Als we toch de discussie aan het voeren zijn. Ik vind puzzels prima en de creativiteit soms ook echt leuk, maar zou er zelf wel een spoiler bij zetten met de 'gewone' punten zodat we wel verder kunnen met een tussenstand. Daar heb ik nu dus geen idee van, dus vandaar ook maar snel de punten en dan moet iemand anders die stand maar weer uitzoeken.
En ik mis dan weer wel heel veel toelichtingen. In het verleden heb ik die wegens tijdgebrek ook weleens overgeslagen, maar ik heb liever geen puzzel en wel een korte motivatie bij de punten dan alleen een puzzel. Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk
Daarbij wil ik nog wel vermelden dat mijn ingezonden Nederlandse artiest bij mij in de klas heeft gezeten op de Middelbare school. Er moest dus wel ergens een editie komen waarbij ik haar wilde inzenden, ook al is de muziek niet 100% iets wat je bij mij zou verwachten, maar je weet toch niet wat hier gaat scoren.
Shoutout naar Grasisgroen voor de 12 punten

Dat gezegd hebbende;
1 punt voor
Albanië: Een beetje 13 in een dozijn, maar in dit veld goed genoeg voor een punt!
2 punten voor
Kroatië: Ik snap echt niet dat dit nummer zo laag stond in de laatste tussenstand. De vibe vh nummer is goed!
3 punten voor
Polen:Ja, lekker deuntje! Hier ga ik wel op aan! Dikke voldoende en had met een betere climax in het nummer hoger kunnen eindigen.
4 punten voor
Tsjechië: De Mandoline is een tikkie goedkoop scoren, maar het refrein is heerlijk. Ook al haalt dit Tsjechische nummer het niet bij de geweldige inzending uit editie 10
5 punten voor
Duitsland: Muzikaal gewoon goed. Valt niks van te zeggen, en de tekst zit ook goed in elkaar.
6 punten voor
Frankrijk Tja, typisch Frans goed nummertje. Dan kan je wel zeggen dat het makkelijk scoren kan zijn met Frankrijk, maar goed is gewoon goed.
7 punten voor
Vietnam: Kijk! Nu komen we bij de verrassende en scorende nummers. Dit zit muzikaal heel erg goed in elkaar en uit een verrassende hoek. Dat verdiend zeker 7 punten!
8 punten voor
Oekraïne: Ik heb zelf ooit met Oekraïne meegedaan en weet hoe moeilijk het is om daar een nummer buiten het typische Oekraïnse genre te vinden. Dit verraste me echt en kwam binnen. Top!
10 punten voor
Spanje: Ook knap gevonden. IK sla meestal niet aan op Spaanse zomerse nummers. Maar door dit nummer krijg ik zin in een roadtrip. 10 punten!
12 punten voor
Rusland: Gitaren, maar niet onnodig hard en een prima refrein. Alles is goed aan dit nummer (behalve het land dan). Rechtstreeks mijn Spotifylijst in!