Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21339 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #80 Gepost op: 9-05-2020, 23:52:42 »
Hey, lang niet een-op-een gesproken! Hoe gaat het? Met mij? Ja, wat zal ik zeggen...

Smeekbedens
Ik moet zeggen, ik had meer van deze opdracht verwacht. Ik snap de essentie in dat we een soort van openbaren wie onze Mol is. Op zich is dat voor ons kandidaten natuurlijk wel fijn om te achterhalen, ware het niet dat er leugens tussen zitten en we dus eigenlijk niet veel opschieten. Maar laat ik gewoon even voor de vorm mijn ingeving analyseren.
Bij Vermoljoen is het eerste antwoord de waarheid en de tweede een leugen (denk ik). Dan zit hij dus wellicht ook op Robin. Bij Robbie is het een beetje onduidelijk aan de smileys af te lezen. Maar dan zou 1 de waarheid zijn en 2 een leugen, terwijl ik volgens mij wel denk dat Robbie op MV zat. Vreemd. Michael heeft volgens mij echt twee leugens, dus dan zit hij op Robbie, Vermoljoen of op mij. In ieder geval niet op LdH. Van Robin weet ik dat, als hij kandidaat is, de test heel raar invult en ik weet ook wel dat hij dan op Vermoljoen, MV en mij zit. En wat heb ik gedaan? Een keer de waarheid gesproken en een keer gelogen, zoals LdH (vgm) aangaf. Ik ben benieuwd of we naderhand kunnen afleiden wie wat heeft gelogen.

O ja, en LdH en Lodewijk zitten in een kooi. Honestly, ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Het kan de kant op gaan dat we ze moeten bevrijden om het geld te innen of dat als we ze bevrijden ze jokers krijgen. Dan ga ik toch maar voor de veilige optie, ze niet te bevrijden. Elke joker tegen is er toch weer een te veel, ondanks dat ik Lodewijk wel een groen scherm gun. LdH ietsje minder.

Ganges
Eehhhhh... ik ben blij dat ik bij de dierenvriendengroep zit. Want die wasopdracht had ik echt niks gevonden en die hip-opdracht, ik kan wel lachen om de inval van Lodewijk. Jammer dat het publiek van die saaie mensen zijn die niet van zijn humor houden. Het zij zo. Maar goed, zo'n puzzel oplossen is wel leuk. Ik ga hier niet zeggen wat ik denk, want bijna alles wat ik in het topic plaats is al hoe ik er over denk. We zitten volgens mij nu in een fase dat als iemand al tunnelvisie op mij heeft, ik hem daar niet op deze manier uit zal halen.

Rijstvelden
Ja, dit is een opdracht die me theoretisch wel ligt, ware het niet dat ik het echt even te druk had en nu op een achterstand aan informatie loop. Gelukkig is er nog fanatieke Michael die in zijn eentje de opdracht vast wel zal doen slagen, zo niet deels. Dus echt mijn best doen, dat hoeft niet. Zou op zich wel cru zijn als Michael deze ronde afvalt hoor. Maar hij lijkt best zeker van zijn zaak, althans op Discord. Maar ja, zoals ik al zei, het lijkt alsof hij op Vermoljoen, Robbie of op mij zit. En volgens mij zit de Mol daar niet tussen. Zit hij dan all in op de verkeerde Mol? Of zit ik fout op Robin? Nee, toch?

Hij is wel een geduchte tegenstander, die Michael. Gevaarlijk fanatiek, veel meer dan de rest. Enerzijds is het heel voordelig om hem in het spel te hebben, omdat hij blijkbaar alle opdrachten wilt voltooien, maar anderzijds zou hij zomaar de Mol al in vizier kunnen hebben. En volgens mij is hij een stuk scherper dan LdH, Vermoljoen en Robbie. Maar goed, Lodewijk kan nog steeds die fake hint aan hem geven en dan komt hij hopelijk voor goed op het verkeerde pad.



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #81 Gepost op: 9-05-2020, 23:55:40 »
Dit gaat niet over de opdracht, maar over een van de kandidaten. Ik heb namelijk zojuist een lang gesprek gevoerd met Robin. Je moet die Mol toch een beetje uitroken, he. In de laatste editie waar ik aan mee heb gedaan, heeft dat ook goed gewerkt. En ik moet ook zeggen dat naast Lodewijk, Brent en Lucy, ik niet veel heb gecommuniceerd over het spel met mijn medekandidaten. Ik moet daarbij wel uitkijken, want de eerste stap zetten kan voor een werkelijke kandidaat een streep door mijn naam betekenen. En iedere streep extra door mijn naam, is een kandidaat die mogelijk op de goede Mol zit. Dus ik spreek niet zo snel iemand aan.

Maar goed, ik ben dus naar Robin toegestapt met het idee dat hij de Mol is en ik wilde dus wel eens even weten of hij zijn acties goed kon praten of dat hij misschien wel door de mand zou vallen als Mol. En ik moet toegeven dat als hij de Mol is, hij het heel goed weet te verbergen in ons gesprek. Ik heb (deels) open kaart met hem gespeeld. Ik ben de Mol niet en dat mag hij weten. Na de executie van Lucy bedacht ik me trouwens al dat ieder die zij op mij heeft gewezen daarna zou denken dat ik het niet was. Nou wist ik dat zij contact had met Robin en Vermoljoen, dus die zullen mij daardoor wel hebben afgestreept. Dan loopt ik dus verder geen risico in een gesprek met hen.

In dat hele gesprek met Robin beweert hij op Vermoljoen te zitten. En dat klopt in de continuïteit wel. Want ik weet dankzij Lucy wel dat hij test 3 op MV, Vermoljoen, Brent en mij zat. Twee zijn er afgevallen en hij zegt zelf al aan de hand van de test van de laatste test van Lucy mij voor 99% te hebben afgestreept.En dan zit hij dus op Vermoljoen, waarvan ik denk, als je dan een schaduwmol neemt, pak dan een wat ouder persoon. Niet iemand die zo impulsief in het spel staat. Dus ja, ik vind dat op zich een rare keuze. Maar ja, het is er ook een op een kandidaat waar ik nog wel over twijfel.

En toen hebben we ook dingen besproken als dat Robbie, Michael en Vermoljoen hem verdenken, omwille van een slangen hint, die leidt naar Robin Hood. Als ik de officiële hint naar de Mol die ik van Lodewijk heb gekregen bekijk, dan denk ik op zich niet dat zo'n hint plain on sight wordt gegeven. Maar goed, het kan dan ook weer juist wel... ugh...
Hoe dan ook, ik vond Robin best open overkomen. Aan de andere kant, al dit prijsgeven betekent nou ook weer niet dat hij het niet is natuurlijk. Dus ik ben ook maar even met Vermoljoen gaan praten.

En ja, die zitten dus allebei op elkaar. Dat is niet zo handig. Ik moet dus een van hen op de verkeerde Mol zetten. Het handige is dat ze allebei niet kunnen weten dat Lodewijk niet de Mol is. Dus dat voordeel kan ik gebruiken door hen op hem te zetten. En ik heb zijn muziek hint gekregen. Nou weet ik nog altijd niet hoe die hint naar Vermoljoen dan wel Robin kan leiden, maar het is maar beter dat het in ieder geval niet in verkeerde handen valt. Dus ja, ik kan die hint zo vormen dat het naar Lodewijk of Robbie zal leiden en dan zit een van hen mogelijk verkeerd. Ik weet in ieder geval ook dat Michael de hint nog niet heeft doorgekregen. Dus ik kan dezelfde fakehint naar alle drie sturen.

In ieder geval dat spinnenweb aan leugens, dat voel ik nu wel hevig. Ik ga er gewoon vanuit dat Lucy niet tegen mij gelogen heeft, dus dan moet Vermoljoen of Robin de Mol zijn. Het is alleen nu zoveel gelieg, ook van mijn kant, dat ik niet anders kan dan Lodewijk volledig erin mee te nemen en hem alles naar waarheid te vertellen. Ik wil ook met hem in de finale komen, dat is ons plan, dus we moeten dit heel strategisch aanpakken.

