Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21309 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #20 Gepost op: 9-05-2020, 22:42:45 »
Oké, drie opdrachten tegelijkertijd. Dat kan, want ze zijn niet ingewikkeld.

De Box
In eerste instantie dacht ik iets te naïef dat we heel makkelijk alle codes rond konden krijgen en dat er een addertje onder het gras zat door degene die als eerste zijn kamer verlaat, een vrijstelling of iets geks krijgt. Maar na een dag te hebben gewacht begrijp ik dat de linker porto de ontvangende porto is en de rechter de versturende. Weet je wel, de etherdiscipline opdracht uit seizoen 17. Nou is dit wel de versimpelde versie, alleen zit er nog steeds een Mol in het spel die heel makkelijk alle codes verkeerd door kan geven.

Het ding is ook, aan mijn linkerkant, in Box 1, zit LdHmolletje. De kandidaat zonder smartphone en beperkt internet. Met andere woorden, de minst actieve speler. Dus het zal lekker lang duren voordat ik informatie doorkrijg. Dat geldt dus in principe voor iedereen. Ik baal wel een beetje dat ik gisteren verkeerde informatie door heb gegeven aan Box 3, omdat ik vermoedde dat er een extra beloning in zat. Het idiote is dat ik ben vergeten wat ik precies heb doorgegeven. Ik heb het niet opgeschreven en de PB niet opgeslagen. Lekker handig, Char...

Taj Mahal Diner
Waarom krijg ik nou net deze opdracht? Dit is zo stom! MV, Lucy en ik moeten iedere zin beginnen met de eerste letter van onze gebruikersnaam. 'M', ez pz, 'L', geen uitdaging, maar de 'C', jongens toch. Ik val zo door de mand als ik nu ga nepmollen dat ik dan maar mijn best moet gaan doen. Niet geheel volgens het plan van Lucy en mij om mezelf verdacht te maken. Ik bedoel Lucy blijft kandidaten op mij zetten, maar dan moet er wel iets zijn om op af te gaan, ya'know. Ik moet gaan denken als de Mol in mijn positie. En die zou geen duidelijke foutjes maken als een zin beginnen zonder C. Dat loopt te erg in het oog. Dus ja, consistent, consequent, correct, correctie, collect, crux, allemaal woorden die ik amper uit mezelf zou gebruiken. Maar het moet maar.

Damn it!
O my Gawd, wat een goede woordspeling! En wat jammer dat het geen schaken is. Dat dammen kost amper strategie. Schaken is veel leuker en dan kon ik een beetje shinen (of nepmollen). Ik vraag me ook best wel af wat de Mol doet in deze opdracht. Een beetje good will kweken, I guess. Ook hier loopt het zo erg in het oog als je een verkeerde zet doet, dat durft de Mol volgens mij niet aan.

Lijstenwissel
Michael en Sanmol zijn ieder apart naar me toegekomen met de vraag of ze mijn lijst mochten hebben in ruil voor die van hen. Wat ze niet weten is dat ik al een week of wat alle lijsten in bezit heb, mede dankzij mijn verbond met Lucy, Brent en Lodewijk. Ze hebben mij dus niks meer te bieden. Nou kan ik natuurlijk mijn lijst geven, zodat zij mogelijk verkeerd gaan spreiden, maar mochten zij allebei heel ver met mij komen, dan heb ik geen voordeel meer. Want je kan wel denken dat zodra je alle lijsten op een na in bezit hebt, het enige antwoord bij de test dat je niet kent, van mij zou moeten zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Er zijn overlappingen in antwoorden, als favoriete Mol, favoriete seizoen, favoriete drankje etc.

Wel ben ik geïnteresseerd in de groepsdynamiek. Ik weet dat Lucy connecties heeft met Sanmol en Robbie, evenals Brent dat heeft en dat Lodewijk verkering heeft met de tien jaar jongere Vermoljoen. Maar ik zou ook graag willen weten hoe Michael, MV en Robin in het spel staan. Om maar een paar te noemen. Uiteindelijk krijg ik die informatie toch wel. Het is een kwestie van tijd. Maar mijn lijstje, die krijgen jullie niet zomaar vrienden!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #21 Gepost op: 9-05-2020, 22:42:58 »
Mijn vierde biecht (deel 1):
Lieve geheime biechtstoel,

Deze biecht komt veel later dan gepland. Ik wou namelijk al biechten vlak voor of na de test, maar ondertussen zijn de al dinsdag. Sorry! Uiteindelijk maakt het voor jullie geen verschil  ;D


De derde opdracht met het elimineren van de gerechten is redelijk goed verlopen! Robbie en ik hadden al snel de juiste namen geraden (ook MV hielp een beetje mee) en de rest was ook goed bezig. Tim en Robin vond ik hier verdacht door het zonder nadenken koffers te nemen en te openen  ::vergroot:: . De spelfanaten waren ook niet snel, maar het is toch allemaal goed gekomen.
Ik heb nadat de passagiers gekoppeld waren aan de juiste landen vooral andere kandidaten getest. Zo stelde ik voor op te proeven om te kunnen weten die hier ik zou meegaan en wie niet.
De markt-opdracht was één grote ramp! Ik vond het concept heel goed en tof bedacht, maar de afleiders waren te hevig (maar ook wel grappig  :-X ). Het was beter geweest als ze regels hadden moeten volgen, want zo een hele pagina vol kruidvatlogo’s is er toch wel ver over.
Ik ben heel lang bezig geweest met het in overzicht brengen van deze opdracht, maar dan stellen ze net een vraag in de test die ik niet wist en heb moeten gokken.  :P
Ik was blij dat ik bij Tim zat, want toen was hij nog één van mijn hoofdverdachten, maar ik had hem tijdens de opdracht al snel afgestreept omdat hij te opvallend verkeerde opdrachten gaf, maar heb uiteindelijk wel nog vragen op hem ingevuld. Ik vond het moeilijk om hier te zien wie zich verdacht gedraagt en wie niet.
Dan kwam de test.. Ik heb de test vrijdag rond 23u gemaakt en had goed gespreid en alles heel snel ingevuld en 20 minuten na het terugsturen van de test kwam ik er opeens achter dat ik een vraag was vergeten in te vullen.... Ik heb eigenlijk geen idee of die 20 minuten er nog zijn bijgeteld, maar ik vermoed van wel. Gelukkig had ik op iedereen minstens 4 vragen ingevuld en hadden mijn 5 hoofdverdachten (op 1 Robbieazerty, 2 Robin, 3 Lodewijk, 4 Tim, 5 Chardo) boven 7 en de rest heeft 4-5-6 antwoorden die met hun overeenkomen, maar toch vreesde ik ervoor dat ik zou afvallen door de tijd.

Voor de geïnteresseerden: hier enkele (niet alle) overzichten van de eerste aflevering.








Ik ben zo trots op mijn follow the money-schema! Allemaal met codes, dus heel handig!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #22 Gepost op: 9-05-2020, 22:45:08 »
Mijn vierde biecht (deel 2):

Maar gelukkig zijn had ik het fout en ben ik door naar aflevering 2! Spijtig dat Tim is afgevallen, maar wel goed voor het spel, want ondanks dat hij niet meer mijn hoofdverdachte was, zat hij zeker nog ik de top 5.  ::love::
Wat me wel opviel bij de test is dat er een vraag ging over de favoriete jaargetijden, maar volgens het lijstje van Robbie dat hij heeft doorgestuurd heeft hij “alle” ingevuld en dat was geen optie, dus dat vond ik wel heel vreemd.  ??? Ik heb hem hiermee geconfronteerd en het kwam erop neer dat hij zei dat ik hem dan kon uitsluiten als Mol. Ik vind hem ook al wat minder verdacht bij het dammen, maar Follow The Money zegt me dat hij verdacht is, dus ik ga hem alsnog in het oog houden, maar nu zijn Lodewijk en Brent mijn hoofdverdachten. Ook Mollenvanger komt in de top 5.

De bondjes gaan ook goed, ik heb een echt bondje met Michael en een half-bondje met Lucy. Ik heb ook af en toe gestuurd met stil en LdH. Nu stil is afgevallen, was het wel handig geweest als ik meer met hem had gepraat, want zoveel hebben we niet naar elkaar gestuurd. Ook zei ik ik het begin dat de rondvraag naar lijstjes niet heel hevig was, maar ondertussen heb ik wel al de lijstjes van Lucy, Tim, Michael, Lodewijk, Sanmol, Robin, LdH en Robbie. Maar ik ga er niet vanuit dat ze allemaal kloppen.

