Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91699 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #240 Gepost op: 10-05-2020, 19:58:28 »
Dit was met opzet:

-Bij Bestemmingrestaurant heb ik minder openbaar gemaakt dan dat ik wist. Ik had wel wat landen weten te raden door die luidspreker.
-Bij de Food Market heb ik Sanmol lekker alles laten doen en amper lopen tegenstribbelen opdat hij vroegtijdig wilde verzilveren.
-Bij De Box heb ik in eerste instantie verkeerde cijfers doorgegeven en daarna nooit meer iets over gezegd. Ook omdat ik nooit wat van LdH hoorde en wist dat het toch wel fout zou lopen.
-Bij Tomatenslag heb ik op Vermoljoen en zijn 3.000 gegooid. Met als excuus dat ik niet wilde dat hij de joker zou krijgen.
-Bij Vallend Fruit heb ik een keer volgens mij een fruitstuk niet gevangen, terwijl ik wel online was op dat moment.
-Bij Weer Koeien heb ik gespeeld voor één joker en mezelf dus niet expres af laten gaan.
-Bij Koescape heb ik vooral gekeken en niet echt veel commando's doorgegeven.
-Bij Tijdslot ben ik vlak voor Michael gaan rennen, waardoor hij zijn post moest aanpassen naar beschermen.
-Bij Ganges zei ik dat een krokodil een amfibie was, waardoor iedereen compleet in de war was.
-Bij Schilders heb ik een 6 veranderd in een 8 (of andersom).
-Bij Hindi Verbindi heb ik expres een aantal kwartetten verkeerd geraden. Maar ik was daar ook hulpmol.

Voor de rest, alles wat verder fout ging of leek te gaan was niet expres bedoeld. En gelukkig heb ik ook genoeg kandidatenacties uitgevoerd. Wie is de Kandidaat?, Spaghetti Bluesky, Tah Mahal Diner, Smeekbedens, Puzzel Zeshoek, Sneeuwbalgevecht, Bollywood Dance, Cookies Verbergen, Action en Game Over.

Ik heb echt wel geprobeerd samen met Lucy om anderen op het verkeerde been te zetten, maar je wilt als winnaar niet als een mollende kandidaat over de finish gaan waarbij je eigenlijk die pot ethisch gezien niet hebt verdiend. Dus vanaf ronde 7/8 heb ik me meer geprofileerd als kandidaat. Ook omdat ik dacht dat iedereen die dan nog mij zou verdenken, toch niet meer uit die tunnel zou stappen, want zo werken verdenkingen nou eenmaal. En in ronde 9 ben ik vol voor de pot gegaan.


Dus als ik een tip mag geven, zorg dat je als kandidaat niet alleen maar nepmolt. Ik weet dat ieders geweten anders werkt, maar zorg niet dat je onderaan bungelt in FTM. Dat staat gewoon niet zo chic als je uiteindelijk wint. 

En de tweede tip. Als je al wilt nepmollen, ga-niet-extra-dingen-openbaar-vragen-aan-de-organisator! De Mol gedijt bij chaos en onduidelijkheid. Ja, hij kan ook dingen vragen, maar je kan er ook in doordraven (Robbie). Extra vragen stellen zorgt echt voor strepen door je naam.

« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 20:15:05 door Chardo »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #241 Gepost op: 11-05-2020, 10:37:43 »
En de tweede tip. Als je al wilt nepmollen, ga-niet-extra-dingen-openbaar-vragen-aan-de-organisator! De Mol gedijt bij chaos en onduidelijkheid. Ja, hij kan ook dingen vragen, maar je kan er ook in doordraven (Robbie). Extra vragen stellen zorgt echt voor strepen door je naam.
Maar ik deed dat vooral op een moment dat ik al dacht dat niemand me nog zou verdenken. En omdat ik op dat moment de opdrachten ook goed wou doen, zoals je zei om uiteindelijk toch geld binnen proberen te brengen, ookal was het nepgeld.  :)