Hoi Dennis,

Lodewijk en ik willen graag weten of het mogelijk is dat jij de hint naar de mol (slangenmand) naar mij kan sturen per pb en dat jij in ruil daarvoor dan een joker van mij aan Lodewijk geeft?
We horen het graag van je! ::hug::

DENNIS! Waarschijnlijk ga je hier al niet mee akkoord, maar ik ga er NIET mee akkoord dat je die molhint naar michael90 doorstuurt. Zou je dus willen antwoorden dat je dat niet doet (zonder mij te noemen)? Dank je!

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik wil alleen ruilen als ik zeker ben van de hint en dat kan dus niet :\'(

Ik geef één joker aan Vermoljoen

De test wil ik graag zaterdagmiddag rond 16:00 uur.
Heel misschien al eerder, maar dan zie ik wel wanneer je online bent :)

Nummer 6 van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #6:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #82 Gepost op: 9-05-2020, 23:56:58 »
Oké, dus, ik heb de opdrachten geanalyseerd. Met het idee dat Robin de Mol is en Vermoljoen de Mol zou kunnen zijn. Voor een laatste keer, Lodewijk en Robbie kunnen de Mol niet zijn, want Lucy is er op hen allebei uitgegaan. Micheal is zo'n beetje de meest fanatieke speler van ons allen. Verhaaltechnisch zou ik hem dan ook wel de overwinning gunnen, maar goed, ik ben ook een deelnemer en Lodewijk ook, dus hij zal toch echt moeten verliezen. Wel echt kut dat hij nu dus drie jokers heeft! Misschien gaan Lodewijk en ik die nog wel een keer stelen als hij slaapt. Nou is die Micheal wel zo'n blaaskaak die volgens mij zijn jokers gaat behouden tot aan de halve finale, maar ja, hoe langer we in het spel blijven en hoe zekerder we van ons zaakje zijn, hoe minder die jokers nog nut gaan hebben. Tenzij er echt onmogelijke vragen langs gaan komen.

Om het af te maken, LdH is ook niet de Mol. Veel te passief, weinig invloed op het spel gehad en tot dusver eigenlijk zeer geringe verdachte dingen gedaan. Nou ja en ik ben ook niet de Mol, dus ik kan mezelf ook afstrepen. Dus ja, Vermoljoen en Robin. Ik vind dat ik echt open heb gestaan voor de mogelijkheid. Maar Vermoljoen heeft zoals ik het zie een groep rijstzakken helemaal zelf goed gelegd en bij eentje geholpen. Dan heeft hij ook nog eens juiste beroemdheden aangewezen in het Ganges spel. Die jongen is echt... wat is je molstrategie dan Vermoljoen? Zelfs de drie zakken die hij als eerste vastpakte (2x rood en 1x roze) was goed. Waar is de molactie? Waar?! Ik wil open staan voor andere mogelijke Mollen, echt. Maar ik heb niet het idee dat hij massaal wordt verdacht, dus dit indekken is ook zinloos.

En dan de Smeekbedens. In mijn eigen georganiseerde editie heb ik ook zo'n soortgelijke opdracht uitgevoerd. En ik weet dat het als presentator dan aanlokkelijk is om de werkelijke Mol zo min mogelijk in het daglicht te zetten. Dus wat ga je laten doen om te sturen? Je gaat iedereen laten liegen die de juiste Mol in vizier heeft en iedereen de waarheid laten spreken die dat niet heeft. Als ik die emoticons bekijk dan valt best te achterhalen wie wat moest liegen en naar waarheid moest zeggen. Alleen bij Robbie vind ik het onduidelijk, die zou wel eens twee keer de waarheid moeten hebben verteld. Dat kan kloppen, want bij Michael kan het twee keer om een leugen gaan. Ik heb gisteren met Robin gepraat en weet enigszins dat Michael en Vermoljoen hem als hoofdverdachte hebben. Ik ook. Dus wij drie moesten liegen over onze ingevulde Mol. Robin niet en Robbie zat volgens mij nog echt op MV, dus die zal ook niet hebben gelogen noch een reden daartoe hebben gehad. Robin vertelde me trouwens dat hij over Vermoljoen de waarheid sprak, dat geloof ik ergens wel. Dus dan heeft sowieso iemand anders een fout gemaakt, ik niet in ieder geval.

Dan is de vraag nu, ga ik de test vol op Robin invullen, omdat ik denk dat iedereen al vol op hem zit? Of ga ik toch nog wat inzetten op Vermoljoen voor de zekerheid? Het mooie is, ik heb de testinzage, dat wil dus zeggen dat ik er niet op tijd uit kan gaan. Ik kan alles heel gericht, zonder stress invullen. Gaan die anderen vol in? Micheal en Vermoljoen misschien. Lodewijk zal wellicht nog wat verdelen op Vermoljoen. Maar zullen Robbie en LdH vol op Robin inzetten? Of verdenken ze Lodewijk en mij misschien nog wel een beetje? Ik denk dat ik nog wel veilig ben als ik niet all-in ga. Dus ik ga nog een beeeeeetje inzetten op Vermoljoen, maar het merendeel gaat echt op Robindtc.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #83 Gepost op: 9-05-2020, 23:57:13 »
Na MV's vertrek had ik me voorgenomen om Robin en Vermoljoen in de gaten te houden. Ze zijn allebei even verdacht en ik heb geen idee. Ik had aanvankelijk Vermoljoen afgeschreven want te jong. Maar dat is misschien toch een beetje kort door de bocht. I mean, hij doet Latijn-Wiskunde. Dan weet je toch wel iets. Want ja, ik heb dat vroeger ook gedaan en ben uiterst intelligent.

Jammer dat er niks van is blijven hangen. Behalve het woord lacrima, die na de volgende executie veel zullen vallen, want ik heb geen idee meer.

Bij smeekbedens heeft Vermoljoen zijn sleutel niet gebruikt. Ik ook niet, in de hoop om weer wat verdachter te worden ofzo.
Maar goed, als je hem wél gebruikte, zou je geld winnen. Dus Vermoljoen = verdacht.

Aan de Ganges denk ik niet dat er in mijn dierenvriendengroepje gesaboteerd werd. Het was gewoon moeilijk en ik vind het ook niet verdacht dat we aanwijzingen gemist zouden hebben door niets te proberen, want ik had daar niet bij stil gestaan, dus vind het ook niet verdacht dat Chardo en LDH dat ook niet hebben voorgesteld. We hebben gewoon allemaal gewacht tot we alle info van Lodewijk's opdracht hadden en dan last minute die boot maar heen en weer gestuurd.
Lodewijk zelf heeft volgens mij ook redelijk zijn best gedaan. Smaken verschillen gewoon.
Dus De Mol zat bij de klerenwassers. Maar ja... daar zitten zowel Robin als Vermoljoen in. Dus ik weet nog niks.

En waarschijnlijk kom ik heel veel te weten als ik de rijstvelden ga analyseren. Maar die opdracht is een beetje aan me voorbij gegaan. Ik heb me expres laten vangen omdat ik door de Mol gevraagd was om hulpmol te zijn. Nog bedankt Mol, dat kwam net op tijd, nadat mijn Mol waar ik al 2 keer all-in op gegaan was, was afgevallen.  ::ok::
Vervolgens is iedereen coördinaten gaan posten, maar ik had geen tijd en geen zin om elke stap na te traceren. Het is de eerste keer dat ik zo'n opdracht niet analyseer. Dus ik vrees voor de executie...

Wel heel fijn dat als je twijfelt tussen Robin en Vermoljoen, je voor de test nog lekker kan spreiden, aangezien ze beiden jonger dan 21 zijn, pizza als favo eten en chocolademelk als favo warme drank hebben opgegeven en ze allebei klerenwassers waren! Top! ::rofl:: ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #84 Gepost op: 9-05-2020, 23:57:25 »
Alweer een test gemaakt en ingeleverd. Wat zal ditmaal de uitslag zijn? Hopelijk mag ik weer een rondje mee. In ieder geval ben ik bij de vorige executie heel wat wijzer geworden! Hoewel we met MV een topkandidaat verloren hebben was het voor mij perfect. Al vanaf aflevering 2 had ik bewust antwoorden in de test op hem ingevuld, en na de exit van Sanmol werd MV mijn hoofdverdachte om de mol te zijn. Maar niet dus... Wel is daardoor het aantal mogelijke verdachten nog maar zeer klein geworden. Zeker nadat ik ook nog eens heb nagekeken op wie mijn gegeven antwoorden in de eerdere tests ook konden slaan. Maar daarover straks wat meer. In ieder geval begin ik me nu wel een beetje alleen te voelen. Ik bedoel: van de 3 presentatoren van de vorige editie viel eerst Tim al meteen bij het begin af, en vorige executie MV...



