Auteur Topic: [Bar] Cava Stars and a Mars  (gelezen 7440 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #380 Gepost op: 18-12-2021, 18:56:38 »
Zo goed?!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #381 Gepost op: 18-12-2021, 19:04:24 »
Top!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #382 Gepost op: 18-12-2021, 19:10:07 »
@Miek1999 Ik wil als publiek graag een grote cappuccino met iets lekkers erbij.
My fall will be for you

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #383 Gepost op: 18-12-2021, 19:17:52 »
@Miek1999 Ik wil als publiek graag een grote cappuccino met iets lekkers erbij.



So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #384 Gepost op: 18-12-2021, 19:24:03 »
Wat een snelle service!  ::bravo::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #385 Gepost op: 18-12-2021, 19:24:56 »
En wat zien de finalisten er prachtig uit!
My fall will be for you

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De witte'
« Reactie #386 Gepost op: 18-12-2021, 22:08:09 »
Ik wist wel dat ik een fout plaatje postte  ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #387 Gepost op: 19-12-2021, 13:49:47 »
Ik vond dat misklikken van belg zo raar, ik dacht echt hoe kun je dat nou doen ::schaam::

Het kan dus iedereen gebeuren  ::rofl::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #388 Gepost op: 19-12-2021, 14:55:26 »
Het was erg fijn om alles te lezen. Bedankt D*N en Mollenvanger voor het fantastische spel ::bravo:: En natuurlijk ook mijn medekandidaten en in het bijzonder de Mol.

Het enige dat ik echt niet wilde doen is mensen persoonlijk kwetsen en ik vind het heel erg als/dat het toch gebeurd is. Dat is me de winst absoluut niet waard en als ik het kon terugdraaien zou ik dat meteen doen. Ik was een 'cultuur' gewend waarin het spel en het persoonlijke door elkaar heen kunnen lopen maar altijd verschillende dingen blijven. Ik heb de verkeerde inschatting gemaakt dat dat altijd het geval zou zijn en voor anderen ook zo zou voelen. Ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden aan iedereen die erdoor gekwetst is.

Ik ga nog even mijn laatste biechten insturen en dan doe ik een stapje terug. Ik zal ook niet aanwezig zijn bij de Café de Moltalk reünie, sorry Mitch ::sorry:: Als iemand nog iets bij me kwijt wil of ergens over wil praten met me, dan mag dat altijd. Misschien duurt het even voor ik reageer, maar ik beloof dat ik het zal doen.

Nogmaals bedankt iedereen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #389 Gepost op: 19-12-2021, 16:19:31 »
Het was erg fijn om alles te lezen. Bedankt D*N en Mollenvanger voor het fantastische spel ::bravo:: En natuurlijk ook mijn medekandidaten en in het bijzonder de Mol.

Het enige dat ik echt niet wilde doen is mensen persoonlijk kwetsen en ik vind het heel erg als/dat het toch gebeurd is. Dat is me de winst absoluut niet waard en als ik het kon terugdraaien zou ik dat meteen doen. Ik was een 'cultuur' gewend waarin het spel en het persoonlijke door elkaar heen kunnen lopen maar altijd verschillende dingen blijven. Ik heb de verkeerde inschatting gemaakt dat dat altijd het geval zou zijn en voor anderen ook zo zou voelen. Ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden aan iedereen die erdoor gekwetst is.

Ik ga nog even mijn laatste biechten insturen en dan doe ik een stapje terug. Ik zal ook niet aanwezig zijn bij de Café de Moltalk reünie, sorry Mitch ::sorry:: Als iemand nog iets bij me kwijt wil of ergens over wil praten met me, dan mag dat altijd. Misschien duurt het even voor ik reageer, maar ik beloof dat ik het zal doen.

Nogmaals bedankt iedereen!
Oh HIDM (en anderen) ::hug::

Ik vind het vervelend om nu te lezen dat bij sommige het persoonlijke en het spel schijnbaar zo vermengd is geraakt en ik weet hoe klote het is om je schuldig te voelen over iets wat je gedaan hebt in een online spelletje.