Dingen die ik expres gedaan heb:
- Food Market: ik had een nephint in mijn "drink een glas water filmpje" verstopt (mollogo in achtergrond op het einde)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- Bestemmingsrestaurant: toen was het nog echt druk op het werk, dus het was wat overweldigend en heb niet heel veel kunnen doen. Uiteindelijk stond er overal dat de proevers India moesten proberen, heb ik gedaan en was goed, en dan heb ik dat "You're Welcome" filmpje gepost alsof ik daar heel de opdracht had gered (terwijl ik niet bijster veel had gedaan). Ik hoopte door dat zo dik in de verf te zetten dat mensen zouden denken van 'jaja, het was al lang duidelijk dat je India moest doen, je zet het nu dik aan om als held over te komen, terwijl je eigenlijk de mol bent.' Dat filmpje heb ik later nog eens 1 of 2 keer gebruikt voor dezelfde reden.
- Damn It!: die foute zet waarbij we 2 damstukken verloren (al was dit ook mede doordat ik toen net  in m'n "iedereen haat me" bui zat en zoiets had van screw you all! ::schaam::)
- Weerkoeien: me bekend gemaakt als spaarkoe. Dacht dat het deels wel zou helpen om te definen wie slagers waren, want op mij moesten ze dus niet stemmen, maar wist tevens ook dat ik vrij snel afgemaakt zou worden en dat mogelijk verdacht zou zijn dat ik me dan zo snel geuit had.
- Tijdslot: Aanvankelijk nog wat obscure hints gegeven om te kijken wat reacties zouden zijn (want ja ik had van begin af aan al gewoon vingers kunnen posten). En ja ik kreeg de reactie die ik wou, MV die bij de ene WIDM groepsfoto correct zei 'Oh die is van seizoen 17, dus zal wel 17 zijn.' en bij de andere WIDM foto 'Oh een foto met 10 mensen, zal wel 10 zijn dan.' Ik werd toen helemaal overtuigd van MV als mol. :)
- Smeekbedens: Sleutel niet gebruikt en proberen anderen te overtuigen dat ook niet te doen.
- Rijstvelden: Hier kreeg ik een joker als ik me als hulpmol liet pakken en heb dat dan ook heel obvious na mijn derde zet ofzo gedaan. Ook omdat ik dacht van ja als ik me toch gaat laten pakken, ga ik niet eerst nog dagenlang coördinaten posten, hoor!

En algemeen met heel weinig mensen contact om geslotener en dus hopelijk mysterieuzer over te komen. Zo van 'Hmm die is niet erg op zoek naar info, zal het wel niet nodig hebben omdat ie de Mol is.'

Er zijn nog wel dingen dat ik on the spot zelf expres iets gezegd heb, maar kan me zo meteen niets specifieks bedenken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #242 Gepost op: 11-05-2020, 11:02:14 »
Maar Robbie, jij was wel degene die de Bagage opdracht deed slagen, waardoor we 3.000 euro verdienden aan het begin. Vermoljoen, jij en ik zaten in een sleutelpositie tot het mislukken van de opdracht. Heb je je daarmee niet meteen té onverdacht gemaakt? (al hield ik nog rekening met ergens geld uit de pot zou gaan en dat je dan vertrouwen wekte bij ons)

Dat logo is me nooit opgevallen bij het water drinken trouwens :P

Jammer dat ik er die aflevering van de kluizen uitvloog, anders had je waarschijnlijk de finale niet gered (denk ik).

