Dit zijn onze aantekeningen tot nu toe

1) Mr Bean kennen we vooral van zijn gele mini uit 1977, toch reed hij in de allereerste aflevering in een andere kleur mini. Welke kleur had deze auto?
Ik vond hem altijd meer groen Maar volgens mij een rode.
-> Is het geen groen dan? Ik herinner me iets van citroengroen..
--> ik heb geen idee...
2) Wat is de naam van de eerste James Bondfilm uit 1962?
Dr. No
--> ik dacht octopussy maar niet 100% zeker
3) Always look on the bright sight of life is een soundtrack van een van de films van een bekende Britse comedygroep, welke?
Monty Python
--> ik zat nog te denken willen ze de groep of de film ? (life of Brian)µ
--> Zeer goede opmerking Lukie, je kan die vraag idd op 2 manieren lezen xD
4) De Dikke en de Dunne zijn een Brits-Amerikaans humoristisch duo, Oliver Hardy is Amerikaans, maar wat is de naam van de Britse komediant?
--> Laurel nog wat..
5) De Britse film The King's Speech werd in 2010 beloond met een aantal oscars, hoeveel waren dit er?
--> geen idee
--> Gokje: 6
6) We kennen de Amerikaanse Oscars, maar in Engeland worden ook jaarlijks belangrijke filmprijzen uitgereikt. Wat is de naam van deze filmprijzen?
BAFTA's
--> eens
7) Maak de titel van deze film af: Bend it Like Beckham
--> geen idee
8 ) De Britse acteur Sean Connery kennen we o.a van zijn rollen in James Bond films. De beste man is al een tijdje met pensioen, maar hoe oud is hij op dit moment? Je mag er 3 jaar naast zitten naar boven/naar beneden.
Gokje: 76
--> zou kunnen
9) Welke Britse animatiefilm uit 2000 gaat over kippen die willen ontsnappen van een kippenboerderij?
Chicken farm??
--> klinkt als een goede gok
10) Postman Pat, in Nederland bekend als Pieter Post, kreeg in 2014 zijn eigen bioscoopfilm. Wie sprak voor deze film de Nederlandse stem in van Pieter Post?
--> geen idee
11) In de film 'The Italian Job' vond er in de metro van Los Angeles een achtervolging plaats met auto's. Om welk Brits merk auto gaat het hier?
Mini Coopers
--> klinkt logisch
12) Wat is de naam van de Spaanse ietwat onhandige manusje-van-alles uit de Britse comedyserie Fawlty Towers?
Manuel
--> yep
13) Borat en Ali G en Brüno zijn alledrie filmptypetjes van een Britse komiek. Wat is zijn naam?
Sasha Cohen
--> yep
14) Schone Schijn is de Nederlandse naam van een Britse comedyserie. Wat is de Engelse naam van deze serie?
--> die stond in andere pm van Huh toch ?
--> Keeping Up Appearances
15) Wat is de naam van onderstaand figuur?
Iets met dr??
--> geen idee
16) Van welke bekende acteur of actrice is onderstaand paspoort:
--> geen idee
17) De Britse band Coldplay maakte de titelsong voor de film "The Hunger Games - Catching Fire", wat was de naam van deze titelsong?
--> geen idee
--> A Sky Full Of Stars (is hun laatste nummer/hit en Catching Fire is ook zeer recent)
18) Welke Britse televisieserie moet worden ingevuld op de plaats van de puntjes?
--> geen idee
19) Welke Britse televisieserie haal je uit onderstaand anagram:
--> geen idee
20) In april 2015 jaar starten de opnames voor een Britse film met daarin acteur John Clease die de vader speelt van een Nederlandse acteur/programmamaker. Wie is deze acteur/programmamaker?
--> geen idee