde werk van mezelf. Het was door mijn complexe situatie (want uiteindelijk stonden wiskunde en fysica nog lichtjes in het rood, maar was al de rest zo goed) dat ik pas op 25 augustus definitief te horen zou krijgen of ik naar het laatste middelbaar zou mogen gaan of niet. Gelukkig wel, dus vooral deze dag van het definitieve verlossende nieuws dat goed werd gevierd, was een heel speciale dag en dus daarom absoluut mijn hoogtepunt van het jaar ::love::

Ik zie vaak het antwoord "Dat het jaar bijna voorbij is." voorbijkomen, maar ondanks deze tegenslag en de bijhorende stress heb ik toch een fijn jaar beleefd: vooral veel geleerd over mezelf en andere zaken (ook dat uitstelgedrag vermijden!), maar ook veel plezier gehad op vakanties en vele momenten met klasgenoten en andere vrienden.

Vraag 2: Wat is jouw forummoment van 2022? - JaccoS, Starlight, Molduck, PieterBasje, Hans, Daisy, MollenvangR, Nieky en D*N
Het RN Songfestival winnen!

Uiteraard door iedereen juist beantwoord  ::ok::  Met het prachtige Stay van Tout Va Bien heb ik het RN Songfestival gewonnen waardoor de volgende editie in Hasselt plaatsvond.



Vraag 3: Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen? - JaccoS, Molduck, PieterBasje, MollenvangR, Nieky en D*N
Zou er nog animo zijn voor The Big Puzzle?

Ergens misschien een hypocriet antwoord, maar ik zou graag ooit nog eens een tweede seizoen willen organiseren samen met Jacco. Alleen moeten we daar ooit eens een goed moment voor kunnen vinden  ;)

Helaas, Hans en Daisy, maar Jacco gaf hetzelfde antwoord. Storytime zou ik ook leuk vinden, maar ik snap niet helemaal hoe Starlight hieraan komt. Heb ik dat misschien ooit eens gezegd?

Vraag 4: Wat is jouw tv-moment van het jaar? - Daisy
Philippe is de Mol!

Als grote molfan was dit natuurlijk een logisch antwoord voor mij, maar ook voor anderen. Vaak werd het antwoord met het citaat bij mij gezet. Waarschijnlijk omdat ik ervan hou om precies te zijn en ik vaak quotes bij de hand heb, maar in dit geval dus niet. Verder heb ik het WK wel gevolgd, maar heb ik niet echt gesupporterd voor Marokko (en anders zou ik het wel juist gespeld hebben). Ik was eigenlijk meer aan het hopen dat ze eruit zouden vliegen door al die 'volksfeesten op straat' - aka rellen -.

Vraag 5: Wat is het slechtste tv-programma van 2022? - Starlight
Zou er dit jaar een seizoen van 'Boer zoekt vrouw' geweest zijn? Zo ja, dat dus.

De antwoorden dat ik alleen maar goede tv-programma's kijk en niet veel tv kijk, hadden ook perfect gepast hoor  ::rofl::  Geen idee of ik dit programma ooit genoemd heb op het forum of Discord, maar ik heb er dus niets mee.

Vraag 6: Wat is jouw favoriete podcast? - MollenvangR, PieterBasje, Molduck
Geen

I know, saai antwoord, maar ik luister gewoon geen podcasts. Enkel luisteren en niets hebben om naar te kijken doet mijn aandacht snel verliezen. Al moet ik eerlijk bekennen dat 'Winteruur', het antwoord dat heel vaak bij mij werd gekoppeld, eigenlijk wel de moeite waard lijkt te zijn. Niet te lang, maar wel fijn om bij stil te staan en over na te denken. Dit zal waarschijnlijk vooral aan mij gekoppeld zijn geweest doordat Wim Helsen een Vlaming is.

Vraag 7: Wat is jouw favoriete kerstnummer? - JaccoS, MollenvangR, Nieky en D*N
Donald Trump - All I Want for Christmas Is You

De kerstsfeer: I love it, maar qua muziek heb ik niet echt een bepaald nummer dat er echt bovenuit schiet. Deze versie van Donald Trump ben ik ooit eens tegengekomen en vond ik wel lachen en komt regelmatig dan weer eens bovendrijven  ::rofl::

Vraag 8: Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom? - JaccoS, Starlight, Molduck, Hans, Daisy, MollenvangR en Nieky
Ik geef graag alles een kans, maar iets als boksen is niet echt iets voor mij denk ik.