Natuurlijk heb ik (als de kluizenaar van dit seizoen die zoveel mogelijk het contact met medekandidaten vermeed) totaal geen zicht op wat er gebeurd is en of/welke backlash HIDM heeft gekregen, maar ik hoop dat voor zowel hem als de (potentieel?) gekwetste kandidaten hun speel ervaring niet te veel hierdoor beďnvloed hoeft te worden ::hug::

In mijn ogen ben je in elk geval een fantastische en welverdiende winnaar HIDM en een toffe gast die paar keren dat je me uit het kluizenaarschap trok ;)

Oh en ook hier nog een keer aan het spelleider-duo: Jullie waren echt geweldig!  ::bravo:: Prachtige opdrachten en een leuk spel wat intens maar ook weer niet te intens was. Bedankt dat jullie aan me gedacht hebben (al was dat waarschijnlijk als een reserve-optie :P) en bedankt voor het creëren van deze geweldige ervaring! Ik ben echt blij dat ik hiervoor ben teruggekeerd ::bravo::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #390 Gepost op: 19-12-2021, 18:22:30 »
Het was erg fijn om alles te lezen. Bedankt D*N en Mollenvanger voor het fantastische spel ::bravo:: En natuurlijk ook mijn medekandidaten en in het bijzonder de Mol.

Het enige dat ik echt niet wilde doen is mensen persoonlijk kwetsen en ik vind het heel erg als/dat het toch gebeurd is. Dat is me de winst absoluut niet waard en als ik het kon terugdraaien zou ik dat meteen doen. Ik was een 'cultuur' gewend waarin het spel en het persoonlijke door elkaar heen kunnen lopen maar altijd verschillende dingen blijven. Ik heb de verkeerde inschatting gemaakt dat dat altijd het geval zou zijn en voor anderen ook zo zou voelen. Ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden aan iedereen die erdoor gekwetst is.

Ik ga nog even mijn laatste biechten insturen en dan doe ik een stapje terug. Ik zal ook niet aanwezig zijn bij de Café de Moltalk reünie, sorry Mitch ::sorry:: Als iemand nog iets bij me kwijt wil of ergens over wil praten met me, dan mag dat altijd. Misschien duurt het even voor ik reageer, maar ik beloof dat ik het zal doen.

Nogmaals bedankt iedereen!

 ::hug:: ::hug::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #391 Gepost op: 20-12-2021, 08:53:40 »
De eerste biecht terug luisteren van Catshee is nu al een feestje.  ::bravo::

Goed voor mijn ontwenningsverschijnselen. Al zou ik nu toch eindelijk wel een keer weer echt aan het werk moeten...  ::)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #392 Gepost op: 20-12-2021, 16:34:18 »
Ik heb het spel niet heel goed gevolgd en had ook geen idee wie zou winnen, maar dat Kaaasje de mol niet zou zijn wist ik zeker  ::rofl:: Goed gedaan allemaal en gefeliciteerd  ::bravo::

Doe mij die overgebleven Mars maar 🙂💚
...maar soms even niet :)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #393 Gepost op: 20-12-2021, 18:35:28 »


Geniet ervan!

Deze bar is nog open t/m 7 januari! Komen jullie daarna gezellig langs in Bar Zet 4 Pils op tafel?  :D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #394 Gepost op: 20-12-2021, 18:36:42 »
Ik ken een ander realityprogramma waar een Mars tot heel veel ophef heeft geleid. Wij distantiëren ons al productie bij dezen nog even van zulke praktijken :P

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #395 Gepost op: 28-12-2021, 16:34:52 »
Bedankt iedereen voor alle lieve berichten! Die hebben me heel goed gedaan :) Ik ga er goed de tijd voor nemen om erop reageren, als ik dat nog niet gedaan heb.

Ik heb me de afgelopen week dus even teruggetrokken en wat afstand genomen van het spel en het forum. Zoals ik in mijn eerste biecht zei was spelplezier van mezelf en anderen het belangrijkste voor me, maar vind ik ook dat als je aan een spel meedoet je voor de winst moet (mogen) gaan – zeker in zo’n All-Starseizoen. Dat heb ik dus gedaan, en daarbij heb ik ook gelogen tegen mensen waar ik het op persoonlijk vlak heel goed mee kon vinden. Voor mij zijn dat echt twee verschillende dingen en staan spel en het persoonlijke volledig los van elkaar. Ik kon het met iedereen dit seizoen heel goed vinden en heb tegen iedereen gelogen. Daar heeft een fijn gesprek, band of vriendschap dus nooit iets mee te maken gehad. Ik vind het zelf juist vervelend als beslissingen in zo’n spel genomen worden op basis van wie je aardiger vindt, het meer gunt, etc. Dan wordt het voor mij juist persoonlijk. Natuurlijk heb je met de ene persoon meer gesprekken dan met de ander, en bouw je ook op persoonlijk vlak relaties met mensen op als een spel je bij elkaar brengt en je aanspoort om meer met elkaar te praten dan je eerst deed. Maar zeker in een groep mensen die ik allemaal heel fijn vind en het allemaal heel erg gun om ver te komen laat ik me daar in mijn strategische overwegingen niet door leiden.

