Nieuws Heb je onze activiteitenagenda al bekeken? In het infocenter, helemaal onderaan.
Kaaasje en ik verzilveren onze 450 euro.
Excuus voor mijn absentie vandaag. Ik stem ook op Vermoljoen.
Zo, dat duurde lang genoeg. Vermoljoen blijft achter!
Miauw?
The fortune teller from San FranciscoThis lady has the answers to all your questions.Visit me at number 41 for a peak at your future .My cards will tell you what you need to know. But before I do that I need you to answer me one question.Don't waste my precious time, because there will be consequences. I hope to see you soon.
Wij moeten naar 72 (nieuw 25)
En als jullie mij dus wegstemmen, dan krijg ik nog wel die infolijsten van jullie toch?
En ik kan het niet in dit volle topic vinden, maar hoe weet ik waar mijn eindkraam is?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)D*N en MollenvangR, we hebben een cookie! (Credits naar Jacco)
Ja, dat hadden we beloofd
Hebben jullie ook al zo'n hekel gekregen aan de mol? Wel, daar heeft LDH'S WIZARDING WORLD de oplossing voor!!!Hebben jullie ook bij sommige medekandidaten het idee dat je ze liever kwijt dan rijk bent? Wel, daar heeft LDH'S WIZARDING WORLD de oplossing voor!!!Worden jullie ook af en toe gek van al die spammers hier, die van alles en nog wat aanbieden? Waar je helemaal niks aan hebt? Wel, daar heeft LDH'S WIZARDING WORLD de oplossing voor!!!Of denken jullie ook niet: kunnen die presentatoren niet eens hun mond houden? Wel, daar heeft LDH'S WIZARDING WORLD de oplossing voor!!!Vandaag bij kraam 71 (?) een speciaal aanbod van de beste spreuken uit Harry Potter. Wat is er beter dan jouw spreuk uit te laten spreken door jouw favoriete Harry-Potter-personage?Je kunt kiezen uit volgende spreuken:*Accio: Hiermee kan je een voorwerp naar je toe halen!*Allohomora:: Opent deuren die gesloten zijn!*Amnesia Completa: Met deze spreuk kan je het complete geheugen van iemand anders wissen!*Ascendio: Spreuk om omhoog te gaan! Altijd handig...*Bombarda Maxima: Deze spreuk kan gebruikt worden om allerlei dingen maximaal te laten ontploffen!*Cistem Aperio: Open gesloten ruimtes met deze spreuk!*Expecto Patronum: Zit je in de put, dan kan je deze spreuk gebruiken om positieve energie te krijgen!*Expelliarmus: De spreuk om je tegenstander te ontwapenen!*Lumos: Altijd je lamp bij de hand voor als het donker is!*Riddikulus: Een leuke spreuk om boemannen in jouw leuke gedachten te veranderen!De volgende 10 personen willen graag jouw spreuk voor jou gaan uitspreken!*Harry Potter*Hermione Granger*Ron Weasley*Ginny Weasly*Luna Lovegood*Albus Dumbledore*Severus Snape*Minerva McGonagall*Lord Voldemort*Dobby*Sirius Black
molducks chocolade eendjes nu gratis Halloween eendjes proeven.
Mijn vriendje komma voelt zich nog steeds wat onbenut, daarom een speciale les over de komma! Wanneer moet je een komma gebruiken?Met komma’s geef je aan waar de lezer een pauze moet ‘lezen’. Plaats dus een komma als er bij het voorlezen (hardop of ‘in je hoofd’) een duidelijke pauze hoorbaar is.Komma’s moeten een lezer helpen de pauzes te leggen waar de schrijver ze ook bedoelde te leggen. Plaats dus een komma als er bij het voorlezen (hardop of ‘in je hoofd’) een duidelijke pauze hoorbaar is. Ook de toonhoogte waarmee de zin wordt uitgesproken, verandert dan vaak een beetje. Hoe langer de zin is, hoe meer behoefte je lezers hebben aan een rustpunt in de zin, en dus aan een komma.In de volgende gevallen is een komma vrijwel altijd op z’n plaats:In opsommingen: ‘Zij schrijft artikelen, essays, romans, verhalen en columns.’Tussen gelijkwaardige bijvoeglijke naamwoorden: ‘Oma had een mooie, oude, donkere linnenkast.’Voor en na een bijstelling: ‘Kamp, de minister van Defensie, deed een nieuw voorstel.’Voor en na een uitbreidende bijzin: ‘Mijn buurman Arend, die vroeger een collega van mij was, heeft alles geregeld voor het straatfeest.’Na de aanhef boven een e-mail of brief: ‘Geachte heer/mevrouw,’ of ‘Beste allemaal,’.Na een slotgroet onderaan een e-mail of brief: ‘Met vriendelijke groet,’ en ‘Hoogachtend,’.Voor en/of na een aanspreking: ‘Sanne, heb je het naar je zin hier?’, ‘Lukt dat deze week ng, Ronald?’, ‘Luister, jongen, zo werkt dat niet.’PersoonsvormenHet is ook gebruikelijk om tussen twee naast elkaar staande persoonsvormen een komma te zetten:Wat zij gepresteerd heeft, is heel opmerkelijk.Nu ik er langer over nadenk, vind ik het geen gek idee.Wat zij bereikt heeft, is vooral te danken aan haar doorzettingsvermogen.Alleen in korte zinnen kan de komma tussen persoonsvormen soms achterwege blijven:Wat je zegt ben je zelf.Wie dit leest is gek.De tijd gaat snel: voor je het weet is het zover.In deze zinnen is ook geen duidelijke pauze hoorbaar.VoegwoordenVóór voegwoorden als hoewel, omdat, zodat, opdat, indien, maar, aangezien en terwijl kun je meestal het best een komma plaatsen:Zij vertelde het aan iedereen, hoewel de informatie vertrouwelijk was.Ik heb de azijn weggelaten, omdat ik de dressing zo al zuur genoeg vond.Ik was bang dat de deur op slot zou zitten, maar dat bleek niet het geval. Ze heeft de deur op slot gedaan, terwijl ze had kunnen weten dat ik nog thuis moest komen.Vóór het voegwoord dat komt geen komma, want je leest daar geen pauze: Ik heb nooit beweerd dat ik een hekel heb aan taal. Ik hoop dat mijn vakantie kan doorgaan.Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen.Hopelijk snappen jullie de functie van mijn vriendje Komma nu wat beter en zal ik hem vaker in jullie berichten tegenkomen! Voor meer tips;Kom naar kraampje 3 (?) van Spazi, de Grammar Nazi!
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
Realitynet
Nu online
695 gasten en 11 vaste bezoekers