Afgelopen week was ook weer een week waarin genoeg gebeurd is. Het hoogtepunt (of moet ik het het dieptepunt noemen) was de ontvoering van Lodewijk en mij direct na de vorige executie. Ik was me al een hoedje geschrokken dat ik misschien wel samen met Lodewijk nog een of ander duel moesten gaan uitvechten om in de show te blijven, maar gelukkig niets van dit alles. Omdat wij blijkbaar de traagste tijden hadden ingeleverd in de test werden wij in kooien gestopt (dat was dan wel weer wat minder, maar goed, het was wel vol te houden) en moesten de anderen beslissen of ze ons wilden bevrijden. Hoewel de joker die blijkbaar te verdienen was aan onze neus voorbij ging was ik wel blij dat 3 anderen ons wel wilden bevrijden.



De andere opdrachten waren persoonlijk voor mij minder gezien ik bij de rijstzakken er veel te snel uit lag, en ook bij de ark-opdracht aan de Ganges weinig heb kunnen doen. Maar goed, wie weet dat toch de een of ander in mij nu toch ineens verdachter gaat vinden. Ik bedoel: ik ging (wel onbewust) klungelig af op het rijstveld, en bij de Ganges heb ik me bewust wat op de achtergrond gehouden. Kijken hoe met name Chardo zou reageren. En door telkens te melden dat de afvaller van de week op mijn test was ingevuld draagt er misschien ook wel wat bij... (en dat is niet gelogen, iedere week had ik heel wat vragen op de afvaller ingevuld) En heel veel geld heb ik ook nog niet binnen gehaald, dus wie weet.



Dan de hoofdvraag: wie is de mol? Door de exit van MV, en doordat ik mijn eerdere tests nog eens heb nagekeken wordt de groep verdachten steeds kleiner. Dan blijven er hooguit nog 3 kandidaten over die de mol kunnen zijn. Robbie is het zeker niet, want dan had ik er zeker in aflevering 3 uitgegaan... En daarnaast doet hij veel te veel zijn best om in ieder geval opdrachten te laten slagen. Michael is het ook niet, want dan had ik er normaal gesproken in aflevering 2 of 3 uit gelegen, gezien ik maar zeer weinig antwoorden op hem had slaan. Daarnaast was hij de afgelopen aflevering (en eigenlijk ook de afleveringen ervoor) veel te veel bezig om een joker te verdienen. De manier waarop hij bijvoorbeeld bij het rijstveld bezig was zie ik een mol niet doen. Chardo kan het ook zo goed zal zeker niet meer zijn. Naast dat ik hem sinds de exit van Brent niet meer fanatiek vind, zou ik er vorige keer toch uit gelegen moeten hebben met maar 2 of 3 antwoorden die op hem konden slaan. Lodewijk? Zou zeker kunnen. Maar dankzij hem is er bij de kledingwassers geld verdiend. Robin is de enige andere die ik eigenlijk nog een beetje verdenk. Hij lijkt fanatiek bezig, maar er gaat toch ook veel mis. Maar als je de mol bent, waarom laat je je dan niet snel op het rijstveld vangen in plaats van constant heen en weer te lopen, zodat je de jager nog alle kansen kon geven om iemand anders te vangen. Nee, op dit moment zeg ik: de mol is Vermoljoen. De enige stabiele factor bij mijn tests, de enige die ik iedere keer heb meegenomen... Daarbij blijven de kleine foutjes zich opstapelen bij hem. Hij lijkt fanatiek, maar ondertussen... Nee, vermoljoen is de mol (al heb ik wel nog voor de zekerheid een paar vraagjes op Robin ingevuld, just to be sure!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #85 Gepost op: 9-05-2020, 23:59:35 »
Hoi Michael.

Welkom bij ons clubje ::hug::

Bedankt!  ::bravo:: Ach het is ook eigenlijk wel lang genoeg geweest zo. Ik weet nu wel wie het is, maar daar heb ik weinig meer aan ::rofl::

Bro, wat heb je gedaan?  ::hug:: het was wel echt tof met je over het spel te sparren en had je als speler oprecht meer gegund. Op wie heb je alles gezet?

Ik ben denk ik te eerlijk en fanatiek om als kandidaat echt ver te komen. Ik dacht dat jij veel op Robin had gezet MV, dus ik dacht laat ik dan nu eens de gok nemen met Chardo ::rofl::


Faaakkkk nooooo :( Ik heb alles op Lodewijk gezet toen ik eruit ging en altijd bij iedereen met wie ik contact (waaronder jij) had dusdanig op mn woorden gelet dat niet helemaal duidelijk was hoe ik echt gespreid had. Bij mij was het Lodewijk, Robin, Vermoljoen over wie ik spreidde (en een beetje Chardo, maar die had ik na afl 5 afgeschreven). En dus toen ik eruit ging all-in op Lodewijk of Robin. Voor beiden had ik een lijst met verdachte zaken, alleen vond ik de subtiliteit van Lodewijk zwaarder wegen dan de  obviousness van Robin. 

Dus dan is het deels mijn schuld dat je eruit ligt...  :( ::sorry::

Ik ben juist altijd eerlijk geweest naar iedereen over mijn verdachtenlijstje. Ik had nu alsnog wel een antwoord of 10 op Robin, dus die is het ook niet hoor :-X Dus we kunnen gewoon stellen dat we allebei verkeerd zaten

Is het dan toch Vermoljoen? ::rofl::

Het is Vermoljoen denk ik ja of iedereen moet echt al vol op Robin hebben ingezet. De ene andere mogelijkheid is LdH, maar dat lijkt me echt heel sterk.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #86 Gepost op: 10-05-2020, 00:00:52 »
Goed, even snel. Dit is nu echt de vierde executie op rij die ik niet zag aankomen. Brent achtte ik slimmer en tactvoller in dan de meeste kandidaten, Lucy had met mij dezelfde verdachten, MV was volgens mij hoofdverdachte van de de groep en nu was het dus de beurt aan Michael.

Michael, de jongen die toch de laatste ronde wat meer van zichzelf liet zien. Hij heeft volgens mij nooit een doelgerichte mollenactie uitgehaald in het hele spel. Altijd voor de winstjoker gaan, zodat het resultaat van de executie voor iedereen gelijk blijft. En en liet ook wat meer van zich horen in onze Discord. Nou wil dat niet zeggen dat ik hem een hele leuke speler vind. Maar hij is wel opener dan LdH, Robin, Vermoljoen en Robbie tot dusver zijn geweest. En we gaan ook gewoon zo'n fanatieke kandidaat in het spel missen. Een kandidaat die hoe dan ook voor het geld gaat. Zelfs als er een optie tot vrijstelling is.

Tegelijkertijd vond ik hem wel een hele gevaarlijke speler, waarvan ik dacht dat hij het spel nog wel eens zou kunnen winnen door zijn fanatisme. Voor zijn vertrek heb ik nog een lang gesprek met hem gehad. Daarin vertelde hij mij dat hij vol op Vermoljoen ging inzetten. Ik geloofde hem niet op dat moment, omdat zijn onderbouwing tot die Mol erg karig was. En waarom zou hij mij, iemand met wie hij zelden contact heeft gehad in het spel, zomaar dat vertellen? Bovendien loog hij dat hij een van zijn jokers had weggegeven. Dus dat was voor mij een gesprek met antwoorden van hem die ik niet kon geloven. Dus ik dacht, misschien wel beredenerend vanuit mijn tunnel, dat hij loog over Vermoljoen, maar in werkelijkheid op Robin zat. En hij zei me dat hij vol op één persoon in ging zetten, om zekerheid te krijgen over de Mol. Daarbij vertelde hij me wel waarom hij de rest niet verdenkt.

Lodewijk doet niet iets essentieels verkeerd. Robbie kan niet, want hij kocht appelmoes en had die opdracht makkelijk kunnen weigeren en nog een paar dingen. En Robin was te duidelijk voor hem, onder andere denk ik vanwege die slangenhint. Dan waren er twee opties over, namelijk Vermoljoen en ik. Hij zei me alles op Vermoljoen in te zetten. Maar die nacht, om half twee, kreeg ik een laatste bericht van hem, waarin hij zei dat hij alles op mij heeft ingezet. En zoals ik al twijfels had bij zijn verdenking jegens Vermoljoen, had ik dat ook bij deze uitspraak.

Maar ja, er zijn drie opties mogelijk hier.
1. Hij heeft inderdaad vol op Vermoljoen ingezet en Vermoljoen is dus niet de Mol.
2. Hij heeft vol op mij ingezet. Dan ben ik dus niet de Mol! Zeer handig te weten.
3. Hij heeft vol op Robin ingezet en dan is Vermoljoen dus de Mol.

Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind om zo intensief te puzzelen hoor, maar man, wat gaat er veel door je hoofd als kandidaat. "Heeft hij gelogen?" "Is dit een leugen?" "Wat wil je hiermee bereiken?" "Denk ik misschien te ver door?" Ik kan me alleen maar voorstellen dat D*N dit heel erg amusant vindt om te lezen. En ja, blijkbaar zit dus toch nog niet iedereen vol op de juiste Mol. Dus die doet het wel goed.

Er zijn wel veel mensen die op Robin zitten al hoor volgens mij

Niet onmogelijk, maar allemaal al meer dan 10 antwoorden op Robin is best wel behoorlijk. Ik hoop in ieder geval voor het spel dat het Vermoljoen of LdH is. Het zou niet leuk zijn als iedereen al best vroeg op de juiste Mol zou zitten, althans dat is mijn mening.



Mocht iemand nog interesse hebben in mijn verdeling. Heb wel 2 domme fouten gemaakt, waardoor Chardo (2) en Robin (1) antwoord(en) minder hebben dan wanneer ik gewoon wat meer tijd voor de test had genomen.

Heb je niet ook jokers ingezet?

Nee ::ohno::

Stom!! :P
Vermoljoen kan eigenlijk niet though als Tims eerste test goed geteld is.
LdH had ik zelf bij mijn exit 9 vragen op dus ik houd het toch bij Robin I guess?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #87 Gepost op: 10-05-2020, 00:02:06 »
Ja dan zit iedereen al vol op Robin als dat zo is. Ik vond hem een beetje de nieuwe MV worden waardoor hij eigenlijk wat wegzakte bij me. Te veel duidelijke fouten. Ik zou het mooier vinden als we een verrassende Mol krijgen, maar blijkbaar niet  :\'(



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #88 Gepost op: 10-05-2020, 00:02:26 »
Mijn dertiende biecht:
Dag lieve geheime biechtstoel,

Aflevering 6 was weer geweldig! Zoals altijd heb ik weer veel te ver en moeilijk doorgedacht waardoor ik een joker misliep, maar gelukkig kwam de joker bij Michael. Hij heeft me altijd gezegd het spel zonder jokers en vrijstellingen te willen spelen, maar hij zou ze helaas niet aan mij willen geven, wat ik volledig begrijp, maar ik kon maar proberen :P . Ik heb heel lang nagedacht of ik mijn sleutel zou gebruiken of niet. Ik heb het risico genomen omdat Robbie de sleutel ook niet zou gebruiken en als wij dan benadeeld zouden worden, leek me dat niet erg aangezien ik denk dat hij mij verdenkt. Een risicootje nemen kan geen kwaad ;)  Nu is de vraag: kan de Mol een oranje scherm krijgen? Tuurlijk. Het gaat hier niet over de antwoorden, maar om de tijd.
Ik heb gezegd dat ik heel hard twijfelde tussen Lodewijk en Robin als Mol. Deze aflevering heb ik Lodewijk afgeschreven, want als Mol ga je nooit die ene wissel doen zodat er weer 2000 euro wordt verdient en dat deze opdracht zou slagen, had ik nooit verwacht ::oink::

De rijstveldenopdracht vond ik heel tof! Alleen had ik een beetje te laat door dat de winstjoker werd bepaalt door degene die als laatste een trio zou vervolledigen. Achteraf had ik deze opdracht anders aangepakt, maar ik moest gewoon de constructies van Michael volgen zodat hij de winstjoker kreeg, want ik had een deal met hem gesloten. Hij zou mij de joker geven als ik hem mijn follow the money schema zou sturen. Dat heb ik dus gedaan en veel heeft hij er helaas niet aangehad.  ::ohno::
Lucy, MV en nu Michael. Drie bondgenoten die opeens afvallen. Van Michael ben ik de enige waarvan ik 99% zeker ben dat hij te vertrouwen is/was en wij hebben van dag 1 altijd samen over alles gepraat. Gelukkig hadden we ook weer deze aflevering heel veel gepraat en we hebben zelfs nog eens alle antwoorden in de voorgaande executies overlopen. Zo heb ik zijn antwoorden in de test die ik kreeg kunnen dubbelchecken. Dit is waardevolle informatie.
Door de antwoorden van Michael en ik te vergelijken, kan ik voor 99% Chardo en Lodewijk uitsluiten. Hierdoor wordt mijn vermoeden dat Lodewijk de Mol niet is, bevestigd en Chardo die deze aflevering opeens mijn nummer twee werd kan ik ook afschrijven!
Ik schrijf ze niet volledig af. Ik citeer mijn goede vriend MV: "Ik let op daden, niet op woorden". Dit is me altijd bijgebleven en moet ik zeker blijven onthouden. Als we Chardo en Lodewijk afschrijven, blijven Robin, LdH en Robbie over. Robbie is het zeker niet door de fout in test 1. Maar waarom heb ik LdH nooit verdacht? Ik weet het oprecht niet. Ik twijfel nu dus tussen LdH en Robin als Mol. Robin staat eigenlijk al sinds aflevering 1 in mijn top 3 en als hij de Mol is, dan is spreiden geen optie meer. Als Robin de Mol is, dan heeft iedereen hem meegenomen in de test. Als LdH de Mol is, kan ik nog wel spreiden, maar toch zou ik liever all-in gaan. Mocht het dan toch de verkeerde zijn, hoop ik dat LdH, als hij kandidaat is, of Robbie afvalt. Ik ben er redelijk zeker van dat ze mij verdenken.
Het beste zou natuurlijk zijn als ik de finale behaal met iemand die mij verdenkt, maar die kans is klein als Robin de Mol is, maar wel realistisch als het LdH is. Ik ga niet veel aan mijn tactiek veranderen: geen dingen doen waardoor anderen me kunnen afstrepen als Mol. In deze fase kan het heel handig zijn als iemand vragen op mij inzet. IK WIL EN IK ZAL DIT SPEL WINNEN!
Het is heel interessant dat Chardo opeens meer naar mij begint te sturen terwijl we eigenlijk, buiten het delen van de vragenlijsten, elkaar niet veel hebben gesproken. De hint die Lodewijk heeft gekregen, heeft Chardo nu ook door het afgeven van zijn joker en ik heb ook een deal gesloten met Chardo voor de hint. Ik heb hem mijn vervalste testantwoorden gegeven. De hint bevat het lied 'M2M - Don't say you love me'. Ik heb gevonden dat het lied uit 2000 komt en wie is er geboren in 2000? Robin. Ook komt het liedje uit de eerste pokémonfilm, dus het kan ook naar Chardo of Lodewijk wijzen. Daarnaast komt er heel veel popcorn in het liedje voor en wie heeft er een avatar met popcorn op? Robbie. Je kan dus alle richtingen uit met deze hint. Misschien zijn er wel 2 mollen (M2M)  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #89 Gepost op: 10-05-2020, 00:02:56 »
Vermoljoen vervolg:
Citaat
Ik heb ook nog steeds contact met Robin, dus dat kan wel interessant worden. Chardo, hij en LdH zijn de enigen die overblijven waar ik mee chat. Ik ben niet van plan om nu nog veel te delen. Dit deed ik enkel heel veel met Michael en een beetje met MV. Met Lucy deelde ik de antwoorden van de test, maar meer ook niet. Vanaf nu ga ik het spel op mezelf spelen, denk ik. Mijn taak voor de komende week is dus om alles eens goed door te lezen en de juiste keuze te nemen tussen LdH en Robin. Spreiden is geen optie meer.

Wish me luck, geheime biechtstoel!  ::zwaai::

Vermoljoen is ook nog een optie. Maar dat zie ik gewoon echt niet ::rofl::



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #90 Gepost op: 10-05-2020, 00:04:01 »
Sneeuwballengevecht
Dit is op zich niet heel moeilijk, ware het niet dat ik deel 2 en 3 van de opdracht waarschijnlijk niet zelf kan doen. Ik kijk nooit naar Expeditie. Ik hou niet zo van dat type reality. Het type dat eigenlijk plain on sight is en anders dan backstabben geen psychische onderlaag kent. En dat wegstemmen enzo, ik vind dat zo'n oppervlakkige manier van doorkomen en winnen. Bleh. Het moge wel duidelijk zijn dat ik alle BNers van WidM wel goed ken. En ja, misschien die onbekende van de eerste vier seizoenen minder, maar hoeveel foto's staan daarvan nou op internet om uit te kiezen?

Schilders
Ehm, kijk, los van mijn mening als kandidaat, vind ik het wel een goede variant leveren. Zo'n opdracht hebben we nog niet gespeeld in dit spel. En ik zie ook de potentie in wantrouwen naar elkaar. Dus al dat gecombineerd vind ik het vanuit organisator oogpunt een prima opdracht. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik het behoorlijk irritant vind om steeds die afbeelding te editten.

Maar, ik zou de geniepige strateeg Chardo niet zijn als ik geen vals plannetje in petto had. Ik ben in dit stadium van de strijd bang dat iedereen op de juiste Mol zit. In mijn optiek is dat Robindtc. Ik weet dat Vermoljoen en Lodewijk op hem zitten. En ik heb hele sterke vermoedens dat Robbie en LdH ook op hem zitten. Sowieso, die LdH, die denkt niet echt na. Bij die polls vult hij zichzelf in als winnaar, want ja, wie anders zou dat doen? En bij wie de Mol is, stemt hij op Robin. En dat weet ik, want er zijn op dit moment maar twee stemmers. En die ander is overduidelijk Vermoljoen. Ja, zo kom je ook nog eens iets te weten. Maar dat betekent dat de laatste vijf dus allemaal Robin in het vizier hebben.

Nou is de vraag of ik dat nog kan veranderen. Want ik heb een plan, maar ik weet niet of het het waard gaat zijn. Ik zie dit ook wel als een echte molactie, maar ik ga er misschien dus mijn nep molactie van maken. Ik wil namelijk een cijfertje veranderen, zodat er een vakje fout wordt ingekleurd. En dan hoop ik dat iemand, LdH, Vermoljoen of Robbie dat door gaat hebben, zodat ze toch nog op mij gaan inzetten. Er moet gewoon nog wat verwarring zijn. Anders wordt het een Swifty-race en dat zou ik en vooral Lodewijk (omdat hij de test heel traag maakt) kunnen gaan verliezen.

Is daarmee zeker dat Robin de Mol is? Het heeft er echt alle schijn van. Tenzij er echt iets krankzinnigs gebeurt deze ronde, ga ik bij de volgende test vol op Robindtc. Maar waarschijnlijk slik ik deze woorden weer in bij mijn volgende biecht. #OnzekerGansje

Sorry Vermoljoen, ik ben je maar wat aan het opjagen in het schildertopic om je reactie zien. Aangezien je mijn hoofdverdachte bent intussen.  ::hug::

En zelf maak ik de laatste tijd echt alleen maar domme fouten. En het zou heel stoer zijn om hier te komen biechten van "Nou dat deed ik natuurlijk expres om te kijken wat er zou gebeuren en om verdacht te worden.  8)" zoals iedereen dat achteraf altijd doet, maar ik kom hier echt biechten dat het échte fouten waren.  ::schaam::
Vooral die twee keer rood verven, hoe dom! ::schaam::

Even weer chronologisch? Oké.

Sneeuwbalgevecht
Ik heb Yvonne helaas net gemist en geen andere WidM kandidaat kunnen raken. Maar nu net heeft Robbie me dus lopen bedriegen. Nou het zou kunnen dat hij denkt dat ik hem verdenk. Ik heb namelijk tegen Vermoljoen gezegd dat ik op Robbie, Lodewijk en Robin spreid. Dat is niet het geval. Maar in theorie zou Vermoljoen dat kunnen hebben verteld en daarom is Robbie nu nog aan het nepmollen. Want ik zie hem ook bij die schilder-opdracht nepmollen. Maar tegelijk zorgt hij er ook voor dat hij meer kans maakt op die winstjoker hiermee. Ik vond het wel een smerige actie hoor. Nog een sneeuwbal over dus.

Schilders
Op het moment van praten heb ik alle vakjes met '4' ingekleurd. Plichtgetrouw als ik ben. Maar deze opdracht komt in dit tempo nooit tot een goed einde. Robin is afwezig en Vermoljoen kan denk ik ook niet in zijn eentje al die kwasten wassen. Toch heb ik nog een kleine molactie uitgehaald, mocht nog iemand twijfelen en dat hoop ik wel.

Puzzel Zeshoek
De tyfus... Waarom heb ik nou weer de kut puzzel? Een sudoku is op zich best goed te doen, maar zo'n werpster is een schande voor mijn vrije tijd. Ik weet oprecht niet of me dit gaat lukken, noch of ik het wel waard vind om mijn tijd eraan te verdoen. *zucht*

Beetje jammer trouwens dat Robin nu inactief is. Nu kan ik hem moeilijker betrappen op molacties en geen bevestiging krijgen. Terwijl er nu weer een stemmetje in mijn hoofd roept dat het voor de Mol heel handig is om op de positie te staan van Vermoljoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #91 Gepost op: 10-05-2020, 00:06:46 »
Gegroet Dennis,

Ik stuur je hier alvast mijn zielige poging tot het invullen van het cryptogram. Als ik de vorige WidMO-seizoenen had gevolgd, had ik er vast meer geweten. Ik verwacht dat ik er voor 20:00 uur niet meer aan toe kom, vandaar dat ik het nu al stuur.



Sneeuwballengevecht
First things first. Robbie heeft mij dus niet belazerd zoals ik dat in mijn vorige biecht aangaf. Het was allemaal maar een grapje. Ja, weet ik veel?! Maar goed ik dus per toeval twee keer goed gegooid. Niet dat ik initieel dacht hier te gaan mollen hoor. Het nare wel dat Robin en, die deur staat nog op een klein kiertje, Vermoljoen hier beiden het minste hebben opgeleverd. Ja, LdH, maar die deur die is al weken dicht. Ik kom zo nog wel even terug op hem.

Schilders
Rampzalige opdracht. Zelfs als Robin actiever was geweest, was het niet gelukt. Maar mijn molactie is wel aangekomen en dat is goed. Ik heb namelijk expres een 8 in een 6 veranderd. Mwahahaha! Ja en of LdH, Robbie en Vermoljoen hierin gaan trappen. Hoogstens LdH dan denk ik. Maar alleen al de verwarring in het spel zaaien, al was het enkel één kijker, dan was het het waard. Wel moet ik zeggen dat ik het heel verdacht vind van Robin om het te openbaren. Dat komt op mij over als dat hij de Mol is, een mollenactie in iets ziet en daarmee een kleine bliksemgeleider creëert. Ik zou toch denken dat je het als kandidaat voor jezelf houdt als je een mollenactie spot.

