Wat als ik jullie vertel dat er doorheen het spel meer te zien en te vinden was:
Verborgen Aanwijzingen:
Alle Verborgen Aanwijzingen:Aflevering 1:de cijfercombinatie op de boot tijdens de opdracht "Bootschappen" was 365,
dit slaat natuurlijk op het aantal dagen dat de aarde erover doet om rondom de zon te draaien.
Aflevering 2:Bij de opdracht "Bindmiddelen" was het mogelijk om als alles goed zou liggen,
de objecten zo te plaatsten dat het midden vertegenwoordigd zou kunnen worden door de zon.
Aflevering 3:Aan de start van de opdracht "Wegwijsje" kregen jullie allemaal een nummer voorgeschoteld.
In de songtekst van elk nummer zat het woord Zon of Sun verstopt:
Licht en Donker -> “Ik moet heel diep duiken voor de ZON weer ondergaat”
Heavy is the Crown -> “Fire in the SUNrise, ashes rainin’ down.”
Trustfall -> “Jump with me, come with me, burn like the SUN”
Ik ben verliefd(Sha-la-lie) ->”Ik ben vergeten waar ik dit nummer heb gehoord in de zomerZON”
Super Trouper ->”Shining like the SUN”
Aflevering 4:in aflevering 4 gingen jullie op roadtrip, naar de noemenswaardige plekken:
Zuidelijke Mierellovelden Zuid Z
Oost-Morito, Oost O
Noordsjam Noord N
Aflevering 5:Bij het uitvoeren van de opdrachten tijdens "Symbolische Waarde" hadden jullie ook iets kunnen opmerken:
De eerste vraag ging over dagen in de week, ZONdag is er natuurlijk ook een
De tweede vraag ging over kleuren, Kleuren zie je natuurlijk door Licht
De derde vraag ging over Pi, deze gebruik je samen met de STRAAL om de oppervlakte of volume uit te rekenen. Eventueel van de zon zelf.
Aflevering 6:Op de eilandraad en de daarbijvolgende opdracht en tweestijd. stonden jullie op een zelfgemaakte set:

De vorm is bewust gekozen, deze lijkt namelijk op een planetenstelsel.
Aflevering 7:Om deze hint te vinden had je beide kanten van de woordzoeker nodig.
In "Zoek woorden" kreeg een iemand de lijst met omschrijvingen en de ander de woordzoeker.
In dit geval ging het niet om de woorden, maar om het aantal letters dat het woord bevatte.
Als je deze uittelt op de woordzoeker komt het volgende naarvoren:

"HET ANTWOORD STAAT IN DE STERREN."
Aflevering 8:Op de kaart van de opdracht "Opsporen" staat linksonder in het geheimschrift het woord "STER"
Aflevering 9:In het restaurant tijdens "De balans opmaken." zaten we aan tafel 2017.
Op de tafel stond ook een weegschaal met daarop het bedrag in digitale cijfers.
Als je 2017 in digitale cijfers schrijft krijg je:

En dat leest toch al snel als ZON
Aflevering 10:De cijfercombinatie van de grotten was 819, dit verwijst naar de 8 minuten en 19 seconden die het licht van de zon erover doet om de aarde te bereiken.
Voor het spel:Tijdens de uitleg van het spel zei ik over de code het volgende:
"...En weten waar het allemaal om draaide."
Als je deze zin letterlijk neemt vertel ik dat het allemaal om De Code, draait.
(vrijwel) Alles draait natuurlijk om de zon.