Auteur Topic: [BBUS22] De finale  (gelezen 1773 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #40 Gepost op: 23-11-2022, 20:34:51 »
Dag heren,

Dit is al lang geleden.

Ik heb jullie antwoorden gelezen, en die neem ik mee in beraad.

Zelf wil ik het volgende vragen:

a) Wat had elke afvaller kunnen doen om verder in dit spel te komen?

Thanks voor je vragen Wouter!

a)
- Ricardo: niet in het topic openbaren dat hij de veto niet had ingeleverd. In week 1 zoekt de HOH naar veilige nominaties, omdat niemand ze nog een concrete reden gegeven heeft om ze te targetten. Mensen die de veto niet gespeeld hebben zullen nooit de veto winnen (obviously  ;D) dus als je hen nomineert, hoef je zeker weten niet nòg 1 persoon boos te maken door ze na de veto te nomineren als vervanging. Als Ricardo in week 1 niet was genomineerd, had het nog alle kanten op kunnen gaan en had hij het ver kunnen schoppen.

- Wouter:
Je had denk ik dikke pech dat de eerste HOH zelfs 3 mensen moest nomineren. En dat PieterBasje in ronde 2 gered werd door Rob. Ondanks dat was het denk ik veiliger geweest om de eerste HOH niet te winnen, en om meer te babbelen met alle medekandidaten, zodat je sterkere verbonden had, ook met mensen buiten het vijftal. Dan had het anders kunnen lopen en had je later in het spel veel opdrachten kunnen winnen en de finale halen.

- PieterBasje: Uiteindelijk heb jij veel last gehad van de beschulding van Ricardo dat jij degene was die het bondje geout had. En dat heeft onterecht je betrouwbaarheid in het spel aangetast, je was namelijk helemaal niet onbetrouwbaar, en het was een leugen van Mitch, omdat hij niet wilde onthullen dat het hij eigenlijk van mij gehoord had. Maar bewijs dat jij het aan Ricardo had verteld had je niet. Wellicht hadden mensen getwijfeld aan Ricardo's beschuldigingen als je hem had verteld dat hij maar met bewijs moest komen, dus hard ertegenin gaan. Of dat had gewerkt weet ik niet zeker, maar als mensen hadden geloofd dat jij het niet was, dan had je denk ik veiliger in het spel gestaan en was je wellicht ver gekomen.

- Rob: wat uiteindelijk heel belangrijk was voor mij om Mitch en Frank te overtuigen dat jij eruit moest omdat je te gevaarlijk was, is dat je in week 2 de POV won en die gebruikte om PieterBasje te redden, terwijl dat precies degene was die Mitch die week eruit wilde stemmen. Daardoor kon ik hem overtuigen te flippen op jou en Insanis. Ik ben benieuwd hoe close je was met PieterBasje trouwens. Had jij een geheim bondje met hem? Want dan zat je ook in een lastige positie, dan moet je namelijk PB wel redden omdat je anders onbetrouwbaar overkomt op hem.

- Jacco: jouw eliminatie bij de final 6 had uiteindelijk ook veel met pech te maken. Als Frank niet de veto had gewonnen, was het Insanis of Chipie geweest die die week was afgevallen. Uiteindelijk was het voor jou geen optie om sociaal minder goed op te schieten met je medekandidaten, zodat je een minder gevaarlijke speler was voor de winst, want zo ben je gewoon denk ik. Maar, wellicht had je meer deals moeten sluiten, of verbonden, met spelers die niet in het vijftal zaten. Jij zat denk ik heel goed in het bondje van 5, maar we hadden pech dat we allemaal geen helden waren in de HOH. Meer samenwerken met de grote muziekkenners was dus denk ik voordelig geweest, maar die zijn moeilijk om al vroeg te identificeren natuurlijk.

- Insanis: hierover ben ik het oneens met Mitch dat hen niet tegen Mitch in had moeten gaan. Ik deed dat ook en het hielp, en het zorgde er juist voor dat Mitch de mensen ging nomineren die ik genomineerd wilde zien, en mede daardoor heb ik de finale gehaald. Het belangrijke verschil is denk ik dat ik mijn argumenten gaf waarom het voor Mitch óók slim is, ookal ging het mij erom dat het voor mij slim was. Ik weet niet hoe Insanis het verwoordde natuurlijk, maar het is vaak overtuigend als je iemand het gevoel geeft dat het voor hen ook de beste move is.