Over de tweede aflevering:
Dammen kan ik totaal niet, daarom dat ik er dus niet veel aan meedoe. Maar ik ben wel heel goed het overzicht aan het bijhouden voor de test.
De opdracht met het diner: wij mogen de letter ‘v’ geen enkele keer gebruiken en ik ben al 2x in de fout gegaan...  ;D
De opdracht met de boxen: hier ben ik geloot als hulpmol. Ik heb bij de inschrijving duidelijk aangegeven dat als ik zou moeten liegen en bedriegen dat ik dat ook zeker zou doen, ook tegen mijn bondjes, Michael en Lucy, en dat ben ik dus nu ook aan het doen. Ik kan er een joker mee verdienen en dan speel ik 1000 euro uit de pot, maar ik wil zo ver mogelijk geraken en dat staat boven de groepspot.  ;D ;D ;D
Hopelijk kan ik deze opdracht zo onopvallend doen slagen, want anders kan iedereen me al afschrijven en dat is zeker niet de bedoeling.

Zo dit was het dan voorlopig, hopelijk komt het de volgende keer sneller van om te biechten!

Wish me luck, geheime biechtstoel!

D*N: deel 1 ben ik vergeten een onderwerp te geven, dus vergeet dat niet :)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #23 Gepost op: 9-05-2020, 22:47:14 »
De Box
Dit gaat dus nooit meer goed komen. Of ik begrijp de opdracht niet, maar het lijkt me vrij logisch dat de ene porto de ontvanger is en de andere de verstuurder. Ja, ik ga niet spammen in die porto hoor. Ik heb een beetje waardigheid hoog te houden. Al vraag ik me wel een beetje af of het een cirkel is. Misschien staat gewoon een clubje met elkaar in verbinding. Of misschien als ik door de linker porto praat dat een hele andere kandidaat het te horen krijgt dan die ik hoor? Nee, dat zou technisch niet haalbaar zijn... Hoe dan ook ergens krijg ik geen informatie door en ja dan kan ik moeilijk de rest doorsturen, dus dan slaagt deze opdracht maar niet.

Lodewijk Backer & Brent
Goed, ik heb dus een soort van Skype relatie met deze twee meneren. Ehhhnn ja, ik wist dat op het moment dat we zouden Skypen er waarheden blootgelegd zouden worden. Waarheden als dat ik al een hele ronde alle lijstjes van iedereen in mijn bezit heb en dat ik hun lijstje heb doorgegeven aan Lucy in ruil voor die andere lijsten. Dat was tegen onze pact afspraak, maar ja ik ben een beetje een backstabber. Wel naïef dat ze dat niet hadden zien aankomen van mij. Maar goed, dat heb ik maar weer even goed gemaakt door hen hun drie missende lijstjes te geven. Die lijsten zouden vroeg of laat toch wel boven komen.

Maar wat ze niet weten is dat ik nog wel een groot voordeel heb tegenover hen. Een voordeel in dat Lucy en ik met elkaar delen op wie we inzetten. En het voordeel dat we weten op wie Tim en Vermoljoen zaten. Ik weet dat MV niet de Mol kan zijn. En dat zie ik ook wel terug in de opdrachten eigenlijk. Maar Brent verdenkt hem nog wel. Maar daarbij verdenken ze allebei mij. Niet zozeer omdat ik verdacht doe, maar omdat de rest het niet kan zijn (volgens hen). Weet je... oké, laat ze dat maar lekker denken. Ik weet ook eigenlijk niet of ze het echt denken of doen alsof, want ze praten wel achter mijn rug om met z'n tweeën.

En ja, zoals zij praten lijkt het er wel op dat zij allebei niet de Mol zijn. Nou ondersteunt dat ook wel mijn vermoeden hoor. Want Lodewijk is vaak zo inactief. Maar niet fnuikend voor de opdracht. En Brent doet volgens mij alles naar zijn kunnen goed hoor. Ik snap niet waarom Lucy hem prominent verdenkt. Als hij Mol is ben ik heel benieuwd wat zijn tactiek was, want dit zijn geen mollenstreken zoals ik het nu zie.

Dan blijven er nog een paar opties over. LdHmolletje, waarvan ik nog altijd denk dat hij niet tot Mol zou zijn gekozen vanwege zijn inactiviteit en gemis aan snelle communicatie. Ik bedoel het zou kunnen, ik ga echt nog wel wat op hem zetten. Maar ik zou het ook wel een beetje saai vinden als zijn tactiek was om makkelijk gebruik te maken van inactiviteit.

Michael90 is iemand die wel sterker staat dan zeg de overige 6 kandidaten. Maar met zo weinig berichten en tot voor kort niet eens een avatar. Ik geloof niet dat D'N hem dan tot Mol maakt. Again, ik streep ook hem niet weg. Maar niet hoofdverdachte.

Robby is voor nu, terwijl de opdrachten nog lopen, mijn nieuwe hoofdverdachte. En hij speelt het dan ook wel redelijk slim moet ik bekennen. Want bij de marktkraam vond ik het al heel wat dat hij bereid was om zichzelf te filmen. Maar ja, slechts 200 euro (wel door Lucy hoor). En in mijn molboekje heb ik eigenlijk nog niks positiefs verder over zijn acties geschreven. Ik had de eerste ronde gewoon het idee dat hij ook zo'n ongeleid projectiel was dat helemaal niet stevig in de groep stond, ondanks dat hij 10 jaar ouder is dan de meesten. Daarbij heeft hij een fout gemaakt bij het dammen, zijn kandidaat niet goed geraden en amper geholpen op het vliegveld. Ja, dit zou goed kunnen. Lucy denkt het echter nog van niet. En tegen Brent en Lodewijk vertel ik dit natuurlijk lekker niet. Die twee mogen heus wel in ronde 6 geraken, maar als ik niet van ze af kom daarna dan gaan ze me misschien nog verslaan in de finale, of in de halve finale en dan maak ik niet eens alles mee! Dat kan echt niet hoor!

En dat zeg ik nu en dan blijkt dat ik er zaterdag uitvlieg en dat Rob de Mol is... Met mijn karma is dat scenario heel aannemelijk.



Nou, deze joker was niet moeilijk om te krijgen. Ik zou bijna denken dat iedereen dit aanbod had gekregen  ::rofl::
Kan ik de joker dan overhandigd krijgen?  ::hyper::

Vele groetjes aan De Mol

Vermoljoen

Hahaha ik heb graag jokers en vrijstellingen en dan kan ik niet wachten ze te kunnen vastpakken  ::rofl::

Bedankt!

Tweede biecht van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #2:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2020, 22:48:32 »
Robbie krijgt de joker:
Oh, haha en ik maar bluffen in het Taj Mahal diner topic dat ik hem had, terwijl ik dacht dat ik hem niet had!!  ::rofl::

Wie is de Mol? Wie o wie kan het toch zijn? Ik zei voor het eind van de opdracht dat Robbie hoofdverdachte is en daar ben ik ook alleen maar in bevestigd. Maar na de executie van Tim ben ik niet meer zo zeker van mijn inzichten.

Kijk, Robbie heeft in principe weinig gedaan voor de pot. Oké, hij heeft weliswaar voor 0 boetes gezorgd, maar zij die dat wel deden zijn wat mij betreft niet de Mol. Lucy, Mollenvanger, Vermoljoen en LdH. Of nou ja, LdH zou nog wel kunnen aan de hand van die Box opdracht. Echt hoe kun je zo oblivious zijn dat je na dag drie nog steeds hetzelfde riedeltje in de portofoon blert? "Gaf antwoord!" Do you even watch Wie is de Mol? Ik wil echt niet arrogant klinken, maar de crux van deze opdracht was toch wel snel te ondervinden? Of is die LdH echt te oud? Of is hij de Mol? Tja, hij heeft dan weer wel bij de diner sterk en tevergeefs lopen hinten op de letter V. Ben je dan de Mol? Nee toch?

Vermoljoen, deze ronde heel afwezig. Evenals Robin, die niet eens iets heeft laten horen in het dam-topic. Hoe ben je dan nog een capabele Mol? Ik bedoel het is niet dat we echt een Mol nodig hadden om het te laten mislukken, maar een Mol moet gewoon iets doen, vind ik.

Mollenvanger kan niet de Mol zijn, want Lucy zei dat Tim grotendeels op hem zat.