Puzzel Zeshoek
Pffffffffffff, kut sudoku! Ik heb nu echt het idee dat ik elke normale sudoku met eas kan oplossen. En dan voor slechts 200 euro, zolang gewerkt?! Ik kan nu in ieder geval wel waardig vertrekken als ik rood krijg, want in deze opdracht heb ik me toch wel van mijn beste kandidatenkant laten zien. En dan merk ik ook dat ik niet zo goed tegen slome mensen kan, zoals, en ik kom er nu dus op terug, die LdH. Jezus Christus wat is dat een initiatiefloos persoon. Ik was me echt serieus aan het ergeren aan zijn aanwezigheid in het laatste uur. Gewoon niks ondernemen, maar de rest betwijfelen. Je weet dat het om de markt opdracht gaat! Tel dan iets! Doe iets! Kom uit je luie stoel, gramps! En als je moe bent van je dag werken, dan moet je niet online komen zeiken met je beletseltekens! Ik hoop echt dat hij afvalt hoor.




Nummer 7 van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #7:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #92 Gepost op: 10-05-2020, 00:07:49 »
Oh god ik ben er nog steeds niet uit of het nu Robin of Vermoljoen is.
Aan de hand van info die ik destijds met Lucy deelde in ons bondje, kon ik chardo, lodewijk en michael afschrijven als mol, maar duh die verdienen ook allemaal meer geld, dus heel veel had ik daar niet aan.

Het vervelende is dat Robin en Vermoljoen allebei altijd even weinig opbrengen.
Nu ook weer, allebei maar één sneeuwbal juist en allebei hun puzzel niet opgelost.
Vorige aflevering zaten ze beiden bij de kledingwassers, die weliswaar geld opbrachten, maar vooral door Michael en Lodewijk's hulp daarin.
Twee afleveringen daarvoor vielen ze als eerste en tweede af bij zowel Tijdslot als Slangemand.

Dus heb ik Follow The Money er maar op los gelaten. Daarin verdient Robin toch wel beduidend minder dan Vermoljoen. Maar tot alle verbazing verdient LDH daar het minst van al!

OMG is het dan toch LDH?!


Nee dat weiger ik te geloven! Gelukkig heb ik een joker gewonnen, want ik weet het nog steeds niet zeker. Maar vanavond gaat mijn test hoofdzakelijk Robin met een vleugje Vermoljoen zijn.



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #93 Gepost op: 10-05-2020, 00:07:53 »
Mijn veertiende biecht:
Dag lieve geheime biechtstoel,

Aflevering 7 is weer voorbijgevlogen. Er staat een meet the Mole opdracht aan de deur, maar nu moet ik hopen dat ik niet tegen de deur loop en achterblijf. Dit klinkt als een heel domme vergelijking, maar ik wil verder geraken en liefst tot de finale.
Het was geen gemakkelijke week wat de zoektocht naar de Mol betreft. Ik heb de test deze voormiddag al gemaakt, maar tot het laatste moment heb ik gigantisch getwijfeld tussen Robin en LdH. Zoals ik vorige keer al zei, is spreiden niet langer een optie. Ik moet kiezen en ik ben mijn eerste gevoel gevolgd: Robin. Hij staat al sinds dag 1 in mijn top 3, in tegenstelling tot LdH. Ik heb de hele week alle afleveringen terug gelezen en toch was het heel moeilijk om te kiezen, maar toch ben ik ervan overtuigd dat ik de executie dal overleven. Ik heb de test in 3 minuten gemaakt en ik zal vast niet de enige zijn die all-in is gegaan op Robin. Ook vermoed ik dat er iemand mij verdenkt als Mol en als die dan all-in is gegaan komen er 4 antwoorden overeen met LdH terwijl dat bij Robin er 6 zijn. Daar heb ik zelf een beetje voor gezorgd door de kamers zo in te delen dat LdH en Robin samen zaten. Chardo begon met zichzelf in kamer 1 te zetten en toen kwam Robbie erbij. Dus was het voor mij heel simpel om bij hun aan te sluiten. Dan zaten LdH en Robin zeker samen, maar toen begon Chardo te zagen over twee Vlamingen die bij hem op de kamer zaten. Ik heb snel gehandeld en mezelf met Lodewijk van plaats veranderd. Dan zaten LdH en Robin nog altijd samen en zou ik in principe al zeker één vraag juist hebben.

Over de opdrachten:
Het schilderen was een hele toffe opdracht en hier zat ik eigenlijk op de goede positie om eens te nepmollen, ook al had ik heel snel door dat dat onnodig zou zijn. Ik heb bewust niet al te snel gereageerd, als ik het meteen zag, dan wachtte ik af en toe nog ongeveer 5 tot 10 minuten, maar later ben ik naar pauzes van 2 tot 5 minuten gegaan. Het was al heel snel duidelijk dat dit niet zou lukken. Ik heb me hier echt gedragen als een Mol door toch te zeggen dat het wel kan lukken als we meer ons best doen, want een Mol moet soms ook kandidaats overkomen.
Voor de puzzelopdracht schaam ik me nog steeds. A-C-T-I-E-V-E-K-I-J-K-E-R-S!!! Ik heb dus alle enkelvoud/meervoud combinaties gedaan met 20 juiste woorden. Het 21ste woord was 'actieve kijkers' maar ik dacht de hele tijd 'kijkers'.... Hier ben ik onbewust te verdacht overgekomen waardoor het wel zou kunnen dat ik ben afgestreept als Mol door anderen. De Mol gaat deze puzzel altijd goed oplossen. Dit was de makkelijkste van ze allemaal.
Wat ik hier heel vreemd vond, was dat Robin geen poging had gedaan. Als Mol valt dat toch wel heel hard op, niet? Het is maar 200 euro en hier vond ik LdH wel in een goede positie zitten als Mol. Deze opdracht heeft me serieus doen twijfelen.
De opdracht met de sneeuwballen vond ik niet gemakkelijk. Enkel WIDM-kandidaten kende ik. Ik ken geen enkele Expeditie Robinson kandidaten en al helemaal geen bekende personen uit India. Deze opdracht ging redelijk goed en ook hier ging het maar over 200 euro per goed gegooide sneeuwbal.

Ik had eigenlijk heel graag de joker willen behouden voor vandaag of een volgende test, want nu kan die veel belangrijker zijn, maar ik wilde het risico niet lopen door de joker niet in te zetten en eruit te liggen. Ik zou daar echt mega hard van balen. Ik heb dus vorige test mijn joker van Michael ingezet en hopelijk krijg ik hier geen spijt van.
Ik begin eigenlijk meer naar LdH als Mol te neigen, maar toch durf ik de overstap niet te maken. Het voelt een beetje eng aan. Gelukkig kwamen er 6 antwoorden met hem overeen en heb ik de test heel snel gemaakt, dus ik ben ervan overtuigd dat ik het wel overleef. In WIDM maakt het niet veel uit hoeveel je scoort, zolang je maar niet de laatste bent. Ik moet niet de beste zijn, dat moet pas in de finaletest.

Ik moet nu nog minstens 24 uur wachten op de executie. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en valt Robin of LdH af!

Wish me luck, geheime biechtstoel!  ::zwaai::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #94 Gepost op: 10-05-2020, 00:09:04 »
Ondanks dat je mij niet de winstjoker gunde, D*N, ben ik niet zo butthurt dat ik geen biechten meer ga inzenden. Ik hoop maar voor je dat de anderen zoveel en zo inhoudsvol biechten, in het geval dat ik eruit lig aankomende executie.

Ik zal kort en bondig zijn in mijn opvatting. Deze ronde heeft niks geholpen in het verdikken of verdunnen van mijn verdenkingen. Kijk enerzijds denk ik dat de Mol ook maar een mens is, dus die kan niet voorbereid zijn op sommige kwalen van het leven. Maar het is niet per se deze ronde, het is aldoor dat ik Robin zo afwezig vind. Vermoljoen is wel echt een onderdeel van het spel. Tegelijkertijd lijkt Vermoljoen soms zo aanwezig te zijn in zijn doen dat ik me het niet kan voorstellen dat hij de rol van de Mol daarachter verbergt. En ja, misschien kan iemand dat, maar niet als je 16 jaar bent en veruit de jongste van het spel bent.

En toch denk ik dat ik nog wel een, twee of drie vraagjes op Vermoljoen ga inzetten. Ik kan me voorstellen dat Vermoljoen al vol op Robin zit. Maar zouden Lodewijk, Robbie en LdH ook al alles durven in te zetten op hun hoofdverdachte? Bovendien, die laatste, LdH, die doet blijkbaar ook enorm traag over de tests. Ik weet dat ik er bij de oranje schermen al 20 minuten over heb gedaan, dus dan is die LdH nog trager. Dat betekent hopelijk dat hij nog aan kans berekenen doet en dat is in dit stadium van het spel niet meer aan de orde. 

