- InsanisOnze speelstijlen liggen denk ik heel ver van elkaar af, en daarom juist vond ik het heel interessant om te merken hoe jij in het spel stond en het spel op je eigen manier speelde. We belanden al snel aan 2 verschillende kanten van het huis, door de onthulling van het vijftal waar ik inzat, zonder dat jij hiervan wist. Je ging daarom terecht mee in het bondje met Mitch, Frank en B&W, als counter tegen ons vijftal. Gelukkig speelde Mitch en Frank veel gesprekken uit die chat aan mij door, waardoor ik wist dat jij en B&W mij een grotere bedreiging vonden dan de nominaties die zij maakten.
Om mij hiertegen te beschermen, lukte het me om B&W uit het spel te stemmen, maar jij bleef vechten en overleven in het spel. Vandaar dat ik mijn best wilde doen om je vertrouwen te winnen, en een korte samenwerking aan te gaan. Ik vertelde Mitch en Frank dat ik je benaderde, voor de zekerheid, maar ik was oprecht benieuwd of een potentiële samenwerking tussen 2 tegenpolen ons ver kon brengen.
We besloten het aan niemand te vertellen, en die belofte brak ik helaas meteen.
Deels luchte het daarom op dat ik van Frank hoorde dat ook jij met hem over ons gesprek had gepraat. Dit is terecht, ik deed immers hetzelfde. Maar het leerde mij ook dat je nog steeds loyaler aan Frank was dan aan mij, en dat werkte in mijn nadeel, want ik begon langzaam minder loyaal aan Frank te worden.
Uiteindelijk vertrouwde ik de overige spelers meer om mij naar de finale van dit spel te helpen, en daarom stemde ik op jou bij de final 5.
Hopelijk vergeef je het me, en snap je waarom ik het gedaan heb. En ik hoop ook dat we elkaar nog eens zien in een komend forumspel want je hebt zeker je stempel op dit spel gedrukt!
- FrankFrank! Wat heb jij dit spel leuk gemaakt voor me. Wij hebben samen met Mitch zo ongelooflijk intensief samengewerkt, alle informatie met elkaar uitgewisseld, met als doel om samen de final 3 te worden van Big Brother US. Dat dat niet gelukt is komt uiteindelijk volledig door mij.
Tijdens mijn stem motivatie in de final 4 heb ik al uitgelegd dat ik absoluut geen eerder moment zou hebben gekozen om je te verraden, want dit idee speelde pas de laatste week door mijn hoofd.
Ik wil dit spel namelijk ontzettend graag afsluiten met een overwinning, en heb de laatste weken alle scenario's zitten uitdenken als een soort Dr. Strange, en er was er maar 1 de allerbeste voor mij, en dat was deze waar ik nu in zit.
Als ik met jou en Mitch naar de final 3 was gegaan, had ik er grote twijfels bij of ik de finale wel zou kunnen halen, en al helemaal of ik de finale wel zou kunnen winnen. Ik dacht over iedereen in de final 4 na wat mijn speech zou zijn als ik tegen hen in de final 2 zou staan. Wat voor argumenten kon ik dan gebruiken. En tegen jou zag ik geen goede speech. Je was strategisch, sociaal en in opdrachten de beste van ons, en Mitch is een goede vriend van je, die je misschien nog mee zou nemen naar de finale ook.
Ik heb hard mijn best gedaan op die Veto opdracht, en met die winst heb ik de beste strategische move gemaakt van dit hele spel!
Dat is Mitch met al zijn HOH wins niet gelukt. Ik heb jou weggestemd, en ontsnapte aan een final 3 waarbij ik misschien wel moest winnen om het einde te halen. In plaats daarvan, maakte het niks meer uit of ik de finale zou winnen. Dat wist ik toen nog niet zeker, maar nu wel.
Als ik de final HOH had gewonnen, stond ik in de finale.
Als Mitch de final HOH wint, sta ik in de finale.
En als MrChipie de final HOH wint, sta ik in de finale.
Met een cruciale competitie winst, maakte ik de belangrijkste strategische move van het spel, en positioneerde ik me met mijn social game in de positie waarop mijn kansen om de finale te halen het grootst waren van ons allemaal.
