*DROP* Je doet je blinddoek af. Daar sta je dan. Midden op een bijzondere markt bijna compleet bestaande uit boten. Oh en er staat een bekend gezicht naast je. Je hebt een brief in je hand met instructies en natuurlijk een portofoon. En de opdracht? Die begint
NU!

Regels opdrachtJullie zijn ingedeeld in 5 duo’s, elk met je eigen opdrachten. 4 van de duo’s staan ergens op de markt, je krijgt per pm te horen waar je begin kraam is. Jullie gaan elke keer een nieuw kraampje op de markt moeten vinden om je volgende opdracht te krijgen. De nummers zijn niet zichtbaar op de kaart. Daarvoor hebben jullie duo 4 nodig: De controlroom. Dit duo is het enige duo met een kaart waar nummers op staan. Ze zullen jullie dus naar de juiste kraampjes moeten begeleiden via de portofoon. Sommige opdrachten hebben ook invloed op andere duo’s dus lees nog even het overzicht van de duo’s door:

In seizoen 1 werden er sleutelduels gespeeld, want die sleutel gaf je een groot voordeel in het spel. Dit duo gaat dit opnieuw doen op de markt. Jullie spelen drie duels tegen elkaar. Voor de battle aan schatten jullie in wie er gaat winnen, hier verdienen jullie geld mee. Jullie krijgen een kleine hint bij de battle om een goede inschatting te maken. Voor de winnaar van minstens 2 van de 3 duels ligt een beloning klaar. Daarnaast kunnen jullie sleutels verdienen met de duels. Deze kunnen jullie gebruiken op de Box van Pandora kraampjes. Het openen van zo’n kraampje heeft een onvoorspelbare uitwerking op het spel, dit kan goed zijn, dit kan slecht zijn. Jullie verzilveren het geld door je te melden bij jullie eind kraampje.
-> Bij de duels mogen geen hulpmiddelen gebruikt worden.

In seizoen 2 hadden we een zinderende afvalrace langs 9 bochten van Taiwanese rivier. Jullie hebben 10 enveloppen, voor elke kandidaat eentje. De kandidaten krijgen allemaal te weten wat er in hun envelop zit. Jullie gaan langs 5 kraampjes. Elk kraampje moeten jullie een envelop uitschakelen. Na 5 enveloppen te hebben uitgeschakeld, krijgen de overige kandidaten die nog in het spel zitten ook een stem. Het voordeel: Elke ronde dat de envelop van een kandidaat verder komt levert een inschrijfformulier op van een random medekandidaat. De winnaar zal dus alle informatie hebben van iedereen.
Oh nee! Er zijn rode vrijstelling kraampjes op de markt gesignaleerd! Deze impopulaire twist willen we zo snel mogelijk uit dit seizoen verwijderen. Jullie krijgen rekensommen om de rode vrijstelling kraampjes op te speuren en kunnen deze vervolgens wegslepen.
-> Overleg over de enveloppen gaat ook alleen via het topic.
-> Stemmen doen jullie ook in het topic.
-> De kraampjes die jullie wegslepen gaan van de markt af. Een verkeerde wegslepen kan grote gevolgen hebben.

In seizoen 3 hoorden we de zoete klanken van D*N door de Jukebox opdracht. Jullie gaan de jukeboxen op deze markt af en proberen de tekst af te maken waar D*N stopt.
Daarnaast zijn jullie in het bezit van de Catphone! Wanneer er een vermiste poes is gesignaleerd zullen mensen hier naar toe bellen om door te geven waar ze zijn gesignaleerd. Jullie geven dit weer door naar het duo die deze poezen zoekt.

Seizoen 4, het seizoen waar deze opdracht uitkomt. Jullie hebben dan ook het overzicht en zitten in de controlroom. Zorg dat iedereen op de juiste plek terecht komt. Je mag de kaart niet posten in het topic, je mag alleen aanwijzingen geven. De duo’s op de markt moeten altijd het kraampje waar ze heen willen omcirkelen.
Een opdracht die jullie ook zeker niet zijn vergeten was de speurtocht naar cookies! Iedereen is altijd als de dood dat er nu weer dingen verstopt worden in het oude foodmarket topic, maar deze nachtmerrie gaat hier live van start. De marktkraam mensen hebben namelijk 10 cookies die ze verstoppen ergens in hun posts. Aan jullie de taak om deze te vinden in de chaos.

Seizoen 5, poes poes poes poes, daar gaan we weer. Sta paraat om deze snoezige dieren te spotten. Jullie krijgen door waar de poes gesignaleerd is en moeten deze zo snel mogelijk vinden voordat de poes gevlogen is. Maar wat blijkt, de poes lijkt wel heel erg op een oud-kandidaat. Aan jullie om te raden welke kandidaat de poes symboliseert.
-> Jullie mogen slechts eenmaal (dikgedrukt) raden bij elke poes
Samenvatting belangrijkste regels-> Overleg/communicatie alleen in dit topic en nergens anders.
-> Controlroom stuurt aan en mag alleen aanwijzingen geven door te omschrijven.
-> Verplaatsen naar een kraampje doe je altijd door het kraampje te omcirkelen.
-> Geld verzilveren doe je bij je eind kraampje.
Einde van de opdracht is donderdag 4 november 20:00