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #243 Gepost op: 11-05-2020, 11:10:54 »
Ik dacht juist het tegenovergestelde: als de Mol bij de proevers zit (wat ik niet meteen verwachtte), dan gaat die gewoon zo snel mogelijk proberen de namen te koppelen aan de juiste landen, want uiteindelijk lukt dat toch ooit, maar nu ik erover nadenk, had ik misschien toch beter wat vertraagd, ondanks dat ik wel meerdere keren bewust namen bij landen zette waarvan we al wisten dat het fout was ::rofl::  Ik heb achteraf gezien minder gemold dan ik voor het spel in gedachten had. Ik heb wel heel veel achtergehouden en soms wat chaos gecreëerd of wat vertraagt, maar daarnaast heb ik me enkel heel dom gedragen als iemand die opdrachten niet snapte, maar bij de kluizen en de slangenmand was dat totaal niet bewust. Maar ik heb denk ik wel vaak gedaan alsof ik iets niet helemaal snapte en daardoor hoopte ik dat ik verdacht zou worden. Ik was wel wat 'bang' dat ik door aflevering 5, meteen uit twee opdrachten liggen, niet meer verdacht zou zijn, want dan ben je als Mol een hele aflevering afwezig en heb je geen invloed.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #244 Gepost op: 11-05-2020, 11:30:27 »
Ik was wel wat 'bang' dat ik door aflevering 5, meteen uit twee opdrachten liggen, niet meer verdacht zou zijn, want dan ben je als Mol een hele aflevering afwezig en heb je geen invloed.
Nou ja, maar jij deed het op een dusdanige manier dat het verdacht kon lijken:

- Slangenmand: gewoon de vrijstelling krijgen, verder maakte het op zich niet uit wat de mol krijgt (behalve die versnipperaar die was interessant), maar door daar niet ver te komen verdien je niet veel met de vragen. (50 euro?)

- Kluizen: je stemde in met GO en dan word je door een 'dommige' opmerking gepakt. Wat gebeurt er daardoor? Geen overleg, geen plan, niemand durfde meer wat te zeggen. Wat mij de mogelijkheid gaf een val te spannen voor de mol en mezelf verdacht te maken :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #245 Gepost op: 11-05-2020, 11:31:07 »
Maar Robbie, jij was wel degene die de Bagage opdracht deed slagen, waardoor we 3.000 euro verdienden aan het begin. Vermoljoen, jij en ik zaten in een sleutelpositie tot het mislukken van de opdracht. Heb je je daarmee niet meteen té onverdacht gemaakt? (al hield ik nog rekening met ergens geld uit de pot zou gaan en dat je dan vertrouwen wekte bij ons)
Maar er stond letterlijk gepost dat we als proevers India moesten proberen, dus ik dacht oké let's do it en toen het juist was heb ik dat extra aangedikt. Het kan me inderdaad onverdacht maken, maar het is het niets is wat het lijkt spel, dus je kan het altijd omdraaien. Lucy en Chardo vonden me in ieder geval niet té onverdacht blijkbaar. ;)

Citaat
Dat logo is me nooit opgevallen bij het water drinken trouwens :P
Wou het ook niet obvious doen, meer iets grappigs om achteraf te vertellen en als toch iemand het zag en het verdacht vond, altijd meegenomen. Zelf ben ik toch niet van de hints. Ik wil De Mol op acties vinden. En dus niet op hints en eigenlijk ook niet door het uitwisselen van testresultaten, want dat is nu grotendeels ook wel de reden waardoor veel mensen afgestreept konden worden.

Citaat
Jammer dat ik er die aflevering van de kluizen uitvloog, anders had je waarschijnlijk de finale niet gered (denk ik).
Ik denk het ook. Had al veel geluk dat ik er überhaupt nog in zat (zie gelijkspel met Brent)!
Ik heb jou daar ook expres de extra tijd gegeven zo van hij is toch de Mol en anders valt ie maar af. Wat dus ook gebeurde. Ik zou bijna sorry zeggen maar ach jij had mij ook extra tijd gegeven.  ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #246 Gepost op: 11-05-2020, 11:34:42 »
Ik was wel wat 'bang' dat ik door aflevering 5, meteen uit twee opdrachten liggen, niet meer verdacht zou zijn, want dan ben je als Mol een hele aflevering afwezig en heb je geen invloed.
Ik verdacht jou juist door deze 2 acties nog meer dan ik eerder deed... Dit waren juist de perfecte molacties in opdrachten waar de mol juist niet veel invloed nodig had.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #247 Gepost op: 11-05-2020, 12:32:48 »
Ik heb er zelf wel altijd bewust voor gezorgd dat ik ergens onderaan zou staan in Follow The Money.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #248 Gepost op: 11-05-2020, 12:38:52 »
Wat een gasten opeens bij Moltalk, waar komen die allemaal opeens vandaan? :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #249 Gepost op: 11-05-2020, 12:42:38 »
::megafoon:: CHARDO EN ROBBIE! WAT VONDEN JULLIE DE BESTE MOLACTIE(S) VAN ROBIN?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #250 Gepost op: 11-05-2020, 12:44:53 »
Ik vond het wel grappig hoe hij door de linkerbox tegen mij was aan het praten  ::rofl::