Lucy is de Mol niet. Toch? Nee, dan voel me echt genaaid (in de negatieve zin). Ik bedoel dan krijgt ze wel echt props, want dan heeft ze me compleet om de tuin geleid in ons pact, dat echt snel loopt. Nee, niemand kan zo goed acteren! Maar ze doet theater stuff... HELUP!  ::schaam::

Brent kan volgens mij de Mol ook niet meer zijn hoor. De manier waarop hij zeer duidelijk maakte dat Vermoljoen en LdHmolletje een fout hadden begaan bij het diner. Dat hoef je niet te doen als Mol. Ik bedoel, ik snap dat het in zijn karakter past om het wel te doen, maar wat is dan zijn mollenactie daar? Zoveel mogelijk meedoen? Onverdacht proberen te zijn door goed mee te doen? Brent kan gewoon nooit de Mol zijn, want iedereen wantrouwt hem vanaf moment 1.

En in die box heeft hij naar horen zeggen van Lucy ook goed zijn best gedaan alles door te geven. Ja, de Mol kan verkeerde cijfers doorgeven, maar volgens mij zou Brent een ander plan hebbuh. Ik denk gewoon dat Brent triomfantelijker geweest zou zijn als Mol. Hij lijkt mij zooo kandidaat. Ik durf hem niet af te strepen. Puur omdat ik hem zijn lolletje niet zou gunnen als hij wel de Mol blijkt te zijn achteraf. Maar hij is ook zeker geen top 3.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2020, 22:49:01 »
Lodewijk is het volgens mij ook echt niet. Dat zou ook een hele slechte Mol zijn. Niet om zijn karakter of tactiek, want ik denk echt dat hij wel een goede Mol zou zijn, zolang hij er wel de tijd voor krijgt. Het is natuurlijk super handig als Mol dat je je kan verschuilen achter een drukke agenda. Maar in het geval van Lodewijk gaat dat ook ten koste van zijn mogelijke mollenacties. Bij het dammen heeft hij één zet verricht! Één! En neutraal. En daarna ook de juiste Mol benoemen.

In de box heeft hij alles, zoals hij dat zelf zegt, zakelijk, kort en bondig benoemd. Keurig doorgegeven. Of dat moet ik dan maar geloven, maar ik heb Sanmol, die een box verder zat, er niet over horen klagen. Nogmaals, het kan zijn dat hij als Mol verkeerde codes heeft doorgegeven. Dus echt weten doe ik het niet.

Bij het diner heeft hij wel een ei laten vallen. Als dat een molactie is, dan is het wel heerlijk in your face. Kon hij echt mollen binnen zijn opdracht? Ik denk van niet. Ook hier neem ik Lodewijk gewoon nog mee, voor alle zekerheid. Ja, het zou... kunnen.

Oké Sanmol, echt jongen, als jij de Mol bent. Congratz, really. Maar ik geloof hier echt niet meer in. Hij is zo impulsief, zo naïef. Het kan niet dat je dan de Mol bent. Ik begrijp heel goed dat wanneer ik dit zeg er door molloten direct naar Milouska wordt gewezen. Kijk, het zou echt een super leuke Mol zijn als San het is. En juist daarom is hij het niet (en om tal van andere redenen).

Michael is de sneaky basterd van deze editie. Nog sneakier dan dat ik ben. Hij speelt achter ieder rug om met bondjes en bluft informatie het spel in. Hij zou mijn lijstje hebben gekregen van iemand. Hij zou weten met wie Lucy een pact heeft. Weetje, volgens mij staat hij gewoon alleen of niet zo sterk en probeert hij daarom door te bluffen de Mol uit zijn tent te lokken. Mja... zou hij dan de Mol kunnen zijn? Ik hoop het wel. Ik vind hem op zich wel een leuke kandidaat. Hij weet wat hij doet, volgens mij en kan ook wel mensen manipuleren. Een tweede plaats in mijn verdenkingen.

Robbie
Ja, ik spelde het volgens mij verkeerd bij mijn vorige biecht. Het ding bij Robbie is dat hij de feiten niet mee heeft zitten. Niet alleen bij de vorige ronde, maar ook deze. Nieky nomineren als Mol. Een verkeerde zet bij het dammen. Minimaal presteren bij het diner. Maar dan wel een gesprek met mij aansnijden voor informatie. Ja, als Mol moet je je natuurlijk opstellen als kandidaat zoekende naar de Mol. Hij zegt dat hij mij niet verdenkt. Waarom zou je dat doen? Is dat een soort van psychologisch spelletje dat ik dan sympathie toon door hem ook niet te gaan verdenken. Ik zeg natuurlijk niet dat ik hem verdenk. Als hij de Mol is dan komt hij dat sowieso wel te weten na deze test.

Mijn twijfelraders spinnen wel. Is zo'n verkeerde dam zet een echte molactie of is het te duidelijk en gewoon naïef van hem. Het voordeel van hem als Mol zou wel zijn dat ik niet denk dat hij al massaal verdacht wordt. Brent en Lodewijk verdenken hem volgens mij niet zo. Dus zelfs al ik de middenmoot nog volg, zit ik nog wel veilig. We zullen zien. Misschien is de test wel een eitje.



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2020, 22:50:24 »
Hoi biechtstoel  ::zwaai::

Er is deze week veel gebeurd, maar ook eigenlijk niet. Ik heb weinig kunnen bijdragen aan alles, omdat ik het overzicht van het dammen niet kon bewaren en er weinig gebeurde in de Box. Ik heb onbewust ook erg mollig gedrag vertoond bij het diner (HET WAS ECHT PER ONGELUK).

In verdachtenland is echter een hoop gewijzigd. Mensen die ik eerder afgestreept had, zijn nu weer verdacht en ik vertrouw zelfs Robbie niet meer. However, ik heb iets wat een vloek of een zegen kan zijn: het lijstje van Tim op wie hij hoeveel vragen ingezet heeft tijdens de test. Ik heb ook de antwoorden van Vermoljoen en Chardo, en sinds kort die van Robbie, maar die vertrouw ik dus niet. ALS de informatie klopt, kunnen MV, Chardo, Robin, Vermoljoen en Sanmol niet de mol zijn. Afgezien van MV zijn dat allemaal mensen die ik niet verdacht vond, dus dat kan wel kloppen. Tim had het meeste op Chardo, en ik had er maar 3, dus het is ook goed om te weten dat ik Chardo waarschijnlijk wel kan vertrouwen :D

Blijven over: Michael, Lodewijk, Brent, LdH en Robbie. Lodewijk en Brent vond ik al verdacht. Die neem ik nu ook weer mee. Michael en Robbie vond ik niet verdacht, maar ga ik nu toch meenemen. Michael heeft zijn informatie in de Box niet doorgegeven, en eigenlijk verder ook zeer weinig bijgedragen. Hij is damkampioen, maar helpt ons niet winnen? ??? Robbie had ik gestreept op gevoel, maar Tim had weinig vragen op hem en ik vertrouw mijn gevoel niet, en als ik op vier wil spreiden en moet kiezen tussen Robbie en LdH, ga ik voor Robbie ;D Los van alles wat ik al over LdH gezegd heb, was hij namelijk ook gewoon goed bezig bij opdracht 2 en 3. Hij heeft veel zinvolle posts zonder V geplaatst en ook goede zetten bij het dammen gedaan. Lekker bezig!

Dus: deze week worden het Michael, Lodewijk, Brent en Robbie. Hoofdverdachte? Ik denk nu Lodewijk. Maar dat is niet echt ergens op gebaseerd. Vooral op dat ik niet wil dat het Robbie is :-X

Overigens staat MV nog steeds ver onderaan mijn FTM schema, maar hij was deze week zo opzichtig aan het mollen, en vorige week eigenlijk ook, dat ik er niet meer in geloof. Dat in combinatie met het 'feit' dat Vermoljoen maar 3 vragen op hem had ingezet en Tim zeker 9, maakt dat ik hem niet meer verdenk. Daarna volgt LdH, maar die heeft wel zijn best gedaan, en daarna Brent. Michael staat vrij hoog, maar ik zie in hem wel een 'eerste aflevering vertrouwen wekken' Mol. Robbie en Lodewijk zijn middenmoot. Voornamelijk omdat ze in de groep zaten die als enige geld verdiende bij het diner en omdat ik dénk dat Lodewijk op Hautoa heeft gestemd. Maar dat weet ik niet zeker, dus pleit hem niet vrij ;D

Chardo en ik trekken nog steeds samen op. Verder heb ik contact met Robbie en pm ik af en toe met Vermoljoen, Sanmol en nu ineens Michael. Maar Michael is nogal vervelend om contact mee te hebben, want hij wil eigenlijk niets nuttigs delen 'want jij hebt al een bondje'. Maar volgens mij weet hij helemaal niet met wie ik een bondje heb, want dat kan hij vrij moeilijk weten. Hij claimt dat het 'wel duidelijk' is, dus ik geloof niet dat ie op Chardo doelt. Misschien op Sanmol. Dat zou goed kunnen.

Anyway, tijd voor de test. Deze keer zonder joker, dus meer stress! Aaaah!


Misschien al wel te weinig gespreid, maar een beetje risico is toch wel nodig om wat duidelijk te krijgen. Hopelijk zit mn avontuur er nog niet op, we zullen het wel zien bij de executie. In elk geval wel alle vragen beantwoord deze keer ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #27 Gepost op: 9-05-2020, 22:50:40 »


Sentiments, sentiments songes utiles
Utilisation pour mots d'amour fragiles
Sentiments, sentimentales souffrances
Légère comme un silence
Jeu de larmes pour nuits blanches

Het is nu 14 maart 2020, 15u30. Daar gaan we weer, ik zit hier te typen met een gebroken hart. Deze aflevering werd voor mij getypeerd door een liefdesbondje met Sanmol dat gisteren gebroken werd. Dat is ook de reden waarom ik deze biecht met één van de meest sentimentele liedjes van het songfestival en één van de beste liedjes die Frankrijk ooit ingezonden heeft wil beginnen. Ik had een goede band met Sanmol opgebouwd en we hebben heel veel met elkaar gedeeld. Gisteren werd het vertrouwen echter beschadigd en hadden we allebei door dat we toch niet alle informatie met elkaar wilden delen. Helaas voor hem, want ik ben namelijk een vat vol informatie, maar het is niet anders. Ik heb besloten geen bondjes te willen aangaan en het spel verder te spelen met Chardo en Lodewijk aan mijn zijde.

Aflevering 2 verliep best stroef. Vervelend zelfs! In de eerste opdracht moesten we in een box kruipen en het duurde oprecht een paar dagen vooraleer ik de opdracht ook maar een beetje begreep. Ik heb in deze opdracht wel mijn taak volbracht, want ik heb de codes gewoon kunnen doorgeven naar Lucy. Op dat moment kreeg ik enkel informatie door van Robin die de opdracht beter begreep dan ik, maar goed. Het is helaas niemand gelukt, maar dat was wel te verwachten met een mol in ons midden. De tweede opdracht was een heerlijk diner dat ook stierlijk is geflopt. In mijn groepje zaten LdH en Vermoljoen steeds vervelend te doen, terwijl ik tenminste mijn best deed om de opdracht tot een goed einde te volbrengen. We kunnen besluiten dat vooral het opmerkzame duo (Sanmol en Robin) heel slecht was en dat ze niet echt gingen doorvragen. Ik heb een paar foutjes gemaakt deze opdracht, maar dat was oprecht per ongeluk en niet mijn bedoeling. Het is best moeilijk om steeds eraan te denken dat je geen "V" mag gebruiken. Achja. De laatste opdracht was een damopdracht. Best leuk, maar een beetje gewoontjes ook. Ik vond het jammer dat er 3 of 4 kandidaten niets van zich hebben laten horen tijdens deze opdracht. Ik denk dan toch dat de mol minstens een beetje gaat meedoen indien het hem niet zou interesseren. Ik heb zelf op Hautoa gestemd nadat ik in het topic liet vallen dat Nieky de mol zou zijn. Ik had verwacht dat Hautoa de mol was in dit spel, maar ik wou graag weten hoe anderen daarop zouden reageren.


Ik grijp ook even dit moment om, mocht ik er uit liggen, het beste lied van ESC 2020 hierboven nog even te laten shinen! Verdenkingen? Zeg, ik vind het nog moeilijker dan vorige keer. Ik heb vorige test de meeste vragen op MV, Lodewijk, Robbie, Vermoljoen, Chardo en Lucy ingezet. Mijn hoofdverdachten blijven MV en Chardo. Deze laatste ga ik ook op de allerlaatste vraag invullen. Ik vind MV net té opvallend mollen, maar dat kan echt ook gewoon een tactiek zijn. Volgens mij is hij het meest verdacht. Robbieazerty vind ik (sorry) de meest vervelende speler, omdat hij best flauw doet over alles. Ik denk dat hij wel sluwer is dan het lijkt, dus ik neem hem sowieso mee. Vermoljoen vind ik best schattig gelet op zijn leeftijd, en daarom denk ik niet dat hij de mol zal zijn. Toch vind ik hem best goed spelen en dus neem ik hem graag mee. Tot slot is er Lodewijk die echt wel inactief was deze aflevering. Jammer, maar dan word je bij mij automatisch minder een verdachte. Verder zijn er LdH en Sanmol die ik volledig heb afgeschreven. Als zij de mol zijn, dan vind ik het een slechte mol en dan lig ik maar uit het spel. Ik heb beslist op hen geen vragen in te zetten. Robin, Michael en Lucy zijn het in mijn ogen niet, maar ik neem hen een klein beetje mee om toch maar wat op hen in te zetten voor de zekerheid.

Op naar de test, ik ben razend benieuwd en ik gil het uit van de spanning! Ik bid dat ik mag doorstromen, want ik vind het spel oprecht leuk en het is voor de eerste keer voor mij écht moeilijk om de mol te ontmaskeren. Heel goed aan het spelen, molletje!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #28 Gepost op: 9-05-2020, 22:54:43 »
Het eerste bericht van de afvallerspm:
Het is Chardo, groeten van Sanmol  ::rofl::.

Die stond wel hoog op mijn lijstje, ook bij het invullen van de test ::jaja::

Well, de enige die bijna geen vragen bij mij heeft gekregen is Lucy. Als het Lucy is dan maken we van het woord mol geldverdiener  ::rofl::. En als het MV, Brent, Robbie of Lodewijk zijn dan ben ik op de mol eruit gegaan lmao.

Hmm,

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #29 Gepost op: 9-05-2020, 22:54:53 »
Hi D*N,
Hier dan eindelijk mijn biecht van direct na aflevering 1. Hij stond al ruim een week klaar, maar steeds vergeten door te sturen. De biecht die ik direct na de test had willen sturen (dus nog van voor de executie) komt er strakjes ook aan...
Erik
______________

Wow, we zijn dus in India beland. Een van de landen die al van kinds af aan hoog op mijn to visit lijstje heeft gestaan! Maar de weg er naartoe was wel erg chaotisch. Eerst mochten we zien te ontdekken wie onze medekandidaten waren. Gelukkig wist ik meteen Lodewijk uit de aanwijzingen te halen. Maar vervolgens werd ik niet geraden? En je mocht van D*N nog wel het internet op Schiphol gebruiken. Ik bedoel, Gangsta's Paradise, even googlen en je komt automatisch bij mij uit. Gewoon een beetje dom. Daarom, voor de vele liefhebbers van dit nummer, en als straf voor de haters van dit nummer de enige echte versie van Coolio:


Een leuke opdracht was die met de oud-mollen. Maar probeer maar eens een verhaaltje te bedenken dat niet waar is, maar waarvan de oud-mollen juist denken dat het waar was. Helaas lukte het mij niet, maar dankzij deze opdracht zit ik weer lekker in mijn gedachten bij de enige echte vakantieliefde die ik ooit heb gehad... Bärbel... ::love:: Hoe zou het eigenlijk met haar gaan? Misschien kunnen we op de terugweg uit India eventjes een tussenlanding in Wenen maken! Het raden van het land waar we naartoe zouden gaan ging volgens mij wel redelijk. In ieder geval zijn we op het juiste vliegtuig gestapt. Een stuk chaotischer gingen echter de opdracht in India zelf. Ikzelf was via een korte tussenstop op Malta (ook zeker geschikt voor een paar afleveringen WIDM) iets later in India beland. Maar de chaos op de markt was al compleet. Je zag werkelijk door de kramen de oplossing niet meer. Ik weet in ieder geval wel dat het Kruidvat vast niet hoeft te gaan proberen meer winkels in India te gaan openen...

Wat overheerst er bij mij na de eerste executie? In ieder geval ben ik een van mijn absolute hoofdverdachten kwijtgeraakt.

Ja, TimvDons was een van mijn grote verdachten. Niet alleen qua gevoel, maar ook qua fouten. Vooral op de markt. Ververd zegt mijn gevoel: Vermoljoen. Misschien heeft hij nog niet veel verdachts gedaan, maar op de een of andere manier klopt het niet. Dan mijn 2 hoofdverdachten: op 2 staat voor mij Lucy. Maakt regelmatig kleine foutjes, en doet af en toe nogal onnozel. En zij zou een perfecte mol kunnen spelen. Maar mijn absolute mol voor mij is... Sanmol! Doet gewoonweg zoveel fout. Dat kan geen toeval zijn...
Ik ben heel benieuwd of dat na de komende opdrachten nog zo zal zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2020, 22:55:14 »
Wat een mooi land is India toch! Ik geniet van elke dag hier. Hopelijk gaat dat na de tweede test in ieder geval nog door. Maar er is wel deze week heel veel misgegaan. Als eerste in Agra. Ik moet tot mijn schaamte ook toegeven dat er bij mij veel is misgegaan. Pas helemaal aan het einde toen D*N zei waar het uiteindelijk om ging had ik de opdracht door.

Maar dat er veel buiten mij ook mis is gegaan is overduidelijk. Er zijn op meerdere plekken zaken blijven hangen, of verkeerd doorgegeven.
Opdracht 2 was leuk. Een gezellig samenzijn met Daisy en Spacy, wie wil dat nou niet. Maar ook hier is weer veel te veel misgegaan. Ja, er zijn 2 opdrachten goed geraden, maar wel ten koste van heel wat onnodige fouten. En onze groep is ook niet eens geraden. Volgens mij was het toch uit mijn teksten duidelijk dat ik af en toe vreemde uitdrukkingen moest gebruiken om de 'v' te omzeilen? Blijkbaar was het niet duidelijk genoeg...
Een partijtje dammen tegen kijkers was ook interessant. En ook hier weer geen geld gewonnen. De mol doet in ieder geval goed zijn best.

Maar wie is nu de mol?

Misschien moet ik eens iedereen apart gaan behandelen. Wie is het op dit moment zeker niet voor mij? Chardo en Brewnt. Die lijken meer met zichzelf, gifjes en anderen bezig te zijn dan met het spel. Tuurlijk, dat kan een mol ook doen, maar bij hen heb ik gewoon de minste molvibes. Lodewijk en Robin? Die lijken op dit moment gewoonweg hun best te doen om geld binnen te halen, dus zijn het voor mij op dit moment ook niet. Michael zou ik ook niet echt kunnen geloven. Gaat tot heden onopvallend door het spel, en ook uit zijn mogelijke beginnende bondje met mij spreekt helemaal niks mollerigs uit.
Dan degenen bij wie ik me een molschap zeker zou kunnen voorstellen. Robbie... Spelletjesmaniak en zeker in staat een goede mol te spelen. Op dit moment is het vooral een gevoel bij hem. Wat tegen hem kan spreken is (net als bij mij) dat hij niet 24/7 aanwezig is/kan zijn. Ook gevoelsmatig: Vermoljoen. Doet af en toe onverklaarbare dingen, maar dan ook weer goede dingen. Het zou kunnen. Dan gedeeld tweede... Lucy. Ja, de enige vrouw in ons midden speelt ene nogal vreemd spel. Geen enkele zet doen bij het dammen? Ik kan bijna niet geloven dat zij niet weet hoe je moet dammen. Opvallend veel foutjes maken bij Daisy? Nee, zij is een slimme meid, en zou normaal gesproken toch niet zulke fouten maken? Dan de andere slimme speler: MV... Degene met wie ik het presentatorenbondje heb en met wie ik redelijk wat deel (niet alles natuurlijk, ik hou echt wel wat achter). De eerste aflevering was hij me niet echt opgevallen, maar deze tweede aflevering is hij echt met stip gestegen. Vooral in de box is er veel misgegaan bij hem. Als eerste heeft hij mij buiten zijn boxnummer nooit verdere informatie gegeven, en via via heb ik gehoord dat hij wel degelijk informatie van anderen zou moeten hebben gekregen. Waarom heb ik die dan niet doorgekregen? En ook in zijn groepje ging bij Daisy en Spacy gewoon het meeste mis. Maar mijn absolute mol blijft nog steeds Sanmol. Die lijkt werkelijk niks goed te doen. Ja, hij weet ineens de opdracht van groep 1 bij het gesprek, maar degene die zogenaamd het beste zou kunnen dammen weet niet eens het spel te winnen.
Nu maar hopen dat ik in ieder geval verder India in mag gaan!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2020, 22:55:39 »
Sanmol weg
Phoe phoe phoe... Sanmol weg. Ik kan niet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben. Want zijn agressieve tactiek hielp niet alleen hem, maar ook ieder ander die niet de Mol was, zolang je maar sterk in het spel stond. Hij heeft mij ook wel eens aangevallen in de marktkraamopdracht. En toen heb ik natuurlijk wat lopen nepmollen om hem te verwarren. Dat maakt dat ik hem speltechnisch best wel mis. Hij zat op mij, Brent en MV, dus hij zat zo lekker fout, maar dat kon hij ook niet voor zich houden bij Lucy bijvoorbeeld. Die natuurlijk een veel sterker pact met mij heeft dan dat ze ooit met Sannie had.

Daarbij, felle deelnemers stel ik als kandidaat op prijs. Ik vind dat gezwijmel prima voor het echte leven, maar hier (in India) heb ik geen behoefte om aardig tegen iedereen te zijn en alles maar te gunnen ten behoeve van het spel. Daar is het toch wel echt een afvalrace voor, die ik wil winnen. Dus ik ben het zwaar oneens met typetjes als Tim en Robbie die daar niet van gediend zijn. Het is toch ook maar een spelletje jongens...

Verdenkingen
Ik denk vooralsnog dat het Robbie is, maar ik hoop eigenlijk wel Michael. Maar ja, mijn wensmollen worden zelden werkelijkheid, dus dan zal het wel Robbie zijn. Ik weet van een paar mensen wie ze verdenken. De verdachten van de groep zijn Robbie, Brent, Lodewijk, MollenvangR, Michael en Chardo. En ik weet dat ikzelf, MollenvangR, Brent en bijna zeker Lodewijk de Mol niet zijn. Maar Lucy heeft niet de band die ik met Brent en Lodewijk heb en zij hebben de band niet met Lucy, die op haar beurt weer graait bij kandidaten als Vermoljoen, Robbie en tot voor kort Sanmol. Dus ik sta tactisch volgens mij wel sterk in het spel met informatie links en rechts. Het mooie is dat kamp links en kamp rechts elkaar kunnen verdenken. Dus ik kan die nog eventueel tegen elkaar uitspelen. Vroeg of laat moet ik toch een verbond vaarwel gaan zeggen. Daar ga ik nu alleen nog geen uitspraak over doen, want wie weet wat er nog komen gaat? De Mol, die weet dat, en dat ben ik zeer zeker niet.

En dat weet ik en dat weet Lucy. De rest mag nog wel wat twijfelen echter. Misschien nog wel wat over mij. Dus ik ga deze ronde misschien weer wat meer proberen te nepmollen. Tja, het hoofd van een kandidaat werkt nou eenmaal zo dat je geen concreet idee hebt van de verdenkingen. Ik hoor wel eens dat men mij verdenkt, maar als ik mezelf terugzie, kan ik ook goed begrijpen dat men mij afstreept. Gelukkig heb ik Lucy om wat te stoken bij de rest en ze op mij te richten.

Vallend Fruit
Ehh, ik was even bang dat dit weer een spamopdracht zou worden. Eerlijk gezegd, als ik presentator was, had ik dat wel zo geregeld in plaats van alles zelf te gooien. Kijk, ik zit met Lodewijk en Robin in een team en die zijn niet zo actief. Dus statistisch zou ons clubje het niet zo goed gaan doen. Verder dan die analyse is mijn strategie nog niet gekomen.

Tomatenslag
Nou dit is een interessante opdracht! Niet alleen om te kijken naar de opinie, waar mijn mening vaak toch al van verschilt, maar ook wie zijn of haar envelop doordramt. Dit is echt leuk, omdat de winstjoker op het spel staat. Dus men gaat voor zichzelf spelen, door anderen hun kans op die joker te ontnemen. Tegelijkertijd wilt een kandidaat zo veel mogelijk geld in die pot. Ja, om eerlijk te zijn deert die winstjoker mij in dit stadium niet zo erg. Met verdacht zijn kun je veel meer vragen winnen ten opzichte van de rest.

Ik heb de 1.500 euro. Dat is niet het maximum. Ik ben zeer benieuwd wie dat wel heeft. Mijn bedrag, in mijn ogen, is echter dusdanig veel dat het totaal onmols zou zijn om daarmee te finishen. Is me dat die joker dan waard? Nee. Dus ik moet zorgen dat ik afga. Maar niet direct, dat is niet leuk. Ik ga gewoon eens kijken hoe ver ik kom met wat gebluf. Heb ik de vragen goed gestemd met de opinie? Eerlijk, ik en de opinie verschillen veel te vaak van mening, dus dat zal niet het geval zijn. Dus ja, veel tomaten zal ik waarschijnlijk niet binnenoogsten.

Fruitmand
Opdrachten in een opdracht. Leuk, denk ik. Ik ga hier eens de tijd nemen te observeren. Eens even kijken wat die Robbie doet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #32 Gepost op: 9-05-2020, 22:59:33 »
Verwarring zaaien
Even een klein handgranaatje gooien in de groep. Sanmol is eruit en volgens mij zat hij wel grotendeels op Brent. Dus Brent is de Mol niet. Lucy weet dat en ik weet dat dankzij haar. Echt een super handig bondje trouwens! Ik kan iedereen aanraden die in WidM zit om een bondje met Lucy aan te gaan, want die speelt zoveel informatie door, maakt FTM lijstjes en staat zeer centraal in het spel. Helaas was ik eerst en gebruikt ze mij vooralsnog als haar Buddy, dus de rest heeft gewoon pech.

Enfin, ik moet wel al wat zaadjes planten voor eventuele komende rondes. Het klinkt wellicht heel overmoedig, maar ik geloof eigenlijk niet dat ik, noch Lucy, Brent of Lodewijk zal afvallen bij de komende executie. Ik denk dat het echt de beurt aan Vermoljoen is geworden. Zo niet LdH of Robin. Maar goed, die zaadjes waar ik het zojuist over had, ik moet voorkomen dat we in ronde 6 allemaal op de juiste Mol zitten. Dus het is nu nog echt van belang dat er verwarring in het spel is.

Lucy weet dat ik de Mol niet ben, maar ze vertelde me dat ze Lodewijk wel sterk verdenkt. Nou verdenk ik hem niet, dus als ik nou met mijn verbond met Lodewijk zorg dat ik hem uitlicht en hij mij, dan zal Lucy wellicht nog verdenkingen hebben op hem later in het spel. Kijk, ik moet haar er voor de finale zien uit te spelen, want ze is een zeer geduchte tegenstander, waarvan ik zeer mogelijk niet ga winnen bij de laatste test. Ik vind het bondje heel fijn hoor, maar ik wil wel dit spel winnen. En gezien zij net zo goed als ik weet wie de Mol zeker niet meer zijn, is mijn enige troef Lodewijk Backer.

En voor Brent en Lodewijk. Ons triopact is erop gericht om in ieder geval tot ronde 6 te komen. Maar daarna worden zij ook obstakels. Ik denk dat ze mij nog wel kunnen verdenken. Elkaar wellicht een stuk minder. MV en Robbie verdenken ze sowieso wel. Dus als Robbie de Mol is, dan moet ik ze meer op MV zien te duwen. Gelukkig molt die jongen uit zichzelf al best veel, dus dat zit wel oke geloof ik.

Een heel tactisch gedoe. Echt, het zou wat zijn als ik de komende ronde afval. Dan komt deze hele biecht wel heel arrogant over. ::schaam::

IK BEN KWAAD OP BRENT. HOPELIJK KRIJGT HIJ STRAKS EEN ROOD SCHERM, DAN IS EEN VERDACHTE WEG MAAR VOORAL EEN IRRITANTE KANDIDAAT

DAAR GAAT MIJN JOKER. IK HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTT DIE BRENT ZO HARD

IK WIL MIJN JOKER

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #33 Gepost op: 9-05-2020, 23:00:26 »
Hoera ik mag mee doen met WIDMO!  ::bravo::
De kandidaten zijn nog niet bekend en zoals gevraagd hou ik me stil. En hey, wie weet vinden ze me dan ook al meteen verdacht als ik in heel het WIDMO gedeelte geen woord gepost heb. Altijd meegenomen!
En ja hoor, zoals ik dacht moesten we stil zijn vanwege een odpracht: we moeten raden wie de kandidaten zijn!

Opdracht 1: Wie is de Kandidaat?
Ik moet gokken tussen:
Lonneke*L

Ennasil
en Sanmol


Ik had nog nooit van de rest gehoord, dus duidelijk: ennasil is blijven hangen na het weerwolven in de bank en doet nu mee aan WIDMO. Katsjing, die is in the pocket!
Maar nee hoor! Ik moest blijkbaar Sanmol raden...

Mijn theorie: de Mol zit in het tweede groepje dat moet raden. Zo konden ze alvast kijken of veel mensen het fout hadden. Zo nee, dan was het misschien handiger als De Mol het ook maar juist zou raden, anders valt het zo hard op. Zo ja, dan kon De Mol gerust goed antwoorden, want er was toch al genoeg geld verloren.
Dus, na de 1e opdracht heb ik het al tot de helft kunnen herleiden: Brent, Lucy, Tim, Michael, Lodewijk of Sanmol


Intussen heeft Lucy me gevraagd voor een bondje. Maar ik ben echt niet van bondjes in WIDM. Want:
- Bondjes kosten zoveel tijd. Naast in topics posten moet je ook nog eens via pm al je bondgenoten entertainen. En daar heb ik noch tijd voor noch zin in.
- Voor hetzelfde geld heb je een bondje met De Mol en zit je dus een hoop tijd en energie te steken in iets fake

- Waarom info delen met je concurrent? Straks geef ik hét stukje info door dat naar de juiste mol wijst en dat enkel ik gezien had. Vervolgens loopt mijn bondgenoot er met die info vandoor en wint het spel. Bondje does not make sense. OK in het echt misschien als je in groepen wordt gesplitst, dan is het handig om nadien te overleggen wat er gebeurd is. Maar hier gebeurt toch alles op het forum, dus je kan alles zien.

Maar goed, toch maar bondje aangegaan met haar, al was het maar om lijstjes uit te wisselen.
LDH, MV, Vermoljoen en Brent hebben me ook aangesproken om lijstjes uit te wisselen en dat heb ik gedaan. Zou De Mol uit eigen beweging anderen aanschrijven om lijstjes uit te wisselen? Waarschijnlijk enkel als D*N zegt dat ie dat eens moet doen ofzo.

Opdracht 2: Spaghetti Bluesky
Tja... wat kan je hier mollen, behalve een heel duidelijk feit fout zeggen? Grootste deel van deze opdracht hangt ook wel van de jury af.

Opdracht 3: Bestemming Restaurant
Toen ik online kwam waren er al verschillende topics tegelijk gestart (opdr 2, en 2 van opdr 3). Ik las uiteraard als eerste het spelfanaten topic, want duh "spelfanaten"! En postte bijna ook dat ik een steen ging leggen, maar bedacht me nog op tijd dat ik misschien eerst de andere topics eens moest lezen. Al maar goed, wat zou ik weer een dombo geweest zijn anders als ik daar een steentje ging leggen.  ::hypocriet::

Ik was proever en moest namen raden. Voor de rest gebeurde er nog vanalles, maar daar had ik op dat moment geen tijd voor om dat te snappen en heb ook pas na de opdracht tijd genomen om het echt proberen te begrijpen. Dus namen raden: Noorwegen en IJsland leken mij heel duidelijk, maar goed, wat ik duidelijk vind is dat voor een ander uiteraard niet, dus ik zal het door de vingers kijken dat Vermoljoen rare combinaties maakte. En dat ie verschillende keren hetzelfde gokt als ik, wat al bevestigd fout was... hmmm het begint wel op te vallen. Zou hij De Mol zijn, of is ie gewoon jong en onstuimig?
Ook hij verstuurde me zijn inschrijvingslijst en toen ik zag dat zijn geboortedatum na 2000 was, wist ik genoeg. Jong & onstuimig dus.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #34 Gepost op: 9-05-2020, 23:00:51 »
Robbie vervolg:
Citaat
Het ging uiteindelijk lekker met de namen en met de rest blijkbaar ook. Geen idee wat die aan het doen waren, maar het ging goed. Jonge en onstuimige Vermoljoen at een gerecht dat door de rest werd aangeraden en fout bleek te zijn.
Zelf had ik intussen bij kunnen lezen en meer vertrouwen in gerecht 8 gekregen door wat de rest allemaal al had uitgezocht. Ik dacht als IK nu eens snel gerecht 8 eet en het is juist, kan ik alle eer zogezegd opstrijken, terwijl ik er amper aan bijgedragen heb. Het gaat sowieso voor reacties zorgen, altijd leuk, maar misschien ook mensen die beginnen denken "Ja maar het was al duidelijk dat het gerecht 8 ging zijn en de opdracht dus ging lukken. Dus mol Robbie heeft snel het juiste gerecht gekozen om zo alle verdenking van zich af te gooien."
Dat hoop ik dat sommigen dat gaan denken. Hey met de nieuwe regel dat je bij geldwinst een joker kan krijgen, moet je andere manieren vinden om verdacht over te komen. ;)


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #35 Gepost op: 9-05-2020, 23:01:03 »
De opdracht op de markt was hel! Het voelde een beetje zo:

Robbie:"Hey waar is kraampje 19?"
Vervolgens:


MV was er superverdacht door naar al die kraampjes te gaan en niet gewoon zijn opdracht te doen. Hij zat ook die spammers te quoten (net als Sanmol en Chardo) and to top it all off kocht hij ook nog een vrijstelling voor een exorbitant hoog bedrag. Toen wist ik het zeker: MV is de Mol! Maar toen bleek die vrijstelling fake te zijn en waren we geen geld kwijt en was ik weer niet zo zeker. Was dit nu een afleidingsmanoeuvre en is ie wel echt de Mol of dacht ie echt dat ie een vrijstelling kon vinden?

Lucy is momenteel NIET De Mol!

Ze heeft net zoveel gegeten als ik, dus vind het zelf niet verdacht dat ze gestopt is bij een rauw ei (want deed ik ook) én ze is 500 euro gaan ophalen! Ze speelt om te winnen en gaat dus keihard voor die joker door veel geld te cashen. Goed zo Lucy!


Zelf heb ik mijn best gedaan in het eten, maar ook lekker als een ouwe knar zitten zeuren tussendoor met inhoudsloze berichten, in de hoop dat men zou denken "hmm verdacht". Maar de rest deed nog inhoudslozer dan mij en spamde lekker alles mee onder. Een erg intelligente groep hebben we niet. En een vriendelijke groep ook niet for that matter..
Oh, heb je trouwens mijn verborgen nepaanwijzing in mijn glas water drinken video gezien? Het mollogo komt achter mij in beeld.  8)

Toen de 1e test. Ik heb gespreid over Vemoljoen, Sanmol en MV, maar voornamelijk Tim.
Eliminatie... Tim eruit!  ::oink:: Jammer, maar wel een verdachte minder!

So far aflevering 1.


Enter aflevering 2.

In de test stond bij de favo jaargetijden mijn antwoord er niet tussen (ik vind ze allemaal fijn). Vermoljoen spreekt me er over aan en ik zeg dat het een foutje zal zijn en hij mij dus kan elimineren als Mol aangezien mijn antwoord er niet tussen stond. Reversed psychology.

Oh dammen, leuk! Laten wee eens kijken wat we-... en toe ngebeurde eer een hoop shit en gezeik, waardoor ik zo werd:


En waardoor ik jaloers was op Tim die in z'n vliegtuig naar huis zat. Kan ik met hem ruilen?

Ik was ontzettend kwaad en geïrriteerd. En dat doet iets met mij. Ik verander dan. Waar ik groepssfeer normaal extreem belangrijk vind, gooi ik blijkbaar graag een knuppel in het hoenderhok als een deel van de groep tegen mij is (of ik dat gevoel krijg, want misschien is het niet zo en ben ik paranoïde). Ik word dan iemand die stiekem zijn gram haalt.

Dusseuh... terug naar dat dammen. Ik post lekker:


Als het de bedoeling van De Mol was om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen en mij zo te laten reageren: goed gespeeld, it worked.
Brent reageert er in ieder geval superhard op met mega grote vraagtekens. Wil hij andermans "fouten" zo hard in de verf zetten om zelf als Mol minder op te vallen?
MV doet ook een paar niet zo handige zetten. En als we de kijkersmol moeten bepalen, noemt hij als dnige De_witte en vervolgens nog wat namen. de_witte is duidelijk niet de mol en door al die namen te noemen zaai je alleen maar verwarring.
Ik ga Brent en MV toch in de gaten houden...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #36 Gepost op: 9-05-2020, 23:01:18 »
Box opdracht
Niet superveel te melden hier, behalve dat michael90 zijn clues niet aan mij heeft doorgegeven. Via mijn bondgenootje Lucy kwam ik te weten wat zij van Brent had doorgekregen en aan Michael had doorgegeven. En dat is exact wat hij aan mij heeft doorgegeven. Dus geen nieuwe clues van hem zelf. Vreemd. Vervolgens komt ie met een verhaal aanzetten dat ik zijn info ook niet aan Lodewijk doorgegeven heb. Euhm, toch wel hoor, ik denk dat Lodewijk dan met jou loop te f*cken. ;) Maar goed, stem gerust op mij!


Taj Mahal opdracht
Leuke opdracht! Sanmol super verdacht omdat hij maar blijft posten, waardoor Lodewijk, Michael90 en ik amper kunnen posten. Wij mogen enkel vlak na iemand van groep 1 posten, maar telkens ik online kom, heeft Sanmol er al tussen gepost en krijgen we dus niet de kans om ook iets te zeggen. Of hij is enthousiast. Of keihard aan't mollen.  ::vergroot::
Als het eindelijk wel lukt, post ik dan ook dat ze eens wat moeten zwijgen, omdat ze ons anders nooit gaan raden. Dat heeft blijkbaar geholpen en even later wordt onze groep geraden. Sanmol dankt mij er zelfs mede voor!  ::oink:: :-*
Maar ze hebben nog problemen met de andere twee groepen. Die van Lucy, MV en Chardo is duidelijk: elke zin starten met de 1e letter van hun nickname. Ik post:"Robbie weet al lang wat jullie moeten doen. Raar dat anderen het nog niet zien. Robin ook niet?" en even later wordt het juist geraden en dankt Robin mij ook. Ships, nu heb ik de groep zo hard geholpen dat geen mens me nog gaat verdenken natuurlijk! (na deze aflevering hoor ik van Lucy dat kei veel mensen mij verdenken en zelfs zij twijfelt, haha heerlijk! En ik heb de joker gewonnen deze aflevering. Ik maak me verdacht én ik krijg de joker omdat ik het meeste geld binnen breng. Perfect!  8) )
Lucy maakt 100 fouten, maar maakt de rest daar wel op attent dat ze de opdracht waarschijnlijk fout begrepen hebben. Ik geloof haar dat het per ongeluk is. MV maakt daarna echter nog wel fouten... MV toch...
De derde groep mag geen V gebruiken. LDH post Fernseh ipv TV en heeft het over "dat populaire Coldplay lied, hoe heet het toch ook weer?" Hij bedoelt natuurlijk ViVa la Vida waar heel veel v's in zitten en wil op die manier duidelijk maken dat ie geen V's mag gebruiken. Ik vertrouw LDH. Ookal post ie elders toch een V, net als Vermoljoen. Brent zet dit weer in een heel groot licht (again: om de aandacht op anderen te brengen?) maar maakt later dezelfde fout, waar nog amper iemand het over heeft.
En op het eind van de opdracht post D*N de honderden gokken die Sanmol heeft gedaan. Dus hij heeft wel echt zijn best gedaan en dat maakt hem weer minder mols.

Oh en Michael stuurt me ineens nog een bericht om te vragen op wie ik gestemd heb als kijkersmol bij het dammen. Ja Hautoa natuurlijk!

(hihi, ni waar, ik stemde op Nieky!)

Intussen begin ik het nut van het bondje met Lucy toch wel in te zien. We delen hoe we in de eerste test ingevuld hebben, als in hoeveel antwoorden we op iedereen hebben ingevuld.

Bij de nieuwe test ga ik 10 op MV en 10 op Brent. En een vleugje van 6 op Michael90. Sanmol hangt ook nog wel steeds in mijn hoofd vanwege het veelvuldige posten bij Taj Mahal. Maar ik denk dat hij gewoon enthousiast was.

En dat blijkt, want hij ligt er uit! Jammer voor hem. Maar zelf heb ik toch een twijfelmol minder.  ::ok::

Lucy heb ik echter doorgestreept, ondanks haar 800 fouten bij het diner.
LDH streep ik ook door vanwege zijn verwoeste pogingen om duidelijk te maken dat hij geen V mag posten.
Vermoljoen had ik al een beetje doorgestreept vanwege zijn leeftijd, maar dat zou op zich niks uit moeten maken. Echter streep ik hem nu volledig door, omdat hij mij aansprak over die vraag ivm de jaargetijden in de test. Ik denk niet dat De Mol zo gedetailleerd alle antwoorden en mensen hun lijstjes gaat vergelijken om hen er dan over aan te spreken.
Bij Robin heb ik totaal geen mol vibes. Ik streep hem nog niet door, maar hij staat wel ergens onderaan mjn verdachtenlijstje.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2020, 23:03:01 »
Heb je gedronken? ::rofl::

Of raak je een beetje oververmoeid? Voor je het weet moeten we nog op zoek naar een nieuwe presentator :-[

Voor een joker geef ik een tip wat je tegen vermoeidheidsklachten kan doen ::hypocriet::

Ik ben nog nooit afgewezen ::oink::

 :\'( :\'( :\'(

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #38 Gepost op: 9-05-2020, 23:03:15 »


Bovenstaande clip typeert het triobondje dat ik heb met Lodewijk en Chardo dat plots een kwartetbondje wordt op het einde van de aflevering! Ik ben natuurlijk diegene met de rode jurk en mijn backing vocals zijn Lodewijk en Chardo. op 1:45 komt Lucy er dan plots bij!

