Ciau a tutti! 
Grazzi pi nu granni spittàculu! La Sicilia è cuntenta di l'invitu ô Cuncursu di Canzuni Realitynet! È nu peccatu ca avemu a fari la gara sutta la bandiera taliana, ma arrivarà lu nostru tempu!
Allereerste bedankt voor de punten, in het bijzonder Aurynn voor de
douze points 
DReziboy bedankt voor de interpunctie
Waarom dit nummer?Stel je voor, je bent met een goede vriend op weg naar een pittoresk dorpje in de Siciliaanse heuvels. In de auto laat hij je ze zijn favoriete muziek horen in het Siciliaans - zijn moedertaal. Je verstaat er geen woord van, maar voor je het weet zit je luidkeels mee te zingen de meest sfeervolle lokale volksmuziek:
ari-ari-ari-ari-ari-ari-o! 
Zo heb ik dit nummer leren kennen. Ik heb getwijfeld of ik het in kon zenden, omdat er geen videoclip bij zat. Maar toen riep ik de hulp in van onze vrienden van De Mol

Afijn, tijd voor...
Het oordeel van jury!Allereerst alle nummers die de top 10 niet hebben gehaald

22. Kroatië: Ik waardeer de Balkansound. En dat is het ook wel.
21. Nigeria: Moeilijk land, moeilijk thema, moeilijk nummer.
20. Roemenië: Geen tekstje geschreven, dat gaat je punten kosten! Oh wacht, die kreeg je toch al niet.
19. Spanje: Het doet me heel hard denken aan een liedje uit Melodifestivalen, maar ik weet niet welke. Afijn, toen vond ik het ook al niks.
18. Tsjechië: Ik snap dat je het instuurt, ik snap niet waarom je erop zou stemmen.
17. Zuid-Afrika: Bonuspunten voor de klikgeluiden, helaas gebeurt er te weinig in het nummer voor punten.
16. Brazilië: Niet helemaal mijn stijl, maar tenminste wel in eigen taal! Oh wacht...
15. Rusland: Goede band, niet mijn stijl.
14. Vietnam: Weer die typische Indie-klank (of iets indie trant). Tsja, ik luister muziek omdat ik ervan wil genieten.
13. Duitsland: Duits klinkt altijd lekker. Helaas geen tekstje, en ook niet het beste Duitse nummer dat ik ken.
12. Albanië: Ik weet het niet zo goed. Ik vind het tof om iets Albanees te horen, maar iets zegt me dat er wel iets beters te vinden was. Ik wens jullie in elk geval een hele goede Zjerm.
11. Turkije: Fijne Turkse klanken gemengd met iets moderns. Helaas net buiten de punten.
De rest is dus in de prijzen gevallen

1 punt gaat naar...
Guinee-Bissau

Het lef om voor Guinnee-Bissau mee te doen verdient al punten! Het woord speransa vind ik mooi, de stijl is rustgevend maar niet spannend genoeg voor meer punten.
2 punten gaan naar...

Het is weer tijd voor de Demis Roussos-Award ter waarde

Dat is de prijs ter waarde van twee punten voor het nummer dat op zijn, ehm, eigen manier het meest tussen alle andere nummers uitsprong. En die twee punten gaan naar...
Thailand

Deze zomerse banger is onwijs populair in Thailand. Ik vroeg me alleen af waarom

3 punten gaan naar...
Frankrijk

Het is catchy, en dat is in dit kleine speelveld al heel wat.
4 punten gaan naar...
Nederland

Alleen al punten voor de zin 'En de tijd bestaat alleen zodat niet alles tegelijk.' Altijd leuk als Nederland iets instuurt dat ik nog niet ken. Helemaal winnaar wordt het niet, maar het is wel een leuke inzending.
5 punten gaan naar...
België

Leuke keuze! Zeker goed voor een paar puntjes

6 punten gaan naar...
Noorwegen

Toch het thuisvoordeel, vanwege mijn Scandinavische zwak. Doordat ik de tekst versta komt de misschien eentonige melodie toch wat beter binnen.
7 punten gaan naar...
Polen

Ik ken iemand die fan is van deze band, en een lekker deuntje is het zeker. Sowieso een lekker taaltje. Ergens mis ik wel iets dat het écht te onderscheidt van de andere poppy RSC-liedjes.
8 punten gaan naar...
Oekraïne

Prachtig stemgeluid en pianospel. Dank ook voor het delen van de songtekst.
10 punten gaan naar...
Armenië

Kijk, dit is kwaliteit! Catchy, anders en maatschappelijk relevant. Erg onaangename clip, zoals het hoort.
12 punten gaan naar...
Hoe kan het ook anders...
Kazachstan 
Bij 'Kazachtstaans-Finse zangeres' had je me al. Dit is top! Niks geen Demis Roussos-Award, dit anders. Dit is vet! Dit is waarom ik meedoe met het Realityney Song Contest.
Gefeliciteerd! Geen idee wat de tussenstand is, maar Armenië is up next