*rent de studio uit*
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #251 Gepost op: 11-05-2020, 14:55:23 »
::megafoon:: CHARDO EN ROBBIE! WAT VONDEN JULLIE DE BESTE MOLACTIE(S) VAN ROBIN?
Het mensen door laten lullen in de Taj Mahal opdracht. Dat was super irritant voor onze groep die maar na een bepaald persoon mochten posten, waardoor we bijna nooit konden posten en dus ook niet onze opdracht duidelijk konden maken.

Bij Koescape vond ik het aanvankelijk ontzettend lame dat die afstandsbediening in Robin's broekzak zat. Ik had zoiets van ja alsof iemand er aan zou denken om te posten "Ik voel in m'n broekzak." hoe kon ie dat nou weten?! Maar achteraf zie je dan dat het letterlijk in z'n pm stond dat hij die afstandbediening had. :)

En de beste vond ik het opblijven om op het hele uur te posten om te vragen hoe lang het naar Vermillion Lake was. Hierdoor kwam ie als goede kandidaat over want "wauw kijk hem eens even z'n best doen", maar het was eigenlijk ter afleiding om ons naar de verkeerde plaats te leiden en volgens mij heeft niemand het nog echt in vraag gesteld.


Oh en nu ik het daar over heb, herinner ik me ook dat ik daar ook expres iets gedaan had. Er was twijfel waar we nog naartoe zouden fietsen en niemand nam echt een besluit. Dus toen Vermoljoen voorzichtig vroeg of we naar Vermillion Lake moesten fietsen heb ik volmondig JA geantwoord en het meteen vet gedrukt. Ik dacht als het goed is, fijn. Als het fout is, ben ik verdacht omdat ik zo hard mee ging in Vermoljoen's foute beslissing.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #252 Gepost op: 11-05-2020, 15:04:07 »
ZEG, JULLIE HEBBEN JE KANSEN GEHAD, HE! DAN HADDEN JULLIE MAAR NIET EERDER AF MOETEN VALLEN!

Opnieuw, ik vind dat Robin echt leuke acties had en ook leuke biechten daarbij heeft gemaakt. Ik wilde echt dit soort biechten zien van de Mol en dat is wel min of meer werkelijkheid geworden. Dankje Robin.  ::hug::

En daarbij vind ik het ook erg leuk dat het me vier rondes kostte om de Mol te vinden, ondanks dat ik wat van zijn acties wel zag en heb benoemd. Dat maakt je eigen reis leuker. Het staat heel slim als je de Mol vanaf het begin af aan doorhebt gehad, maar dan is de rest van de editie zo eentonig. En ik gun het de Mol ook dat hij de eerste vier rondes zo makkelijk en leuk heeft kunnen saboteren.

De beste molactie?
Op het gebied van geld kan je het niet stellen, maar ik vind het wel enorm gedurfd. Namelijk zijn watermeloen vangt in Vallend Fruit. Ik vind het echt slim dat hij dat heeft bedacht zoals hij het heeft gedaan. Later bedacht ik me dat hij waarschijnlijk zo'n fake nepmol was als Patrick Stoof, maar dat was gelukkig niet zo. Heel knap gedaan.

Ook de Taj Mahal. Het lekker laten doorpraten en inzien dat Lucy en MollenvangR toch veel fouten maakten (ik niet trouwens!).