- Frank: bij jou zit het denk ik echt in hele kleine details, want er hoefden maar enkele dingen anders te lopen en je had in de finale gestaan. Als Mitch of jijzelf de veto had gewonnen, stond je in de final 3, en dan wederom als Mitch of jijzelf de veto had gewonnen, dan stond je in de final 2. Dat zijn hele goeie odds, want Chipie en ik hadden nog geen opdracht gewonnen toen. Wat jou had kunnen helpen was tegen mij liegen dat je absoluut met mij naar de final 2 zou gaan, en niet met Mitch. Al had je dan ook met Mitch moeten managen dat hij geloofde dat je dat alleen tegen me zei om me dat te doen geloven, terwijl je het niet meent. Echter, zelfs dan zou ik je hebben weggestemd omdat ik dacht sowieso niet van je te winnen, hoe je dat uiteindelijk had kunnen voorkomen, dat zou ik echt niet weten. Je odds waren hoog genoeg dat ik geen veto zou winnen, dus ik denk niet dat je er veel aan had kunnen doen...

- Chipie:
Jij zat heel dichtbij het behalen van de finale. En speelde eigenlijk een spel wat heel erg leek op het mijne. Als ik de HOH had gewonnen had ik jou meegenomen naar de finale, en misschien had je me dan verslagen en was jij de winnaar. Richting het einde van het spel babbelden we volgens mij allebei met Mitch om te regelen dat hij ons zou meenemen als hij won, en daarbij was ik blijkbaar iets overtuigender.
Wat jij misschien had kunnen doen was een reminder in je agenda of telefoon zetten om te zorgen dat je bij alle opdrachten een inzending had gedaan, want ik denk dat dat wel mee kan wegen in een keuze die de jury maakt. Maar uiteindelijk zat je er dus heel dichtbij.

b) Welk element of kenmerk van elke afvaller zou jou in dit spel meer kunnen helpen?

b)
- Van PieterBasje en Jacco, jullie social skills. Ik heb ook gezellig gepraat met veel medespelers, maar uiteindelijk moet ik het vooral hebben van strategische argumenten en een leugen hier en daar. Met jullie is het oprecht leuk om te kletsen en dat geeft mensen meer de neiging om met jullie samen te werken, én het maakt je betrouwbaarder.

- Van Ricardo, de manier waarop hij de verbonden exposed heeft in week 1, daarmee was het precies nog mogelijk om met alle mensen buiten het bondje een meerderheid te krijgen, en zo kon hij in het spel blijven. Als ik genomineerd was geworden in het spel, tegenover een sociale medespeler, weet ik niet of mensen mij in het spel gehouden hadden, als ik dan die skill van Ricardo had gehad, had ik mezelf met een plottwist kunnen redden wellicht. Nu had ik gelukkig de controle, maar als Rob of Insanis in week 2 of 3 HOH had gewonnen, had ik Ricardo's skill nodig.

- Van Frank en Mitch, hun muziekkennis. Ik denk dat Frank en ik alle twee het strategische spelletje heel goed door hebben, maar daar bovenop was Frank ook nog eens beter in het winnen van opdrachten dan ik. Als ik dat ook had gekund, dan was ik een triple threat  8). Voor Mitch geldt hetzelfde, hij is strategisch ook slim, maar maakte iets meer foutjes dan Frank. Zijn muziekkennis zou ik absoluut kunnen gebruiken though  :).

- Van Chipie, zijn overtuiging en passie in de tactieken van deze spellen. Daarin lijken we al op elkaar denk ik, maar hij geeft echt niet op, en hij zou nooit accepteren dat hij het spel moest verlaten zonder een speech waarom je hem niet zou moeten wegstemmen. Dat is een belangrijke skill als je ver wil geraken in dit soort spellen.

- Van Wouter, je eerlijkheid en no-nonsense mentaliteit. Toen je je HOH nominaties bekend maakte, legde je heel concreet uit dat het puur tactisch was, en persoonlijke vendettas hadden er niks mee te maken. Ook ben jij niet de persoon die achter iemands rug om zou liegen of mensen zwart zou maken. Uiteindelijk zijn spelers daarom denk ik nooit boos op je, en dat is belangrijk in een finale omdat mensen je de winst wel echt moeten gunnen.

- Van Rob, zijn spelinzicht, en zijn wil om big moves te maken. Hij lijkt al best wel op mij daarin. In Survivor, stemde hij Nieky en mij weg omdat hij door had dat hij anders de finale niet zou hebben gehaald. In Big Brother nu, identificeerde hij mij in week 2 al direct als een gevaarlijke speler, waar hij voor moest op passen, en dat bleek ook te kloppen. Hij is er ook niet vies van om zijn gewonnen powers te gebruiken om daarmee nieuwe bondgenoten te krijgen, dat doet hij liever dan afwachtend spelen en dan later niet winnen.