Het is nu 20 maart 2020, 09u30. Daar gaan we weer, er is eigenlijk in deze derde aflevering heel wat gedoe geweest. Ik heb volgens mij twee keer iemand op z'n tenen getrapt (Robbie en LdH), maar de mensen zijn op dit forum sowieso lichtgeraakt. Gelukkig kwam het met Robbie allemaal wel goed en staan we weer neutraal met elkaar. Allereerst wil ik het hebben over Discord. Wat een ge-wel-dig idee was dat van mij om zoiets op te starten. We hebben een aparte kandidatenchat waar we heerlijk elkaar beter kunnen leren kennen. Ik ben nogal bitchy als ik aan het typen ben, maar eigenlijk ben ik zo lief als Viviënne van den Assem als ik aan het spreken ben. Dit helpt ook dat mensen mijn zachte en ironische kant kunnen zien, dat maakt meteen duidelijk dat ik heel weinig gemene dingen ook echt meen.

De opdrachten? Wat was DAT?! Ik ga het niet hebben over het vallend fruit of de fruitmandopdracht. Ik heb die oprecht naar behoren proberen te vervullen en gewoon mijn best gedaan. Tomatenslag was een drama. Ik zweer dat ik op geen enkel moment heb proberen te mollen. Ik koos enveloppe zeven, en tot mijn verbazing was het de enveloppe met niets. Aanvankelijk was ik best teleurgesteld omdat dit een psychologische opdracht is die ik goed kan. Achteraf was ik best wel blij omdat ik net zoveel chaos heb weten te veroorzaken op het einde. Hoewel ik eerlijk had gezegd dat ik nul euro had werden er géén tomaten naar mij gegooid. Uiteindelijk "won" ik de opdracht, ging er geen geld in de pot en dan was dat allemaal mijn schuld? Nouja, dat vond ik niet kunnen dus ik heb mijn bek niet gehouden en gewoon iedereen uitgemaakt voor rotte vis. Dit is mijn manier van spelen, eigenlijk wil ik niet verdacht worden, maar het lukt me telkens weer keer op keer.


Ik moet eerlijk bekennen dat het einde van deze aflevering achter de schermen niet zo netjes verliep. Chardo, Lodewijk en ik hebben nu Lucy ook semi-toegelaten in ons triobondje. Het lijkt me wel knus, ik hoop namelijk ook dat wij de final 4 kunnen worden van dit spel. Ik denk namelijk dat de mol tussen ons vieren zit, maar helemaal zeker ben je natuurlijk nooit als goudeerlijke kandidaat als ik. En dan moet ik het nog hebben over Vermoljoen ... arme Vermoljoen! Hij was zo kwaad op mij dat hij ging dreigen via PM. Jeetje, ik was helemaal in shock. Kortom, die knul wou mijn lijstje bemachtigen. Ik wou het niet gegeven, want ik dacht eerst dat hij al lang mijn lijstje had. Uiteindelijk heb ik toegegeven en hebben we lijstjes uitgewisseld (nouja, ik had zijn lijstje al in de eerste aflevering van Lodewijk gekregen dusja). Ik heb mijn lijstje lopen vervalsen, oh wat erg. Ik heb ongeveer de helft van mijn antwoorden gewisseld met de antwoorden van het lijstje van Chardo. Als beide heren dit weten gaat er echt een bommetje ontploffen, maar dat is net leuk! En als je dit nu pas leest: groetjes! Ik verdenk Vermoljoen ervan dat hij enorm op mij zit, want hij zat echt te smeken om mijn lijst. Als hij een paar dingetjes van Chardo invult en hij blijft doorgaan, dan is dat enkel een bevestiging voor mij! Het ga je goed knul, trust nobody!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #39 Gepost op: 9-05-2020, 23:03:48 »
De test? Ik heb werkelijk nog geen idee. Dit wordt voor mij wel de test waar ik echt keuzes ga beginnen maken. Hier een lijstje met mijn verdenkingen van verdacht naar niet-verdacht:


Ik denk dat ik echt ga proberen nul vragen in te zetten op de vier ondersten. LdHmolletje is in mijn ogen echt te inactief om een (goede) mol te zijn, ik heb hem eigenlijk ook niet echt wat slecht zien doen en daarom durf ik hem af te schrijven. Vermoljoen is eigenlijk een schatje, maar speelt het spel veel te emotioneel om de mol te zijn. Ook een PM naar iedereen sturen om lijstjes te wisselen als het spel vijf minuten bezig is, is misschien niet zo heel slim als kandidaat. Als mol zou het wel briljant zijn natuurlijk. Michael90 vind ik best onmols spelen, ik vind dat hij de opdrachten goed doet. Hij valt niet echt op, maar volgens mij is hij het echt niet. Hij lijkt best saai, maar blijkbaar is hij toch wel sneaky achter de schermen. Heb nog maar weinig met hem gesproken eigenlijk. Lodewijk is de grootste zakker, hoewel hij mijn mol was in de eerste test stap ik daar nu volledig van af. Eigenlijk omdat ik merk aan zijn gedrag, onze belgesprekken en gewoon de (in)activiteit van hem dat hij de mol niet is. Best wel een gedurfde gok van mezelf, vind ik, maar ik moet ook verder met het spel. Ik hoop wel dat hij ver geraakt in dit spel.

Robin vind ik eigenlijk helemaal niet zo verdacht, maar hij is zo stilletjes. Eigenlijk doet hij alles wel goed, maar ik kan het niet laten om een klein paar vraagjes ook op hem te spreiden. Ik denk dat hij de volgende zal zijn die ik ga proberen te schrappen want hij doet eigenlijk niets slecht en het is een eerlijke jongen. Ik heb anderszijds wel een bepaalde intuïtie bij hem dat er meer schuilt achter die jongen. Ik kan het niet goed plaatsen, maar het zorgt er wel voor dat ik je nog een beetje mee neem. Van de minder verdachten is er ook nog Lucy die eigenlijk ook enorm veel doet. Lucy is gehaaider dan ik dacht, maar een mol die al twee keer het meeste geld in de pot heeft gebracht? Ik geloof dat niet. Of je bent als mol meer met het onverdacht maken van jezelf bezig dan met het geld, en dan vind ik dat automatisch geen goede mol. Ik ga ongeveer evenveel vraagjes inzetten op haar als op Robin, niet veel, maar gewoon om zeker te zijn.

Uiteindelijk komen we dan bij de hoofdverdachten. Nouja, ik neem Robbie en MV mee omdat ik eigenlijk al overtuigd ben dat Chardo de mol is, maar ik niet all-in durf te gaan als onzeker gansje. Robbie doet soms wel rare dingen, maar ik vind zijn speelstijl best wel te vergelijken met de mijne. Ook een beetje dommig, lomp, opvallend en gewoon maar wat doen zoals bij dat dammen. Hij is sluwer dan ik dacht, want hij heeft mijn lijstje aan Lucy gegeven (zo zegt zij) terwijl hij bij mij nog zat te huilen dat hij het nut van bondjes niet begreep. MV is best een irritante speler en eerlijk gezegd ben ik niet de enige die ik denk dat hij dit is. Arrogant, asociaal, maar helaas ook verdacht. Ik heb eigenlijk totaal geen connectie met hem, en ik denk eerlijk gezegd dat zijn vertrek me weinig zou doen. Hij probeert zich verdacht te maken, en dat lukt aardig, maar vroeg of laat valt hij door de mand. En ja, lieve Chardo, jij bent gewoon mijn molletje. Ik zit in een tunnel en volgens mij ga ik er niet meer uitraken. Een perfect keuze, want hij snapt dit spel namelijk heel goed. Ik vind hem sowieso een leuke mol, maar ik wil dat hij wat meer bitchy gaat doen en wat meer gaat uitlokken. Hij speelt zo veilig, vind ik, en dat maakt hem voor mij net verdacht. Ik heb al hoog op hem ingezet tijdens de vorige tests, en nu ga ik weer volop voor hem. Ik ben razend benieuwd, veel succes allemaal met de test!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human