En ook Koe Vermist. Dat is wel een goed psychologisch spelletje dat hij daar heeft gespeeld. Ik had dat wel door (uiteindelijk), maar het vergde wat opofferingsgezindheid door stipt te zijn. Helemaal leuk als hij door een molactie dan geprezen wordt door de groep.

Ik weet dat Jan Versteegh zijn favoriete Mol was en dat in mijn optiek, zijn beste actie de snoekduik naar het mingeld was in aflevering 8, waardoor hij een geweldige kandidaat leek, maar in werkelijkheid de boel aan het besodemieteren was. Deze actie van Robin was wel zijn Jan Versteegh momentje. Chapeau.


Dus kies er maar een. Ik denk dat Koe Vermist, omdat dat de grootste impact had.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #253 Gepost op: 11-05-2020, 17:08:01 »
Dat zijn veren die Robin in zijn hoed mag steken! ::ok::

Jullie hebben het spel allebei erg goed gespeeld. Hebben jullie nog tips voor eerste afvallers als ik om een volgende keer als kandidaat wel de finale kan halen? ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #254 Gepost op: 11-05-2020, 21:16:33 »
Jullie hebben het spel allebei erg goed gespeeld. Hebben jullie nog tips voor eerste afvallers als ik om een volgende keer als kandidaat wel de finale kan halen? ;D

1. Vergeet die testtijden aan het begin. Focus je op goed en tactisch spreiden. Er is geen schaamte in een testtijd van een uur waarmee je een ronde doorkomt.
2. Je leeft per ronde, dus zet een joker in als je die hebt. Tenzij je zeker weet dat iemand helemaal fout zit. En ga zeker niet zo'n malle moraalridder uithangen die in ronde 6 moet vertrekken. Daar win je ook niet mee.
3. Zet niet meer in op een kandidaat dan nodig is. In ronde 1 is 5 tot 8 antwoorden echt wel voldoende als je daarmee genoeg kan spreiden.
4. Neem initiatief in de eerste ronde. Pak een bondje, voor ze bezet zijn. Je hebt contacten nodig!
5. Tast ook zeker af buiten het forum om. Chats helpen veel beter in het ontmaskeren dan privé berichten waarin makkelijk een aantal uur overheen kan gaan. 
5. Wees snel met de informatielijstjes, liefst al in ronde 1 zo veel mogelijk vergaren en neem geen genoegen met nee.
7. Houd aantekeningen en schema's bij vanaf het begin. Van uitstel komt afstel en in de laatste ronde heb je alle informatie nodig, dus als je wilt winnen moet je meteen beginnen.
8. Wees je bewust van je concurrentie. Om een voorbeeld te noemen, ik wist dat Lodewijk langzamer was in de tests. En ik wist dat Robbie minder connecties had in het spel.
9. Weersta de verleidingen en blijf rationeel denken. Dat klinkt als een open deur, maar het heeft wel een hoop kandidaten (bijna) genekt dit seizoen.
10. En deze klinkt cliché, maar heb plezier in het spel. Plezier motiveert je om fanatiek te zijn. Het is allemaal echt maar een spelletje. Vat opmerkingen niet te persoonlijk op. Meestal zijn ze juist erop gericht om anderen uit evenwicht te halen, waardoor je dus irrationeel gaat handelen.

Vat het alsjeblieft niet op als arrogantie trouwens. Er bestaat geen winstformule en ik ben nu niet plotseling de verlichte speler of de mastermind. Desalniettemin, denk ik wel dat je hiermee in ieder geval door ronde 1 kunt komen.
 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #255 Gepost op: 12-05-2020, 09:00:09 »
Grappig, sommige van mijn tips spreken die van Chardo tegen en toch stond ik ook naast hem in de finale, wat er waarschijnlijk op duidt dat er niet één zekere manier van spelen is. En ook dat je af en toe gewoon geluk moet hebben in mijn geval. :)