- Van Insanis, hun eerlijkheid. Het was iets waar ik aan het begin van het spel aan moest wennen, dat geef ik toe, maar uiteindelijk ben ik die eerlijkheid gaan waarderen. Ook omdat ik toen wist dat hen het helemaal niet persoonlijk bedoeld, maar hen is gewoon heel direct. Uiteindelijk heb je daar meer aan in het leven, want als je mensen de waarheid durft te vertellen, help je ze ook groeien. Als ik vaker eerlijk was geweest, had ik de finale misschien niet gehaald omdat mensen mij dan niet hadden vertrouwd, dus het is gek hoe een spel als dit daarin kan werken. Maar naderhand, of nadat ik gestemd heb, doet het denk ik veel als je mensen niet blijft voorliegen wanneer het niet meer nodig is. Ik heb dit geprobeerd ook te doen, en dat had deels succes, maar zoals bleek bij PieterBasje vond hij het alsnog niet prettig dat ik eerst zei dat ik twijfelde. Daar had ik liever iets van Insanis hun eerlijkheid gebruikt om toch gewoon te vertellen dat ik ernaar neigde om op hem te stemmen. Als dat dan achteraf was veranderd, had dit me vast niet geholpen, maar als het goed was gegaan, had PieterBasje mij misschien iets meer gewaardeerd.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #41 Gepost op: 23-11-2022, 21:04:01 »
Ik heb jullie al gefeliciteerd dus dat hoeft niet meer. na wat ik allemaal las hier ::) heb nog wel wat vragen.

Björn: na altijd met je hebben samengewerkt in elk spel en altijd mij te hebben genaaid op welke manier dan ook. Waarom zou ik jou mijn stem geven en überhaupt over nadenken?

Hey Chipie  ::zwaai::

Ik denk dat ik daar persoonlijk best wel een goed argument voor heb, en hopelijk kan ik jou hiervan overtuigen, want ik merk dat je niet enorm staat te springen om mij je stem te geven  :P.

Als je wil stemmen op de beste speler die een spel heeft gespeeld wat overeen komt met alles waarvan jij me verteld hebt dat je dat belangrijk vindt in een Big Brother speler, ben ik de persoon die je stem verdiend (1). Én, als je wil stemmen op iemand die jou nooit verraden heeft in dit spel, ben ik de persoon die je stem verdiend (2).

1. Laat ik beginnen met dat eerste punt. Ik denk dat wij een heel vergelijkbaar spel gespeeld hebben. We hadden allebei een verbond met het vijftal vanaf week 1. We hadden allebei een geheim verbond met Mitch en Frank waar we niemand over vertelden. En we hadden allebei een geheime deal met Mitch dat we Mitch zouden meenemen naar de final 2. En we hadden allebei die deal verbroken als we de kans kregen om met elkaar naar het einde te gaan. Een verschil is dat ik eerder was met het benaderen van Mitch en Frank, en dat ik meer invloed had op de keuzes die ze maakten. Dat hing met elkaar samen denk ik, want juist omdat ik al eerder met ze samenwerkte, waren ze loyaler aan mij.

2. Eigenlijk heb ik jou in dit spel volgens mij helemaal niet verraden. In ieder geval heb ik niks gedaan wat jij niet ook hebt gedaan.
- Elke keer dat jij genomineerd was, heb ik gestemd op de andere persoon die genomineerd was. Daar bovenop heb ik mensen geprobeerd te overtuigen om de ander weg te stemmen, en niet jou.
- Toen ik zelf de POV won, koos ik om jou te redden en Frank weg te stemmen.
- Als ik de laatste HOH had gewonnen (en dat was bijna gelukt), dan had ik Mitch weggestemd en jou meegenomen naar de finale.
- Het enige wat ik volgens mij achter je rug om heb gedaan, is een geheim bondje hebben met Mitch en Frank, en dat heb jij ook gedaan in dit spel.

Mocht ik je wel het gevoel hebben gegeven dat ik je gebackstabt heb, en dat ik je altijd probeer weg te stemmen, hoop ik dat je hierdoor gelooft dat dat in dit spel eigenlijk niet het geval was  ::hug::.

Oh en aangezien je zegt dat je de beste strategische en sociaalste bent uit het spel, wat heb je dan gedaan naast het bondje met Mitch en Frank en final 2 met mij? Wat deed jij in dat bondje van drie aangezien Mitch en Frank alles wonnen?

