Alsnog in tekstvorm voor de moeilijke luisteraar...
In De Code gaan 12 kandidaten op zoek naar De Code. Dit kan van alles zijn. Een persoon, land, term. Het is hoe dan ook een woord. Iedere aflevering zijn er sleutels te bemachtigen, die je een stapje dichter bij deze code brengt. Maar om het programma te winnen zul je slim en strategisch te werk moeten gaan, want puur voor de sleutels spelen gaat je niet naar de overwinning brengen.
De Code opent namelijk een kluis, en die moet gevuld worden met geld. Want de twee kandidaten die aan het einde van iedere aflevering, tot dan toe, (alle afleveringen meegerekend) het minste geld binnen hebben gebracht, worden tegenover elkaar gezet. En moeten strijden voor een plekje in de volgende aflevering.
Natuurlijk is dit programma er eentje vol verrassende en verraderlijke plotwendingen. Het eeuwenoude mantra: “Niets is, wat het lijkt.” Is dan ook hier op volle kracht aanwezig.
Een aflevering bestaat uit maximaal 3 opdrachten, plus duel. Alle opdrachten hebben geen harde deadline qua tijd, dit is puur een chill spel waarbij iedereen mee mag en kan doen. Alleen als ik merk dat het té chill wordt grijp ik in door een deadline eraan te gaan koppelen.
Er zullen opdrachten tussenzitten waarbij ik graag vraag om op hetzelfde moment online te zijn, deze zullen ook tijdig worden aangegeven.
Het spel bestaat uit 10 afleveringen, plus een soort terugblik. Hierin wordt gekeken wat er in de loop van het spel gebeurd is, wat nu precies die sleutels waren, en meer.
De inschrijvingen zullen plaatsvinden volgens het principe wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Er is plek voor 12 kaniddaten, maar schroom niet om toch in te schrijven want ik hou een reservelijst bij. Dus iemand kan toch niet meedoen, dan schuift iedereen gewoon een plekje op.
Inschrijvingen zijn geopend tot
12 maart, daarna weet je ook of je deelnemer bent. het spel begint op
15 maart.Inschrijven kan Hier!Verdere vragen zal ik beantwoorden zo goed als ik op dit moment kan, zonder al te veel van het spel weg te geven.