1. Vergeet die testtijden aan het begin. Focus je op goed en tactisch spreiden. Er is geen schaamte in een testtijd van een uur waarmee je een ronde doorkomt.
Ik wou hier komen zeggen dat je in het begin juist wel heel snel moet zijn. Dit heb ik uit ondervinding van online mol spellen die ik zelf georganiseerd heb en daarbij merkte dat in het begin vaak een gelijkspel voort komt. Al heeft dat grotendeels ook tem aken met dat het toen maar 10 vragen waren op de test natuurlijk.
Je kan inderdaad je tijd nemen om zo optimaal mogelijk te spreiden. Maar als iedereen optimaal spreidt is er weer meer kans op gelijkspel en gaat de tijd dus weer doorslaggevend zijn.
Maar wel spreiden dus en niet te vroeg all in gaan! Dat heeft me bijna de kop gekost in aflevering 3.  ;D

Citaat
2. Je leeft per ronde, dus zet een joker in als je die hebt. Tenzij je zeker weet dat iemand helemaal fout zit. En ga zeker niet zo'n malle moraalridder uithangen die in ronde 6 moet vertrekken. Daar win je ook niet mee.
Helemaal mee eens! Ik heb mijn jokers ook meteen ingezet. Kijk naar MV die met een joker op zak er uit lag. Blijkt dat LDH even veel vragen juist had als hem en hij er dus in gebleven zou zijn als ie zijn joker had ingezet.
En idem met Michael. Had die niet 2 jokers toen ie er uit vloog? Of meer? Nouja aan de testtijden te zien, zouden de 2 jokers hem gered hebben, want dan zou hij gelijkspel gehad hebben met LDH, maar hij was sneller en dan zou wederom LDH er uit liggen.

Citaat
4. Neem initiatief in de eerste ronde. Pak een bondje, voor ze bezet zijn. Je hebt contacten nodig!
Ik zag aanvankelijk het nut niet in van bondjes in WIDM. Ik heb ook alleen maar echt contact gehad met Lucy. Ben wel deels gaan in zien wat voor nut een bondje heeft, maar dan enkel qua testantwoorden delen. Dat heb ik allemaal eerlijk gedaan, behalve bij de laatste testantwoorden die ik met haar heb gedeeld. En toen begon ik dus weer te denken aan wat heb je aan een bondje als je de info die je krijgt alsnog in twijfel moet trekken omdat de andere kan liegen?
En ik ben het levende bewijs dat je ver kan raken zonder bondje (want die van mij was én nep blijkbaar en lag er meteen uit :) )

(en ja, ik begin Chardo's gevoel te snappen dat dit arrogant aanvoelt als je dit allemaal zo typt, maar is dus niet zo bedoeld. Feit is gewoon dat we allebei in de finale zaten.)

Citaat
5. Tast ook zeker af buiten het forum om. Chats helpen veel beter in het ontmaskeren dan privé berichten waarin makkelijk een aantal uur overheen kan gaan.
Ook hier heb ik zelf niet veel mee gedaan. Ik vond de discord chat vooral leuk om toch mensen wat beter te leren kennen, al was het maar bvbv met spelen van Jackbox, buiten WIDMO om. Maar dat was gewoon leuk, niet strategisch. Het enige strategische voordeel dat het mij opleverde was dat ik in het Ganesha filmpje verschillende stemmen kon plaatsen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #256 Gepost op: 12-05-2020, 09:00:56 »
5. Wees snel met de informatielijstjes, liefst al in ronde 1 zo veel mogelijk vergaren en neem geen genoegen met nee.
7. Houd aantekeningen en schema's bij vanaf het begin. Van uitstel komt afstel en in de laatste ronde heb je alle informatie nodig, dus als je wilt winnen moet je meteen beginnen.
8. Wees je bewust van je concurrentie. Om een voorbeeld te noemen, ik wist dat Lodewijk langzamer was in de tests. En ik wist dat Robbie minder connecties had in het spel.
Allemaal eens! Het laatste puntje was ik niet zo goed in vanwege mijn weinig contact, maar ik voelde uiteraard wel aan dat Lodewijk en Chardo een bondje hebben (I mean, dat voelde zelfs mensen aan die nog nooit op RN geweest zijn) en ik er dus bij cookie zoeken er sowieso alleen voor stond.