Zoals Chardo in zijn laatste biecht aangeeft hadden ook wij lange gesprekken (alleen en met Jacco erbij) en ging dat niet alleen maar over het spel. We hebben elkaar wat beter leren kennen, hadden het over gemeenschappelijke interesses en het was heel gezellig. Ik heb nooit overwogen dat dat voor hem ook binnen het spel betekende dat we elkaar niet zouden verraden en dat we samen naar de halve finale zouden gaan. Die spelafspraak, die ik dus gebroken heb, was voor mij puur en alleen een afspraak in het spel. Ik vind het heel fijn om mensen beter te leren kennen als ik wekenlang samen met ze een spel speel dat best een groot onderdeel wordt van je leven voor die periode. Het is nooit een strategische keuze geweest om persoonlijke banden met mensen op te bouwen en die te gebruiken om ze te manipuleren. Achteraf gezien had ik in het geval van Chardo misschien dus meer afstand moeten bewaren en het puur ‘zakelijk’ moeten houden, omdat hij het anders ziet dan ik.

Ik vind het nog steeds heel erg dat ik iemand op die manier pijn heb gedaan, maar ik ben er inmiddels ook mee gestopt mezelf dat kwalijk te nemen. Iedereen liegt in dit spel en ik vind niet dat dat ineens niet meer oké is als je iemand graag mag en er fijn mee kunt praten. Ook als dat tijdens het spel gebeurt, is dat nog iets anders dan dat het onderdeel van het spel is. Ik had niet kunnen weten dat dat voor een ander niet zou gelden en heb hem dus nooit doelbewust op persoonlijk vlak gemanipuleerd, gebruikt of pijn gedaan. Ik snap natuurlijk ook wel dat het hard aankomt om erachter te komen dat je in het spel verraden bent door iemand waar je het goed mee kunt vinden. Dat heb ik zelf ook meegemaakt en ik zou zelf ook weer even hebben moeten slikken als het nu ook bij mij was gebeurd. Maar dat is wel iets waar ik altijd rekening mee gehouden heb vanaf het moment dat ik me inschreef. Voor geen van ons was dit de eerste keer dat we een forumspel speelden. Sterker nog, dit exacte spel hebben we allemaal al gespeeld. Daar hebben we natuurlijk allemaal verschillende ervaringen mee gehad, maar ik had echt verwacht dat het spel en het persoonlijke in deze groep naast elkaar zouden kunnen bestaan zonder in elkaar over te lopen of een en hetzelfde ding te worden. En dan bedoel ik niet dat ik van iemand verwacht dat het meteen weer goed is en begrepen wordt. Verliezen is niet leuk, verraden worden al helemaal niet, en zeker niet door iemand waar je een betere band mee hebt dan met anderen. We zijn mensen en gelukkig ervaren we allemaal veel emoties, en dat die in eerste instantie de overhand nemen vind ik niet meer dan logisch en in de lijn der verwachting. Ook mijn eerste reactie op de feedback die ik privé van Chardo kreeg was dus emotioneel.

Wel merk ik, en dat is door een aantal anderen ook al gezegd, dat er ten opzichte van een paar jaar geleden wat veranderd is. Boze reacties op een backstab of een exit zijn van alle tijden en zullen dat ook altijd zijn. Emotie, fanatisme en toewijding maken een spel dan ook mooier en spannender. Maar alleen als we elkaar na afloop gewoon weer de hand kunnen schudden. Als er steeds minder ‘mag’ binnen de spel- en algemene omgangsregels zonder dat er echt persoonlijk en permanent kwaad bloed gezet wordt, wordt een flink aantal mensen nogal beperkt in hun spel(plezier). Ik moet me als speler die vindt dat speltechnische leugens en bedrog erbij horen zonder het persoonlijk minder gezellig te maken dan altijd aanpassen aan iemand die dat niet vindt/kan scheiden en nooit andersom. Als dat inmiddels de consensus is onder actieve forummers in dit gedeelte, dan is dat zo. Maar dat is nooit geweest waar dit spellengedeelte voor stond en dat moet dan geherdefinieerd worden. Voor mij zou dat geen leuke manier van spelen zijn en ik zou dan dus ook niet meer meedoen.