Opvallend vaak juist beantwoord!Ik vond het nochtans een moeilijke vraag tijdens het invullen. Waarschijnlijk door de formulering? Ik hou truwens van uitdagingen, dus iets als klimmen zou ik zeker en vast wel doen  ::jaja::

Vraag 9: Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt? - JaccoS, Starlight, PieterBasje, Hans, Daisy, MollenvangR, Nieky en D*N
Tijdens tweedaagse op scoutskamp bij een andere jeugdbeweging op een constructie met sisaltouw

Het is algemeen geweten dat ik bij de scouts zit, dus de link was makkelijk te leggen. Bij een tweedaagse is het altijd de bedoeling dat je ergens een slaapplek vindt om te overnachten en dat was dus een aantal jaar geleden bij een andere jeugdbeweging waar een groep ook weg was. Enkel Molduck had deze vraag fout.

Vraag 10: Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom? - JaccoS en MollenvangR
Met de bijbel, want als perfect mens ben ik het voorbeeld van God  ::hypocriet::

Dit was een lastige vraag. Ik lees totaal geen boeken, dus werd het dit  :P

Vraag 11: Welke taal zou je vloeiend in willen zijn? - MollenvangR en D*N
Vloeiend Engels spreken is toch wel een droom, want dat gaat bij mij met veel haperingen... Iets om aan te werken komend jaar.

Tja, het spreekt voor zich. Spaans, Frans, etc. zijn allemaal leuke talen, maar dit zou ik toch véél handiger vinden. Daarnaast is het woord cijferlijst in België niet echt gebruikelijk, kleine tip voor komende edities. Het is natuurlijk wel zo dat Frans een sierlijke en mooie taal is!

Vraag 12: Wat is jouw ideale toekomstbeeld? - JaccoS, PieterBasje, MollenvangR en D*N
Als CEO of een andere belangrijke (goed verdiende) functie in een bedrijf of als zelfstandige een gelukkig leven leiden met mijn vrouw en 2 kinderen in een prachtig huis. Daarnaast ook veel goede contacten hebben met vrienden en vooral plezier hebben in het leven.

Tja, deze vraag is vooral op basis van hoe goed je iemand kent. Dus niet zo vreemd dat niet veel mensen dit juist hebben. Daisy kwam nog wel in de buurt met haar antwoord.

Wie kent mij het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie ken ik het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zelf ben ik redelijk tevreden met mijn resultaat. 2 keer een bonus kunnen meepakken en heel wat antwoorden goed gezocht. Ik ben wel een beetje teleurgesteld over het mislopen van de bonus op geen dubbele antwoorden in poule A en had ik eigenlijk door 8 juiste antwoorden ook op vraag A3, A4 en B3 een bonus kunnen pakken als ik twee antwoorden had omgewisseld. Het geeft tegelijkertijd ook extra weer hoe slecht ik vraag 8, 9, 10 en 12 heb gemaakt  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #197 Gepost op: 18-01-2023, 18:14:55 »
Vraag 6: Wat is jouw favoriete podcast? - MollenvangR, PieterBasje, Molduck
Geen

I know, saai antwoord, maar ik luister gewoon geen podcasts. Enkel luisteren en niets hebben om naar te kijken doet mijn aandacht snel verliezen. Al moet ik eerlijk bekennen dat 'Winteruur', het antwoord dat heel vaak bij mij werd gekoppeld, eigenlijk wel de moeite waard lijkt te zijn. Niet te lang, maar wel fijn om bij stil te staan en over na te denken. Dit zal waarschijnlijk vooral aan mij gekoppeld zijn geweest doordat Wim Helsen een Vlaming is.
::jaja::

Ik vind het heel knap hoe in zo'n kort format toch een fijne mate van diepgang wordt gevonden, en dat zonder dat het ooit gehaast aanvoelt.

Het is eigenlijk een tv-programma bij jullie op Canvas, maar dat is in Nederland niet on demand te bekijken. Gelukkig staan de afleveringen (in de winter bijna dagelijks een nieuwe) ook als podcasts op Spotify :)
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #198 Gepost op: 18-01-2023, 18:19:26 »
Storytime zou ik ook leuk vinden, maar ik snap niet helemaal hoe Starlight hieraan komt. Heb ik dat misschien ooit eens gezegd?
Yup, je had op het board gezegd dat je graag mee had willen doen! En helaas heb ik daardoor dus net jou en Hans omgedraaid en de bonus misgelopen.

Citaat
Geen idee of ik dit programma ooit genoemd heb op het forum of Discord, maar ik heb er dus niets mee.
Die had ik gevonden met de zoekfunctie ja!


Hierbij dan ook mijn toelichtingen!

1. Hoogtepunt - De geboorte van mijn nichtje.
Hier heb ik over gepost op het forum, dus die wisten de meeste mensen wel. Natuurlijk is eigenlijk niet alleen haar geboorte, maar gewoon haar hele bestaan een hoogtepunt. We zien onze familie niet zo vaak, dus elke keer dat we haar zien kan ze weer allemaal nieuwe dingen. Momenteel zit ze wel wat in haar eenkennigheidsfase, dus ze kan af en toe ook goed huilen als ze ons ziet ::rofl:: Maar verder is ze echt een schatje ::love::

2. Forummoment - Dat ik (positieve) reacties kreeg op mijn topic.
Ik was eigenlijk best wel bang om mijn topic over handicaps en validisme te openen, omdat ik bang was voor negatieve opmerkingen. Maar toen bleek iedereen eigenlijk best wel positief te zijn ::bravo:: Helaas staat het topic nu alweer een tijdje stil door tijd- en energiegebrek, maar ik ben zeker van plan om er nog mee verder te gaan.

Ook deze is door bijna iedereen goed ingevuld!

3. Forumspel – Storytime
Storytime was fantastisch! Ik hou best wel van schrijven, maar schrijf eigenlijk zelden fictie omdat ik niet echt goed ben in plots bedenken. Dit spel was een enorm leuke manier om weer eens fictie te schrijven, en als het terugkomt zou het goed kunnen dat ik weer meedoe.

Iedereen had dit goed ::bravo::

4. TV-moment - De Mol stapt uit De Mol.
Ja, wat kon je hier anders invullen? Blijkbaar genoeg aan de andere antwoorden te zien, maar voor mij was dit echt duidelijk het moment van het jaar. Goed gedaan (gegokt?) door Molduck en Vermoljoen, en een andere formulering van Jacco. Maar verder heb ik echt geen idee waarom de rest allemaal de uitzending van BOOS over TVOH aan me koppelt ::rofl:: Ik vind het heel goed dat dit door BOOS allemaal aan het licht is gekomen, maar ik kijk beide programma’s niet.

5. Slechtste tv-programma - Geen idee, ik kijk alleen goede tv-programma’s.
We hebben momenteel geen tv-abonnement, dus ik kijk alleen dingen die ik zelf wil zien via NPO Start. Dus ik kon hier gewoon echt niets bedenken. Achteraf waren dingen als Vandaag Inside uiteraard goede antwoorden geweest, dus op zich niet vreemd dat die vaak aan me is gekoppeld (hoewel ik dan wel een andere formulering had gebruikt, dit vond ik echt duidelijk een formulering voor Swifty).

Overigens krijgen we binnenkort wel tv, dus stel die vraag volgend jaar weer en ik kan vast een hoop programma’s van mijn guilty pleasure TLC noemen. Het is ook weer niet zo dat ik nooit trash tv kijk hoor ::hypocriet::

6. Favoriete podcast - No End In Sight
Ik luister eigenlijk nauwelijks podcasts, dus ik moest hier best wel even nadenken. Maar degene die ik het meest heb geluisterd is No End In Sight, een podcast over chronisch ziek zijn. Met behulp van Google was vrij makkelijk te vinden waar die podcast over gaat, en dan moet die natuurlijk wel bij mij horen. Daarom ook door bijna iedereen goed gedaan!

7. Favoriete kerstnummer - Geen in het bijzonder, maar ik ben meestal meer van de traditionele kerstnummers.
Ik hou eigenlijk niet zo van kerstmuziek. Zelfs naar de kerstnummers van mijn favoriete artiesten luister ik eigenlijk nooit. Ik heb dan nog het meest met traditionele christmas carols als Joy To The World en God Rest Ye Merry Gentlemen, maar daar kon ik dan weer niet echt goede versies van vinden op YouTube. Dus toen heb ik het maar hierbij gelaten. Toch nog best vaak goed gegaan, misschien omdat het gewoon bij me overbleef.

8. Sport die ik nooit wil doen - Tennis, ik heb het ooit geprobeerd en ik kreeg de bal niet eens teruggeslagen.
Eigenlijk is hier natuurlijk het correcte antwoord “bijna elke sport”, maar na al meerdere “geen idee” antwoorden te hebben vond ik dat ook een beetje saai. Tennis heb ik ooit eens geprobeerd in de 6e klas van de middelbare school, omdat het me wel leuk leek – maar het lag me echt totaal niet. Verder is voetbal (vooral het “ik word al moe als ik ernaar kijk” antwoord) ook een goede gok!

Maar al die hoogteantwoorden snap ik dan weer niet, vooral skischansspringen. Ik heb geen hoogtevrees en skischansspringen is juist eerder in de forumquiz aan bod gekomen in de context van met welke sporter je een dag zou willen ruilen. Ik zou het wel alleen durven als ik zeker wist dat ik het kon en niet gewoon al m’n botten breek ;D

9. Bijzondere slaapplek - In een bus
Eigenlijk is mijn uitleg hier heel vergelijkbaar met die van Daisy – ik ben nooit echt op heel bijzondere plekken geweest en overwegend slaap ik gewoon op een bed (of luchtbed). Maar op een 24-uurs examenreis naar Parijs ben ik op de terugweg in de bus in slaap gevallen, hoewel ik normaal ook niet makkelijk in een voertuig slaap. Daarbij heb ik toen ook nog door met m’n knieën opgetrokken te zitten iets raars gedaan met m’n knieën waardoor ik bij terugkomst bijna niet meer kon lopen, en dat speelt nog steeds wel eens op als ik te lang in dezelfde houding met mijn knieën gebogen zit. Dus dat is me wel altijd bijgebleven :-X

Best wel vaak goed ingevuld, misschien ook gewoon het antwoord dat overbleef?

10. Boekvergelijking - Geen, want ik weet niet hoe je jezelf met een boek zou moeten vergelijken.
Nog zo’n vraag waar ik gewoon niets mee kon. Zelfs nu ik andermans antwoorden zie (die veel minder diepzinnig waren dan ik over deze vraag probeerde na te denken) kan ik voor mezelf nog niets bedenken. Ook weer verrassend vaak goed gegaan – misschien ook weer omdat de rest het sowieso niet was.

11. Taal – Spaans
Op zich zijn er best veel talen waar ik vloeiend in zou willen zijn! Maar ik ben hier voor Spaans gegaan, omdat ik dat momenteel leer op Duolingo en het best een nuttige taal is die door veel mensen op de wereld word gesproken. Ohja, en ook zodat ik het dan niet meer op Duolingo hoef te doen. Die nieuwe tree werkt niet goed voor mij :(

Ook deze is vaak goed gegaan, maar dat was ook gewoon makkelijk te vinden voor wie me als vriend op Duolingo heeft :)

12. Ideale toekomstbeeld - Heel burgerlijk: trouwen, kinderen, een koophuis, een kat, en een leuke baan voor zo’n 2 dagen in de week.
Ik heb deze vraag toch vooral geïnterpreteerd als mijn persoonlijke ideale toekomst, en dan wil ik eigenlijk niets meer dan gewoon huisje boompje beestje. Ooit had ik hier misschien nog reizen aan toegevoegd, maar de pandemie heeft mijn prioriteiten toch wat veranderd. Dit toekomstbeeld is eigenlijk alles wat ik echt uit het leven zou willen halen, de rest is maar extra :)

Een paar keer goed gegaan, maar ik dacht eigenlijk dat dit een weggevertje zou zijn met de kat eraan toegevoegd en de 2 dagen werken in de week (op zich makkelijk te koppelen aan het feit dat ik chronisch ziek ben en niet veel meer kan werken dan dat). En nee, die kat van de forumquiz van vorig jaar is er dus helaas nog niet gekomen :(  Verder zie ik dat ook een paar keer “Dat mensen elkaar in hun waarde laten en beter voor de aarde zorgen” aan mij is gekoppeld, wat op zich geen gekke gedachte is aangezien ik politiek best wel sociaal en groen ben ingesteld :)

Wie ken ik het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie kent mij het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #199 Gepost op: 18-01-2023, 19:19:32 »
Ik heb ook nog statistieken:

Wie ken ik het beste:
D*N – 8 punten
Hadewychisdemol – 6 punten
Molfreak Arno – 6 punten
LdHmolletje – 5 punten
Nieky – 4 punten
Lucy – 3 punten
Amethyst – 3 punten
MollenvangR – 2 punten
Daisy – 2 punten

Wie kent mij het beste:
D*N – 9 punten
LdHmolletje – 9 punten
Starlight – 9 punten
MollenvangR – 7 punten
Nieky – 6 punten
JaccoS – 6 punten
Daisy – 5 punten
Vermoljoen – 4 punten
PieterBasje – 3 punten
I will follow my inner gold