Trouwens: ik heb in tegenstelling tot wat ik in Chardo's biecht las wel degelijk gezocht. Elk bericht van Robin geopend en gequote om de code van het bericht te zien, maar niets gevonden. Vervolgens hetzelfde met Chardo's berichten gaan doen. Daar vond ik uiteindelijk een afbeelding van een of andere pixie of misschien is het wel pokémon, I don't know, die tot 1 pixel hoogte en breedte herleid was. En toen dacht ik oké als ie dat in een quote steekt, ga ik het niet eens zien als ik zijn bericht quote. Toen heb ik het opgegeven, omdat ik niet wist dat dat mocht en dacht dat hij op dezelfde manier verstopt moest zijn zoals ie was gepost in het topic. :)
Anyway, dat was de vraag niet. Laat ik dan als tip zeggen: geef nooit op! Maar je moet er wel tijd voor hebben natuurlijk.

Citaat
10. En deze klinkt cliché, maar heb plezier in het spel. Plezier motiveert je om fanatiek te zijn. Het is allemaal echt maar een spelletje. Vat opmerkingen niet te persoonlijk op. Meestal zijn ze juist erop gericht om anderen uit evenwicht te halen, waardoor je dus irrationeel gaat handelen.
Haha, ja hier moet ik ook mee akkoord gaan, vooral omdat ik deze gouden raad in het begin zelf niet heb opgevolgd. Ik hou zelf ook wel van drama in spelletjes, maar dan meer van het type mes in rug planten bij stemspelletjes of Kill the Kings! Ik was niet voorbereid op 'ruzie en persoonlijke opmerkingen om reactie uit te lokken' drama. Dus inderdaad: vat het niet te persoonlijk op!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #257 Gepost op: 12-05-2020, 15:45:51 »
Ja volgens mij had ik een img van Stella uit Winx Club, wat ik altijd met Brent keek, daar geplaatst als afleiding ofzo. Zodat je het op zou geven uit overmacht. En ik wist ook wel dat jij wist dat ik niet de Mol was, dus mijn cookie had niet de grootste noodzaak gevonden te worden. Met de kennis van nu had ik toch liever mijn eigen cookie ook willen openbaren, dan was mijn pot ook boven de 30.000 uitgekomen.  :-\\

Maar ja, je wint wat, je verliest wat.

Met welke WidM-kandidaat ik mezelf vergelijk hoorde ik SpacyColours vragen? Je moet je microfoon even aanzetten, anders hoort de rest je niet.

Wat Focus in het reunietopic plaatste is al wel vrij accuraat hoor. Sommige stemmetjes zeggen dat ik op Emilio Guzman lijk. Ik zie dat zelf niet echt, maar het zal dan wel. Emilio was wel een hele leuke kandidaat, dus als ik daarmee word vergeleken vind ik dat helemaal prima.

Victoria vind ik mezelf wel wat minder hoor. Maar ik kan me wel vinden in de kritische noten van Aaf en de koudbloedighied van Art, maar eigenlijk hoop ik dat iedereen mij ziet als een vrolijke, sociale Niels Littooij.

Als winnaar zie ik mezelf wel een beetje als Buddy. Eerst compleet fout zitten. Maar gelukkig toch alles hebben opgeschreven, goed gebruik maken van je bondjes en dan winnen op hoop dat ik toch meer kennis en snelheid had dan mijn tegenstanders. Bovendien zeggen sommigen dat ik op mijn 25ste ook nog door kan gaan voor 15, dus dat hebben we ook gemeen. En ik verlies me ook soms een beetje in mijn fanatisme.

Brent noemt daarnaast ook vaak een Sofie van den Enk, omdat ik zelf vind dat zij een hele goede en verdiende winnares was, vanwege dit soort acties die ik mezelf ook wel zie doen. Dus dat. Misschien nog een beetje Vivienne zoals ik mezelf op het eind wilde profileren.

