Hier zijn de Franse punten. Of ja, we gaan eerst kijken wie GEEN punten hadden.
We beginnen bij de landen die ik meteen afschreef, omdat ik het echt niks vond... (sorry voor het commentaar)Plaats 22Zuid-Afrika: nee... dit is helemaal niks voor mij. Er is zoveel Beters uit Zuid-Afrika te halen dan deze goedkope TEMU rapper.
Plaats 21Turkije: ze heeft een beetje zeurderige stem, sorry. Had er meer van verwacht.
Plaats 20Kroatië: wat duurt dit Oostblok nummer lang om door te komen zeg...
Plaats 19Nigeria: te veel autotune, dit soort rapmuziek moet je niet mee aankomen bij mij, sorry.
Dan de landen waarvan ik zeg: prima poging, maar dit worden voor mij sowieso helaas geen puntenPlaats 18België: Zwoel Vlaams dat is positief, alleen is dit nummer ook weer vergeetbaar.
Plaats 17Oekraine: mooi gezongen, maar ik val een beetje in slaap.
Plaats 16 Albanië - mooie stemmen/samenzang, wel echt een 13 in dozijn Oostblok duet.
Plaats 15Rusland - het nummer heeft zich een goede vibe, maar het wordt een beetje saai en eentonig op den duur.
Plaats 14Nederland - Het duurde met dit nummer wel heel lang voor het ergens naartoe ging...
Dan de landen die meededen om de laatste paar punten, maar het net niet geworden zijnPlaats 13Roemenië - gewoon alles wat je van Roemenië verwacht, word ik vrolijk van, maar het is gewoon net niet goed niet genoeg voor punten.
Plaats 12Guinea-Bissau - lekkere vibe, etnisch cultureel. Niks mis mee, alleen het pakt me verder niet.
Plaats 11Noorwegen - mooie samenzang van de Noorse Suzan en Freek, wel beetje saai.
En dan door naar de landen met punten1 pointKazachstan - Het ene puntje gaat naar dit land voor de originaliteit. Het is een goed nummer, al zal ik het niet snel opzetten.
2 pointsItalië - hier werd ik vrolijk van, geen pluspunten, wel credits voor de clipjes die mooi met de muziek meedeinen.
3 pointsDuitsland - Oké song, wel een beetje abrupt einde voor mijn gevoel.
4 pointsArmenië - mooi en degelijk nummer o ja en Frans

.
5 pointsTsjechië - Witte man met mandoline en poppy nummer, ja dit had ik ook in kunnen sturen.
6 pointsThailand - swingt lekker. Krijg er WK voetbal vibes van.
7 pointsPolen - Dit nummer stond ooit op mijn lijst om in te sturen. Vanzelfsprekend dat ik hier hoge punten aan toe ken. Catchy nummer dat voor mij RSF ademt.
8 pointsVietnam - Ik wist niet dat ze in Vietnam zulke chille indie rock nummers maakten!
10 pointsSpanje - Ik krijg hier Avicii vibes van! Lekker nummer hoor!
DOUZE POINTS...Brazilië - luistert fijn weg! Wat is dat toch met Braziliaanse nummers en ik? Ik waan me even op een zwoele zomerdag
Tussenstand1. Armenië 69 pt
2. Kazachstan 64 pt
3. Duitsland 56 pt
4. Thailand 43 pt
5. Oekraïne 35 pt
6. Noorwegen 33 pt
7. Frankrijk 32 pt
8. Brazilië 26 pt
9. Turkije 24 pt
9. Albanië 24 pt
9. Polen 24 pt
12. Spanje 21 pt
13. Nederland 20 pt
14. Italië 18 pt
14. Vietnam 18 pt
16. Guinea-Bissau 17 pt
17. Tsjechië 14 pt
18. Roemenië 13 pt
19. Nigeria 10 pt
19. België 10 pt
21. Rusland 6 pt
22. Zuid-Afrika 4 pt
23. Kroatië 0 pt
Volgorde1. Zuid-Afrika - Amethyst
2. Rusland - Brtdm
3. Vietnam - Daisy
4. Duitsland - Mrchipie
5. Guinea-Bissau - Grasisgroen
6. Nigeria - KingLennart
7. Kroatië - MitchK
8. Oekraïne - Arno
9. Tsjechië - D*N
10. Frankrijk - MV
11. België
12. Spanje
13. Thailand
14. Brazilië
15. Italië
16. Armenië
17. Kazachstan
18. Polen
19. Nederland
20. Noorwegen
21. Roemenië
22. Albanië
23. Turkije
Kan iemand checken of de stand klopt? Want ik heb nu de punten van Arno, Dennis en mezelf moeten toevoegen. Kan dus een fout in geslopen zijn.