Ik geloof verder niet dat mensen echt Vermoljoen verdenken. Dus het heeft weinig zin om hem sterk mee te nemen in de test. Ik heb ten minste nog een joker over. En grote kans dat ik die ga inzetten, want ik wil de Mol in de ogen kijken in de volgende ronde!

Hint naar de Mol
Ik heb trouwens nog heel even zitten denken over de Que Si Que No hint. Zou het kunnen slaan op de verhaaltjes in opdracht 2? Bij Robbie, LdH, MV, Michael en Robin was verhaal 1 waar en verhaal 2 onwaar. Het is natuurlijk beredeneerd vanuit mijn visie op Robin, maar ik vind het wel een degelijke oplossing. Gezien het ook niet direct de Mol aanwijst, maar wel een paar wegstreept.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #95 Gepost op: 10-05-2020, 00:09:50 »
Nog even, en we weten wie er allemaal bij de laatste 5 van WIMDOnline gaan zitten. Hopelijk inclusief mij! Maar goed, dat zullen we wel zien. Hopelijk heb ik een of meerderen aan het twijfelen gebracht de afgelopen weken: zou LdH de mol kunnen zijn of toch niet? Ik heb in ieder geval me een beetje terug gehouden deze week. Meer afwachtend, bewust een foutje maken. En de anderen lekker het werk laten doen, terwijl ik toch wel mijn best deed. Maar goed, we zullen wel zien of er iemand ineens in trapt. Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.



De opdrachten deze week waren leuk, maar af en toe nogal lastig. Het sneeuwballengevecht, heerlijk om te doen. De deelnemers van Wie is de Mol? waren simpel, die van Expeditie Robinson daarentegen... De enige 2 die ik zeker wist waren natuurlijk net op rottijden gepost. En de enige 2 die ik zeker wist dat die het niet waren kwamen natuurlijk op de tijden dat ik online was. Behalve die Olga... Ik was niet helemaal zeker, maar het kon bijna niet anders dan dat zij een deelnemer was. Ik had natuurlijk de bal kunnen gooien, maar ditmaal heb ik het bewust eens niet gedaan. Nu maar hopen dat die sneeuwbal mij niet de kop kost... Ik bedoel: had ik naar haar de bal gegooid had ik volgens mij kans gemaakt op de joker gehad. Maar goed... het was een heerlijke opdracht!



Opdracht 2 vond ik helaas wat minder (maar goed, je kan niet alleen maar superleuke opdrachten hebben. Helaas was hier voor mij weinig eer te behalen, aangezien niemand op mijn voorstel om al snel kleuren te gaan mengen was ingegaan. Al zou het dan nog moeilijk geweest zijn. De puzzelopdracht was interessant... Ieder zijn eigen puzzel, en vervolgens een oplossing vinden. Mijn puzzel was goed te doen, al had ik bij een paar antwoorden wat vraagtekens. Maar goed, ik heb in ieder geval mijn puzzelstukje gekregen. De oplossing heb ik echter grotendeels aan de anderen over gelaten. Wel me ermee bemoeien, maar weinig eigen inbreng. Eens kijken hoe men daarop reageert.



Dan: wie is de mol? Ik ben deze aflevering vol gegaan op Vermoljoen. In theorie zou Robin het nog kunnen zijn, maar deze aflevering was hij totaal niet aan het mollen, net als eigenlijk de vorige aflevering. Natuurlijk heeft het deels een oorzaak, maar toch. Vermoljoen daarentegen... Koos het water bij het schilderen, waardoor hij lekker actief mee kon doen. En de anderen fouten laten maken. Maar ondertussen ook lekker de boel vertragen door zelden snel te reageren. Een gevalletje voorkennis? Dan zijn eigen puzzel, hoewel normaal gesproken toch de makkelijkste, volledig in de soep te laten draaien? En hoewel hij online was totaal geen bijdrage leveren aan het oplossen van de puzzel. En bij het sneeuwballengevecht goed je best lijken te doen, door een simpele foto te bekogelen, waardoor anderen de lastigere opgaven zouden krijgen. Voor mij is Vermoljoen de mol!

Jammer dat je uit het spel ligt LdH, maar welkom in het afvallersclubje ::hug::

Hulpmol Chardo:
::oink::

Ja natuurlijk!!!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #96 Gepost op: 10-05-2020, 00:12:23 »
Dank je wel!

Toch nog aan het spreiden geweest dan bij de test? Had namelijk niet verwacht dat jij nog af zou vallen namelijk :-[

Juist niet. Ik ben vol gegaan deze keer (voor het eerst) Dus of iedereen zit op dezelfde persoon en ik was de traagste (wat ik bijna niet kan geloven), of degene op wie ik vorige week nog een stel vragen had ingevuld moet wel de mol zijn. De anderen kunnen het eigenlijk niet meer zijn, aangezien ik er dan al veel eerder uit had moeten liggen.

Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag gaat zijn dan: Op wie heb je de test ingevuld? ;D

Jammer LdH ::hug::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #97 Gepost op: 10-05-2020, 00:13:39 »
Tjeeminee LdHMolletje eruit. Eindelijk eens een exit die ik zag aankomen. En daarmee ook de beste voor het spelverloop. De rest is gewoonweg leuker. Sorry LdH, dat vind ik gewoon. Ik ben wel benieuwd hoe hij zijn laatste test heeft ingevuld. Of dat nog veel gespreid was of wel echt duidelijk op Robin (of misschien toch opeens een andere Mol). Dit zou dus wel de eerste afvaller kunnen zijn die wel op de goede Mol zat.

Was ik bang voor een rood scherm? Eigenlijk niet. Ik heb deze test vrij snel gemaakt, ik wist alle antwoorden bijna direct te geven. En dankzij de oranje schermen weet ik ook dat LdH en Lodewijk langzamer zijn dan ik. Omdat ik alles, echt alles, bijhoud, denk ik dat ik daarom een voordeel heb tegenover mijn medekandidaten. Maar zelfs als het Vermoljoen was geweest, heb ik nog één vraag op hem ingevuld. Zo had ik dus 19/20 op Robin en 7/20 op Vermoljoen. Maar met een joker ingezet, waardoor ik dus deze test all-in op Robin heb ingezet, met toch een kleine zekerheid op Vermoljoen. Helaas heb ik daar wel mijn laatste joker voor moeten inzetten, maar ik wilde de meet-your-mole-opdracht meemaken! Dat moet dan maar een joker kosten.

Bollywood Dance
Yeey, eindelijk een opdracht in een duo met Lodewijk Backer! Ik weet op het moment van deze biecht nog niet wat het gaat zijn. Is het heel strategisch om samen met mijn verbond in een team te gaan? Nee. Maar ik gewoon een keer iets leuks met hem gaan doen.

Ganesha
Dit is dus de opdracht waar ik op heb gewacht. En echt klasse hoor Dennis. Ik vind die video zo leuk! Eerder had ik verwacht dat die voiceclip werd gebruikt voor bij de ontknoping, maar dit is toch veel beter dan dat. Ik doe ook hierbij een inschatting.
Stem 1 is LdH, want die heeft geen smartphone, dus die gebruikt een taperecorder om zijn stem op te nemen.
Stem 2 is Robin. Klinkt nog wat jong (en ook een beetje als een robot). Dit weet ik niet heel zeker hoor.
Stem 3 is Tim. Erg leuk gedaan moet ik zeggen.
Stem 4 weet ik niet zeker. Ik denk MollenvangR, maar het kan ook Michael zijn.
Stem 5 is erg schuw. Dus dan zou ik hierbij toch eerder denken aan Michael90.
Stem 6 is Lucy, the only woman in the galaxy.
Stem 7 is Lodewijk Backer, niet te missen.
Stem 8 is onze lieve Brent.
Stem 9 heb ik zelf stevig aangezet. Want ja, zo ben ik. En ik dacht toen dat dat me een streepje voor zou geven voor de mol keuze. Maar helaas :(
Stem 10 is Robbie. Het is wel grappig te ervaren dat de uitspraak van 'Mol' verschilt tussen Vlamingen en Nederlanders. In Vlaanderen articuleren ze de 'L' waarschijnlijk beter, terwijl die in Nederland aan de 'O' is vastgegroeid.
Stem 11 is onze lieve, kleine Vermoljoen. Die kennelijk nog de baard in de keel moet krijgen.