Wat ik heb gedaan naast een final 3 met Mitch en Frank, en een final 2 bondje met jou, is in vorige antwoorden al grotendeels langsgekomen denk ik, maar ik wil ze graag nog even opsommen:
- De Ricardo stemming was ontzettend close, en met ons vijftal hadden we geen meerderheid. Mede dankzij mij stemden Frank en Mitch op verschillende personen (Insanis en PB), en ik heb met jou gesproken om je te overtuigen dat we met ons vijftal nog steeds de meerderheid konden hebben. Dus mede dankzij mij is Ricardo in week 1 weggestemd, en bleef PB erin.
- Ik heb de keuze gemaakt om Rob te targetten en succesvol te elimineren in week 4. Als ik daar niet zo voor gepusht hadden binnen mijn bondje was dat denk ik niet gebeurd.
- Ik heb hard gewerkt om te zorgen dat Insanis mij niet meer het spel uit wilde. Nadat hen in week 2 en 3 direct aangaf dat hen veel liever mij op de nominatiestoel had zien zitten, wist ik hen aan mijn kant te krijgen, en te voorkomen dat ik was afgevallen als Insanis HOH had gewonnen (of dit echt klopt weet alleen Insanis zeker natuurlijk, dus hopen horen we dat nog voorbij komen deze week)
- Ik heb de move gemaakt die Mitch niet durfde te maken, namelijk het wegstemmen van Frank in de final 4.
- En ik heb mijn best gedaan om mensen tijdig te vertellen wat ik van plan was. Zodra het niet meer nodig was om te liegen, stopte ik daarmee en vertelde ik eerlijk waarom ik iemand wilde wegstemmen, en dat het niet persoonlijk was. Dit is enkel bij PieterBasje iets later pas gebeurd dan ik achteraf had gewild, en bij Frank gebeurde het ter plekke in het topic, omdat ik de enige persoon was die die ronde mocht stemmen.

Beide: wat was jou persoonlijke beste move die je hebt gemaakt vanuit je eigen dit spel?
En eerlijk zijn en echt de vraag beantwoorden aub ::)

Mijn beste move was het winnen van de POV en het wegstemmen van Frank. Dit is tevens iets wat ik kan claimen als volledig mijn eigen move, want ik had hier geen competitie winst van een ander voor nodig, en ik weet zeker dat Mitch het zelf niet had gedaan.

Thanks voor je vragen Chipie! En als je nog meer toelichting wil over mijn spel, geef ik die graag  :D.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #42 Gepost op: 23-11-2022, 21:34:41 »

Dus mijn vraag voor jou: waarom zou ik op je moeten stemmen nadat je me zo hard hebt laten vallen?

Laat ik beginnen dat ik het oprecht vervelend vind dat je het zo hebt ervaren. Zoals ik eerder al aangaf in de antwoorden heb ik misschien te aanvallend gespeeld. Daarbij probeerde ik zeker aan de gevoelens van mensen te denken. Daarom vind ik het extra vervelend dat jij het zo hebt ervaren. Er is vanuit meerdere kanten gelogen. Jij had contact met Bjorn ook om mij uit het spel te werken. Ik zeg niet dat je eerlijk tegen hem was maar bepaalde informatie die jij kreeg van Bjorn deelde jij niet met Frank en mij. Wij hebben dit meerdere keren getest. Ik kon dat toen niet zeggen, want ik wilde mijn bondje geheim houden.

Dat is de reden dat ik loog dat ik geen hard bondje had met Frank. Wij wilden dit met zijn allen zo lang mogelijk geheim houden.

Waarom je toch op mij moet stemmen? Omdat ik oprecht het bondje waardeerde en jullie langer in het spel wilde houden. Om de balans te houden en Bjorn ook te helpen met zijn helft van het bondje, hebben we jou eruit gestemd. Mij maakte het relatief weinig uit wie eruit ging. Inderdaad was het voornamelijk Bjorn die jou eruit wilde hebben. Dat was vooral voor hem slim maar voor ons ook.

Al met al gaf ik al eerder aan dat ik te competitief heb gespeeld. Ik vond het muziekgedeelte het leukst en heb me vooral daarin gegooid. Ik heb te weinig rekening gehouden met het sociale aspect en heel eerlijk verwacht ik dat Bjorn daar de vruchten van gaat plukken. Ik gun hem dat zeker, want hij heeft goed gespeeld. Maar nogmaals hoop ik dat het muziekaspect wat een belangrijk onderdeel is, ook wordt meegenomen.

Nogmaals sorry als je je rot hebt gevoeld. Dat is nooit mijn bedoeling geweest!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: BBUS - De finale
« Reactie #43 Gepost op: 23-11-2022, 21:38:40 »
Ik Will vooral antwoorden op het feit dat je mijn week 1 Ricardo move claimt, dat kwam het meeste van mij af en niet jou. Ik stuurde last minute nog naar Wouter om voor Ricardo te gaan en niet Pb. En kwam ermee om hem toe doen en te nomineren en de redenen. Sorry Ricardo  ::hug:: en ik deed alleen het verbreken van het bondje met Mitch vanwege zijn eigen gedrag en irritant doen :P daarom werd jij mijn target Mitch. Maar dwrvoor was het Frank omdat ik met Mitch samenwerkte. Dus dat hij heeft hij aan zichzelf te danken.