Ik heb niet geweten of gedacht dat mijn keuzes in het spel bij iemand echt als een persoonlijk mes in de rug zouden voelen, ook een paar weken later nog. Om er op de avond van de ontknoping achter te komen dat dat wel zo was kwam dan ook heel hard aan. Ik wil mezelf niet als slachtoffer neerzetten, ik ben degene die hem in eerste instantie (onbewust) pijn heeft gedaan. Wel was het moeilijk om nog trots te zijn op mijn winst, zeker ook omdat ik expliciet te horen kreeg dat het me niet gegund was en er gewalgd werd van mijn speelstijl. Begrijp me niet verkeerd, iedereen ziet het spel anders en mag dat vinden. Toch kan ik niet ontkennen dat het een enorme domper op en eigenlijk gewoon het einde van de feestvreugde was. Ik heb me vervolgens teruggetrokken en de rest van het ‘reüniefeestje’ even voor de rest van de groep gelaten. Ik dacht dat als een kandidaat zegt me ook echt niet meer te willen spreken, ik maar weg moest (niemand zei dat ik weg moest hoor, maar iemand niet spreken vond ik lastig in die setting). Maar goed, na wat zelfreflectie, het lezen van de biechten en feedback in de lieve berichtjes die ik kreeg ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niets verkeerds gedaan heb. Ik heb ook maar het spel gespeeld en ben net zo goed 1 van de 10 dus ik mag hier gewoon zijn. Het staat iedereen verder vrij wat ze wel of niet willen lezen en waar ze wel of niet op reageren. Ik ben nog steeds bereid het met Chardo (of iemand anders als daar sprake van is) uit te praten en te repareren wat nog te repareren valt, maar dat ligt op dit moment niet bij mij en ik moet ondertussen door.

Dus hoi! Ik ben inmiddels wel degelijk heel trots op mijn spel en overwinning en als iemand er nog over wil napraten doe ik dat graag :D (maar ik ben ondertussen wel ook heel druk bezig met school ;))
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #396 Gepost op: 28-12-2021, 18:19:00 »
Langs mijn kant blijft het nog altijd hetzelfde als vlak na de ontknoping. Ik baal ervan dat ik zo stom ben geweest en meerdere keren recht in jouw val ben gelopen. Na mijn rode scherm had ik wel het vermoeden dat je mogelijk tegen mij had gelogen, maar dat dit gedurende het hele spel was, kwam bij mij ook wel eventjes aan. Daar verschoot ik wel van, maar dat allemaal is mijn eigen schuld en zeker niet die van jou. Ik ben te naďef geweest en heb jouw volledig vertrouwd vanaf aflevering 3. Daarmee heb ik de grootste fout in dit spel gemaakt. Hoe dom het ook is langs mijn kant, dat hoort nou eenmaal bij dit spel. Leugens en bedrog. Maar doordat je op deze wijze iedereen van Kaaasje hebt weten af te krijgen vind ik juist dat je het wél hebt verdiend en dit strategisch heel slim hebt aangepakt. Je hebt dit spel gespeeld en voor mij is er nog steeds niets veranderd tussen onze persoonlijke band. Bovendien heb je ook nog eens voor een heel groot deel van de pot gezorgd. Ik ben dan wel een slachtoffer van jouw bedrog, toch kan ik dit neutraal bekijken en persoonlijk onderscheiden van spelgerelateerde gesprekken. Voor mij ben je veruit de meest verdiende winnaar van dit seizoen.  ::hug::  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #397 Gepost op: 28-12-2021, 19:07:03 »
Hoe vaak moet Horace het nou nog zeggen!

Trust... nobody...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #398 Gepost op: 29-12-2021, 00:04:32 »
Klinkt in mijn oren alsof je het geniaal hebt gespeeld. Ben vooral benieuwd hoe je het hebt aangepakt  ::rofl:: ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Bar] Cava Stars and a Mars
« Reactie #399 Gepost op: 29-12-2021, 00:07:04 »
Hoe vaak moet Horace het nou nog zeggen!

Trust... nobody...
::schaam::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::