Als dit niet wordt beantwoord deze ronde, dan zou het misschien wel eens een testvraag kunnen worden. Dan kan ik die misschien nog voor de zekerheid op stem 11 gooien en dan weer een joker inzetten daarop, want...

Hindi Verbindi
Ik ben benaderd door de Mol! Eindelijk is mijn moment daar! Het duurde wel lang. Ik vraag me ook echt af wie wanneer is benaderd als Mol. Ik weet dat Robin een keer is benaderd en Sanmol ook, maar dat is al vijf rondes geleden. Misschien is het niet aangenomen door anderen? Sowieso heeft Michael dat aanbod laten schieten. Hmm... MV zou misschien wat gedaan hebben. Vermoljoen heeft ook wel eens wat geks gedaan. En nu ik er echt over nadenk, die ene actie van Lodewijk bij de tuktuks. Zou hij daar benaderd zijn toen?

In elk geval ga ik dit geheim houden, ook voor Lodewijk. Ik moet de helft van mijn opdracht fout doen of twee verkeerde vertalingen doorgeven. Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk. Ik heb überhaupt al wel een imago van een mollende kandidaat, dus ik praat me hier ook wel uit. Hoewel ik dus niet achteraf tegen Lodewijk kan zeggen dat het expres was. Wel leuk en ook wel vreemd dat ik in de sleutelpositie word gezet. En dan oppert Robbie dus Robin en mij. Nou weet ik dat hij Robin verdenkt... of dat denk ik althans. Mij verdenkt hij in ieder geval niet... of dat denk ik althans. Zou hij me misschien nog wel verdenken en wilt hij me uittesten? Of misschien zit hij juist wel op Vermolj... nee, wacht, daartegen loog hij dat hij op mij zat. Ik vind dit een verwarrende beslissing. Maar wel een leuke daarmee. Want ik heb nimmer een sleutelrol gehad in het spel. Dus ik ben eindelijk nodig! Wel jammer dat ik de opdracht moet saboteren.

Zullen we eens nadenken over wat we doen?

Een voorstel:
Aanvragen muzieknummer: 25 euro
Donatie: 50 euro
Drankje: 10 euro
Special performance/request: 50 euro


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #98 Gepost op: 10-05-2020, 00:16:09 »
We zien wel hoe dit gaat lopen na een dag. We kunnen altijd nog veranderen. Hoe zit het met ons logo?

Ik ben nog aan het zoeken waar en hoe ik dat het best kan doen, dus als een goede website kent ofzo ;)

Voor Dennis even dikdrukken:
Aanvragen muzieknummer: 25 euro
Donatie: 50 euro
Drankje: 10 euro
Special performance/request: 50 euro


Je kan iets simpels maken in Paint. En hier kun je leuke gratis fonts vinden.

Ik heb met de andere bar deze prijzenlijst samengesteld:
Aanvragen muzieknummer: 25 euro
Donatie: 50 euro
Drankje: 10 euro
Special performance/request: 50 euro

Willen jullie hetzelfde of gaan we iets aanpassen?

Ik zou niet precies hetzelfde doen, straks vindt een kijker een bepaalde prijs te hoog en dan wordt dat niet gekocht

Wat is dan jouw voorstel?

Moet even nadenken over exacte getallen, maar ik zou de ene prijs iets hoger doen en de andere prijs wat lager

Wat bedoel je met afrekenen? Dat ik de bedragen per bar moet bijhouden?

Maar dat gaat toch gewoon automatisch van hun bedrag af of moet ik hun persoonlijk pm’en?

Dus ik moet gewoon even zeggen hoeveel geld diegene dan nog over heeft?

Ik zou misschien alles een beetje verlagen, want zoals het er nu naar uitziet, gaat iedereen naar de andere bar omdat ze al zijn begonnen.

Hm ja, ik denk dat prijzen verhogen ook niet zin heeft

Maar wel bang dat het dan soort concurrentie strijd wordt waar dan elke dag de prijzen omlaag gaan aangezien het veranderd mag worden

Oeps, vergeten ook naar Chardo en D*N te sturen


Dat ziet er wat mij betreft al goed uit, Vermoljoen! Topwerk.

Je kunt eventueel nog onze waifus en husbandos toevoegen:

Voor Chardo:


&
Husbando weet ik niet



Voor Lodewijk:


&




Ik ben het trouwens ook eens met de prijslijst.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #99 Gepost op: 10-05-2020, 00:22:31 »
Ik vind 'm helemaal goed zo!

Ik kan misschien wel links en rechts een pokémon zetten. Jullie twee favoriete pokémon?

Hebben jullie al nagedacht over een logo? Ik kan het maken, maar wat willen jullie erop?

Dat zijn natuurlijk Arcanine (Chardolina) en Mega Ampharos (ik)!

Wel jammer dat mijn waifu/husbando-idee volledig wordt GENEGEERD door Chardo  :\'(

Ja, ik vond het echt een vreselijk idee. Maar ik wilde je gevoelens niet kwetsen, dus zei ik maar niks.



Zoiets?

Hoeveel zullen we de kijkers laten betalen voor de VIP? Aangezien alles daar gratis is, dacht ik aan 100 euro.

De drankjes en versnaperingen natuurlijk wel. Maar goed, 100 euro is wel de helft van hun budget, dus dat gaan ze misschien niet uitgeven. Want er zijn nog vier dagen te gaan. En voor hoe lang werkt zo'n vip-pas dan? Ik denk dat we concreet moeten hebben wat de voordelen van de vipruimte zijn.

Dan maken we de drankjes duurder zodat ze naar de VIP gaan, want daar is drank gratis ;)

Hoi sorry, hele dag bezig geweest.

Aanvragen muzieknummer: 15 euro
Donatie: 50 euro
Drankje: 12 euro
Special performance/request: 50 euro

Dit doen?

Robin, jij ideeën over een logo? Ik kan ook wel met photoshop overweg, maar geen inspiratie.
En ja ik heb maar wat domme nummers gepost. Voor de rest nog geen inspiratie. Zin om foto's te zoeken van de aankleding of ideeËn van wat we kunnen posten/doen?

We kunnen een of ander spelletje/wedstrijdje doen waarbij ze korting kunnen winnen?
Of de winnaars van alle voorbije songfestivals draaien en dat ze punten moeten geven om te kijken welke nu de allerbeste is? Iedereen die punten instuurt krijg 5 euro korting ofzo.

Weet ook niet of het Bollywood stijl moet zijn, want dat is die andere bar dus totaal niet, maar staat wel in de uitleg van de opdracht.

Ik denk niet dat iemand een donatie van 50 euro zomaar zou doen, dus zullen we die dan ook omlaag brengen?
En de vipruimte kunnen we misschien exclusiever maken door het alleen te verkopen aan de eerste twee mensen. En dan voor een tijdsduur van een dag. Dan mag je ook muziek in het topic plaatsen (ik vind dat de rest dat niet meer mag).

Ik stel dit nu voor:
Aanvragen muzieknummer: 30 euro
Donatie: 20 euro
Drankje: 20 euro
Eten: 20 euro
Special performance/request: 50 euro
VIP: 100



Helemaal mee eens!

Lijkt mij perfect!

Dennis:
Aanvragen muzieknummer: 30 euro
Donatie: 20 euro
Drankje: 20 euro
Eten: 20 euro
Special performance/request: 50 euro
VIP: 100


Ik zal ze rond middernacht plaatsen ;)

Wanneer ga je ons logo plaatsen  ::regenboog::

Ah oei, ik dacht dat ik zou worden aangekondigd ofzo, dus ik was daar op aan het wachten.

Ja, dat had ik al uren geleden gedaan. :(
Maar ik zal het wel nog een keer doen.

Top! Sorry.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human