En geen verraad? En wat dan over de fake diamond veto? ::)
chipsverslaafde <3

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #44 Gepost op: 23-11-2022, 22:10:14 »
Ik Will vooral antwoorden op het feit dat je mijn week 1 Ricardo move claimt, dat kwam het meeste van mij af en niet jou. Ik stuurde last minute nog naar Wouter om voor Ricardo te gaan en niet Pb. En kwam ermee om hem toe doen en te nomineren en de redenen. Sorry Ricardo  ::hug:: en ik deed alleen het verbreken van het bondje met Mitch vanwege zijn eigen gedrag en irritant doen :P daarom werd jij mijn target Mitch. Maar dwrvoor was het Frank omdat ik met Mitch samenwerkte. Dus dat hij heeft hij aan zichzelf te danken.

En geen verraad? En wat dan over de fake diamond veto? ::)

Ik was vooral verantwoordelijk voor het feit dat Frank en Mitch niet op dezelfde persoon stemden. Dat hebben we namelijk afgesproken in onze chat, om zo ons bondje geheim te houden. Ik vond dat vooral een goed plan, zodat het mogelijk was om Ricardo die ronde weg te stemmen. Daarom hadden wij met het vijftal de kans op een meerderheid in die stemming.

Hij was inderdaad mede genomineerd door jou, al heeft Wouter de nominatie gemaakt, jij kwam ook met het idee om Ricardo te nomineren en met de redenen.

Toen het vijftal geout was leek je wel te twijfelen ook of je wel echt op Ricardo ging stemmen, en je noemde jezelf de swing vote. Was dat een leugen en wist je eigenlijk wel zeker dat je op Ricardo ging? In dat geval, respect daarvoor!

En ik loog inderdaad over de fake diamond power of veto, om een voordeel te behalen in dit spel, en erachter te komen of jij aan mijn kant stond. Toen bleek dat je het niet doorvertelde, is mijn vertrouwen in jou wel toegenomen en mede daardoor heb ik jou altijd in het spel gehouden.

Heb jij geen leugens verteld in dit spel overigens? Vindt je dat leugens bij big brother horen, of dat we altijd de waarheid moeten vertellen? Als je inderdaad geen fan bent van leugens, dan was mijn gameplay ook niets voor jou.

Maar als je het wel kan respecteren, en me je stemt gunt, dan betekent dat heel veel voor me en zou je me daar enorm mee helpen  ::love::, want ik denk dat ik elke stem hard nodig heb om een kans te maken  :-X.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #45 Gepost op: 23-11-2022, 22:51:00 »
Laat ik beginnen dat ik het oprecht vervelend vind dat je het zo hebt ervaren. Zoals ik eerder al aangaf in de antwoorden heb ik misschien te aanvallend gespeeld. Daarbij probeerde ik zeker aan de gevoelens van mensen te denken. Daarom vind ik het extra vervelend dat jij het zo hebt ervaren. Er is vanuit meerdere kanten gelogen. Jij had contact met Bjorn ook om mij uit het spel te werken. Ik zeg niet dat je eerlijk tegen hem was maar bepaalde informatie die jij kreeg van Bjorn deelde jij niet met Frank en mij. Wij hebben dit meerdere keren getest. Ik kon dat toen niet zeggen, want ik wilde mijn bondje geheim houden.

Dat is de reden dat ik loog dat ik geen hard bondje had met Frank. Wij wilden dit met zijn allen zo lang mogelijk geheim houden.

Waarom je toch op mij moet stemmen? Omdat ik oprecht het bondje waardeerde en jullie langer in het spel wilde houden. Om de balans te houden en Bjorn ook te helpen met zijn helft van het bondje, hebben we jou eruit gestemd. Mij maakte het relatief weinig uit wie eruit ging. Inderdaad was het voornamelijk Bjorn die jou eruit wilde hebben. Dat was vooral voor hem slim maar voor ons ook.

Al met al gaf ik al eerder aan dat ik te competitief heb gespeeld. Ik vond het muziekgedeelte het leukst en heb me vooral daarin gegooid. Ik heb te weinig rekening gehouden met het sociale aspect en heel eerlijk verwacht ik dat Bjorn daar de vruchten van gaat plukken. Ik gun hem dat zeker, want hij heeft goed gespeeld. Maar nogmaals hoop ik dat het muziekaspect wat een belangrijk onderdeel is, ook wordt meegenomen.

Nogmaals sorry als je je rot hebt gevoeld. Dat is nooit mijn bedoeling geweest!
Helemaal aanvaard, voor alle duidelijkheid: er zijn wat mij betreft no hard feelings. In het spel heeft iedereen het recht om elkaar weg te stemmen en het is oke dat je ervan gebruik hebt gemaakt om me weg te stemmen.

Ik weet alleen niet wat je bedoelt met "we hebben dit meerdere keren getest".

Het klinkt nog steeds gek dat Bjorn in een bericht naar mij jou onder de bus gooit, dit minigesprekje heeft doorgestuurd naar jou en dat dat je heeft overtuigd dat ik niet te vertrouwen zou zijn.
En dat al die tijd dat ik met jou heb samengewerkt voor ons gemeenschappelijke doel en al die keren dat ik heb gezegd en laten blijken dat ik aan je kant stond, schijnbaar minder overtuigend was.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #46 Gepost op: 23-11-2022, 23:03:50 »
In plaats van een compleet slijmfestijn. Reading is Fundamental!

Tijd om al je tegenspelers van dit seizoen exclusief de hosts te readen!

Ik heb van niemand gehoord dat ze niet geroast wilden worden, maar alsnog hou ik het een beetje spelgerelateerd  :D. Makkelijk was t niet though  ::schaam::.

Ricardo: Knap spel hoor dit seizoen! Misschien kun je de volgende keer alvast beginnen te spelen aan het begin van het spel, in plaats van toen je al zo goed als in de jury zat. Boom roasted.

Wouter: Goed punt had je in week 2, toen je zei dat Jacco veel socialer was. Maar uh, wees anders zelf gewoon een keer sociaal joh? Boom roasted.

PieterBasje: Je kreeg dit seizoen de hele tijd de schuld van dingen die ik eigenlijk gedaan had, je lijkt m'n vriendin wel! Boom roasted.

Rob: Mocht je je afvragen waarom Mitch dacht dat jij zo onbetrouwbaar was, moet je misschien een keer in de spiegel kijken! Die lange neus die je gekregen hebt tijdens Survivor is na 5 maanden niet ineens verdwenen hoor! Boom roasted  ::pinokkio::.

Jacco: We waardeerden het allemaal dat je zo lief tegen iedereen was, maar de volgende keer hoef je echt niet elke week die nominatiestoel warm te houden hoor! Boom roasted.

Insanis: Je had gelijk, een bondje met 5 spelers in dit spel is inderdaad oneerlijk.. Daarom verloeg ik je met een bondje van 3! Boom roasted.

Frank: Je was zeker zo druk bezig met biechten over je brilante strategie dat je op het einde even vergat dat je het nog moest uitvoeren! Boom roasted.

Chipie: Ik was laatst op de kermis en ik kwam jou overal tegen; bleek het dat ik door een huis vol met lachspiegels aan het lopen was! Boom roasted.

Mitch: Het was leuk om in het huis samen dronken te worden met je, maar misschien had je wat vaker moeten wachten met de drank tot NA het schrijven van je HOH speeches. Boom roasted.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #47 Gepost op: 23-11-2022, 23:11:38 »
Helemaal aanvaard, voor alle duidelijkheid: er zijn wat mij betreft no hard feelings. In het spel heeft iedereen het recht om elkaar weg te stemmen en het is oke dat je ervan gebruik hebt gemaakt om me weg te stemmen.

Ik weet alleen niet wat je bedoelt met "we hebben dit meerdere keren getest".

Het klinkt nog steeds gek dat Bjorn in een bericht naar mij jou onder de bus gooit, dit minigesprekje heeft doorgestuurd naar jou en dat dat je heeft overtuigd dat ik niet te vertrouwen zou zijn.
En dat al die tijd dat ik met jou heb samengewerkt voor ons gemeenschappelijke doel en al die keren dat ik heb gezegd en laten blijken dat ik aan je kant stond, schijnbaar minder overtuigend was.

Ik had het anders moeten aanpakken, daar ben ik het volledig mee eens. Ik had jullie netjes moeten vertellen hoe of wat voordat ik je nomineerde. Dat was gewoon niet netjes en dat is ook het grootste leerpunt van dit spel geweest voor mij.

Ik vertrouwde je oprecht wel, maar een van de voorbeelden is dat Bjorn volle bak de aanval zocht richting Frank en mij in een privégesprek met jou. Dit is nooit bij ons terechtgekomen terwijl Frank en ik alles deelden wat wij hoorden. En dat deden we ook, op ons bondje met Bjorn na. Om zo ervoor te zorgen dat Jacco, Chip en in mindere mate Bjorn targets bleven.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #48 Gepost op: 23-11-2022, 23:31:18 »
Dit is nooit bij ons terechtgekomen terwijl Frank en ik alles deelden wat wij hoorden. En dat deden we ook, op ons bondje met Bjorn na.
Ik vind dat "ene bondje met Bjorn" best een groot detail om even achterwege te laten ::rofl::

En die volle bak aanval was dit:

Daarna is er geen woord meer over gezegd.

Ik ben het er simpelweg niet mee eens dat dit zo belangrijk en serieus was dat ik het jullie had moeten zeggen. Ik was het bestaan van dit gesprek zelfs vergeten tot na jouw nominatie naar mij.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: BBUS - De finale
« Reactie #49 Gepost op: 23-11-2022, 23:35:44 »
Björn plzz doe niet zo, we hebben het er zelfs over gehad en stem op spel, en heef niks met leugens te maken maar dit is de derde keer precies hetzelfde. Door de diamant veto kreeg je me volle vertrouwen en die heb je verbroken nog een keer heeft niks met dat ik ook loog en bondjes had. Dat weet jij ook  ::)  also jury management waar ik Mitch altijd op aanviel. Is een ding.

En ik was vooral verward door wat Ricardo zei en met alle stemmen die ik hoorde was ik de swing vote dus vandaar, maar ik dacht ja ik ga gewoon op Ricardo daar starte ik het plan mee en met de tie kon Wouter Ricardo wegsturen en was m’n plan geslaagd.

chipsverslaafde <3

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #50 Gepost op: 23-11-2022, 23:52:55 »
Ik waardeer het dat je van plan bent te stemmen op wie het beste spel speelt Chip! Als jij vindt dat Mitch dat gedaan heeft, zou ik helemaal snappen dat je stem dan naar hem gaat. Dan zou het mij niet voldoende gelukt zijn je te overtuigen dat ik het beste spel gespeeld heb.

Ik heb inderdaad gelogen tegen je over de diamond veto, en ik vorige spellen heb ik ook tegen je gelogen. Maar ik heb tegen iedereen wel gelogen volgens mij, het is niets persoonlijks en betekent dus niet dat ik je geen toffe speler vind, of dat ik je niet respecteer. Sterker nog, het betekent dat ik je wel respecteer, want als ik dacht dat ik je ook prima zonder te liegen kan verslaan, zou ik het niet doen.

Ik weet niet zeker of ik dus het verschil tussen jouw leugens en mijn leugens helemaal begrijp. Als het vooral komt omdat ik het al vaker gedaan heb, dan spijt het me dat het daardoor naarder voelde voor je  ::hug::. Als ik nog eens meedoe aan een verbondenspel zal ik dan ook geen verbond met je aangaan als ik weet dat ik daarbij waarschijnlijk weer ga liegen, zodat ik je vertrouwen geen 4e keer kan breken. Mocht je het toch aandurven met me mag je het natuurlijk altijd zeggen tegen die tijd  ::hug::.

En inderdaad, op de Ricardo nominatie had jij veel invloed volgens mij. En je hebt uiteindelijk ook hem weggestemd. Met de Ricardo move bedoelde ik dus ook niet dat dat enkel door mij kwam, dat was zeker niet zo, maar ik speelde er naar mijn mening wel een belangrijke rol in want door de nominaties van die ronde hadden wij met ons vijftal geen meerderheid in de stemming, omdat Wouter niet mocht stemmen, en was het dus cruciaal dat Frank, Mitch en ik die split vote uitvoerden.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #51 Gepost op: 23-11-2022, 23:55:31 »
Ik vind dat "ene bondje met Bjorn" best een groot detail om even achterwege te laten ::rofl::

En die volle bak aanval was dit:

Daarna is er geen woord meer over gezegd.

Ik ben het er simpelweg niet mee eens dat dit zo belangrijk en serieus was dat ik het jullie had moeten zeggen. Ik was het bestaan van dit gesprek zelfs vergeten tot na jouw nominatie naar mij.

Qua informatie waren Frank en ik eerlijk tegen jullie. Ik niet meer nadat ik het bondje had verlaten. Maar daarvoor wel. Wij hebben steeds doorgegeven wat wij hoorden. Voor jou was dit minder van belang maar wij wilden testen wat jij met deze informatie deed. En Frank en ik vonden het allebei raar dat we niks hoorde vanuit jou

Offline B&W

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #52 Gepost op: 24-11-2022, 00:14:51 »
Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je eerlijk tegen me bent geweest. Dat ben je nooit geweest. Je bent langer trouw gebleven aan Bjorn, Jacco, Chip en Frenkie dan aan mij. En je wist al bij de start van ons verbond dat je loyaler ging zijn aan Bjorn en Frenkie. Toch liet je me andere dingen geloven. Doesn't sound truthful to me.

Ik zal het nog maar eens zeggen: deze flard van een gesprek leek me niet belangrijk genoeg om het te melden. Het heeft niet genoeg indruk op me gemaakt om het überhaupt te onthouden. Overigens ben ik ook geen hond die alles moet melden aan zijn baasje :')

Ik weet verder niet wat ik nog uit dit gesprek wil halen. Dus wat mij betreft is het zo goed :') Agree to disagree.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #53 Gepost op: 24-11-2022, 00:35:52 »
Ik mag alleen vragen aan finalisten stellen dus Bjorrn: Waarom discussiëren jij en een andere verliezer wie ervoor heeft gezorgd dat ik werd genomineerd?

Ik was het zelf die naar Wouter ging dat ik het snapte als hij voor de 3 ging die geen POV hadden ingeleverd!
Så hva gjør vi nå?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #54 Gepost op: 24-11-2022, 08:16:44 »
Ik mag alleen vragen aan finalisten stellen dus Bjorrn: Waarom discussiëren jij en een andere verliezer wie ervoor heeft gezorgd dat ik werd genomineerd?

Ik was het zelf die naar Wouter ging dat ik het snapte als hij voor de 3 ging die geen POV hadden ingeleverd!

Om nog even te verduidelijken, ik was niet verantwoordelijk voor jouw nominatie. Maar vooral deels verantwoordelijk voor jouw eliminatie nadat je genomineerd werd vind ik.

Dat jij genomineerd werd kwam doordat je geen veto had ingeleverd, en nu je het zegt, ik herinner me ook dat ik in week 1 hoorde dat jij zelf met dit voorstel naar Wouter ging. Ik geloof Chipie ook als hij zegt dat hij ook naar Wouter ging met dit voorstel, maar jij hebt hier dus ook invloed op gehad Ricardo. Goed dat je dat toevoegt  :).
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #55 Gepost op: 24-11-2022, 08:31:38 »
Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je eerlijk tegen me bent geweest. Dat ben je nooit geweest. Je bent langer trouw gebleven aan Bjorn, Jacco, Chip en Frenkie dan aan mij. En je wist al bij de start van ons verbond dat je loyaler ging zijn aan Bjorn en Frenkie. Toch liet je me andere dingen geloven. Doesn't sound truthful to me.

Ik zal het nog maar eens zeggen: deze flard van een gesprek leek me niet belangrijk genoeg om het te melden. Het heeft niet genoeg indruk op me gemaakt om het überhaupt te onthouden. Overigens ben ik ook geen hond die alles moet melden aan zijn baasje :')

Ik weet verder niet wat ik nog uit dit gesprek wil halen. Dus wat mij betreft is het zo goed :') Agree to disagree.

Ik heb nooit gezegd dat ik eerlijk ben geweest. Dat heb ik jou al eerder gezegd en dat dat mijn fout was. Ik heb het nu alleen over de informatie die Frank en ik deelden t.o.v. de informatie die jij deelde. En Jacco heb ik nooit iets van een bondje mee gehad. Ik heb zelfs gezegd dat we hem er snel moesten uitwerken omdat hij in mijn ogen de sterkste speler is in dit spel.

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #56 Gepost op: 24-11-2022, 17:10:10 »
Oei, ik had niet door dat we iets moesten doen. Ik heb ook niet eens een PM ontvangen  ::rofl::

Online Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: BBUS - De finale
« Reactie #57 Gepost op: 24-11-2022, 17:19:20 »
Wel een Discord tag. Excuses als we je hadden moeten pm’en. Je mag de finalisten bevragen!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #58 Gepost op: 24-11-2022, 17:21:42 »
Ik speel maar de jaloerse maleficent die niet uitgenodigd is. Ik stel een vraag aan beide heren. Ik ben eerlijk, ik ben echt zuur. En niet perce om het feit dat mensen niet eerlijk waren tegen me. Want ik heb ondertussen door dat dit spel zo in elkaar zit.

Het gaat er mij om dat er bondjes waren met mensen die wel eerlijk waren tegen elkaar. En niemand was ooit echt 100% real met me voor een oprecht bondje. Ik heb het idee dat niemand me het echt gunden. Sommigen zeggen van wel maar dan had je ook een oprecht bondje met me kunnen hebben.

Ik ben eerlijk, Bjorrn heb ik ook voorgelogen omdat ik merkte dat dat in dit spel nodig was. Maar dat was 1 kandidaat. Ik heb het gevoel dat letterlijk iedereen niet real was met me.

Kunnen jullie dat verklaren finalisten? Wees maar lekker eerlijk. Want "we gunden het je wel" is lariekoek anders zat ik er nog langer in.

Wees nu eens eerlijk, al is dat gemeen. Ik appreciëer dat meer dan dat je nu nog zou liegen om er mooi uit te komen.

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #59 Gepost op: 24-11-2022, 17:22:34 »
Wel een Discord tag. Excuses als we je hadden moeten pm’en. Je mag de finalisten bevragen!
Ik kan niet meer op mijn discord  ::rofl::