Daar ben ik stiekem heel trots op

, en ik hoop dat het jullie respect wint.
- MrChipieEn de laatste afvaller: Chipie! Ons verbond begon dit spel heel zwak, omdat je heel terecht geen vertrouwen in me had door ons verleden samen. Toch zijn we in hetzelfde verbond beland met wat hulp van Jacco als onze relatietherapeut, en ik heb ervan genoten. Ondanks mijn bondje met Frank en Mitch, wat enorm sterk was, zijn we samen zo ver gekomen als mogelijk was zonder een HOH te winnen, dat hebben we knap gedaan!
We hebben veel over Big Brother gepraat tijdens dit spel, en we hebben verschillende vergelijkingen gemaakt over ons spel, en het spel van een van de Big Brother seizoenen op tv. Ik hoop dat jij als échte Big Brother fan mijn gameplay kan waarderen. Ik heb enorm veel achter de schermen dit spel beïnvloed, ik heb mezelf op sociaal en strategische vlak door het spel gemanouvreerd, en ik heb mijn threat level continu onder controle proberen te houden, zodat ik meegenomen kon worden naar het einde.
Ik hoop dat ik je trots heb gemaakt op mijn spel, en als je twijfelt hebt, neem ik die graag bij je weg door al je vragen te beantwoorden.
En dan tot slot nog een geheimpje, wat Mitch in zijn speech al slim verklapt heeft: mijn
diamond power of veto was nep!
Of was ie toch echt?
Na het openen van Pandora's doos won ik een voordeel: ik mocht de duo's samenstellen die in de volgende HOH tegen elkaar zouden gaan strijden.
Maar ik besloot er meer mee te doen. Ik had 2 tegenstanders in het spel die me wilde nomineren in B&W en Insanis, en ik had bondgenoten die me misschien écht wilde helpen, of misschien achter mijn rug om bondjes met anderen zouden gaan sluiten.
Daarom riep ik de ultieme spelbedreiging op: een diamond power of veto, waarmee ik na de normale veto ceremonie een van de nominaties kon redden én kon vervangen door een speler naar keuze. Een overname van je HOH dus! En hij was 3 rondes geldig, verzon ik, zodat het slimmer was om te wachten met mij nomineren tot hij uitgewerkt was.
Een enorm risico, wat misschien een kleine pay-off zou opleveren, maar ik nam dat risico om het spel interessanter te maken, en om meer te leren over mijn tegenstanders. Ik heb het gedeeld met Mitch en Frank, en vervolgens Jacco en Chipie verteld over dit wapen, om zo te achterhalen hoe ze hiermee om zouden gaan. Ze dachten allebei mee over hoe ik dit wapen tactisch kon gebruiken, en vonden het prima als ik het wilde bewaren om mezelf te redden. Dit gaf me vertrouwen in mijn bondgenootschap met hun, en zorgde ervoor dat ik graag met ze bleef samenwerken.
Ook beloofde ik Insanis dat ik hen ermee zou redden, en daarmee bouwde ik vertrouwen op met hen.
Als hen HOH zou winnen, zou hen eerder Mitch en Chipie nomineren dan mij, dat was het plan.
Kortom: Ik heb dit spel gespeeld vanuit de schaduw, en veel invloed gehad op alle moves die Mitch gemaakt heeft met zijn gewonnen HOH's.
Acties die mij een groot voordeel opleverden in het spel, zorgde voor een backlash voor Mitch.
Waar ik tegenstanders elimineerde, of hun vertrouwen won, creëerde Mitch er per HOH weer meer vijanden bij.
En waar Mitch koste wat kost elke HOH moest winnen op het einde, omdat hij door zoveel spelers werd getarget, heb ik bewezen dat ik zelfs zonder te HOH te winnen het einde kon halen.
Deze speech was lang. Maar ik had het gevoel dat ik heel veel informatie te delen had, zowel om de jury een inzicht te geven in mijn spel, als ook de kijkers die er misschien niet veel van hebben meegekregen.
Ik kijk uit naar jullie speeches en vragen aan mij en Mitch, en ik beantwoord ze graag allemaal naar waarheid!
Let's hear it