En wie was de rest?
O, ook goeie vraag! Leuk!

TimvDons
vind ik wel een Ewout Genemans. Best rare acties al meteen gedaan in de eerste ronde. Vrij verdacht. Ik kan natuurlijk ook Evi Hanssen noemen, maar die ging twee keer full-on suicide mode. Dat vind ik iets te lage grepen voor Tim.

Van Sanmol
snap ik dat men meteen aan Nikkie de Jager denkt. Ik vind hem toch meer een Victoria. Maar Victoria viel toch niet als tweede kandidaat af? Jawel! Want Roeland was de Mol, dus hij was geen kandidaat!

Ons Brentje
kan ook meerdere kandidaten geweest zijn. Menno Brentveld klinkt toepasselijk. Zelf zou hij Georgina Verbaan of Daphne Bunskoek prefereren, maar ik vind hem wel een Bella Hay. En niet omdat ik haar verdacht, maar omdat hij af en toe zo gezellig fel kon uithalen.

Lucy
is Sigrid ten Napel. Ze was enorm fanatiek en verdrietig om haar vertrek, ook al liet ze dat niet in haar sterk aanwezige persoonlijkheid merken. En er is nog een derde overeenkomst, die mag ze zelf uitleggen als ze dat wilt.

MollenvangR-Art
is Sebastiaan Labrie. Nepmol ten top. Erg aanwezig. Ook wel jammer dat hij het spel moest verlaten. Ik zie MV ook wel de pot verstoppen als hij de penningmeester was geweest.

Michael90
is gewoon William Spaaij. Hij mag zelf denken dat hij Nathan Rutjes is hoor, maar nee. William ging ook met jokers naar huis, werd in het begin wel verdacht, maar later niet meer. Genoeg bewijs.

LdHmolletje
is natuurlijk Sinan Can. Minst actief (sorry). Ik zie LdH ook niet rennen als het moet. Twee kandidaten, gescheiden bij de geboorte.

Dan hebben we een beetje een probleem met twee kandidaten te veel, waardoor ik ze niet helemaal correct kan relateren aan een kandidaat die op hun positie afviel. Maar gelukkig zijn er nog twee kandidaten die voor de finale afvielen, zoals Sinan, waarmee ik wel veel overeenkomsten zie.

Vermoljoen
vind ik wel een Dennis Storm. Zo iemand waarvan je echt kon zien (achteraf) dat hij het spel wel goed snapte. De jongste van de groep, niet te vergeten. Onwijs fanatiek. Iemand waarvan je zou kunnen denken dat hij het spel kan gaan winnen, maar dan toch iets te vroegtijdig strandt.

En Lodewijk
is natuuuuuurlijk Patrick Martens. Jokers stelen, topito's graaien in tassen, met een zaklamp in de nacht voor de presentator gaan staan. En iemand die wel aanwezig is in de groep en wat gespeelde hysterie in de groep kan aanwakkeren.

Robbie
vind ik het meest een Jochem van Gelder. Vooral omdat hij eigenlijk al bijna veel eerder was afgevallen. Hij zat natuurlijk verder wel goed hoor, daar niet van.

En Mol Robin.
Ik denk eigenlijk vooral een Thomas Cammaert. Omdat hij aan het begin door menig kandidaat buiten beschouwing is gelaten. Ja, Robin is er gewoon bij, dat is gewoon een kandidaat. En ja, als je dan tunnelvisie al hebt op een andere kandidaat, het zij Lodewijk, Robbie, Chardo of Vermoljoen, dan mis je toch die signalen.



« Laatst bewerkt op: 12-05-2020, 16:04:06 door Chardo »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #258 Gepost op: 12-05-2020, 15:50:03 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

:-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #259 Gepost op: 12-05-2020, 15:51:50 »
(Ik noem jou Sofie van den Enk omdat zij ook zo’n irritante winnares was)
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE